Una xiqueta de 3 anys, el quint cas de febre Q en la Vila Joiosa

La febre Q és una malaltia produïda per animals paràsits | Pixabay

 

La Conselleria de Sanitat ha confirmat este dijous que una xiqueta de tres anys de la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), és el quint cas diagnosticat i associat a un brot de febre Q detectat en la localitat i el primer en una menor.

 

Anuncios

Ara per ara, existixen sis casos declarats, dels que tres han sigut hospitalitzats i estan ja donats d’alta i hi ha altres quatre en estudi, segons han informat fonts d’este departament.

 

La febre Q és una malaltia, produïda per animals paràsits i causada pel bacteri ‘Cloxiella burnetii’, que clínicament es comporta com una malaltia febril aguda caracteritzada per tremolors, mal de cap, malestar general, dolors musculars i suors. El període d’incubació és de 14 a 39 dies i la seua gravetat i duració varien considerablement.

 

La principal via de contagi és la transmissió aèria produïda per la inhalació d’aire i pols contaminada pel contacte amb animals infectats. També és possible, encara que molt menys freqüent, la transmissió via alimentària pel consum de llet crua d’animals contaminats.

 

El tractament habitual consistix en l’administració d’antibiòtics per via oral i no hi ha manera de prevenir la febre Q, ja que la transmissió persona-persona és «excepcional».

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.