Com estalviar més de 44 euros al mes en la teua factura de la llum?

La imparable pujada de l’electricitat apunta ja a una factura mitjana de 152 euros al març, 90 euros més del que es pagava fa just un any, denúncia l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Amb la finalitat d’ajudar a rebaixar-la, l’organització ofereix uns consells d’estalvi que poden traduir-se fàcilment en una rebaixa de 44 euros al mes; o fins i tot més si es canvien uns certs hàbits de consum, es renova algun vell electrodomèstic o existeix la possibilitat d’instal·lar panells fotovoltaics.

Revisar la factura. OCU anima a consultar gratuïtament en el seu comparador de tarifes si la seua tarifa actual és competitiva. Per a una llar amb 4,6 kW de potència contractada i un consum anual de 3.500 kW, l’estalvi mitjà és de 37 euros al mes contractant la més avantatjosa; un estalvi que podria fins i tot arribar a triplicar-se si es té alguna de les tarifes més cares del mercat.

Consells per estalviar en la factura de la llum

Contractar la potència adequada. Consulte en la factura el pic de potència màxim en els últims 12 mesos. Si és inferior a la potència contractada, sol·licite la seua reducció en l’horari punta. Ull, no la canvie per a l’horària vall, ja que a penes es notarà en la factura i a canvi, si ho necessitara, podrà tornar a pujar en el futur la potència en horari punta quasi sense costos i sense moltes paperasses. Poden estalviar-se altres 3 euros al mes per cada kW de potència reduït.

Modificar els hàbits de consum. Els usuaris amb tarifa regulada (PVPC) i amb tarifa lliure indexada haurien de tractar de limitar a més el seu consum elèctric en horari punta (laborables de 8 a 14 hores i de 18 a 22 hores).

També és aconsellable desendollar els aparells que no s’utilitzen, un altre sobrecost del voltant de 4 euros al mes, o seleccionar els programes Eco en la llavadora i el rentavaixella, que redueixen un 40% el consum elèctric.

Prioritzar la compra d’electrodomèstics eficients. Abans d’adquirir un nou electrodomèstic és aconsellable comprovar la lletra de la seua etiqueta energètica. Per exemple, un frigorífic amb etiqueta A consumeix al voltant de 50 euros a l’any menys que un altre amb una etiqueta G. Un estalvi addicional que permet amortitzar el major preu de l’aparell més eficient en deu anys.

Es més, amb els comparadors d’OCU, pot estalviar-se fins a un 20% en la compra d’un mateix electrodomèstic triant la botiga més barata.

Valorar la instal·lació de panells fotovoltaics. És una opció molt interessant en habitatges unifamiliars on visquen almenys tres persones. Encara que la inversió inicial és elevada, existeixen ajudes públiques que permeten amortitzar el cost de la compra i la instal·lació en menys de deu anys (huit anys si es mantenen els preus actuals de l’electricitat).

A més, els consumidors poden aprofitar un estalvi del 10% en el cost de la instal·lació a través de la compra col·lectiva d’OCU de panells fotovoltaics.

En qualsevol cas, OCU ha sol·licitat recentment la suspensió immediata i temporal de tots els impostos de l’energia i la intervenció en mercats que fixen el preu de l’electricitat per a esmorteir el dur colp que la pujada de la factura energètica té en les famílies. Al mateix temps que exigeix l’aplicació automàtica del bo social a totes aquelles llars que tinguen dret a gaudir d’ell: l’organització calcula que més d’un milió de llars no es beneficien del bo social per falta d’informació, dificultats per a tramitar la sol·licitud o l’exclusió tecnològica.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.