Descartats els dos possibles casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries

El director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha informat de la situació este divendres | EFE

 

Actualitzat 15.58 hores. El Ministeri de Sanitat ha descartat este divendres els dos possibles casos que estaven en estudi en Espanya en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, segons han assegurat fonts d’este departament.

 

Este matí, Sanitat també havia descartat un altre cas de coronavirus en una passatgera que va arribar a Barcelona en un vol procedent de Wuhan, després d’haver fet escala en Amsterdam.

 

Investiguen dos casos de coronavirus, el perillós virus que s’estén per Àsia, en Espanya

El Ministeri de Sanitat ha informat este divendres que estudia dos possibles casos en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, encara que ha admés que «pràcticament» seran negatius, una cosa que se sabrà en les pròximes 24 hores.

 

A pesar d’això, un d’ells té un quadre clínic que podria encaixar més amb els símptomes que provoca el nou virus. «Actualment, en Espanya, sabem que hi ha gent que ve de Wuhan i que han tingut simptomatologia. Hi ha un cas del que es manaran mostres amb una probabilitat d’infecció molt baixa, perquè les seues característiques clíniques estan al límit, i hi ha un altre cas que va tindre un quadre respiratori fa més temps que, en principi, s’està plantejant descartar-lo com a possible cas en investigació», ha dit.

 

Es calcula que entre este divendres i el dissabte es podran conéixer els resultats de les proves, si el director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha traslladat a les comunitats autònomes la labor d’informar sobre estos casos i uns altres que puguen arribar.

 

El Ministeri de Sanitat ha descartat que ara com ara vagen a haver-hi controls en els aeroports, insistint en què la possibilitat de transmissió en Espanya, encara que pot ser probable, és «molt baixa», assegurant que en la mateixa ciutat de Wuhan és més probable agafar una grip que el coronavirus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.