Retiren 16 medicaments per a la cremor d’estómac que poden ser perjudicials

Medicamentos

L’AEMPS ha ordenat la retirada de setze medicaments | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar del mercat setze medicaments que contenen ranitidina, principi actiu que s’utilitza per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. Es tracta d’una mesura preventiva, després d’haver detectat un possible carcinogen, que podria afavorir la creació de càncer,  tot i que no hi ha evidències encara que la presència d’eixa substància haja afectat a la salut dels pacients que han consumit el medicament.

 

El passat 13 de setembre s’informava d’una revisió de medicines que contenien ranitidina en l’àmbit europeu per haver detectat N-Nitrosodimetilamina (NDMA) en alguns d’eixos fàrmacs que es recepten per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. El compost està classificat com a possible carcinogen per als humans, basant-se en estudis amb animals i, per això, podria perjudicar la salut de molts pacients, tot i que en xicotetes quantitats no causa cap dany. De fet, la NDMA es troba en alguns aliments i fonts d’aigua.

 

La llista de medicaments retirats

L’AEMPS ha ordenat la retirada de tots els lots de ranitidina en comprimits que estiguen en el mercat en tota Espanya, que comercialitzen 16 farmacèutiques. Els medicaments es coneixen amb el nom de ranitidina més el del respectiu laboratori, o amb altres noms com Alquen, Ardoral, Zantax i Terposen. En canvi, els medicaments amb ranitidina intravenosa continuaran en el mercat, ja que són essencials en algunes indicacions terapèutiques. 

 

A més, l’AEMPS recomana no interrompre el tractament sense consultar-ho prèviament amb el metge. Existixen altres medicaments amb altres principis actius, com l’omeprazole, pantoprazole, lansoprazole o la famotidina, que poden tractar les mateixes molèsties o malalties i, per tant, substituir els medicaments retirats, sempre baix prescripció d’un professional sanitariEl llistat de medicaments retirats pot consultar-se en la pàgina web de l’agència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.