Alerta sanitària per mercuri en el peix

Pescado

Alerta sanitària per mercuri en els peixos | València Diari

 

Segons ha anunciat AECOSAN (Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició), a través d’una alerta sanitària, molts productes pesquers contenen mercuri, un contaminant mediambiental.

 

El 2001, fa 18 anys, l’AESAN va recomanar controlar el consum de peix. Sobretot, a xiquets de fins a 3 anys, dones embarassades i mares en període de lactància. Des d’AECOSAN advertixen que, encara que no existisca risc, sí que hi ha algunes limitacions que s’han de seguir.

 

Fa temps que es coneix que es pot trobar mercuri en els aliments, un contaminant que es genera de manera natural i que es troba en la superfície terrestre. Ha sigut la influència de l’home la que ha fet que arribe al peix, ja que nosaltres consumim animals que prèviament s’han alimentat d’altres animals o plantes amb mercuri.

 

Quins peixos tenen més i menys mercuri?

Un peix que siga un gran depredador, que s’ha alimentat de peixos més xicotets que tenien mercuri, tindrà en el seu cos més quantitat d’este element químic. Els peixos que més quantitat en contenen són: el tauró, la tonyina roja, el lluç de riu i el peix espasa.

 

Per altra part, els qui menys mercuri tenen i, per tant, més segurs són: la palaia, el cranc, la carpa, la truita, l’aladroc, l’abadejo, l’areng, el salmó, el polp, el lluç, la clòtxina, el caragol punxós, la sépia, el llucet, els calamarets, el berberetxo, la cavalla, el calamar, el peix carboner, el bacallaret, la gambeta, la rossellona, les petxines, la cigala, l’orada, la navalla, la tellerina, la gamba, el llucet, el salmó, el lluç, el llenguado europeu, el llagostí, la llagosta i el sorell.

 

Consumir mercuri en excés pot afectar el sistema nerviós central en desenrotllament dels sers humans. Es pot donar de manera directa, consumint aliments amb alta concentració de mercuri, o de manera indirecta, perquè el metall travessa la placenta materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.