Una xiqueta de 3 anys, el quint cas de febre Q en la Vila Joiosa

La febre Q és una malaltia produïda per animals paràsits | Pixabay

 

La Conselleria de Sanitat ha confirmat este dijous que una xiqueta de tres anys de la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), és el quint cas diagnosticat i associat a un brot de febre Q detectat en la localitat i el primer en una menor.

 

Ara per ara, existixen sis casos declarats, dels que tres han sigut hospitalitzats i estan ja donats d’alta i hi ha altres quatre en estudi, segons han informat fonts d’este departament.

 

La febre Q és una malaltia, produïda per animals paràsits i causada pel bacteri ‘Cloxiella burnetii’, que clínicament es comporta com una malaltia febril aguda caracteritzada per tremolors, mal de cap, malestar general, dolors musculars i suors. El període d’incubació és de 14 a 39 dies i la seua gravetat i duració varien considerablement.

 

La principal via de contagi és la transmissió aèria produïda per la inhalació d’aire i pols contaminada pel contacte amb animals infectats. També és possible, encara que molt menys freqüent, la transmissió via alimentària pel consum de llet crua d’animals contaminats.

 

El tractament habitual consistix en l’administració d’antibiòtics per via oral i no hi ha manera de prevenir la febre Q, ja que la transmissió persona-persona és «excepcional».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.