Retiren 16 medicaments per a la cremor d’estómac que poden ser perjudicials

Medicamentos

L’AEMPS ha ordenat la retirada de setze medicaments | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar del mercat setze medicaments que contenen ranitidina, principi actiu que s’utilitza per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. Es tracta d’una mesura preventiva, després d’haver detectat un possible carcinogen, que podria afavorir la creació de càncer,  tot i que no hi ha evidències encara que la presència d’eixa substància haja afectat a la salut dels pacients que han consumit el medicament.

 

El passat 13 de setembre s’informava d’una revisió de medicines que contenien ranitidina en l’àmbit europeu per haver detectat N-Nitrosodimetilamina (NDMA) en alguns d’eixos fàrmacs que es recepten per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. El compost està classificat com a possible carcinogen per als humans, basant-se en estudis amb animals i, per això, podria perjudicar la salut de molts pacients, tot i que en xicotetes quantitats no causa cap dany. De fet, la NDMA es troba en alguns aliments i fonts d’aigua.

 

La llista de medicaments retirats

L’AEMPS ha ordenat la retirada de tots els lots de ranitidina en comprimits que estiguen en el mercat en tota Espanya, que comercialitzen 16 farmacèutiques. Els medicaments es coneixen amb el nom de ranitidina més el del respectiu laboratori, o amb altres noms com Alquen, Ardoral, Zantax i Terposen. En canvi, els medicaments amb ranitidina intravenosa continuaran en el mercat, ja que són essencials en algunes indicacions terapèutiques. 

 

A més, l’AEMPS recomana no interrompre el tractament sense consultar-ho prèviament amb el metge. Existixen altres medicaments amb altres principis actius, com l’omeprazole, pantoprazole, lansoprazole o la famotidina, que poden tractar les mateixes molèsties o malalties i, per tant, substituir els medicaments retirats, sempre baix prescripció d’un professional sanitariEl llistat de medicaments retirats pot consultar-se en la pàgina web de l’agència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.