Enquesta OCU sobre la fiabilitat dels electrodomèstics

Una recent enquesta de fiabilitat d’electrodomèstics, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i que recull 85.000 valoracions de consumidors europeus, confirma un any més que Miele és la marca més duradora: la vida útil de les seues rentadores, assecadores, rentavaixelles i frigorífics aconsegueix els 15 anys de mitjana.

Col.laboració dels consumidors

Gràcies a la col·laboració dels milers de consumidors que van participar en l’enquesta, OCU ha elaborat a més un índex de fiabilitat, per tipus d’electrodomèstic, a partir del número i gravetat de les avaries relatades pels usuaris, la qual cosa permet oferir un rànquing de marques:

En rentadores, després de Miele, destaquen els bons resultats de Zanussi, Bosch i Siemens. Mentre que Edesa resulta la marca amb pitjor fiabilitat.

En assecadores Miele és també la marca més fiable, en este cas seguida de Zanussi i Beko, per este ordre.

En rentavaixella les primeres posicions són per a Neff, Selecline (Alcampo), Miele i Haier. I per sota de la mitjana queden Smeg, LG, Fagor i Brandt

En frigorífics destaca molt per sobre de la resta la marca Kunft (Worten); i li segueixen Franke i Buknecht. Smeg, per part seua, estaria entre les menys fiables.

Avaries més freqüents

L’enquesta també recull les avaries més freqüents segons la mena d’electrodomèstic. En rentadores, ho són la porta i el filtre; en assecadores, les que afecten el sistema d’assecament; en rentavaixella, la bomba de circulació o evacuació; i en els frigorífics, el sistema No Frost, tal com s’adverteix en la revista Compra Mestra de novembre.

Per què canvien d’aparell?

A la qüestió de per què van canviar finalment d’aparell, els enquestats han respost amb l’alt cost de la reparació i la falta de recanvis, que és una de les causes fonamentals de l’obsolescència prematura. OCU anima als consumidors a informar sobre les avaries i identificar així els punts de millora dels productes que usen; al mateix temps que sol·licita a les empreses mesurades que contribuïsquen a combatre este problema:

1. Que el producte es dissenye de manera que no hi haja peces de qualitat deficient, fràgils o l’assemblatge de les quals impedesca l’obertura per a una reparació.

2. Que reparar el producte tinga un cost notablement inferior al de comprar un altre nou.

3. Que la seua garantia siga superior als dos anys obligatoris i siga real: ara només s’atribueix a problemes del producte durant els primers 6 mesos.

4. Que s’informe de la vida mitjana prevista del producte, de les possibilitats de reparació, del temps de suport previst per a l’actualització del programari o de com ha de procedir-se per al seu correcte reciclatge.

Que els productes duren importa

I és que la durabilitat dels productes és una premissa indispensable per a aconseguir un mercat més just i sostenible, afirma OCU. En este sentit és vital que l’Administració impulse un etiquetatge que indique la facilitat per a reparar un electrodomèstic i la seua vida mitjana real.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.