Detecten carn de porc infectada amb la pesta porcina procedent d’Espanya

Porc pesta porcina

Troben carn de porc espanyola infectada amb la pesta porcina | EFE

 

Alguns funcionaris de duanes i veterinaris de Macedònia del Nord han confiscat 21 tones i 312 quilograms de carn de porc procedent d’Espanya per estar infectada amb la pesta porcina africana. L’Agència Alimentària i Veterinària de Macedònia ha informat este dijous de què la carn va ser confiscada en la frontera entre Macedònia del Nord i Bulgària, concretament en la muntanya Deve Bair, evitant d’esta manera que entrara al mercat domèstic.

 

«La carn confiscada ja no és un risc per als ciutadans» expressa als mitjans el director de l’Agència, Zoran Atanasov, «no s’ha permés la seua entrada en el país. Ha sigut examinada i serà destruïda» assegura. A més, també destaca que la Unió Europea i l’Organització Mundial de la Salut seran informades al respecte.

 

Evitar el contagi, a tota costa

Tot i que, pel moment, no hi ha hagut ningun cas d’infecció per la pesta porcina en el país en qüestió, les autoritats locals van llançar una iniciativa el passat agost a escala nacional per a reduir la sobrepoblació de porcs senglars, ja que és tres voltes la xifra considerada sostenible en el país per a evitar la contaminació per la malaltia. L’objectiu és prevenir per a que, sobre de tot, la malaltia s’estenga per tot el país i per les regions dels Balcans, després de què es detectaren alguns casos en Bulgària i Sèrbia. 

 

També pots llegir…

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.