Enquesta OCU sobre la fiabilitat dels electrodomèstics

Ejemplo de shortcode con estilo
Una recent enquesta de fiabilitat d’electrodomèstics, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i que recull 85.000 valoracions de consumidors europeus, confirma un any més que Miele és la marca més duradora: la vida útil de les seues rentadores, assecadores, rentavaixelles i frigorífics aconsegueix els 15 anys de mitjana. Col.laboració dels consumidors Gràcies a la col·laboració dels milers de […]

Una recent enquesta de fiabilitat d’electrodomèstics, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i que recull 85.000 valoracions de consumidors europeus, confirma un any més que Miele és la marca més duradora: la vida útil de les seues rentadores, assecadores, rentavaixelles i frigorífics aconsegueix els 15 anys de mitjana.

Col.laboració dels consumidors

Gràcies a la col·laboració dels milers de consumidors que van participar en l’enquesta, OCU ha elaborat a més un índex de fiabilitat, per tipus d’electrodomèstic, a partir del número i gravetat de les avaries relatades pels usuaris, la qual cosa permet oferir un rànquing de marques:

En rentadores, després de Miele, destaquen els bons resultats de Zanussi, Bosch i Siemens. Mentre que Edesa resulta la marca amb pitjor fiabilitat.

En assecadores Miele és també la marca més fiable, en este cas seguida de Zanussi i Beko, per este ordre.

En rentavaixella les primeres posicions són per a Neff, Selecline (Alcampo), Miele i Haier. I per sota de la mitjana queden Smeg, LG, Fagor i Brandt

En frigorífics destaca molt per sobre de la resta la marca Kunft (Worten); i li segueixen Franke i Buknecht. Smeg, per part seua, estaria entre les menys fiables.

Avaries més freqüents

L’enquesta també recull les avaries més freqüents segons la mena d’electrodomèstic. En rentadores, ho són la porta i el filtre; en assecadores, les que afecten el sistema d’assecament; en rentavaixella, la bomba de circulació o evacuació; i en els frigorífics, el sistema No Frost, tal com s’adverteix en la revista Compra Mestra de novembre.

Per què canvien d’aparell?

A la qüestió de per què van canviar finalment d’aparell, els enquestats han respost amb l’alt cost de la reparació i la falta de recanvis, que és una de les causes fonamentals de l’obsolescència prematura. OCU anima als consumidors a informar sobre les avaries i identificar així els punts de millora dels productes que usen; al mateix temps que sol·licita a les empreses mesurades que contribuïsquen a combatre este problema:

1. Que el producte es dissenye de manera que no hi haja peces de qualitat deficient, fràgils o l’assemblatge de les quals impedesca l’obertura per a una reparació.

2. Que reparar el producte tinga un cost notablement inferior al de comprar un altre nou.

3. Que la seua garantia siga superior als dos anys obligatoris i siga real: ara només s’atribueix a problemes del producte durant els primers 6 mesos.

4. Que s’informe de la vida mitjana prevista del producte, de les possibilitats de reparació, del temps de suport previst per a l’actualització del programari o de com ha de procedir-se per al seu correcte reciclatge.

Que els productes duren importa

I és que la durabilitat dels productes és una premissa indispensable per a aconseguir un mercat més just i sostenible, afirma OCU. En este sentit és vital que l’Administració impulse un etiquetatge que indique la facilitat per a reparar un electrodomèstic i la seua vida mitjana real.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.