Puig buscarà acords amb distribuïdors valencians per frenar preus a la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que elspròxims dies mantindrà una reunió amb els distribuïdors del sector de l’alimentació de la Comunitat Valenciana per “intentar buscar un acord” que frene els preus dels productes bàsics de la cistella de la compra, especialment per a les rendes més baixes.

Així ho ha anunciat durant la seua visita a la Fira Internacional del Turisme de Berlín, on s’ha desplaçat este dimarts per recolzar la promoció turística de la Comunitat i mantenir reunions amb operadors turístics alemanys especialitzats en turisme cultural, actiu i experiencial.

Ximo Puig ha assenyalat que el Govern valencià “fa mesos que parla amb els distribuïdors d’este sector amb l’objectiu d’assolir un punt de trobada per ajudar les famílies” a afrontar la pujada dels preus de l’alimentació, ja que ha considerat que la inflació continua sent “un problema greu” que “no afecta tothom igual i és el pitjor impost per a les classes mitjanes i treballadores”.

Per això, el cap del Consell ha assegurat que mantindrà esta pròxima reunió amb l’objectiu d’intentar concertar “mesures raonables” amb les distribuïdores i “llançar un missatge clar per frenar els preus”.

Així mateix, ha mostrat el seu propòsit que l’acord no siga perjudicial per als agricultors, els ramaders i els productors primaris que estan situats a l’origen de la cadena alimentària, i ha explicat que “forçar més els preus en origen afectaria negativament tots els productors primaris”, per la qual cosa ha reiterat la necessitat d’arribar a acords “raonables” i a “evitar prendre decisions que puguen acabar perjudicant el més feble”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.