15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Una xiqueta de 3 anys, el quint cas de febre Q en la Vila Joiosa

La febre Q és una malaltia produïda per animals paràsits | Pixabay

 

La Conselleria de Sanitat ha confirmat este dijous que una xiqueta de tres anys de la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), és el quint cas diagnosticat i associat a un brot de febre Q detectat en la localitat i el primer en una menor.

 

Ara per ara, existixen sis casos declarats, dels que tres han sigut hospitalitzats i estan ja donats d’alta i hi ha altres quatre en estudi, segons han informat fonts d’este departament.

 

La febre Q és una malaltia, produïda per animals paràsits i causada pel bacteri ‘Cloxiella burnetii’, que clínicament es comporta com una malaltia febril aguda caracteritzada per tremolors, mal de cap, malestar general, dolors musculars i suors. El període d’incubació és de 14 a 39 dies i la seua gravetat i duració varien considerablement.

 

La principal via de contagi és la transmissió aèria produïda per la inhalació d’aire i pols contaminada pel contacte amb animals infectats. També és possible, encara que molt menys freqüent, la transmissió via alimentària pel consum de llet crua d’animals contaminats.

 

El tractament habitual consistix en l’administració d’antibiòtics per via oral i no hi ha manera de prevenir la febre Q, ja que la transmissió persona-persona és «excepcional».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís insta les esquerres a eixir a l'ofensiva enfront de PP, PSOE i Vox i aprova ponències per al seu congrés de 2026 amb eix ecofeminista i valencianista.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.

El València rep al Saragossa de Dubljevic per a afermar el cap de sèrie en la Copa

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb la meta de sumar la seua quarta victòria seguida en l'ACB i consolidar la seua condició de cap de sèrie per a la Copa que es disputa a València.

El València Basket posa a prova la seua reacció en un nou dol davant Saragossa

València Basket es mesura el diumenge a Casademont Zaragoza en la Lliga Femenina Endesa després del colp europeu. Arriba amb la baixa de Raquel Carrera i el possible debut de lliga de Nia Coffey.

El Vila-real arriba llançat davant un Llevant cuer en el Ciutat

El Vila-real encadena sis victòries en LaLiga i visita a un Llevant cuer i sense triomfs a casa. El dol mesura inèrcia positiva enfront d'urgència per reaccionar.

Del Moral apel·la a l’empenyiment del Ciutat i confia a tallar la ratxa davant el Vila-real

Álvaro del Moral dirigirà el seu segon partit en Lliga davant el Vila-real i va subratllar que han eixit de situacions pitjors. El Llevant busca frenar cinc derrotes.