Consells per aprofitar les rebaixes de gener

Com cada mes de gener, arriben les tradicionals rebaixes que, a diferència del 2021, no estan afectades per les restriccions de moviment.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha elaborat una sèrie de consells per tenir en compte abans d’eixir de compres.

1. Fer llistes del que realment es necessita. Pensar allò que ens cal abans d’eixir de botigues és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Saber que la normativa indica que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes, i que la qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

3. Comprovar que els objectes rebaixats mantenen el preu original al costat del rebaixat, o bé que s’hi indica de manera clara el percentatge del descompte.

4. Encara que en alguns comerços s’estableixen unes condicions especials per a les compres a rebaixes (sobre les devolucions, l’acceptació del pagament amb targeta…), han d’estar clarament indicades i en un lloc visible.

5. A les compres en línia, encara que el producte estiga rebaixat, el consumidor manté el dret a tornar-ho comunicant-ho al venedor en els 14 dies següents al lliurament.

6. Conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Cal no oblidar mai que, si perd el tiquet, es perd també el dret a canviar, tornar o reclamar després de la compra.

7. En cas de problemes i si no aconsegueix arribar a un acord, sol·licitar el full de reclamacions. I en tant que siga possible, triar botigues adherides al sistema arbitral de consum: es presten a resoldre les diferències de forma ràpida i gratuïta.

8. Recordeu que el servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals durant les rebaixes o fora d’aquest període. Per cert, des del gener del 2022 la garantia de compra s’amplia de dos a tres anys.

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.