Els diners que han hagut pagar uns clients per un kebab

El compte en qüestió està circulant per Internet | Istock

 

Un bar de Turquia ha cobrat 48 euros per un kebab a uns turistes britànics. La crisi del coronavirus està afectant la majoria dels països i ha obligat a tancar molts negocis. Ara, el sector turístic està començant a tornar, a poc a poc, a la normalitat, sempre amb les mesures de seguretat i higiene necessàries.

 

El problema és que hi ha alguns negocis que estan duent a terme pràctiques abusives contra una classe de client en concret: els turistes. Si bé estes pràctiques ja existien abans de la pandèmia, la veritat és que s’estan accentuant, potser perquè els negocis volen recuperar, sigua com sga, les pèrdues.

 

Un exemple perfecte seria el del compte de bar de Bodrum, en Turquia. En esta foto, que està circulant per Internet, podem vore que els preus són realment abusius. Els van cobrar a uns turistes de Regne Unit ni més ni menys que 48 euros per un kebab. A demés, també els van cobrar 8 euros per cada cafè, i 24 euros per una ració de pa de pita.

 

Fotografia del compte que circula en xarxes

Esta és la foto que circula per Internet| Hürriyet

 

Ahmet Aras, alcalde de Bodrum, ha explicat que estes mesures són necessàries per a que els negocis i comerços puguen reactivar la seva economia i sobreviure.

 

«No m’importa si algú ha de pagar un preu elevat per un kebab. Hi ha llocs en els que es ven per uns tres euros. Els negocis ho han passat malament per la pandèmia», ha explicat ‘The Mirror’. «És cert que alguns no poden ni arribar a final de mes; i, per descomptat, això no vol dir que hagen d’inflar els preus de cara als turistes», ha seguit explicant.

 

Més de cinc euros per un patxaran

Este cas va succeir en Espanya, concretament en un bar de Lleó. Un usuari de Facebook va fer públic un compte en què apareixia que, per dos copes de patxaran, se’ls havia cobrat 10,40 euros el passat mes de juny. El client mostrava esta foto juntament amb el text ‘Benvinguts a la nova normalitat‘.

 

La publicació es va omplir de comentaris queixant-se dels preus abusius, encara que també n’hi ha alguns que suggerixen que potser se’ls va servir un patxaran d’una marca cara.

 

El client va publicar la foto en Facebook | Facebook (Flopy Méndez)

 

Sigua com siga, tot indica que no es tracta d’una activitat excepcional, sinó que hi ha molts negocis que estan duent a terme estes pràctiques. En Internet els clients troben un buit perfecte per a queixar-se d’estos preus tan elevats.

 

El que sí que és legal, segons l’OCU

D’una banda, i segons ha explicat l’Organització de Consumidors i Usuaris, cobrar un cost ‘extra’ pel material per a higiene és legal, sempre que s’haja informat d’això i en tinga consentiment el client.

 

A demés, ha de tractar-se d’un cost que s’ajuste al preu real i proporcional. D’altra banda, el consum mínim o un temps màxim de permanència també és legal en Espanya, sempre que s’haja informat abans a client. L’OCU també explica que, davant de qualsevol abús de preus, es pot contactar amb ells per a que estudien el cas.

Últimes notícies

Elda encapçala l’aplicació de la Llei de Dependència entre els grans municipis d’Alacant

Elda ha liderat fins maig de 2026 el compliment i la gestió de la Llei de Dependència entre els municipis alacantins de més de 50.000 habitants, amb una taxa de resolució del 97,9 %, per damunt de la mitjana comarcal, provincial i autonòmica.

La jutgessa de la DANA citarà alcaldes, alts càrrecs i bombers forestals com a testimonis

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en què van morir 230 persones, ha fixat per a setembre i octubre la declaració de deu testimonis, entre ells alcaldes, responsables del Consell, tècnics i bombers forestals.

El Museu de Belles Arts de València descobreix els anys de formació que van forjar el geni de Rubens

El Museu de Belles Arts de València presenta l’exposició 'Rubens. El floreixement d’un geni', que reconstrueix les influències i el context que van marcar els primers anys del mestre flamenc a Anvers.

La defensa d’Emilio Argüeso reclama un careo amb l’alcaldessa de Torrent per la telefonada del dia de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüeso, ha sol·licitat a la jutgessa un careo amb l’alcaldessa de Torrent per aclarir com va ser la telefonada que van mantindre el 29 d’octubre de 2024, en plena DANA, i el contingut exacte de la informació sobre el risc i una possible víctima.

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.