La gran aposta de Mercadona: El saníssim producte que segur que compraràs

Agricultor recollint espàrrecs

Mercadona comprarà 1.000 tones d’espàrrec verd cultivat en Espanya | Mercadona

 

La companyia de supermercats Mercadona  previst comprar 1.000 tones d’espàrrec verd d’origen espanyol per a la campanya del 2020, que va del març al juny aproximadament.

 

Per a proveir d’este producte les més de 1.600 botigues que Mercadona té ubicades en Espanya Portugal, la companyia col·labora amb diferents proveïdors que tenen camps situats en Andalusia, Castella La Manxa i Extremadura.

 

Uns 20.000 milions d’euros en vendes de productes locals 

En concret, treballa amb els proveïdors Espárragos de Granada SCA de Láchar (Granada), Centro Sur Sdad. Coop. Andaluza de Huétor Tajar (Granada), Única Fresh-Granagenil de Purchil (Granada), Espabadiel de Torre del Burgo (Guadalajara) i Tany Nature de Don Benito (Badajoz). El 2019 les compres de Mercadona en Espanya van arribar a un valor superior als 19.970 milions d’euros.

 

Gràcies als acords comercials de la companyia amb el sector primari, Mercadona col·labora amb 9.500 agricultors, 12.000 pescadors i 6.700 ramaders. Paral·lelament, la cadena valenciana dona suport a la iniciativa «Fruites i Verdures de temporada» del ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA).

 

En este sentit, Mercadona defén les pràctiques comercials justes i, des de fa anys, està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la contractació alimentària.

 

Este acord voluntari, que suposa un nou pas en la promoció de pràctiques comercials justes, s’emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.