Alerta sanitària per mercuri en el peix

Pescado

Alerta sanitària per mercuri en els peixos | València Diari

 

Segons ha anunciat AECOSAN (Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició), a través d’una alerta sanitària, molts productes pesquers contenen mercuri, un contaminant mediambiental.

 

El 2001, fa 18 anys, l’AESAN va recomanar controlar el consum de peix. Sobretot, a xiquets de fins a 3 anys, dones embarassades i mares en període de lactància. Des d’AECOSAN advertixen que, encara que no existisca risc, sí que hi ha algunes limitacions que s’han de seguir.

 

Fa temps que es coneix que es pot trobar mercuri en els aliments, un contaminant que es genera de manera natural i que es troba en la superfície terrestre. Ha sigut la influència de l’home la que ha fet que arribe al peix, ja que nosaltres consumim animals que prèviament s’han alimentat d’altres animals o plantes amb mercuri.

 

Quins peixos tenen més i menys mercuri?

Un peix que siga un gran depredador, que s’ha alimentat de peixos més xicotets que tenien mercuri, tindrà en el seu cos més quantitat d’este element químic. Els peixos que més quantitat en contenen són: el tauró, la tonyina roja, el lluç de riu i el peix espasa.

 

Per altra part, els qui menys mercuri tenen i, per tant, més segurs són: la palaia, el cranc, la carpa, la truita, l’aladroc, l’abadejo, l’areng, el salmó, el polp, el lluç, la clòtxina, el caragol punxós, la sépia, el llucet, els calamarets, el berberetxo, la cavalla, el calamar, el peix carboner, el bacallaret, la gambeta, la rossellona, les petxines, la cigala, l’orada, la navalla, la tellerina, la gamba, el llucet, el salmó, el lluç, el llenguado europeu, el llagostí, la llagosta i el sorell.

 

Consumir mercuri en excés pot afectar el sistema nerviós central en desenrotllament dels sers humans. Es pot donar de manera directa, consumint aliments amb alta concentració de mercuri, o de manera indirecta, perquè el metall travessa la placenta materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.