Alerten dels perills desconeguts de passar-se amb el pollastre

Pollastre al forn amb verdures

Alerten dels riscos de passar-se amb el pollastre | Pixabay

Va ser fa cinc anys quan des de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va iniciar una campanya per a disminuir el consum de carn roja i carn processada pels seus efectes en la nostra salut. D’estos últims aliments, com salsitxes o embotits, s’ha provat que entre altres coses augmenten un 18% el risc de patir càncer de còlon per 50 grams extra que mengem.

 

Experts animaven a substituir-la progressivament per peix o proteïnes vegetals, perquè no suposen cap risc i, a demés, ajuden a protegir de la diabetis, les malalties cardiovasculars o càncers. També es considerava que menjar pollastre, tres voltes per setmana, no era perjudicial.  

 

Altres estudis van posar un crit en el cel i asseguraven que el risc real del consum d’este tipo de carns era «baix». Esta teoria quedaria refutada per una revisió publicada per la JAMA Internal Medicine que no només alerta sobre les carns roges i processades sinó que advertix sobre un desconegut perill del pollastre. 

 

La manera de cuinar-lo que cal evitar

Investigadors de la Northwestern Medicine and Cornell University asseguren que menjar dos voltes per setmana carn vermella, processada o pollastre augmenta el risc de patir una malaltia cardiovascular entre un 3% i un 7%. Sobre les dos primeres, afegixen que també incrementen un 3% les possibilitats de morir de forma prematura. 

 

L’estudi, fet entre 30.000 persones amb 53,7 anys de mitjana, afirmaria que el risc cardiovascular derivat de la ingesta de pollastre seria d’un 4%. Tot i que no desaconsellen el seu consum, l’investigador principal, Victor Zhong, afirma que el principal problema es trobaria en com es prepara esta carn. 

 

Seria el pollastre fregit i rebossat, en olis de baixa qualitat, el que provocaria la presència dels tan nocius greixos trans. A demés d’evitar l’abús d’este tipo de menjar, també consideren recomanable no menjar-ne la pell. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.

Sangare i Affengruber tornaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF

Buba Sangare i David Affengruber s’incorporaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF, amb proves físiques prèvies, després de les seues cites internacionals.

València Basket s’enfrontarà al Barça en les semifinals de la Supercopa Endesa de Badalona

València Basket s’enfrontarà al Barça i el Kosner Baskonia jugarà contra l’Asisa Joventut en les semifinals de la Supercopa Endesa, que se celebraran el 19 i 20 de setembre al Palau Olímpic de Badalona.

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.