Alerta sanitària per mercuri en el peix

Pescado

Alerta sanitària per mercuri en els peixos | València Diari

 

Segons ha anunciat AECOSAN (Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició), a través d’una alerta sanitària, molts productes pesquers contenen mercuri, un contaminant mediambiental.

 

El 2001, fa 18 anys, l’AESAN va recomanar controlar el consum de peix. Sobretot, a xiquets de fins a 3 anys, dones embarassades i mares en període de lactància. Des d’AECOSAN advertixen que, encara que no existisca risc, sí que hi ha algunes limitacions que s’han de seguir.

 

Fa temps que es coneix que es pot trobar mercuri en els aliments, un contaminant que es genera de manera natural i que es troba en la superfície terrestre. Ha sigut la influència de l’home la que ha fet que arribe al peix, ja que nosaltres consumim animals que prèviament s’han alimentat d’altres animals o plantes amb mercuri.

 

Quins peixos tenen més i menys mercuri?

Un peix que siga un gran depredador, que s’ha alimentat de peixos més xicotets que tenien mercuri, tindrà en el seu cos més quantitat d’este element químic. Els peixos que més quantitat en contenen són: el tauró, la tonyina roja, el lluç de riu i el peix espasa.

 

Per altra part, els qui menys mercuri tenen i, per tant, més segurs són: la palaia, el cranc, la carpa, la truita, l’aladroc, l’abadejo, l’areng, el salmó, el polp, el lluç, la clòtxina, el caragol punxós, la sépia, el llucet, els calamarets, el berberetxo, la cavalla, el calamar, el peix carboner, el bacallaret, la gambeta, la rossellona, les petxines, la cigala, l’orada, la navalla, la tellerina, la gamba, el llucet, el salmó, el lluç, el llenguado europeu, el llagostí, la llagosta i el sorell.

 

Consumir mercuri en excés pot afectar el sistema nerviós central en desenrotllament dels sers humans. Es pot donar de manera directa, consumint aliments amb alta concentració de mercuri, o de manera indirecta, perquè el metall travessa la placenta materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU