Descartats els dos possibles casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries

El director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha informat de la situació este divendres | EFE

 

Actualitzat 15.58 hores. El Ministeri de Sanitat ha descartat este divendres els dos possibles casos que estaven en estudi en Espanya en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, segons han assegurat fonts d’este departament.

 

Este matí, Sanitat també havia descartat un altre cas de coronavirus en una passatgera que va arribar a Barcelona en un vol procedent de Wuhan, després d’haver fet escala en Amsterdam.

 

Investiguen dos casos de coronavirus, el perillós virus que s’estén per Àsia, en Espanya

El Ministeri de Sanitat ha informat este divendres que estudia dos possibles casos en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, encara que ha admés que «pràcticament» seran negatius, una cosa que se sabrà en les pròximes 24 hores.

 

A pesar d’això, un d’ells té un quadre clínic que podria encaixar més amb els símptomes que provoca el nou virus. «Actualment, en Espanya, sabem que hi ha gent que ve de Wuhan i que han tingut simptomatologia. Hi ha un cas del que es manaran mostres amb una probabilitat d’infecció molt baixa, perquè les seues característiques clíniques estan al límit, i hi ha un altre cas que va tindre un quadre respiratori fa més temps que, en principi, s’està plantejant descartar-lo com a possible cas en investigació», ha dit.

 

Es calcula que entre este divendres i el dissabte es podran conéixer els resultats de les proves, si el director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha traslladat a les comunitats autònomes la labor d’informar sobre estos casos i uns altres que puguen arribar.

 

El Ministeri de Sanitat ha descartat que ara com ara vagen a haver-hi controls en els aeroports, insistint en què la possibilitat de transmissió en Espanya, encara que pot ser probable, és «molt baixa», assegurant que en la mateixa ciutat de Wuhan és més probable agafar una grip que el coronavirus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.