Consells per aprofitar les rebaixes de gener

Com cada mes de gener, arriben les tradicionals rebaixes que, a diferència del 2021, no estan afectades per les restriccions de moviment.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha elaborat una sèrie de consells per tenir en compte abans d’eixir de compres.

1. Fer llistes del que realment es necessita. Pensar allò que ens cal abans d’eixir de botigues és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Saber que la normativa indica que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes, i que la qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

3. Comprovar que els objectes rebaixats mantenen el preu original al costat del rebaixat, o bé que s’hi indica de manera clara el percentatge del descompte.

4. Encara que en alguns comerços s’estableixen unes condicions especials per a les compres a rebaixes (sobre les devolucions, l’acceptació del pagament amb targeta…), han d’estar clarament indicades i en un lloc visible.

5. A les compres en línia, encara que el producte estiga rebaixat, el consumidor manté el dret a tornar-ho comunicant-ho al venedor en els 14 dies següents al lliurament.

6. Conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Cal no oblidar mai que, si perd el tiquet, es perd també el dret a canviar, tornar o reclamar després de la compra.

7. En cas de problemes i si no aconsegueix arribar a un acord, sol·licitar el full de reclamacions. I en tant que siga possible, triar botigues adherides al sistema arbitral de consum: es presten a resoldre les diferències de forma ràpida i gratuïta.

8. Recordeu que el servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals durant les rebaixes o fora d’aquest període. Per cert, des del gener del 2022 la garantia de compra s’amplia de dos a tres anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.