Alerten dels perills desconeguts de passar-se amb el pollastre

Pollastre al forn amb verdures

Alerten dels riscos de passar-se amb el pollastre | Pixabay

Va ser fa cinc anys quan des de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va iniciar una campanya per a disminuir el consum de carn roja i carn processada pels seus efectes en la nostra salut. D’estos últims aliments, com salsitxes o embotits, s’ha provat que entre altres coses augmenten un 18% el risc de patir càncer de còlon per 50 grams extra que mengem.

 

Experts animaven a substituir-la progressivament per peix o proteïnes vegetals, perquè no suposen cap risc i, a demés, ajuden a protegir de la diabetis, les malalties cardiovasculars o càncers. També es considerava que menjar pollastre, tres voltes per setmana, no era perjudicial.  

 

Altres estudis van posar un crit en el cel i asseguraven que el risc real del consum d’este tipo de carns era «baix». Esta teoria quedaria refutada per una revisió publicada per la JAMA Internal Medicine que no només alerta sobre les carns roges i processades sinó que advertix sobre un desconegut perill del pollastre. 

 

La manera de cuinar-lo que cal evitar

Investigadors de la Northwestern Medicine and Cornell University asseguren que menjar dos voltes per setmana carn vermella, processada o pollastre augmenta el risc de patir una malaltia cardiovascular entre un 3% i un 7%. Sobre les dos primeres, afegixen que també incrementen un 3% les possibilitats de morir de forma prematura. 

 

L’estudi, fet entre 30.000 persones amb 53,7 anys de mitjana, afirmaria que el risc cardiovascular derivat de la ingesta de pollastre seria d’un 4%. Tot i que no desaconsellen el seu consum, l’investigador principal, Victor Zhong, afirma que el principal problema es trobaria en com es prepara esta carn. 

 

Seria el pollastre fregit i rebossat, en olis de baixa qualitat, el que provocaria la presència dels tan nocius greixos trans. A demés d’evitar l’abús d’este tipo de menjar, també consideren recomanable no menjar-ne la pell. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.