L’Institut de Neurociències d’Alacant fa un descobriment esperançador contra l’alzheimer

 

L’Institut de Neurociències d’Alacant, centre d’investigació pública de la Universitat Miguel Hernàndez i el CSIC, que es troba en el municipi de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), ha fet un descobrint que podria ser vital en la cura de l’alzheimer.

 

Segons pareix, s’ha trobat una alteració nova en el cervell de les persones amb alzheimer que fa possible trobar, a curt termini, un bon biomarcador que ajude amb el diagnòstic i amb la posterior teràpia de la malaltia. Cal tindre en compte que, a pesar dels avanços en investigació dels últims anys, encara no està clara la causa real que provoca l’alzheimer.

 

Per això, una de les claus és descobrir perquè en el cervell dels malalts puja la producció de beta amiloide, la proteïna que produïx l’efecte tòxic i que desencadena la malaltia. I ara, en el laboratori de l’Institut han dut a terme un nou estudi que es mostra molt prometedor. Segons el responsable del grup d’investigació, Javier Sáez-Valero «Hem descobert que la glicosilació del precursor amiloide en el cervell de malalts d’alzheimer està alterada», de manera que «està sent processat, probablement, d’una manera diferent».

 

Una malaltia que es triplicarà

L’alzheimer és un mal sense cura i que afecta a 1,2 milions d’espanyols. Esta xifra es preveu que es triplicarà en les pròximes dècades. De fet, la situació s’ha fet més greu amb l’actual pandèmia del Covid-19, a causa del confinament, ja que ha provocat una disminució encara més ràpida de les capacitats mentals dels afectats. A demés, també ha causat un increment de les morts per causes inespecífiques en este col·lectiu, segons ha denunciat recentment l’associació ‘Alzheimer Europe’.

 

Segons dades de la Societat Espanyola de Neurologia, cada any es diagnostiquen en Espanya uns 40.000 nous casos d’alzheimer. S’estima que el 80 per cent dels casos que encara són lleus estan sense diagnosticar. Amb este descobriment, s’obri un poc més l’esperança. Sense dubte, una bona notícia de cara al dia mundial de l’alzheimer, el dilluns que ve, 21 de setembre.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.