Els diners que han hagut pagar uns clients per un kebab

El compte en qüestió està circulant per Internet | Istock

 

Un bar de Turquia ha cobrat 48 euros per un kebab a uns turistes britànics. La crisi del coronavirus està afectant la majoria dels països i ha obligat a tancar molts negocis. Ara, el sector turístic està començant a tornar, a poc a poc, a la normalitat, sempre amb les mesures de seguretat i higiene necessàries.

 

El problema és que hi ha alguns negocis que estan duent a terme pràctiques abusives contra una classe de client en concret: els turistes. Si bé estes pràctiques ja existien abans de la pandèmia, la veritat és que s’estan accentuant, potser perquè els negocis volen recuperar, sigua com sga, les pèrdues.

 

Un exemple perfecte seria el del compte de bar de Bodrum, en Turquia. En esta foto, que està circulant per Internet, podem vore que els preus són realment abusius. Els van cobrar a uns turistes de Regne Unit ni més ni menys que 48 euros per un kebab. A demés, també els van cobrar 8 euros per cada cafè, i 24 euros per una ració de pa de pita.

 

Fotografia del compte que circula en xarxes

Esta és la foto que circula per Internet| Hürriyet

 

Ahmet Aras, alcalde de Bodrum, ha explicat que estes mesures són necessàries per a que els negocis i comerços puguen reactivar la seva economia i sobreviure.

 

«No m’importa si algú ha de pagar un preu elevat per un kebab. Hi ha llocs en els que es ven per uns tres euros. Els negocis ho han passat malament per la pandèmia», ha explicat ‘The Mirror’. «És cert que alguns no poden ni arribar a final de mes; i, per descomptat, això no vol dir que hagen d’inflar els preus de cara als turistes», ha seguit explicant.

 

Més de cinc euros per un patxaran

Este cas va succeir en Espanya, concretament en un bar de Lleó. Un usuari de Facebook va fer públic un compte en què apareixia que, per dos copes de patxaran, se’ls havia cobrat 10,40 euros el passat mes de juny. El client mostrava esta foto juntament amb el text ‘Benvinguts a la nova normalitat‘.

 

La publicació es va omplir de comentaris queixant-se dels preus abusius, encara que també n’hi ha alguns que suggerixen que potser se’ls va servir un patxaran d’una marca cara.

 

El client va publicar la foto en Facebook | Facebook (Flopy Méndez)

 

Sigua com siga, tot indica que no es tracta d’una activitat excepcional, sinó que hi ha molts negocis que estan duent a terme estes pràctiques. En Internet els clients troben un buit perfecte per a queixar-se d’estos preus tan elevats.

 

El que sí que és legal, segons l’OCU

D’una banda, i segons ha explicat l’Organització de Consumidors i Usuaris, cobrar un cost ‘extra’ pel material per a higiene és legal, sempre que s’haja informat d’això i en tinga consentiment el client.

 

A demés, ha de tractar-se d’un cost que s’ajuste al preu real i proporcional. D’altra banda, el consum mínim o un temps màxim de permanència també és legal en Espanya, sempre que s’haja informat abans a client. L’OCU també explica que, davant de qualsevol abús de preus, es pot contactar amb ells per a que estudien el cas.

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.