El 36% dels valencians ja patix esta malaltia

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés | ValènciaDiari

El 36 per cent dels valencians patix sobrepés i un 18 per cent és obés a causa d’una alimentació no saludable. Per això, la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències d’Alimentació (SEDCA) ha creat un document denominat ‘Els secrets millor guardats d’una bona dieta’, amb propostes i consells per a mantindre un pes estable.

 

Es tracta d’«idees fàcils de posar en pràctica, però que no comporten un esforç personal. De fet, hem de recordar que és molt més costós, per a la butxaca i per al cos, repetir en bucle de règims suposadament ‘meravellosos’ i fer quantitats absurdes d’exercicis que poden provocar-nos més mal que benefici», ha indicat Jesús Román Martínez, professor de la Universitat Complutense de Madrid i president del Comité científic de la Societat Espanyola de Dietètica (SEDCA).

 

Entre els deu ‘consells clau‘ es troben menjar aliments amb un valor energètic reduït i destacat; preparacions culinàries; un menú setmanal que ajude a elaborar la compra i no caure en temptacions; consumir aliments de proximitat i preferiblement frescos; llegir i interpretar adequadament les etiquetes dels aliments; mantindre horaris i costums regulars i raonables; recórrer a un plat únic equilibrat si no dona temps a cuinar; consumir fruita habitualment; realitzar exercici 5 dies a la setmana i hidratar-se fonamentalment amb aigua.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.