13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments

Más de 1.200 medicamentos verán reducidos sus precios a partir de este viernes

Baixen el preu d’uns 1.300 medicaments | València Diari

 

Demà divendres, 1 de novembre, baixaran els preus de 1.290 medicaments a conseqüència de l’entrada en vigor de l’Ordre de Preus de Referència de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat 13 de setembre.

 

Segons càlculs del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que han sigut acordats pel Consell General de Col·legis Farmacèutics, es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions d’euros.

 

Alguns es reduïxen fins a un 80%

Destaquen alguns fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80% com antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. A més, també baixen el preu de principis actius com l’ibuprofèn, fàrmacs per a l’asma com el salbutamol, antidepressius com la duloxetina, anticonceptius orals o medicaments antipsicòtics.

 

«Esta baixada de preus se suma a la que es va aplicar en gener i als ajustos que es produïxen mensualment, un desgast progressiu que està impactant sobre les més de 22.000 farmàcies, especialment les més xicotetes i rurals», ha dit el president del Consell General de Farmacèutics, Jesús Aguilar. A més, afegix que les farmàcies porten «més de dos dècades contribuint a la sostenibilitat del sistema sanitari».

 

Afegix que ara han de treballar «l’estabilitat i certitud» que els permeta avançar en els treballs que estan duent a terme per a oferir un servici sanitari «més assistencial». «Esta necessària estabilitat per a la Farmàcia ha de facilitar també l’accés equitatiu dels ciutadans a tots els medicaments des de les farmàcies comunitàries, sempre que les seues condicions d’ús ho permeten, evitant així posar obstacles a la continuïtat dels tractaments», ha assegurat Aguilar.

  

Des del dia que es va publicar esta ordre el passat 19 de setembre i fins al pròxim 1 de novembre, les farmàcies han estat distribuint les existències disponibles al preu anterior. Amb l’entrada dels nous preus, les farmàcies dispensaran a preu rebaixat, assumint la diferència de les existències que fins i tot tinguen en estoc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.