El 36% dels valencians ja patix esta malaltia

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés | ValènciaDiari

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés a causa d’una alimentació no saludable. Per això, la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències d’Alimentació (SEDCA) ha creat un document denominat ‘Els secrets millor guardats d’una bona dieta’, amb propostes i consells per a mantindre un pes estable.

 

Es tracta d’«idees fàcils de posar en pràctica, però que no comporten un esforç personal. De fet, hem de recordar que és molt més costós, per a la butxaca i per al cos, repetir en bucle de règims suposadament ‘meravellosos’ i fer quantitats absurdes d’exercicis que poden provocar-nos més mal que benefici», ha indicat Jesús Román Martínez, professor de la Universitat Complutense de Madrid i president del Comité científic de la Societat Espanyola de Dietètica (SEDCA).

 

Entre els deu ‘consells clau‘ es troben menjar aliments amb un valor energètic reduït i destacat; preparacions culinàries; un menú setmanal que ajude a elaborar la compra i no caure en temptacions; consumir aliments de proximitat i preferiblement frescos; llegir i interpretar adequadament les etiquetes dels aliments; mantindre horaris i costums regulars i raonables; recórrer a un plat únic equilibrat si no dona temps a cuinar; consumir fruita habitualment; realitzar exercici 5 dies a la setmana i hidratar-se fonamentalment amb aigua.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.
FILMOTECA D'ESTIU