27.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments

Más de 1.200 medicamentos verán reducidos sus precios a partir de este viernes

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments | València Diari

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Demà divendres, 1 de novembre, baixaran els preus de 1.290 medicaments a conseqüència de l’entrada en vigor de l’Ordre de Preus de Referència de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat 13 de setembre.

 

Segons càlculs del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que han sigut acordats pel Consell General de Col·legis Farmacèutics, es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions d’euros.

 

Alguns es reduïxen fins a un 80%

Destaquen alguns fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80% com antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. A més, també baixen el preu de principis actius com l’ibuprofèn, fàrmacs per a l’asma com el salbutamol, antidepressius com la duloxetina, anticonceptius orals o medicaments antipsicòtics.

 

«Esta baixada de preus se suma a la que es va aplicar en gener i als ajustos que es produïxen mensualment, un desgast progressiu que està impactant sobre les més de 22.000 farmàcies, especialment les més xicotetes i rurals», ha dit el president del Consell General de Farmacèutics, Jesús Aguilar. A més, afegix que les farmàcies porten «més de dos dècades contribuint a la sostenibilitat del sistema sanitari».

 

Afegix que ara han de treballar «l’estabilitat i certitud» que els permeta avançar en els treballs que estan duent a terme per a oferir un servici sanitari «més assistencial». «Esta necessària estabilitat per a la Farmàcia ha de facilitar també l’accés equitatiu dels ciutadans a tots els medicaments des de les farmàcies comunitàries, sempre que les seues condicions d’ús ho permeten, evitant així posar obstacles a la continuïtat dels tractaments», ha assegurat Aguilar.

  

Des del dia que es va publicar esta ordre el passat 19 de setembre i fins al pròxim 1 de novembre, les farmàcies han estat distribuint les existències disponibles al preu anterior. Amb l’entrada dels nous preus, les farmàcies dispensaran a preu rebaixat, assumint la diferència de les existències que fins i tot tinguen en estoc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.