Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

Consum ha previst comprar més de 8.720 tones de fruita d’os d’origen nacional durant la campanya d’estiu, un 11% més que en la temporada anterior. Així, la cooperativa reforça la seua aposta per productes com l’albercoc, la bresquilla, la nectarina, el paraguaià, la pruna, el nispro i la cirera. Aquests productes arriben progressivament als seus supermercats segons la temporada i el punt òptim de recol·lecció.

La fruita procedix principalment de zones productores d’Aragó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia, Vall del Jerte, Calanda, Jumilla i Badajoz. Amb esta planificació, la companyia busca garantir el subministrament de fruita fresca durant tota la campanya. Aquesta comença en primavera i s’allarga aproximadament fins a finals d’octubre.

Aposta pel producte de proximitat

A la Comunitat Valenciana, Consum preveu superar els 1,13 milions de quilos de fruita d’os, la qual cosa representa un increment del 15% respecte a 2025. El producte procedix principalment de la Serrania del Túria i de Callosa d’en Sarrià. Hi ha referències com bresquilla, nectarina, pruna, albercoc, paraguaià, nispro amb Denominació d’Origen de Callosa d’en Sarrià i cirera amb Denominació d’Origen Vall del Jerte.

A Catalunya, amb producte de proximitat de Lleida i Tarragona, la cooperativa preveu arribar als 382.500 quilos, un 16% més que en la campanya anterior. A la Regió de Múrcia, destaca la bresquilla amb Indicació Geogràfica Protegida de Cieza. La previsió és de més de 32.500 quilos, un 26% més que en 2025.

Control de qualitat i frescor

La cooperativa realitza controls diaris en plataforma per a comprovar que la fruita complix els seus estàndards de qualitat en sabor, dolçor i calibre. L’objectiu és seleccionar el producte en el seu punt òptim de maduració abans de l’arribada a la botiga.

En esta campanya cobra una especial rellevància el Programa de Transport en Origen, amb el qual Consum arreplega els productes directament del proveïdor. Aquest sistema permet optimitzar temps i mantindre el control de la cadena de fred. A més, afavorix que la fruita arribe als supermercats poques hores després de ser recol·lectada.

Impacte en proveïdors i ocupació

Consum va realitzar en 2025 compres per valor de més de 3.285 milions d’euros, amb prioritat per als proveïdors nacionals, que representen el 98,35% del total. D’eixa xifra, el 68,1% correspon a proveïdors locals de les comunitats autònomes en les quals la cooperativa està present.

La companyia treballa amb més de 5.700 proveïdors i creditors, i la seua activitat genera més de 50.800 ocupacions indirectes, principalment en la cadena de subministrament. A més, manté prop de 2.900 referències regionals. Aquestes referències es distribuïxen exclusivament en determinades províncies o localitats per a adaptar la seua oferta als productes autòctons i als gustos de cada zona.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.