Com estalviar més de 44 euros al mes en la teua factura de la llum?

La imparable pujada de l’electricitat apunta ja a una factura mitjana de 152 euros al març, 90 euros més del que es pagava fa just un any, denúncia l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Amb la finalitat d’ajudar a rebaixar-la, l’organització ofereix uns consells d’estalvi que poden traduir-se fàcilment en una rebaixa de 44 euros al mes; o fins i tot més si es canvien uns certs hàbits de consum, es renova algun vell electrodomèstic o existeix la possibilitat d’instal·lar panells fotovoltaics.

Revisar la factura. OCU anima a consultar gratuïtament en el seu comparador de tarifes si la seua tarifa actual és competitiva. Per a una llar amb 4,6 kW de potència contractada i un consum anual de 3.500 kW, l’estalvi mitjà és de 37 euros al mes contractant la més avantatjosa; un estalvi que podria fins i tot arribar a triplicar-se si es té alguna de les tarifes més cares del mercat.

Consells per estalviar en la factura de la llum

Contractar la potència adequada. Consulte en la factura el pic de potència màxim en els últims 12 mesos. Si és inferior a la potència contractada, sol·licite la seua reducció en l’horari punta. Ull, no la canvie per a l’horària vall, ja que a penes es notarà en la factura i a canvi, si ho necessitara, podrà tornar a pujar en el futur la potència en horari punta quasi sense costos i sense moltes paperasses. Poden estalviar-se altres 3 euros al mes per cada kW de potència reduït.

Modificar els hàbits de consum. Els usuaris amb tarifa regulada (PVPC) i amb tarifa lliure indexada haurien de tractar de limitar a més el seu consum elèctric en horari punta (laborables de 8 a 14 hores i de 18 a 22 hores).

També és aconsellable desendollar els aparells que no s’utilitzen, un altre sobrecost del voltant de 4 euros al mes, o seleccionar els programes Eco en la llavadora i el rentavaixella, que redueixen un 40% el consum elèctric.

Prioritzar la compra d’electrodomèstics eficients. Abans d’adquirir un nou electrodomèstic és aconsellable comprovar la lletra de la seua etiqueta energètica. Per exemple, un frigorífic amb etiqueta A consumeix al voltant de 50 euros a l’any menys que un altre amb una etiqueta G. Un estalvi addicional que permet amortitzar el major preu de l’aparell més eficient en deu anys.

Es més, amb els comparadors d’OCU, pot estalviar-se fins a un 20% en la compra d’un mateix electrodomèstic triant la botiga més barata.

Valorar la instal·lació de panells fotovoltaics. És una opció molt interessant en habitatges unifamiliars on visquen almenys tres persones. Encara que la inversió inicial és elevada, existeixen ajudes públiques que permeten amortitzar el cost de la compra i la instal·lació en menys de deu anys (huit anys si es mantenen els preus actuals de l’electricitat).

A més, els consumidors poden aprofitar un estalvi del 10% en el cost de la instal·lació a través de la compra col·lectiva d’OCU de panells fotovoltaics.

En qualsevol cas, OCU ha sol·licitat recentment la suspensió immediata i temporal de tots els impostos de l’energia i la intervenció en mercats que fixen el preu de l’electricitat per a esmorteir el dur colp que la pujada de la factura energètica té en les famílies. Al mateix temps que exigeix l’aplicació automàtica del bo social a totes aquelles llars que tinguen dret a gaudir d’ell: l’organització calcula que més d’un milió de llars no es beneficien del bo social per falta d’informació, dificultats per a tramitar la sol·licitud o l’exclusió tecnològica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.