Retiren 16 medicaments per a la cremor d’estómac que poden ser perjudicials

Medicamentos

L’AEMPS ha ordenat la retirada de setze medicaments | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar del mercat setze medicaments que contenen ranitidina, principi actiu que s’utilitza per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. Es tracta d’una mesura preventiva, després d’haver detectat un possible carcinogen, que podria afavorir la creació de càncer,  tot i que no hi ha evidències encara que la presència d’eixa substància haja afectat a la salut dels pacients que han consumit el medicament.

 

El passat 13 de setembre s’informava d’una revisió de medicines que contenien ranitidina en l’àmbit europeu per haver detectat N-Nitrosodimetilamina (NDMA) en alguns d’eixos fàrmacs que es recepten per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. El compost està classificat com a possible carcinogen per als humans, basant-se en estudis amb animals i, per això, podria perjudicar la salut de molts pacients, tot i que en xicotetes quantitats no causa cap dany. De fet, la NDMA es troba en alguns aliments i fonts d’aigua.

 

La llista de medicaments retirats

L’AEMPS ha ordenat la retirada de tots els lots de ranitidina en comprimits que estiguen en el mercat en tota Espanya, que comercialitzen 16 farmacèutiques. Els medicaments es coneixen amb el nom de ranitidina més el del respectiu laboratori, o amb altres noms com Alquen, Ardoral, Zantax i Terposen. En canvi, els medicaments amb ranitidina intravenosa continuaran en el mercat, ja que són essencials en algunes indicacions terapèutiques. 

 

A més, l’AEMPS recomana no interrompre el tractament sense consultar-ho prèviament amb el metge. Existixen altres medicaments amb altres principis actius, com l’omeprazole, pantoprazole, lansoprazole o la famotidina, que poden tractar les mateixes molèsties o malalties i, per tant, substituir els medicaments retirats, sempre baix prescripció d’un professional sanitariEl llistat de medicaments retirats pot consultar-se en la pàgina web de l’agència.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.