11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Els diners que han hagut pagar uns clients per un kebab

El compte en qüestió està circulant per Internet | Istock

 

Un bar de Turquia ha cobrat 48 euros per un kebab a uns turistes britànics. La crisi del coronavirus està afectant la majoria dels països i ha obligat a tancar molts negocis. Ara, el sector turístic està començant a tornar, a poc a poc, a la normalitat, sempre amb les mesures de seguretat i higiene necessàries.

 

El problema és que hi ha alguns negocis que estan duent a terme pràctiques abusives contra una classe de client en concret: els turistes. Si bé estes pràctiques ja existien abans de la pandèmia, la veritat és que s’estan accentuant, potser perquè els negocis volen recuperar, sigua com sga, les pèrdues.

 

Un exemple perfecte seria el del compte de bar de Bodrum, en Turquia. En esta foto, que està circulant per Internet, podem vore que els preus són realment abusius. Els van cobrar a uns turistes de Regne Unit ni més ni menys que 48 euros per un kebab. A demés, també els van cobrar 8 euros per cada cafè, i 24 euros per una ració de pa de pita.

 

Fotografia del compte que circula en xarxes

Esta és la foto que circula per Internet| Hürriyet

 

Ahmet Aras, alcalde de Bodrum, ha explicat que estes mesures són necessàries per a que els negocis i comerços puguen reactivar la seva economia i sobreviure.

 

«No m’importa si algú ha de pagar un preu elevat per un kebab. Hi ha llocs en els que es ven per uns tres euros. Els negocis ho han passat malament per la pandèmia», ha explicat ‘The Mirror’. «És cert que alguns no poden ni arribar a final de mes; i, per descomptat, això no vol dir que hagen d’inflar els preus de cara als turistes», ha seguit explicant.

 

Més de cinc euros per un patxaran

Este cas va succeir en Espanya, concretament en un bar de Lleó. Un usuari de Facebook va fer públic un compte en què apareixia que, per dos copes de patxaran, se’ls havia cobrat 10,40 euros el passat mes de juny. El client mostrava esta foto juntament amb el text ‘Benvinguts a la nova normalitat‘.

 

La publicació es va omplir de comentaris queixant-se dels preus abusius, encara que també n’hi ha alguns que suggerixen que potser se’ls va servir un patxaran d’una marca cara.

 

El client va publicar la foto en Facebook | Facebook (Flopy Méndez)

 

Sigua com siga, tot indica que no es tracta d’una activitat excepcional, sinó que hi ha molts negocis que estan duent a terme estes pràctiques. En Internet els clients troben un buit perfecte per a queixar-se d’estos preus tan elevats.

 

El que sí que és legal, segons l’OCU

D’una banda, i segons ha explicat l’Organització de Consumidors i Usuaris, cobrar un cost ‘extra’ pel material per a higiene és legal, sempre que s’haja informat d’això i en tinga consentiment el client.

 

A demés, ha de tractar-se d’un cost que s’ajuste al preu real i proporcional. D’altra banda, el consum mínim o un temps màxim de permanència també és legal en Espanya, sempre que s’haja informat abans a client. L’OCU també explica que, davant de qualsevol abús de preus, es pot contactar amb ells per a que estudien el cas.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.