10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments

Más de 1.200 medicamentos verán reducidos sus precios a partir de este viernes

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments | València Diari

 

Demà divendres, 1 de novembre, baixaran els preus de 1.290 medicaments a conseqüència de l’entrada en vigor de l’Ordre de Preus de Referència de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat 13 de setembre.

 

Segons càlculs del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que han sigut acordats pel Consell General de Col·legis Farmacèutics, es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions d’euros.

 

Alguns es reduïxen fins a un 80%

Destaquen alguns fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80% com antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. A més, també baixen el preu de principis actius com l’ibuprofèn, fàrmacs per a l’asma com el salbutamol, antidepressius com la duloxetina, anticonceptius orals o medicaments antipsicòtics.

 

«Esta baixada de preus se suma a la que es va aplicar en gener i als ajustos que es produïxen mensualment, un desgast progressiu que està impactant sobre les més de 22.000 farmàcies, especialment les més xicotetes i rurals», ha dit el president del Consell General de Farmacèutics, Jesús Aguilar. A més, afegix que les farmàcies porten «més de dos dècades contribuint a la sostenibilitat del sistema sanitari».

 

Afegix que ara han de treballar «l’estabilitat i certitud» que els permeta avançar en els treballs que estan duent a terme per a oferir un servici sanitari «més assistencial». «Esta necessària estabilitat per a la Farmàcia ha de facilitar també l’accés equitatiu dels ciutadans a tots els medicaments des de les farmàcies comunitàries, sempre que les seues condicions d’ús ho permeten, evitant així posar obstacles a la continuïtat dels tractaments», ha assegurat Aguilar.

  

Des del dia que es va publicar esta ordre el passat 19 de setembre i fins al pròxim 1 de novembre, les farmàcies han estat distribuint les existències disponibles al preu anterior. Amb l’entrada dels nous preus, les farmàcies dispensaran a preu rebaixat, assumint la diferència de les existències que fins i tot tinguen en estoc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.