Com estalviar més de 44 euros al mes en la teua factura de la llum?

La imparable pujada de l’electricitat apunta ja a una factura mitjana de 152 euros al març, 90 euros més del que es pagava fa just un any, denúncia l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Amb la finalitat d’ajudar a rebaixar-la, l’organització ofereix uns consells d’estalvi que poden traduir-se fàcilment en una rebaixa de 44 euros al mes; o fins i tot més si es canvien uns certs hàbits de consum, es renova algun vell electrodomèstic o existeix la possibilitat d’instal·lar panells fotovoltaics.

Revisar la factura. OCU anima a consultar gratuïtament en el seu comparador de tarifes si la seua tarifa actual és competitiva. Per a una llar amb 4,6 kW de potència contractada i un consum anual de 3.500 kW, l’estalvi mitjà és de 37 euros al mes contractant la més avantatjosa; un estalvi que podria fins i tot arribar a triplicar-se si es té alguna de les tarifes més cares del mercat.

Consells per estalviar en la factura de la llum

Contractar la potència adequada. Consulte en la factura el pic de potència màxim en els últims 12 mesos. Si és inferior a la potència contractada, sol·licite la seua reducció en l’horari punta. Ull, no la canvie per a l’horària vall, ja que a penes es notarà en la factura i a canvi, si ho necessitara, podrà tornar a pujar en el futur la potència en horari punta quasi sense costos i sense moltes paperasses. Poden estalviar-se altres 3 euros al mes per cada kW de potència reduït.

Modificar els hàbits de consum. Els usuaris amb tarifa regulada (PVPC) i amb tarifa lliure indexada haurien de tractar de limitar a més el seu consum elèctric en horari punta (laborables de 8 a 14 hores i de 18 a 22 hores).

També és aconsellable desendollar els aparells que no s’utilitzen, un altre sobrecost del voltant de 4 euros al mes, o seleccionar els programes Eco en la llavadora i el rentavaixella, que redueixen un 40% el consum elèctric.

Prioritzar la compra d’electrodomèstics eficients. Abans d’adquirir un nou electrodomèstic és aconsellable comprovar la lletra de la seua etiqueta energètica. Per exemple, un frigorífic amb etiqueta A consumeix al voltant de 50 euros a l’any menys que un altre amb una etiqueta G. Un estalvi addicional que permet amortitzar el major preu de l’aparell més eficient en deu anys.

Es més, amb els comparadors d’OCU, pot estalviar-se fins a un 20% en la compra d’un mateix electrodomèstic triant la botiga més barata.

Valorar la instal·lació de panells fotovoltaics. És una opció molt interessant en habitatges unifamiliars on visquen almenys tres persones. Encara que la inversió inicial és elevada, existeixen ajudes públiques que permeten amortitzar el cost de la compra i la instal·lació en menys de deu anys (huit anys si es mantenen els preus actuals de l’electricitat).

A més, els consumidors poden aprofitar un estalvi del 10% en el cost de la instal·lació a través de la compra col·lectiva d’OCU de panells fotovoltaics.

En qualsevol cas, OCU ha sol·licitat recentment la suspensió immediata i temporal de tots els impostos de l’energia i la intervenció en mercats que fixen el preu de l’electricitat per a esmorteir el dur colp que la pujada de la factura energètica té en les famílies. Al mateix temps que exigeix l’aplicació automàtica del bo social a totes aquelles llars que tinguen dret a gaudir d’ell: l’organització calcula que més d’un milió de llars no es beneficien del bo social per falta d’informació, dificultats per a tramitar la sol·licitud o l’exclusió tecnològica.

Últimes notícies

El gol de Mayol talla la pitjor sequera golejadora del Valencia a Mestalla

Aaron Mayol ha marcat el primer gol del Valencia CF a Mestalla en Lliga esta temporada i ha deixat en 327 minuts el pitjor període sense marcar d’inici de campanya com a local.

Els 325 veïns de la Granja de la Costera decidiran si volen el toc nocturn de campanes

Els 325 veïns de la Granja de la Costera votaran este dilluns si volen mantindre el toc automàtic de campanes durant tota la nit o només de dia, després de la queixa d’un jove per sorolls.

L’ocupació turística suma 7.256 afiliats a l’agost i supera els 232.000 llocs a la Comunitat

L’ocupació vinculada al turisme en la Comunitat Valenciana ha augmentat en 7.256 persones a l’agost i arriba als 232.394 afiliats, un 3,2 % més, en un context de creixement general a Espanya però amb nova caiguda en les agències de viatges.

La vendímia de 2026 arriba a l’equador marcada per la calor i uns preus que ofeguen els viticultors

La vendímia més primerenca registrada arriba a l’equador amb menys producció per la calor i uns preus que no cobrixen costos, fet que posa en risc la continuïtat de moltes explotacions vitícoles.

Les víctimes de la dana tornen al Congrés amb la nova compareixença de Carlos Mazón

Carlos Mazón tornarà a comparéixer dilluns davant la comissió de la dana de 2024 al Congrés, en una jornada marcada per les protestes de les associacions de víctimes i la declaració també d’Emilio Argüeso.

Macrooperatiu contra carreres il·legals al polígon Supoi-8 d’Almassora

La Guàrdia Civil i la Policia Local d’Almassora han identificat 35 persones i han controlat 18 vehicles en un dispositiu contra carreres il·legals al polígon Supoi-8, que ha acabat amb nou propostes de sanció.

Investiguen un conductor enxampat a 218 km/h a l’A-3 prop d’Utiel

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 39 anys que conduïa un turisme de gamma alta a 218 km/h per l’A-3 a l’altura d’Utiel, més de 80 km/h per damunt del límit. El cas s’ha remés al jutjat de guàrdia de Requena i pot comportar penes de presó, multa, treballs en benefici de la comunitat i retirada del permís.

La intel·ligència artificial obliga a repensar qui paga l’Estat del benestar

L’expansió de la intel·ligència artificial pot desplaçar centenars de milers de llocs de treball a Espanya i forçar un canvi profund en el model de finançament de la Seguretat Social, hui basat sobretot en les cotitzacions sobre l’ocupació humana.