FACUA denuncia al ‘Low Festival’ de Benidorm per no deixar entrar amb menjar i beguda

FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Producciones Baltimore SL, la promotora del Low Festival, per prohibir l’accés a les seues instal·lacions amb aliments o beguda adquirits en l’exterior.

La web del festival, que tindrà lloc els dies 30 i 31 de juliol a Benidorm, recull en el seu apartat d’Info útil que «no està permés accedir al recinte amb menjar o beguda, per motius de seguretat».

L’associació entén que, atés que l’activitat principal d’aquest esdeveniment és la celebració de concerts i no l’hostaleria, es pot considerar abusiu prohibir l’accés al recinte amb menjar i beguda procedent de l’exterior, ja que segons pot veure’s en la seua pàgina web existeixen establiments per a adquirir aliments dins les seues instal·lacions.

Es tracta de la tercera ocasió en la qual FACUA denuncia al Low Festival per aquesta prohibició. Ja ho va fer anteriorment en les seues edicions de 2018 i 2019.

En aquest sentit, FACUA Comunitat Valenciana critica la passivitat de les administracions de consum davant la imposició d’aquesta mena de mesures, que es repeteixen any rere any sense que s’imposen multes a les promotores dels festivals que siguen prou contundents com per a tindre un efecte dissuasiu, o sense que siguen sancionades directament.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’associació recorda que el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris considera que no permetre l’entrada amb menjar i beguda de fora pot ser una clàusula abusiva segons l’article 82.1, que estableix com a tals totes aquelles pràctiques que causen «un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte».

D’igual forma, la Comissió de Cooperació de Consum va establir en la seua consulta número 5 de l’any 2000 que «les clàusules en les quals s’imposa al consumidor limitacions amb vista a l’adquisició dels productes sense fundar-se en circumstàncies objectives, han de ser considerades abusives».

L’associació també assenyala que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa, sobre la prohibició d’entrar als cinemes amb menjar i beguda, recull que «resulta desraonada entendre la limitació de la capacitat d’elecció del consumidor» i que «si es limita la possibilitat accedir a la sala en funció de la procedència dels productes i només es poden consumir els adquirits en el seu interior, resulta que de manera indirecta s’està imposant que utilitze serveis que en principi no ha sol·licitat però que es veu forçat a demanar a la pròpia empresa».

A més, la llavors Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) -ara, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan)-, va publicar en 2016 un informe, també relacionat amb la prohibició en cinemes, en el qual concloïa que existia una «clàusula abusiva» ja que el consumidor «es veu privat de la prestació principal, de manera injustificada, havent abonat l’entrada, sobre la base d’una limitació imposada unilateralment respecte a un servei accessori que no ha sol·licitat, i tenint en compte que l’activitat bàsica de l’empresa no és la venda i distribució de menjar i beguda».

Un any més, i davant la volta a la normalitat dels festivals de música estivals, FACUA sol·licita als usuaris que acudisquen a aquests o qualsevol altre esdeveniment d’aquest tipus, com determinats cinemes o parcs d’atraccions, en els quals s’establisca aquesta prohibició que li ho comuniquen a l’associació per a formular les oportunes denúncies contra les empreses responsables d’aquestes.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.