La gran aposta de Mercadona: El saníssim producte que segur que compraràs

Agricultor recollint espàrrecs

Mercadona comprarà 1.000 tones d’espàrrec verd cultivat en Espanya | Mercadona

 

La companyia de supermercats Mercadona  previst comprar 1.000 tones d’espàrrec verd d’origen espanyol per a la campanya del 2020, que va del març al juny aproximadament.

 

Per a proveir d’este producte les més de 1.600 botigues que Mercadona té ubicades en Espanya Portugal, la companyia col·labora amb diferents proveïdors que tenen camps situats en Andalusia, Castella La Manxa i Extremadura.

 

Uns 20.000 milions d’euros en vendes de productes locals 

En concret, treballa amb els proveïdors Espárragos de Granada SCA de Láchar (Granada), Centro Sur Sdad. Coop. Andaluza de Huétor Tajar (Granada), Única Fresh-Granagenil de Purchil (Granada), Espabadiel de Torre del Burgo (Guadalajara) i Tany Nature de Don Benito (Badajoz). El 2019 les compres de Mercadona en Espanya van arribar a un valor superior als 19.970 milions d’euros.

 

Gràcies als acords comercials de la companyia amb el sector primari, Mercadona col·labora amb 9.500 agricultors, 12.000 pescadors i 6.700 ramaders. Paral·lelament, la cadena valenciana dona suport a la iniciativa «Fruites i Verdures de temporada» del ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA).

 

En este sentit, Mercadona defén les pràctiques comercials justes i, des de fa anys, està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la contractació alimentària.

 

Este acord voluntari, que suposa un nou pas en la promoció de pràctiques comercials justes, s’emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària.

Últimes notícies

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.