Detecten carn de porc infectada amb la pesta porcina procedent d’Espanya

Porc pesta porcina

Troben carn de porc espanyola infectada amb la pesta porcina | EFE

 

Alguns funcionaris de duanes i veterinaris de Macedònia del Nord han confiscat 21 tones i 312 quilograms de carn de porc procedent d’Espanya per estar infectada amb la pesta porcina africana. L’Agència Alimentària i Veterinària de Macedònia ha informat este dijous de què la carn va ser confiscada en la frontera entre Macedònia del Nord i Bulgària, concretament en la muntanya Deve Bair, evitant d’esta manera que entrara al mercat domèstic.

 

«La carn confiscada ja no és un risc per als ciutadans» expressa als mitjans el director de l’Agència, Zoran Atanasov, «no s’ha permés la seua entrada en el país. Ha sigut examinada i serà destruïda» assegura. A més, també destaca que la Unió Europea i l’Organització Mundial de la Salut seran informades al respecte.

 

Evitar el contagi, a tota costa

Tot i que, pel moment, no hi ha hagut ningun cas d’infecció per la pesta porcina en el país en qüestió, les autoritats locals van llançar una iniciativa el passat agost a escala nacional per a reduir la sobrepoblació de porcs senglars, ja que és tres voltes la xifra considerada sostenible en el país per a evitar la contaminació per la malaltia. L’objectiu és prevenir per a que, sobre de tot, la malaltia s’estenga per tot el país i per les regions dels Balcans, després de què es detectaren alguns casos en Bulgària i Sèrbia. 

 

També pots llegir…

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.