Els diners que han hagut pagar uns clients per un kebab

El compte en qüestió està circulant per Internet | Istock

 

Un bar de Turquia ha cobrat 48 euros per un kebab a uns turistes britànics. La crisi del coronavirus està afectant la majoria dels països i ha obligat a tancar molts negocis. Ara, el sector turístic està començant a tornar, a poc a poc, a la normalitat, sempre amb les mesures de seguretat i higiene necessàries.

 

El problema és que hi ha alguns negocis que estan duent a terme pràctiques abusives contra una classe de client en concret: els turistes. Si bé estes pràctiques ja existien abans de la pandèmia, la veritat és que s’estan accentuant, potser perquè els negocis volen recuperar, sigua com sga, les pèrdues.

 

Un exemple perfecte seria el del compte de bar de Bodrum, en Turquia. En esta foto, que està circulant per Internet, podem vore que els preus són realment abusius. Els van cobrar a uns turistes de Regne Unit ni més ni menys que 48 euros per un kebab. A demés, també els van cobrar 8 euros per cada cafè, i 24 euros per una ració de pa de pita.

 

Fotografia del compte que circula en xarxes

Esta és la foto que circula per Internet| Hürriyet

 

Ahmet Aras, alcalde de Bodrum, ha explicat que estes mesures són necessàries per a que els negocis i comerços puguen reactivar la seva economia i sobreviure.

 

«No m’importa si algú ha de pagar un preu elevat per un kebab. Hi ha llocs en els que es ven per uns tres euros. Els negocis ho han passat malament per la pandèmia», ha explicat ‘The Mirror’. «És cert que alguns no poden ni arribar a final de mes; i, per descomptat, això no vol dir que hagen d’inflar els preus de cara als turistes», ha seguit explicant.

 

Més de cinc euros per un patxaran

Este cas va succeir en Espanya, concretament en un bar de Lleó. Un usuari de Facebook va fer públic un compte en què apareixia que, per dos copes de patxaran, se’ls havia cobrat 10,40 euros el passat mes de juny. El client mostrava esta foto juntament amb el text ‘Benvinguts a la nova normalitat‘.

 

La publicació es va omplir de comentaris queixant-se dels preus abusius, encara que també n’hi ha alguns que suggerixen que potser se’ls va servir un patxaran d’una marca cara.

 

El client va publicar la foto en Facebook | Facebook (Flopy Méndez)

 

Sigua com siga, tot indica que no es tracta d’una activitat excepcional, sinó que hi ha molts negocis que estan duent a terme estes pràctiques. En Internet els clients troben un buit perfecte per a queixar-se d’estos preus tan elevats.

 

El que sí que és legal, segons l’OCU

D’una banda, i segons ha explicat l’Organització de Consumidors i Usuaris, cobrar un cost ‘extra’ pel material per a higiene és legal, sempre que s’haja informat d’això i en tinga consentiment el client.

 

A demés, ha de tractar-se d’un cost que s’ajuste al preu real i proporcional. D’altra banda, el consum mínim o un temps màxim de permanència també és legal en Espanya, sempre que s’haja informat abans a client. L’OCU també explica que, davant de qualsevol abús de preus, es pot contactar amb ells per a que estudien el cas.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.