12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Com estalviar més de 44 euros al mes en la teua factura de la llum?

La imparable pujada de l’electricitat apunta ja a una factura mitjana de 152 euros al març, 90 euros més del que es pagava fa just un any, denúncia l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Amb la finalitat d’ajudar a rebaixar-la, l’organització ofereix uns consells d’estalvi que poden traduir-se fàcilment en una rebaixa de 44 euros al mes; o fins i tot més si es canvien uns certs hàbits de consum, es renova algun vell electrodomèstic o existeix la possibilitat d’instal·lar panells fotovoltaics.

Revisar la factura. OCU anima a consultar gratuïtament en el seu comparador de tarifes si la seua tarifa actual és competitiva. Per a una llar amb 4,6 kW de potència contractada i un consum anual de 3.500 kW, l’estalvi mitjà és de 37 euros al mes contractant la més avantatjosa; un estalvi que podria fins i tot arribar a triplicar-se si es té alguna de les tarifes més cares del mercat.

Consells per estalviar en la factura de la llum

Contractar la potència adequada. Consulte en la factura el pic de potència màxim en els últims 12 mesos. Si és inferior a la potència contractada, sol·licite la seua reducció en l’horari punta. Ull, no la canvie per a l’horària vall, ja que a penes es notarà en la factura i a canvi, si ho necessitara, podrà tornar a pujar en el futur la potència en horari punta quasi sense costos i sense moltes paperasses. Poden estalviar-se altres 3 euros al mes per cada kW de potència reduït.

Modificar els hàbits de consum. Els usuaris amb tarifa regulada (PVPC) i amb tarifa lliure indexada haurien de tractar de limitar a més el seu consum elèctric en horari punta (laborables de 8 a 14 hores i de 18 a 22 hores).

També és aconsellable desendollar els aparells que no s’utilitzen, un altre sobrecost del voltant de 4 euros al mes, o seleccionar els programes Eco en la llavadora i el rentavaixella, que redueixen un 40% el consum elèctric.

Prioritzar la compra d’electrodomèstics eficients. Abans d’adquirir un nou electrodomèstic és aconsellable comprovar la lletra de la seua etiqueta energètica. Per exemple, un frigorífic amb etiqueta A consumeix al voltant de 50 euros a l’any menys que un altre amb una etiqueta G. Un estalvi addicional que permet amortitzar el major preu de l’aparell més eficient en deu anys.

Es més, amb els comparadors d’OCU, pot estalviar-se fins a un 20% en la compra d’un mateix electrodomèstic triant la botiga més barata.

Valorar la instal·lació de panells fotovoltaics. És una opció molt interessant en habitatges unifamiliars on visquen almenys tres persones. Encara que la inversió inicial és elevada, existeixen ajudes públiques que permeten amortitzar el cost de la compra i la instal·lació en menys de deu anys (huit anys si es mantenen els preus actuals de l’electricitat).

A més, els consumidors poden aprofitar un estalvi del 10% en el cost de la instal·lació a través de la compra col·lectiva d’OCU de panells fotovoltaics.

En qualsevol cas, OCU ha sol·licitat recentment la suspensió immediata i temporal de tots els impostos de l’energia i la intervenció en mercats que fixen el preu de l’electricitat per a esmorteir el dur colp que la pujada de la factura energètica té en les famílies. Al mateix temps que exigeix l’aplicació automàtica del bo social a totes aquelles llars que tinguen dret a gaudir d’ell: l’organització calcula que més d’un milió de llars no es beneficien del bo social per falta d’informació, dificultats per a tramitar la sol·licitud o l’exclusió tecnològica.

Últimes notícies

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.

La tardor s’acomiada amb núvols i possibles pluges a Alacant i lleus canvis tèrmics

El comiat de la tardor arriba amb cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana i ruixats puntuals en el litoral d'Alacant que tendiran a remetre al final del dia. Les temperatures només variaran lleugerament i el vent anirà girant a component oest amb algun repunt d'intensitat.

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.