Retiren 16 medicaments per a la cremor d’estómac que poden ser perjudicials

Medicamentos

L’AEMPS ha ordenat la retirada de setze medicaments | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar del mercat setze medicaments que contenen ranitidina, principi actiu que s’utilitza per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. Es tracta d’una mesura preventiva, després d’haver detectat un possible carcinogen, que podria afavorir la creació de càncer,  tot i que no hi ha evidències encara que la presència d’eixa substància haja afectat a la salut dels pacients que han consumit el medicament.

 

El passat 13 de setembre s’informava d’una revisió de medicines que contenien ranitidina en l’àmbit europeu per haver detectat N-Nitrosodimetilamina (NDMA) en alguns d’eixos fàrmacs que es recepten per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. El compost està classificat com a possible carcinogen per als humans, basant-se en estudis amb animals i, per això, podria perjudicar la salut de molts pacients, tot i que en xicotetes quantitats no causa cap dany. De fet, la NDMA es troba en alguns aliments i fonts d’aigua.

 

La llista de medicaments retirats

L’AEMPS ha ordenat la retirada de tots els lots de ranitidina en comprimits que estiguen en el mercat en tota Espanya, que comercialitzen 16 farmacèutiques. Els medicaments es coneixen amb el nom de ranitidina més el del respectiu laboratori, o amb altres noms com Alquen, Ardoral, Zantax i Terposen. En canvi, els medicaments amb ranitidina intravenosa continuaran en el mercat, ja que són essencials en algunes indicacions terapèutiques. 

 

A més, l’AEMPS recomana no interrompre el tractament sense consultar-ho prèviament amb el metge. Existixen altres medicaments amb altres principis actius, com l’omeprazole, pantoprazole, lansoprazole o la famotidina, que poden tractar les mateixes molèsties o malalties i, per tant, substituir els medicaments retirats, sempre baix prescripció d’un professional sanitariEl llistat de medicaments retirats pot consultar-se en la pàgina web de l’agència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.