Una xiqueta de 3 anys, el quint cas de febre Q en la Vila Joiosa

La febre Q és una malaltia produïda per animals paràsits | Pixabay

 

La Conselleria de Sanitat ha confirmat este dijous que una xiqueta de tres anys de la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), és el quint cas diagnosticat i associat a un brot de febre Q detectat en la localitat i el primer en una menor.

 

Ara per ara, existixen sis casos declarats, dels que tres han sigut hospitalitzats i estan ja donats d’alta i hi ha altres quatre en estudi, segons han informat fonts d’este departament.

 

La febre Q és una malaltia, produïda per animals paràsits i causada pel bacteri ‘Cloxiella burnetii’, que clínicament es comporta com una malaltia febril aguda caracteritzada per tremolors, mal de cap, malestar general, dolors musculars i suors. El període d’incubació és de 14 a 39 dies i la seua gravetat i duració varien considerablement.

 

La principal via de contagi és la transmissió aèria produïda per la inhalació d’aire i pols contaminada pel contacte amb animals infectats. També és possible, encara que molt menys freqüent, la transmissió via alimentària pel consum de llet crua d’animals contaminats.

 

El tractament habitual consistix en l’administració d’antibiòtics per via oral i no hi ha manera de prevenir la febre Q, ja que la transmissió persona-persona és «excepcional».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.