18.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Alerten dels perills desconeguts de passar-se amb el pollastre

Pollastre al forn amb verdures

Alerten dels riscos de passar-se amb el pollastre | Pixabay

Va ser fa cinc anys quan des de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va iniciar una campanya per a disminuir el consum de carn roja i carn processada pels seus efectes en la nostra salut. D’estos últims aliments, com salsitxes o embotits, s’ha provat que entre altres coses augmenten un 18% el risc de patir càncer de còlon per 50 grams extra que mengem.

 

Experts animaven a substituir-la progressivament per peix o proteïnes vegetals, perquè no suposen cap risc i, a demés, ajuden a protegir de la diabetis, les malalties cardiovasculars o càncers. També es considerava que menjar pollastre, tres voltes per setmana, no era perjudicial.  

 

Altres estudis van posar un crit en el cel i asseguraven que el risc real del consum d’este tipo de carns era «baix». Esta teoria quedaria refutada per una revisió publicada per la JAMA Internal Medicine que no només alerta sobre les carns roges i processades sinó que advertix sobre un desconegut perill del pollastre. 

 

La manera de cuinar-lo que cal evitar

Investigadors de la Northwestern Medicine and Cornell University asseguren que menjar dos voltes per setmana carn vermella, processada o pollastre augmenta el risc de patir una malaltia cardiovascular entre un 3% i un 7%. Sobre les dos primeres, afegixen que també incrementen un 3% les possibilitats de morir de forma prematura. 

 

L’estudi, fet entre 30.000 persones amb 53,7 anys de mitjana, afirmaria que el risc cardiovascular derivat de la ingesta de pollastre seria d’un 4%. Tot i que no desaconsellen el seu consum, l’investigador principal, Victor Zhong, afirma que el principal problema es trobaria en com es prepara esta carn. 

 

Seria el pollastre fregit i rebossat, en olis de baixa qualitat, el que provocaria la presència dels tan nocius greixos trans. A demés d’evitar l’abús d’este tipo de menjar, també consideren recomanable no menjar-ne la pell. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Condemnada a 6 anys per intentar matar al seu bebé en calar foc al bressol

L'Audiència Provincial ha condemnat a una dona a 6 anys de presó per incendi en concurs amb assassinat en grau de temptativa després de calar foc al bressol de la seua filla de quatre mesos. La pena incorpora prohibició d'acostament durant deu anys i és recurrible.

Els premiats Rei Jaume I han reivindicat transformar la realitat des del coneixement

María Jesús Vicent, en nom dels guardonats, ha defés una mirada integradora per a afrontar els grans desafiaments i ha demanat apostar per la ciència. La cerimònia s'ha celebrat en la Llotja de València, presidida per Felip VI.

Felip VI insta a sumar esforços per a un sistema de ciència i tecnologia potent

El Rei ha defés que la cooperació i la dimensió europea són claus per a un sistema científic i tecnològic robust. Ho ha subratllat en el lliurament dels Premis Rei Jaume I 2025.

València acollirà el GSIC Summit: la indústria esportiva debatrà el seu present i futur

El GSIC Powered by Microsoft Summit se celebrarà el 16 i 17 de desembre a València. Reunirà més de cent experts per a debatre tendències, plataformes i retorn digital.

El TSJCV condemna a Sanitat per la mort d’una pacient al no rebre heparina

El TSJCV ha fixat una indemnització de 100.576 euros per a les filles d'una pacient morta per un tromboembolisme pulmonar després de no rebre heparina profilàctica durant el seu ingrés.

Felip VI reivindica a la universitat com a contrapunt a la resignació i la paràlisi

En l'obertura del curs 2025/2026 a la Universitat de València, Felip VI ha defés a la universitat com a motor de pensament crític, ciència útil i cohesió democràtica. També s'han reclamat més equitat i estabilitat financera per a garantir l'ascensor social.

Martínez Mus demana reunir-se ja amb la Comissionada de la DANA per a accelerar la coordinació

El vicepresident segon ha urgit a tancar una cita amb Zulima Pérez per a millorar la coordinació de la reconstrucció i activar una comissió mixta.

Compromís critica que seguisca sense conéixer-se el pacte PP-Vox per a investir a Pérez Llorca

Compromís ha retret l'opacitat de l'acord entre PP i Vox que permetrà investir a Juanfran Pérez Llorca i l'absència d'un programa detallat. Ibáñez i Micó han vaticinat continuïtat amb les polítiques de Carlos Mazón.