15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments

Más de 1.200 medicamentos verán reducidos sus precios a partir de este viernes

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments | València Diari

 

Demà divendres, 1 de novembre, baixaran els preus de 1.290 medicaments a conseqüència de l’entrada en vigor de l’Ordre de Preus de Referència de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat 13 de setembre.

 

Segons càlculs del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que han sigut acordats pel Consell General de Col·legis Farmacèutics, es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions d’euros.

 

Alguns es reduïxen fins a un 80%

Destaquen alguns fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80% com antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. A més, també baixen el preu de principis actius com l’ibuprofèn, fàrmacs per a l’asma com el salbutamol, antidepressius com la duloxetina, anticonceptius orals o medicaments antipsicòtics.

 

«Esta baixada de preus se suma a la que es va aplicar en gener i als ajustos que es produïxen mensualment, un desgast progressiu que està impactant sobre les més de 22.000 farmàcies, especialment les més xicotetes i rurals», ha dit el president del Consell General de Farmacèutics, Jesús Aguilar. A més, afegix que les farmàcies porten «més de dos dècades contribuint a la sostenibilitat del sistema sanitari».

 

Afegix que ara han de treballar «l’estabilitat i certitud» que els permeta avançar en els treballs que estan duent a terme per a oferir un servici sanitari «més assistencial». «Esta necessària estabilitat per a la Farmàcia ha de facilitar també l’accés equitatiu dels ciutadans a tots els medicaments des de les farmàcies comunitàries, sempre que les seues condicions d’ús ho permeten, evitant així posar obstacles a la continuïtat dels tractaments», ha assegurat Aguilar.

  

Des del dia que es va publicar esta ordre el passat 19 de setembre i fins al pròxim 1 de novembre, les farmàcies han estat distribuint les existències disponibles al preu anterior. Amb l’entrada dels nous preus, les farmàcies dispensaran a preu rebaixat, assumint la diferència de les existències que fins i tot tinguen en estoc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.