Alerten dels perills desconeguts de passar-se amb el pollastre

Pollastre al forn amb verdures

Alerten dels riscos de passar-se amb el pollastre | Pixabay

Va ser fa cinc anys quan des de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va iniciar una campanya per a disminuir el consum de carn roja i carn processada pels seus efectes en la nostra salut. D’estos últims aliments, com salsitxes o embotits, s’ha provat que entre altres coses augmenten un 18% el risc de patir càncer de còlon per 50 grams extra que mengem.

 

Experts animaven a substituir-la progressivament per peix o proteïnes vegetals, perquè no suposen cap risc i, a demés, ajuden a protegir de la diabetis, les malalties cardiovasculars o càncers. També es considerava que menjar pollastre, tres voltes per setmana, no era perjudicial.  

 

Altres estudis van posar un crit en el cel i asseguraven que el risc real del consum d’este tipo de carns era «baix». Esta teoria quedaria refutada per una revisió publicada per la JAMA Internal Medicine que no només alerta sobre les carns roges i processades sinó que advertix sobre un desconegut perill del pollastre. 

 

La manera de cuinar-lo que cal evitar

Investigadors de la Northwestern Medicine and Cornell University asseguren que menjar dos voltes per setmana carn vermella, processada o pollastre augmenta el risc de patir una malaltia cardiovascular entre un 3% i un 7%. Sobre les dos primeres, afegixen que també incrementen un 3% les possibilitats de morir de forma prematura. 

 

L’estudi, fet entre 30.000 persones amb 53,7 anys de mitjana, afirmaria que el risc cardiovascular derivat de la ingesta de pollastre seria d’un 4%. Tot i que no desaconsellen el seu consum, l’investigador principal, Victor Zhong, afirma que el principal problema es trobaria en com es prepara esta carn. 

 

Seria el pollastre fregit i rebossat, en olis de baixa qualitat, el que provocaria la presència dels tan nocius greixos trans. A demés d’evitar l’abús d’este tipo de menjar, també consideren recomanable no menjar-ne la pell. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.