Enquesta OCU sobre la fiabilitat dels electrodomèstics

Una recent enquesta de fiabilitat d’electrodomèstics, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i que recull 85.000 valoracions de consumidors europeus, confirma un any més que Miele és la marca més duradora: la vida útil de les seues rentadores, assecadores, rentavaixelles i frigorífics aconsegueix els 15 anys de mitjana.

Col.laboració dels consumidors

Gràcies a la col·laboració dels milers de consumidors que van participar en l’enquesta, OCU ha elaborat a més un índex de fiabilitat, per tipus d’electrodomèstic, a partir del número i gravetat de les avaries relatades pels usuaris, la qual cosa permet oferir un rànquing de marques:

En rentadores, després de Miele, destaquen els bons resultats de Zanussi, Bosch i Siemens. Mentre que Edesa resulta la marca amb pitjor fiabilitat.

En assecadores Miele és també la marca més fiable, en este cas seguida de Zanussi i Beko, per este ordre.

En rentavaixella les primeres posicions són per a Neff, Selecline (Alcampo), Miele i Haier. I per sota de la mitjana queden Smeg, LG, Fagor i Brandt

En frigorífics destaca molt per sobre de la resta la marca Kunft (Worten); i li segueixen Franke i Buknecht. Smeg, per part seua, estaria entre les menys fiables.

Avaries més freqüents

L’enquesta també recull les avaries més freqüents segons la mena d’electrodomèstic. En rentadores, ho són la porta i el filtre; en assecadores, les que afecten el sistema d’assecament; en rentavaixella, la bomba de circulació o evacuació; i en els frigorífics, el sistema No Frost, tal com s’adverteix en la revista Compra Mestra de novembre.

Per què canvien d’aparell?

A la qüestió de per què van canviar finalment d’aparell, els enquestats han respost amb l’alt cost de la reparació i la falta de recanvis, que és una de les causes fonamentals de l’obsolescència prematura. OCU anima als consumidors a informar sobre les avaries i identificar així els punts de millora dels productes que usen; al mateix temps que sol·licita a les empreses mesurades que contribuïsquen a combatre este problema:

1. Que el producte es dissenye de manera que no hi haja peces de qualitat deficient, fràgils o l’assemblatge de les quals impedesca l’obertura per a una reparació.

2. Que reparar el producte tinga un cost notablement inferior al de comprar un altre nou.

3. Que la seua garantia siga superior als dos anys obligatoris i siga real: ara només s’atribueix a problemes del producte durant els primers 6 mesos.

4. Que s’informe de la vida mitjana prevista del producte, de les possibilitats de reparació, del temps de suport previst per a l’actualització del programari o de com ha de procedir-se per al seu correcte reciclatge.

Que els productes duren importa

I és que la durabilitat dels productes és una premissa indispensable per a aconseguir un mercat més just i sostenible, afirma OCU. En este sentit és vital que l’Administració impulse un etiquetatge que indique la facilitat per a reparar un electrodomèstic i la seua vida mitjana real.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.