L’Institut de Neurociències d’Alacant fa un descobriment esperançador contra l’alzheimer

 

L’Institut de Neurociències d’Alacant, centre d’investigació pública de la Universitat Miguel Hernàndez i el CSIC, que es troba en el municipi de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), ha fet un descobrint que podria ser vital en la cura de l’alzheimer.

 

Segons pareix, s’ha trobat una alteració nova en el cervell de les persones amb alzheimer que fa possible trobar, a curt termini, un bon biomarcador que ajude amb el diagnòstic i amb la posterior teràpia de la malaltia. Cal tindre en compte que, a pesar dels avanços en investigació dels últims anys, encara no està clara la causa real que provoca l’alzheimer.

 

Per això, una de les claus és descobrir perquè en el cervell dels malalts puja la producció de beta amiloide, la proteïna que produïx l’efecte tòxic i que desencadena la malaltia. I ara, en el laboratori de l’Institut han dut a terme un nou estudi que es mostra molt prometedor. Segons el responsable del grup d’investigació, Javier Sáez-Valero «Hem descobert que la glicosilació del precursor amiloide en el cervell de malalts d’alzheimer està alterada», de manera que «està sent processat, probablement, d’una manera diferent».

 

Una malaltia que es triplicarà

L’alzheimer és un mal sense cura i que afecta a 1,2 milions d’espanyols. Esta xifra es preveu que es triplicarà en les pròximes dècades. De fet, la situació s’ha fet més greu amb l’actual pandèmia del Covid-19, a causa del confinament, ja que ha provocat una disminució encara més ràpida de les capacitats mentals dels afectats. A demés, també ha causat un increment de les morts per causes inespecífiques en este col·lectiu, segons ha denunciat recentment l’associació ‘Alzheimer Europe’.

 

Segons dades de la Societat Espanyola de Neurologia, cada any es diagnostiquen en Espanya uns 40.000 nous casos d’alzheimer. S’estima que el 80 per cent dels casos que encara són lleus estan sense diagnosticar. Amb este descobriment, s’obri un poc més l’esperança. Sense dubte, una bona notícia de cara al dia mundial de l’alzheimer, el dilluns que ve, 21 de setembre.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.