Consells per aprofitar les rebaixes de gener

Com cada mes de gener, arriben les tradicionals rebaixes que, a diferència del 2021, no estan afectades per les restriccions de moviment.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha elaborat una sèrie de consells per tenir en compte abans d’eixir de compres.

1. Fer llistes del que realment es necessita. Pensar allò que ens cal abans d’eixir de botigues és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Saber que la normativa indica que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys un mes, i que la qualitat no pot ser diferent de la que tenien abans d’estar rebaixats.

3. Comprovar que els objectes rebaixats mantenen el preu original al costat del rebaixat, o bé que s’hi indica de manera clara el percentatge del descompte.

4. Encara que en alguns comerços s’estableixen unes condicions especials per a les compres a rebaixes (sobre les devolucions, l’acceptació del pagament amb targeta…), han d’estar clarament indicades i en un lloc visible.

5. A les compres en línia, encara que el producte estiga rebaixat, el consumidor manté el dret a tornar-ho comunicant-ho al venedor en els 14 dies següents al lliurament.

6. Conservar el tiquet o factura simplificada de les compres. Cal no oblidar mai que, si perd el tiquet, es perd també el dret a canviar, tornar o reclamar després de la compra.

7. En cas de problemes i si no aconsegueix arribar a un acord, sol·licitar el full de reclamacions. I en tant que siga possible, triar botigues adherides al sistema arbitral de consum: es presten a resoldre les diferències de forma ràpida i gratuïta.

8. Recordeu que el servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals durant les rebaixes o fora d’aquest període. Per cert, des del gener del 2022 la garantia de compra s’amplia de dos a tres anys.

Últimes notícies

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.