Alerta sanitària per mercuri en el peix

Pescado

Alerta sanitària per mercuri en els peixos | València Diari

 

Segons ha anunciat AECOSAN (Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició), a través d’una alerta sanitària, molts productes pesquers contenen mercuri, un contaminant mediambiental.

 

El 2001, fa 18 anys, l’AESAN va recomanar controlar el consum de peix. Sobretot, a xiquets de fins a 3 anys, dones embarassades i mares en període de lactància. Des d’AECOSAN advertixen que, encara que no existisca risc, sí que hi ha algunes limitacions que s’han de seguir.

 

Fa temps que es coneix que es pot trobar mercuri en els aliments, un contaminant que es genera de manera natural i que es troba en la superfície terrestre. Ha sigut la influència de l’home la que ha fet que arribe al peix, ja que nosaltres consumim animals que prèviament s’han alimentat d’altres animals o plantes amb mercuri.

 

Quins peixos tenen més i menys mercuri?

Un peix que siga un gran depredador, que s’ha alimentat de peixos més xicotets que tenien mercuri, tindrà en el seu cos més quantitat d’este element químic. Els peixos que més quantitat en contenen són: el tauró, la tonyina roja, el lluç de riu i el peix espasa.

 

Per altra part, els qui menys mercuri tenen i, per tant, més segurs són: la palaia, el cranc, la carpa, la truita, l’aladroc, l’abadejo, l’areng, el salmó, el polp, el lluç, la clòtxina, el caragol punxós, la sépia, el llucet, els calamarets, el berberetxo, la cavalla, el calamar, el peix carboner, el bacallaret, la gambeta, la rossellona, les petxines, la cigala, l’orada, la navalla, la tellerina, la gamba, el llucet, el salmó, el lluç, el llenguado europeu, el llagostí, la llagosta i el sorell.

 

Consumir mercuri en excés pot afectar el sistema nerviós central en desenrotllament dels sers humans. Es pot donar de manera directa, consumint aliments amb alta concentració de mercuri, o de manera indirecta, perquè el metall travessa la placenta materna.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València presenta una samarreta taronja retro inspirada en els anys 90 per a la jornada especial de LaLiga

El València usarà en la jornada retro de LaLiga una samarreta taronja d'edició limitada inspirada en el segon equipament de principis dels anys 90, amb prevenda exclusiva per a socis.

Elx i Mallorca es juguen la permanència en un dol directe en el Martínez Valero

Elx i Mallorca s'enfronten en un partit clau per la permanència en Primera, amb els il·licitans en mala ratxa i un conjunt balear a l'alça des de l'arribada de Demichelis.

El Suprem ordena investigar el patrimoni de Ábalos i Koldo per no abonar la fiança

El Tribunal Suprem ordena un esbrinament patrimonial sobre José Luis Ábalos i el seu exasesor Koldo García després d'incomplir el pagament d'una fiança de 60.000 euros cada un abans del juí pels contractes de màscares.

Els metges d’Alacant tanquen una setmana de vaga i avisen de noves protestes per un conveni propi

Els metges d'Alacant tanquen una setmana de vaga amb concentracions davant els centres de salut per a reclamar un conveni propi, igualtat laboral i la fi de les guàrdies de 24 hores.

La Comunitat Valenciana lidera les morts en patinet elèctric en 2025 amb 6 morts

En 2025 es van registrar 549 accidents amb patinets elèctrics a Espanya, un 38,6% més que en 2024, amb 19 morts, sis d'ells en la Comunitat Valenciana.

València prepara canvis en pirotècnia i sancions per orinar al carrer per a les Falles de 2027

L'Ajuntament de València revisarà les ordenances de soroll i neteja per a controlar l'ús de pirotècnia en horari de descans i endurir les sancions per orinar en la via pública a partir de les Falles de 2027.

El València Basket busca reacció en l’Eurolliga davant un Barça en dificultats

El València Basket vol tallar la seua mala ratxa i afermar la quarta plaça de l'Eurolliga davant un Barça en crisi, rival directe per l'accés als quarts de final.

La rosseta, l’ànec més amenaçat d’Europa, bat rècord de cries i reforça la seua recuperació

La rosseta, considerada l'ànec més amenaçat d'Europa, millora les seues perspectives gràcies a la restauració d'aiguamolls i al rècord de femelles reproductores i cries registrat a Espanya.