L’Institut de Neurociències d’Alacant fa un descobriment esperançador contra l’alzheimer

 

L’Institut de Neurociències d’Alacant, centre d’investigació pública de la Universitat Miguel Hernàndez i el CSIC, que es troba en el municipi de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), ha fet un descobrint que podria ser vital en la cura de l’alzheimer.

 

Segons pareix, s’ha trobat una alteració nova en el cervell de les persones amb alzheimer que fa possible trobar, a curt termini, un bon biomarcador que ajude amb el diagnòstic i amb la posterior teràpia de la malaltia. Cal tindre en compte que, a pesar dels avanços en investigació dels últims anys, encara no està clara la causa real que provoca l’alzheimer.

 

Per això, una de les claus és descobrir perquè en el cervell dels malalts puja la producció de beta amiloide, la proteïna que produïx l’efecte tòxic i que desencadena la malaltia. I ara, en el laboratori de l’Institut han dut a terme un nou estudi que es mostra molt prometedor. Segons el responsable del grup d’investigació, Javier Sáez-Valero «Hem descobert que la glicosilació del precursor amiloide en el cervell de malalts d’alzheimer està alterada», de manera que «està sent processat, probablement, d’una manera diferent».

 

Una malaltia que es triplicarà

L’alzheimer és un mal sense cura i que afecta a 1,2 milions d’espanyols. Esta xifra es preveu que es triplicarà en les pròximes dècades. De fet, la situació s’ha fet més greu amb l’actual pandèmia del Covid-19, a causa del confinament, ja que ha provocat una disminució encara més ràpida de les capacitats mentals dels afectats. A demés, també ha causat un increment de les morts per causes inespecífiques en este col·lectiu, segons ha denunciat recentment l’associació ‘Alzheimer Europe’.

 

Segons dades de la Societat Espanyola de Neurologia, cada any es diagnostiquen en Espanya uns 40.000 nous casos d’alzheimer. S’estima que el 80 per cent dels casos que encara són lleus estan sense diagnosticar. Amb este descobriment, s’obri un poc més l’esperança. Sense dubte, una bona notícia de cara al dia mundial de l’alzheimer, el dilluns que ve, 21 de setembre.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.