El 36% dels valencians ja patix esta malaltia

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés | ValènciaDiari

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés a causa d’una alimentació no saludable. Per això, la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències d’Alimentació (SEDCA) ha creat un document denominat ‘Els secrets millor guardats d’una bona dieta’, amb propostes i consells per a mantindre un pes estable.

 

Es tracta d’«idees fàcils de posar en pràctica, però que no comporten un esforç personal. De fet, hem de recordar que és molt més costós, per a la butxaca i per al cos, repetir en bucle de règims suposadament ‘meravellosos’ i fer quantitats absurdes d’exercicis que poden provocar-nos més mal que benefici», ha indicat Jesús Román Martínez, professor de la Universitat Complutense de Madrid i president del Comité científic de la Societat Espanyola de Dietètica (SEDCA).

 

Entre els deu ‘consells clau‘ es troben menjar aliments amb un valor energètic reduït i destacat; preparacions culinàries; un menú setmanal que ajude a elaborar la compra i no caure en temptacions; consumir aliments de proximitat i preferiblement frescos; llegir i interpretar adequadament les etiquetes dels aliments; mantindre horaris i costums regulars i raonables; recórrer a un plat únic equilibrat si no dona temps a cuinar; consumir fruita habitualment; realitzar exercici 5 dies a la setmana i hidratar-se fonamentalment amb aigua.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.