12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Retiren 16 medicaments per a la cremor d’estómac que poden ser perjudicials

Medicamentos

L’AEMPS ha ordenat la retirada de setze medicaments | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat retirar del mercat setze medicaments que contenen ranitidina, principi actiu que s’utilitza per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. Es tracta d’una mesura preventiva, després d’haver detectat un possible carcinogen, que podria afavorir la creació de càncer,  tot i que no hi ha evidències encara que la presència d’eixa substància haja afectat a la salut dels pacients que han consumit el medicament.

 

El passat 13 de setembre s’informava d’una revisió de medicines que contenien ranitidina en l’àmbit europeu per haver detectat N-Nitrosodimetilamina (NDMA) en alguns d’eixos fàrmacs que es recepten per a reduir la producció d’àcid en l’estómac. El compost està classificat com a possible carcinogen per als humans, basant-se en estudis amb animals i, per això, podria perjudicar la salut de molts pacients, tot i que en xicotetes quantitats no causa cap dany. De fet, la NDMA es troba en alguns aliments i fonts d’aigua.

 

La llista de medicaments retirats

L’AEMPS ha ordenat la retirada de tots els lots de ranitidina en comprimits que estiguen en el mercat en tota Espanya, que comercialitzen 16 farmacèutiques. Els medicaments es coneixen amb el nom de ranitidina més el del respectiu laboratori, o amb altres noms com Alquen, Ardoral, Zantax i Terposen. En canvi, els medicaments amb ranitidina intravenosa continuaran en el mercat, ja que són essencials en algunes indicacions terapèutiques. 

 

A més, l’AEMPS recomana no interrompre el tractament sense consultar-ho prèviament amb el metge. Existixen altres medicaments amb altres principis actius, com l’omeprazole, pantoprazole, lansoprazole o la famotidina, que poden tractar les mateixes molèsties o malalties i, per tant, substituir els medicaments retirats, sempre baix prescripció d’un professional sanitariEl llistat de medicaments retirats pot consultar-se en la pàgina web de l’agència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.