El 36% dels valencians ja patix esta malaltia

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés | ValènciaDiari

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés a causa d’una alimentació no saludable. Per això, la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències d’Alimentació (SEDCA) ha creat un document denominat ‘Els secrets millor guardats d’una bona dieta’, amb propostes i consells per a mantindre un pes estable.

 

Es tracta d’«idees fàcils de posar en pràctica, però que no comporten un esforç personal. De fet, hem de recordar que és molt més costós, per a la butxaca i per al cos, repetir en bucle de règims suposadament ‘meravellosos’ i fer quantitats absurdes d’exercicis que poden provocar-nos més mal que benefici», ha indicat Jesús Román Martínez, professor de la Universitat Complutense de Madrid i president del Comité científic de la Societat Espanyola de Dietètica (SEDCA).

 

Entre els deu ‘consells clau‘ es troben menjar aliments amb un valor energètic reduït i destacat; preparacions culinàries; un menú setmanal que ajude a elaborar la compra i no caure en temptacions; consumir aliments de proximitat i preferiblement frescos; llegir i interpretar adequadament les etiquetes dels aliments; mantindre horaris i costums regulars i raonables; recórrer a un plat únic equilibrat si no dona temps a cuinar; consumir fruita habitualment; realitzar exercici 5 dies a la setmana i hidratar-se fonamentalment amb aigua.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU