Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments

Más de 1.200 medicamentos verán reducidos sus precios a partir de este viernes

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments | València Diari

 

Demà divendres, 1 de novembre, baixaran els preus de 1.290 medicaments a conseqüència de l’entrada en vigor de l’Ordre de Preus de Referència de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat 13 de setembre.

 

Segons càlculs del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que han sigut acordats pel Consell General de Col·legis Farmacèutics, es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions d’euros.

 

Alguns es reduïxen fins a un 80%

Destaquen alguns fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80% com antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. A més, també baixen el preu de principis actius com l’ibuprofèn, fàrmacs per a l’asma com el salbutamol, antidepressius com la duloxetina, anticonceptius orals o medicaments antipsicòtics.

 

«Esta baixada de preus se suma a la que es va aplicar en gener i als ajustos que es produïxen mensualment, un desgast progressiu que està impactant sobre les més de 22.000 farmàcies, especialment les més xicotetes i rurals», ha dit el president del Consell General de Farmacèutics, Jesús Aguilar. A més, afegix que les farmàcies porten «més de dos dècades contribuint a la sostenibilitat del sistema sanitari».

 

Afegix que ara han de treballar «l’estabilitat i certitud» que els permeta avançar en els treballs que estan duent a terme per a oferir un servici sanitari «més assistencial». «Esta necessària estabilitat per a la Farmàcia ha de facilitar també l’accés equitatiu dels ciutadans a tots els medicaments des de les farmàcies comunitàries, sempre que les seues condicions d’ús ho permeten, evitant així posar obstacles a la continuïtat dels tractaments», ha assegurat Aguilar.

  

Des del dia que es va publicar esta ordre el passat 19 de setembre i fins al pròxim 1 de novembre, les farmàcies han estat distribuint les existències disponibles al preu anterior. Amb l’entrada dels nous preus, les farmàcies dispensaran a preu rebaixat, assumint la diferència de les existències que fins i tot tinguen en estoc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.