FACUA denuncia al ‘Low Festival’ de Benidorm per no deixar entrar amb menjar i beguda

FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Producciones Baltimore SL, la promotora del Low Festival, per prohibir l’accés a les seues instal·lacions amb aliments o beguda adquirits en l’exterior.

La web del festival, que tindrà lloc els dies 30 i 31 de juliol a Benidorm, recull en el seu apartat d’Info útil que «no està permés accedir al recinte amb menjar o beguda, per motius de seguretat».

L’associació entén que, atés que l’activitat principal d’aquest esdeveniment és la celebració de concerts i no l’hostaleria, es pot considerar abusiu prohibir l’accés al recinte amb menjar i beguda procedent de l’exterior, ja que segons pot veure’s en la seua pàgina web existeixen establiments per a adquirir aliments dins les seues instal·lacions.

Es tracta de la tercera ocasió en la qual FACUA denuncia al Low Festival per aquesta prohibició. Ja ho va fer anteriorment en les seues edicions de 2018 i 2019.

En aquest sentit, FACUA Comunitat Valenciana critica la passivitat de les administracions de consum davant la imposició d’aquesta mena de mesures, que es repeteixen any rere any sense que s’imposen multes a les promotores dels festivals que siguen prou contundents com per a tindre un efecte dissuasiu, o sense que siguen sancionades directament.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’associació recorda que el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris considera que no permetre l’entrada amb menjar i beguda de fora pot ser una clàusula abusiva segons l’article 82.1, que estableix com a tals totes aquelles pràctiques que causen «un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte».

D’igual forma, la Comissió de Cooperació de Consum va establir en la seua consulta número 5 de l’any 2000 que «les clàusules en les quals s’imposa al consumidor limitacions amb vista a l’adquisició dels productes sense fundar-se en circumstàncies objectives, han de ser considerades abusives».

L’associació també assenyala que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa, sobre la prohibició d’entrar als cinemes amb menjar i beguda, recull que «resulta desraonada entendre la limitació de la capacitat d’elecció del consumidor» i que «si es limita la possibilitat accedir a la sala en funció de la procedència dels productes i només es poden consumir els adquirits en el seu interior, resulta que de manera indirecta s’està imposant que utilitze serveis que en principi no ha sol·licitat però que es veu forçat a demanar a la pròpia empresa».

A més, la llavors Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) -ara, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan)-, va publicar en 2016 un informe, també relacionat amb la prohibició en cinemes, en el qual concloïa que existia una «clàusula abusiva» ja que el consumidor «es veu privat de la prestació principal, de manera injustificada, havent abonat l’entrada, sobre la base d’una limitació imposada unilateralment respecte a un servei accessori que no ha sol·licitat, i tenint en compte que l’activitat bàsica de l’empresa no és la venda i distribució de menjar i beguda».

Un any més, i davant la volta a la normalitat dels festivals de música estivals, FACUA sol·licita als usuaris que acudisquen a aquests o qualsevol altre esdeveniment d’aquest tipus, com determinats cinemes o parcs d’atraccions, en els quals s’establisca aquesta prohibició que li ho comuniquen a l’associació per a formular les oportunes denúncies contra les empreses responsables d’aquestes.

Últimes notícies

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en un any

Compromís va denunciar que Francisco Camps va destinar 15.000 euros en 2025 a gasolina del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP i va reclamar limitar estos privilegis.

EMT València bat rècord de negoci i viatgers en 2025 i accelera la seua modernització

EMT València va elevar la seua xifra de negoci un 18,5% en 2025, va superar els 120 milions de desplaçaments i avança en un pla de modernització de flota i infraestructures.

Mazón sol·licita personar-se en la causa que investiga la gestió de la dana

Carlos Mazón demana a la jutgessa de Catarroja personar-se en la causa sobre la gestió de la dana i accedir a totes les diligències, després del rebuig del TSJCV a investigar-li penalment.

Plans critica que Compromís recórrega a Oltra i veu embolics i egos interns

José María Llanos, síndic de Vox en Les Corts, qüestiona que Compromís recórrega a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València i veu símptomes d'embolics, egos i lluites internes en la coalició.

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.

El València Basket culmina la seua reconstrucció conquistant la Copa de la Reina

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina després de diversos mesos de reconstrucció en plena temporada, amb el decisiu impacte de Khaalia Hillsman i els canvis en la plantilla interior i exterior.

Presó provisional per a tres dels set detinguts per una xarxa de narcotràfic desarticulada a Alzira

La Policia Nacional desarticula a Alzira una organització criminal que venia cocaïna, heroïna, marihuana i haixix i es quedava amb objectes robats com a pagament. Set persones han sigut detingudes i tres d'elles han ingressat a la presó provisional.

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.