Com estalviar més de 44 euros al mes en la teua factura de la llum?

La imparable pujada de l’electricitat apunta ja a una factura mitjana de 152 euros al març, 90 euros més del que es pagava fa just un any, denúncia l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Amb la finalitat d’ajudar a rebaixar-la, l’organització ofereix uns consells d’estalvi que poden traduir-se fàcilment en una rebaixa de 44 euros al mes; o fins i tot més si es canvien uns certs hàbits de consum, es renova algun vell electrodomèstic o existeix la possibilitat d’instal·lar panells fotovoltaics.

Revisar la factura. OCU anima a consultar gratuïtament en el seu comparador de tarifes si la seua tarifa actual és competitiva. Per a una llar amb 4,6 kW de potència contractada i un consum anual de 3.500 kW, l’estalvi mitjà és de 37 euros al mes contractant la més avantatjosa; un estalvi que podria fins i tot arribar a triplicar-se si es té alguna de les tarifes més cares del mercat.

Consells per estalviar en la factura de la llum

Contractar la potència adequada. Consulte en la factura el pic de potència màxim en els últims 12 mesos. Si és inferior a la potència contractada, sol·licite la seua reducció en l’horari punta. Ull, no la canvie per a l’horària vall, ja que a penes es notarà en la factura i a canvi, si ho necessitara, podrà tornar a pujar en el futur la potència en horari punta quasi sense costos i sense moltes paperasses. Poden estalviar-se altres 3 euros al mes per cada kW de potència reduït.

Modificar els hàbits de consum. Els usuaris amb tarifa regulada (PVPC) i amb tarifa lliure indexada haurien de tractar de limitar a més el seu consum elèctric en horari punta (laborables de 8 a 14 hores i de 18 a 22 hores).

També és aconsellable desendollar els aparells que no s’utilitzen, un altre sobrecost del voltant de 4 euros al mes, o seleccionar els programes Eco en la llavadora i el rentavaixella, que redueixen un 40% el consum elèctric.

Prioritzar la compra d’electrodomèstics eficients. Abans d’adquirir un nou electrodomèstic és aconsellable comprovar la lletra de la seua etiqueta energètica. Per exemple, un frigorífic amb etiqueta A consumeix al voltant de 50 euros a l’any menys que un altre amb una etiqueta G. Un estalvi addicional que permet amortitzar el major preu de l’aparell més eficient en deu anys.

Es més, amb els comparadors d’OCU, pot estalviar-se fins a un 20% en la compra d’un mateix electrodomèstic triant la botiga més barata.

Valorar la instal·lació de panells fotovoltaics. És una opció molt interessant en habitatges unifamiliars on visquen almenys tres persones. Encara que la inversió inicial és elevada, existeixen ajudes públiques que permeten amortitzar el cost de la compra i la instal·lació en menys de deu anys (huit anys si es mantenen els preus actuals de l’electricitat).

A més, els consumidors poden aprofitar un estalvi del 10% en el cost de la instal·lació a través de la compra col·lectiva d’OCU de panells fotovoltaics.

En qualsevol cas, OCU ha sol·licitat recentment la suspensió immediata i temporal de tots els impostos de l’energia i la intervenció en mercats que fixen el preu de l’electricitat per a esmorteir el dur colp que la pujada de la factura energètica té en les famílies. Al mateix temps que exigeix l’aplicació automàtica del bo social a totes aquelles llars que tinguen dret a gaudir d’ell: l’organització calcula que més d’un milió de llars no es beneficien del bo social per falta d’informació, dificultats per a tramitar la sol·licitud o l’exclusió tecnològica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.