Alerta sanitària per mercuri en el peix

Pescado

Alerta sanitària per mercuri en els peixos | València Diari

 

Segons ha anunciat AECOSAN (Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició), a través d’una alerta sanitària, molts productes pesquers contenen mercuri, un contaminant mediambiental.

 

El 2001, fa 18 anys, l’AESAN va recomanar controlar el consum de peix. Sobretot, a xiquets de fins a 3 anys, dones embarassades i mares en període de lactància. Des d’AECOSAN advertixen que, encara que no existisca risc, sí que hi ha algunes limitacions que s’han de seguir.

 

Fa temps que es coneix que es pot trobar mercuri en els aliments, un contaminant que es genera de manera natural i que es troba en la superfície terrestre. Ha sigut la influència de l’home la que ha fet que arribe al peix, ja que nosaltres consumim animals que prèviament s’han alimentat d’altres animals o plantes amb mercuri.

 

Quins peixos tenen més i menys mercuri?

Un peix que siga un gran depredador, que s’ha alimentat de peixos més xicotets que tenien mercuri, tindrà en el seu cos més quantitat d’este element químic. Els peixos que més quantitat en contenen són: el tauró, la tonyina roja, el lluç de riu i el peix espasa.

 

Per altra part, els qui menys mercuri tenen i, per tant, més segurs són: la palaia, el cranc, la carpa, la truita, l’aladroc, l’abadejo, l’areng, el salmó, el polp, el lluç, la clòtxina, el caragol punxós, la sépia, el llucet, els calamarets, el berberetxo, la cavalla, el calamar, el peix carboner, el bacallaret, la gambeta, la rossellona, les petxines, la cigala, l’orada, la navalla, la tellerina, la gamba, el llucet, el salmó, el lluç, el llenguado europeu, el llagostí, la llagosta i el sorell.

 

Consumir mercuri en excés pot afectar el sistema nerviós central en desenrotllament dels sers humans. Es pot donar de manera directa, consumint aliments amb alta concentració de mercuri, o de manera indirecta, perquè el metall travessa la placenta materna.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.