Detecten carn de porc infectada amb la pesta porcina procedent d’Espanya

Porc pesta porcina

Troben carn de porc espanyola infectada amb la pesta porcina | EFE

 

Alguns funcionaris de duanes i veterinaris de Macedònia del Nord han confiscat 21 tones i 312 quilograms de carn de porc procedent d’Espanya per estar infectada amb la pesta porcina africana. L’Agència Alimentària i Veterinària de Macedònia ha informat este dijous de què la carn va ser confiscada en la frontera entre Macedònia del Nord i Bulgària, concretament en la muntanya Deve Bair, evitant d’esta manera que entrara al mercat domèstic.

 

«La carn confiscada ja no és un risc per als ciutadans» expressa als mitjans el director de l’Agència, Zoran Atanasov, «no s’ha permés la seua entrada en el país. Ha sigut examinada i serà destruïda» assegura. A més, també destaca que la Unió Europea i l’Organització Mundial de la Salut seran informades al respecte.

 

Evitar el contagi, a tota costa

Tot i que, pel moment, no hi ha hagut ningun cas d’infecció per la pesta porcina en el país en qüestió, les autoritats locals van llançar una iniciativa el passat agost a escala nacional per a reduir la sobrepoblació de porcs senglars, ja que és tres voltes la xifra considerada sostenible en el país per a evitar la contaminació per la malaltia. L’objectiu és prevenir per a que, sobre de tot, la malaltia s’estenga per tot el país i per les regions dels Balcans, després de què es detectaren alguns casos en Bulgària i Sèrbia. 

 

També pots llegir…

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.