Descartats els dos possibles casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries

El director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha informat de la situació este divendres | EFE

 

Actualitzat 15.58 hores. El Ministeri de Sanitat ha descartat este divendres els dos possibles casos que estaven en estudi en Espanya en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, segons han assegurat fonts d’este departament.

 

Este matí, Sanitat també havia descartat un altre cas de coronavirus en una passatgera que va arribar a Barcelona en un vol procedent de Wuhan, després d’haver fet escala en Amsterdam.

 

Investiguen dos casos de coronavirus, el perillós virus que s’estén per Àsia, en Espanya

El Ministeri de Sanitat ha informat este divendres que estudia dos possibles casos en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, encara que ha admés que «pràcticament» seran negatius, una cosa que se sabrà en les pròximes 24 hores.

 

A pesar d’això, un d’ells té un quadre clínic que podria encaixar més amb els símptomes que provoca el nou virus. «Actualment, en Espanya, sabem que hi ha gent que ve de Wuhan i que han tingut simptomatologia. Hi ha un cas del que es manaran mostres amb una probabilitat d’infecció molt baixa, perquè les seues característiques clíniques estan al límit, i hi ha un altre cas que va tindre un quadre respiratori fa més temps que, en principi, s’està plantejant descartar-lo com a possible cas en investigació», ha dit.

 

Es calcula que entre este divendres i el dissabte es podran conéixer els resultats de les proves, si el director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha traslladat a les comunitats autònomes la labor d’informar sobre estos casos i uns altres que puguen arribar.

 

El Ministeri de Sanitat ha descartat que ara com ara vagen a haver-hi controls en els aeroports, insistint en què la possibilitat de transmissió en Espanya, encara que pot ser probable, és «molt baixa», assegurant que en la mateixa ciutat de Wuhan és més probable agafar una grip que el coronavirus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.