Els diners que han hagut pagar uns clients per un kebab

El compte en qüestió està circulant per Internet | Istock

 

Un bar de Turquia ha cobrat 48 euros per un kebab a uns turistes britànics. La crisi del coronavirus està afectant la majoria dels països i ha obligat a tancar molts negocis. Ara, el sector turístic està començant a tornar, a poc a poc, a la normalitat, sempre amb les mesures de seguretat i higiene necessàries.

 

El problema és que hi ha alguns negocis que estan duent a terme pràctiques abusives contra una classe de client en concret: els turistes. Si bé estes pràctiques ja existien abans de la pandèmia, la veritat és que s’estan accentuant, potser perquè els negocis volen recuperar, sigua com sga, les pèrdues.

 

Un exemple perfecte seria el del compte de bar de Bodrum, en Turquia. En esta foto, que està circulant per Internet, podem vore que els preus són realment abusius. Els van cobrar a uns turistes de Regne Unit ni més ni menys que 48 euros per un kebab. A demés, també els van cobrar 8 euros per cada cafè, i 24 euros per una ració de pa de pita.

 

Fotografia del compte que circula en xarxes

Esta és la foto que circula per Internet| Hürriyet

 

Ahmet Aras, alcalde de Bodrum, ha explicat que estes mesures són necessàries per a que els negocis i comerços puguen reactivar la seva economia i sobreviure.

 

«No m’importa si algú ha de pagar un preu elevat per un kebab. Hi ha llocs en els que es ven per uns tres euros. Els negocis ho han passat malament per la pandèmia», ha explicat ‘The Mirror’. «És cert que alguns no poden ni arribar a final de mes; i, per descomptat, això no vol dir que hagen d’inflar els preus de cara als turistes», ha seguit explicant.

 

Més de cinc euros per un patxaran

Este cas va succeir en Espanya, concretament en un bar de Lleó. Un usuari de Facebook va fer públic un compte en què apareixia que, per dos copes de patxaran, se’ls havia cobrat 10,40 euros el passat mes de juny. El client mostrava esta foto juntament amb el text ‘Benvinguts a la nova normalitat‘.

 

La publicació es va omplir de comentaris queixant-se dels preus abusius, encara que també n’hi ha alguns que suggerixen que potser se’ls va servir un patxaran d’una marca cara.

 

El client va publicar la foto en Facebook | Facebook (Flopy Méndez)

 

Sigua com siga, tot indica que no es tracta d’una activitat excepcional, sinó que hi ha molts negocis que estan duent a terme estes pràctiques. En Internet els clients troben un buit perfecte per a queixar-se d’estos preus tan elevats.

 

El que sí que és legal, segons l’OCU

D’una banda, i segons ha explicat l’Organització de Consumidors i Usuaris, cobrar un cost ‘extra’ pel material per a higiene és legal, sempre que s’haja informat d’això i en tinga consentiment el client.

 

A demés, ha de tractar-se d’un cost que s’ajuste al preu real i proporcional. D’altra banda, el consum mínim o un temps màxim de permanència també és legal en Espanya, sempre que s’haja informat abans a client. L’OCU també explica que, davant de qualsevol abús de preus, es pot contactar amb ells per a que estudien el cas.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.