8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Una xiqueta de 3 anys, el quint cas de febre Q en la Vila Joiosa

La febre Q és una malaltia produïda per animals paràsits | Pixabay

 

La Conselleria de Sanitat ha confirmat este dijous que una xiqueta de tres anys de la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), és el quint cas diagnosticat i associat a un brot de febre Q detectat en la localitat i el primer en una menor.

 

Ara per ara, existixen sis casos declarats, dels que tres han sigut hospitalitzats i estan ja donats d’alta i hi ha altres quatre en estudi, segons han informat fonts d’este departament.

 

La febre Q és una malaltia, produïda per animals paràsits i causada pel bacteri ‘Cloxiella burnetii’, que clínicament es comporta com una malaltia febril aguda caracteritzada per tremolors, mal de cap, malestar general, dolors musculars i suors. El període d’incubació és de 14 a 39 dies i la seua gravetat i duració varien considerablement.

 

La principal via de contagi és la transmissió aèria produïda per la inhalació d’aire i pols contaminada pel contacte amb animals infectats. També és possible, encara que molt menys freqüent, la transmissió via alimentària pel consum de llet crua d’animals contaminats.

 

El tractament habitual consistix en l’administració d’antibiòtics per via oral i no hi ha manera de prevenir la febre Q, ja que la transmissió persona-persona és «excepcional».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.