Descartats els dos possibles casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries

El director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha informat de la situació este divendres | EFE

 

Actualitzat 15.58 hores. El Ministeri de Sanitat ha descartat este divendres els dos possibles casos que estaven en estudi en Espanya en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, segons han assegurat fonts d’este departament.

 

Este matí, Sanitat també havia descartat un altre cas de coronavirus en una passatgera que va arribar a Barcelona en un vol procedent de Wuhan, després d’haver fet escala en Amsterdam.

 

Investiguen dos casos de coronavirus, el perillós virus que s’estén per Àsia, en Espanya

El Ministeri de Sanitat ha informat este divendres que estudia dos possibles casos en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, encara que ha admés que «pràcticament» seran negatius, una cosa que se sabrà en les pròximes 24 hores.

 

A pesar d’això, un d’ells té un quadre clínic que podria encaixar més amb els símptomes que provoca el nou virus. «Actualment, en Espanya, sabem que hi ha gent que ve de Wuhan i que han tingut simptomatologia. Hi ha un cas del que es manaran mostres amb una probabilitat d’infecció molt baixa, perquè les seues característiques clíniques estan al límit, i hi ha un altre cas que va tindre un quadre respiratori fa més temps que, en principi, s’està plantejant descartar-lo com a possible cas en investigació», ha dit.

 

Es calcula que entre este divendres i el dissabte es podran conéixer els resultats de les proves, si el director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha traslladat a les comunitats autònomes la labor d’informar sobre estos casos i uns altres que puguen arribar.

 

El Ministeri de Sanitat ha descartat que ara com ara vagen a haver-hi controls en els aeroports, insistint en què la possibilitat de transmissió en Espanya, encara que pot ser probable, és «molt baixa», assegurant que en la mateixa ciutat de Wuhan és més probable agafar una grip que el coronavirus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.