Com estalviar més de 44 euros al mes en la teua factura de la llum?

La imparable pujada de l’electricitat apunta ja a una factura mitjana de 152 euros al març, 90 euros més del que es pagava fa just un any, denúncia l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Amb la finalitat d’ajudar a rebaixar-la, l’organització ofereix uns consells d’estalvi que poden traduir-se fàcilment en una rebaixa de 44 euros al mes; o fins i tot més si es canvien uns certs hàbits de consum, es renova algun vell electrodomèstic o existeix la possibilitat d’instal·lar panells fotovoltaics.

Revisar la factura. OCU anima a consultar gratuïtament en el seu comparador de tarifes si la seua tarifa actual és competitiva. Per a una llar amb 4,6 kW de potència contractada i un consum anual de 3.500 kW, l’estalvi mitjà és de 37 euros al mes contractant la més avantatjosa; un estalvi que podria fins i tot arribar a triplicar-se si es té alguna de les tarifes més cares del mercat.

Consells per estalviar en la factura de la llum

Contractar la potència adequada. Consulte en la factura el pic de potència màxim en els últims 12 mesos. Si és inferior a la potència contractada, sol·licite la seua reducció en l’horari punta. Ull, no la canvie per a l’horària vall, ja que a penes es notarà en la factura i a canvi, si ho necessitara, podrà tornar a pujar en el futur la potència en horari punta quasi sense costos i sense moltes paperasses. Poden estalviar-se altres 3 euros al mes per cada kW de potència reduït.

Modificar els hàbits de consum. Els usuaris amb tarifa regulada (PVPC) i amb tarifa lliure indexada haurien de tractar de limitar a més el seu consum elèctric en horari punta (laborables de 8 a 14 hores i de 18 a 22 hores).

També és aconsellable desendollar els aparells que no s’utilitzen, un altre sobrecost del voltant de 4 euros al mes, o seleccionar els programes Eco en la llavadora i el rentavaixella, que redueixen un 40% el consum elèctric.

Prioritzar la compra d’electrodomèstics eficients. Abans d’adquirir un nou electrodomèstic és aconsellable comprovar la lletra de la seua etiqueta energètica. Per exemple, un frigorífic amb etiqueta A consumeix al voltant de 50 euros a l’any menys que un altre amb una etiqueta G. Un estalvi addicional que permet amortitzar el major preu de l’aparell més eficient en deu anys.

Es més, amb els comparadors d’OCU, pot estalviar-se fins a un 20% en la compra d’un mateix electrodomèstic triant la botiga més barata.

Valorar la instal·lació de panells fotovoltaics. És una opció molt interessant en habitatges unifamiliars on visquen almenys tres persones. Encara que la inversió inicial és elevada, existeixen ajudes públiques que permeten amortitzar el cost de la compra i la instal·lació en menys de deu anys (huit anys si es mantenen els preus actuals de l’electricitat).

A més, els consumidors poden aprofitar un estalvi del 10% en el cost de la instal·lació a través de la compra col·lectiva d’OCU de panells fotovoltaics.

En qualsevol cas, OCU ha sol·licitat recentment la suspensió immediata i temporal de tots els impostos de l’energia i la intervenció en mercats que fixen el preu de l’electricitat per a esmorteir el dur colp que la pujada de la factura energètica té en les famílies. Al mateix temps que exigeix l’aplicació automàtica del bo social a totes aquelles llars que tinguen dret a gaudir d’ell: l’organització calcula que més d’un milió de llars no es beneficien del bo social per falta d’informació, dificultats per a tramitar la sol·licitud o l’exclusió tecnològica.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.