L’Institut de Neurociències d’Alacant fa un descobriment esperançador contra l’alzheimer

 

L’Institut de Neurociències d’Alacant, centre d’investigació pública de la Universitat Miguel Hernàndez i el CSIC, que es troba en el municipi de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), ha fet un descobrint que podria ser vital en la cura de l’alzheimer.

 

Segons pareix, s’ha trobat una alteració nova en el cervell de les persones amb alzheimer que fa possible trobar, a curt termini, un bon biomarcador que ajude amb el diagnòstic i amb la posterior teràpia de la malaltia. Cal tindre en compte que, a pesar dels avanços en investigació dels últims anys, encara no està clara la causa real que provoca l’alzheimer.

 

Per això, una de les claus és descobrir perquè en el cervell dels malalts puja la producció de beta amiloide, la proteïna que produïx l’efecte tòxic i que desencadena la malaltia. I ara, en el laboratori de l’Institut han dut a terme un nou estudi que es mostra molt prometedor. Segons el responsable del grup d’investigació, Javier Sáez-Valero «Hem descobert que la glicosilació del precursor amiloide en el cervell de malalts d’alzheimer està alterada», de manera que «està sent processat, probablement, d’una manera diferent».

 

Una malaltia que es triplicarà

L’alzheimer és un mal sense cura i que afecta a 1,2 milions d’espanyols. Esta xifra es preveu que es triplicarà en les pròximes dècades. De fet, la situació s’ha fet més greu amb l’actual pandèmia del Covid-19, a causa del confinament, ja que ha provocat una disminució encara més ràpida de les capacitats mentals dels afectats. A demés, també ha causat un increment de les morts per causes inespecífiques en este col·lectiu, segons ha denunciat recentment l’associació ‘Alzheimer Europe’.

 

Segons dades de la Societat Espanyola de Neurologia, cada any es diagnostiquen en Espanya uns 40.000 nous casos d’alzheimer. S’estima que el 80 per cent dels casos que encara són lleus estan sense diagnosticar. Amb este descobriment, s’obri un poc més l’esperança. Sense dubte, una bona notícia de cara al dia mundial de l’alzheimer, el dilluns que ve, 21 de setembre.

Últimes notícies

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.