8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Consells per aprofitar les rebaixes de gener

Com cada mes de gener, arriben les tradicionals rebaixes que, a diferència del 2021, no estan afectades per les restriccions de moviment.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha elaborat una sèrie de consells per tenir en compte abans d’eixir de compres.

1. Fer llistes del que realment es necessita. Pensar allò que ens cal abans d’eixir de botigues és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Saber que la normativa indica que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes, i que la qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

3. Comprovar que els objectes rebaixats mantenen el preu original al costat del rebaixat, o bé que s’hi indica de manera clara el percentatge del descompte.

4. Encara que en alguns comerços s’estableixen unes condicions especials per a les compres a rebaixes (sobre les devolucions, l’acceptació del pagament amb targeta…), han d’estar clarament indicades i en un lloc visible.

5. A les compres en línia, encara que el producte estiga rebaixat, el consumidor manté el dret a tornar-ho comunicant-ho al venedor en els 14 dies següents al lliurament.

6. Conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Cal no oblidar mai que, si perd el tiquet, es perd també el dret a canviar, tornar o reclamar després de la compra.

7. En cas de problemes i si no aconsegueix arribar a un acord, sol·licitar el full de reclamacions. I en tant que siga possible, triar botigues adherides al sistema arbitral de consum: es presten a resoldre les diferències de forma ràpida i gratuïta.

8. Recordeu que el servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals durant les rebaixes o fora d’aquest període. Per cert, des del gener del 2022 la garantia de compra s’amplia de dos a tres anys.

Últimes notícies

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.