7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Puig buscarà acords amb distribuïdors valencians per frenar preus a la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que elspròxims dies mantindrà una reunió amb els distribuïdors del sector de l’alimentació de la Comunitat Valenciana per “intentar buscar un acord” que frene els preus dels productes bàsics de la cistella de la compra, especialment per a les rendes més baixes.

Així ho ha anunciat durant la seua visita a la Fira Internacional del Turisme de Berlín, on s’ha desplaçat este dimarts per recolzar la promoció turística de la Comunitat i mantenir reunions amb operadors turístics alemanys especialitzats en turisme cultural, actiu i experiencial.

Ximo Puig ha assenyalat que el Govern valencià “fa mesos que parla amb els distribuïdors d’este sector amb l’objectiu d’assolir un punt de trobada per ajudar les famílies” a afrontar la pujada dels preus de l’alimentació, ja que ha considerat que la inflació continua sent “un problema greu” que “no afecta tothom igual i és el pitjor impost per a les classes mitjanes i treballadores”.

Per això, el cap del Consell ha assegurat que mantindrà esta pròxima reunió amb l’objectiu d’intentar concertar “mesures raonables” amb les distribuïdores i “llançar un missatge clar per frenar els preus”.

Així mateix, ha mostrat el seu propòsit que l’acord no siga perjudicial per als agricultors, els ramaders i els productors primaris que estan situats a l’origen de la cadena alimentària, i ha explicat que “forçar més els preus en origen afectaria negativament tots els productors primaris”, per la qual cosa ha reiterat la necessitat d’arribar a acords “raonables” i a “evitar prendre decisions que puguen acabar perjudicant el més feble”.

Últimes notícies

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.