La gran aposta de Mercadona: El saníssim producte que segur que compraràs

Agricultor recollint espàrrecs

Mercadona comprarà 1.000 tones d’espàrrec verd cultivat en Espanya | Mercadona

 

La companyia de supermercats Mercadona  previst comprar 1.000 tones d’espàrrec verd d’origen espanyol per a la campanya del 2020, que va del març al juny aproximadament.

 

Per a proveir d’este producte les més de 1.600 botigues que Mercadona té ubicades en Espanya Portugal, la companyia col·labora amb diferents proveïdors que tenen camps situats en Andalusia, Castella La Manxa i Extremadura.

 

Uns 20.000 milions d’euros en vendes de productes locals 

En concret, treballa amb els proveïdors Espárragos de Granada SCA de Láchar (Granada), Centro Sur Sdad. Coop. Andaluza de Huétor Tajar (Granada), Única Fresh-Granagenil de Purchil (Granada), Espabadiel de Torre del Burgo (Guadalajara) i Tany Nature de Don Benito (Badajoz). El 2019 les compres de Mercadona en Espanya van arribar a un valor superior als 19.970 milions d’euros.

 

Gràcies als acords comercials de la companyia amb el sector primari, Mercadona col·labora amb 9.500 agricultors, 12.000 pescadors i 6.700 ramaders. Paral·lelament, la cadena valenciana dona suport a la iniciativa «Fruites i Verdures de temporada» del ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA).

 

En este sentit, Mercadona defén les pràctiques comercials justes i, des de fa anys, està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la contractació alimentària.

 

Este acord voluntari, que suposa un nou pas en la promoció de pràctiques comercials justes, s’emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària.

Últimes notícies

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.