Alerten dels perills desconeguts de passar-se amb el pollastre

Pollastre al forn amb verdures

Alerten dels riscos de passar-se amb el pollastre | Pixabay

Va ser fa cinc anys quan des de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va iniciar una campanya per a disminuir el consum de carn roja i carn processada pels seus efectes en la nostra salut. D’estos últims aliments, com salsitxes o embotits, s’ha provat que entre altres coses augmenten un 18% el risc de patir càncer de còlon per 50 grams extra que mengem.

 

Experts animaven a substituir-la progressivament per peix o proteïnes vegetals, perquè no suposen cap risc i, a demés, ajuden a protegir de la diabetis, les malalties cardiovasculars o càncers. També es considerava que menjar pollastre, tres voltes per setmana, no era perjudicial.  

 

Altres estudis van posar un crit en el cel i asseguraven que el risc real del consum d’este tipo de carns era «baix». Esta teoria quedaria refutada per una revisió publicada per la JAMA Internal Medicine que no només alerta sobre les carns roges i processades sinó que advertix sobre un desconegut perill del pollastre. 

 

La manera de cuinar-lo que cal evitar

Investigadors de la Northwestern Medicine and Cornell University asseguren que menjar dos voltes per setmana carn vermella, processada o pollastre augmenta el risc de patir una malaltia cardiovascular entre un 3% i un 7%. Sobre les dos primeres, afegixen que també incrementen un 3% les possibilitats de morir de forma prematura. 

 

L’estudi, fet entre 30.000 persones amb 53,7 anys de mitjana, afirmaria que el risc cardiovascular derivat de la ingesta de pollastre seria d’un 4%. Tot i que no desaconsellen el seu consum, l’investigador principal, Victor Zhong, afirma que el principal problema es trobaria en com es prepara esta carn. 

 

Seria el pollastre fregit i rebossat, en olis de baixa qualitat, el que provocaria la presència dels tan nocius greixos trans. A demés d’evitar l’abús d’este tipo de menjar, també consideren recomanable no menjar-ne la pell. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.