L’Institut de Neurociències d’Alacant fa un descobriment esperançador contra l’alzheimer

 

L’Institut de Neurociències d’Alacant, centre d’investigació pública de la Universitat Miguel Hernàndez i el CSIC, que es troba en el municipi de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), ha fet un descobrint que podria ser vital en la cura de l’alzheimer.

 

Segons pareix, s’ha trobat una alteració nova en el cervell de les persones amb alzheimer que fa possible trobar, a curt termini, un bon biomarcador que ajude amb el diagnòstic i amb la posterior teràpia de la malaltia. Cal tindre en compte que, a pesar dels avanços en investigació dels últims anys, encara no està clara la causa real que provoca l’alzheimer.

 

Per això, una de les claus és descobrir perquè en el cervell dels malalts puja la producció de beta amiloide, la proteïna que produïx l’efecte tòxic i que desencadena la malaltia. I ara, en el laboratori de l’Institut han dut a terme un nou estudi que es mostra molt prometedor. Segons el responsable del grup d’investigació, Javier Sáez-Valero «Hem descobert que la glicosilació del precursor amiloide en el cervell de malalts d’alzheimer està alterada», de manera que «està sent processat, probablement, d’una manera diferent».

 

Una malaltia que es triplicarà

L’alzheimer és un mal sense cura i que afecta a 1,2 milions d’espanyols. Esta xifra es preveu que es triplicarà en les pròximes dècades. De fet, la situació s’ha fet més greu amb l’actual pandèmia del Covid-19, a causa del confinament, ja que ha provocat una disminució encara més ràpida de les capacitats mentals dels afectats. A demés, també ha causat un increment de les morts per causes inespecífiques en este col·lectiu, segons ha denunciat recentment l’associació ‘Alzheimer Europe’.

 

Segons dades de la Societat Espanyola de Neurologia, cada any es diagnostiquen en Espanya uns 40.000 nous casos d’alzheimer. S’estima que el 80 per cent dels casos que encara són lleus estan sense diagnosticar. Amb este descobriment, s’obri un poc més l’esperança. Sense dubte, una bona notícia de cara al dia mundial de l’alzheimer, el dilluns que ve, 21 de setembre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.