Detecten carn de porc infectada amb la pesta porcina procedent d’Espanya

Porc pesta porcina

Troben carn de porc espanyola infectada amb la pesta porcina | EFE

 

Alguns funcionaris de duanes i veterinaris de Macedònia del Nord han confiscat 21 tones i 312 quilograms de carn de porc procedent d’Espanya per estar infectada amb la pesta porcina africana. L’Agència Alimentària i Veterinària de Macedònia ha informat este dijous de què la carn va ser confiscada en la frontera entre Macedònia del Nord i Bulgària, concretament en la muntanya Deve Bair, evitant d’esta manera que entrara al mercat domèstic.

 

«La carn confiscada ja no és un risc per als ciutadans» expressa als mitjans el director de l’Agència, Zoran Atanasov, «no s’ha permés la seua entrada en el país. Ha sigut examinada i serà destruïda» assegura. A més, també destaca que la Unió Europea i l’Organització Mundial de la Salut seran informades al respecte.

 

Evitar el contagi, a tota costa

Tot i que, pel moment, no hi ha hagut ningun cas d’infecció per la pesta porcina en el país en qüestió, les autoritats locals van llançar una iniciativa el passat agost a escala nacional per a reduir la sobrepoblació de porcs senglars, ja que és tres voltes la xifra considerada sostenible en el país per a evitar la contaminació per la malaltia. L’objectiu és prevenir per a que, sobre de tot, la malaltia s’estenga per tot el país i per les regions dels Balcans, després de què es detectaren alguns casos en Bulgària i Sèrbia. 

 

També pots llegir…

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.