12.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Comercialitzen una Viagra en esprai líquid que permet dosis més baixes

 

La disfunció erèctil és un dels problemes de salut que més afecta els espanyols d’entre 40 i 60 anys; concretament, a un 50%. És seriosa i comuna, però pràcticament no se’n parla per vergonya i l’estigma generat pels mites que hi ha darrere. Es creu que la salut no té res a vore amb disfrutar del sexe i, alhora, els espanyols creuen que la disfunció erèctil és un problema amb un origen psicològic.

 

«Estimem que, només en Espanya, hi ha fins a 2 milions de pacients de disfunció erèctil. I, clar, les dades augmenten quan envellix la població», indica en declaracions a ‘El Español’ Javier Romero, cap del servici d’Urologia en els hospitals HM Montepríncipe i HM Puerta Sur. A més, assegura que «la incapacitat per a tindre relacions sexuals pot deteriorar les relacions de parella i genera problemes d’autoestima, motivant la depressió».

 

La Viagra, ara en un esprai líquid 

El medicament més efectiu —sostingut per la gran majoria de metges i experts en matèria— per al tractament de la disfunció erèctil és el sildenafil, popularment conegut com a Viagra. Fins fa 21 anys, quan va aparéixer la pastilleta blava, només hi havia dos solucions per a combatre el problema: les injeccions intramembranoses en el penis i la cirurgia. Ara, la comoditat és fins i tot major, ja que tres empreses espanyoles de València, Barcelona i Madrid han elaborat un nou sistema per a l’ús i aplicació del fàrmac.

 

Es tracta d’un esprai que conté una espècie de Viagra líquida, que la mateixa pell absorbix. «Actua uns 45 minuts després de la seua aplicació», explica Juan Ignacio Salamanca, uròleg de l’Hospital Universitari Puerta de Hierro-Majadahonda i afig que «cada pulsació de l’esprai allibera 12,5 mil·ligrams de sildenafil». De fet, els pacients «poden ajustar la dosi».

  

La Viagra no és finançada per l’Estat, fet que lamenten els metges perquè existixen molts pacients que patixen de disfunció erèctil i «encara hui, el sildenafil continua sent el millor tractament». Consegüentment, molts hòmens prescindixen d’usar-lo pels diners que costa; no obstant això, cal destacar que Bandol —la marca de l’innovador esprai— està un 70% per davall del preu de la Viagra de referència.

 

Els metges desmentixen que siga un fàrmac perillós

Existix, també, la creença popular que acusa la Viagra de ser un medicament perillós, associat a males praxis, o més bé a un ús irresponsable. I encara que són de coneiximent públic els casos que han derivat en problemes cardiovasculars, els experts desmentixen que siga un fàrmac complicat perquè la seua tolerància és àmplia i és difícil que arriba a provocar intoxicacions. A més, els casos controvertits són insòlits, anecdòtics.

 

Tambét pots llegir…

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.