Descartats els dos possibles casos de coronavirus en Espanya

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries

El director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha informat de la situació este divendres | EFE

 

Actualitzat 15.58 hores. El Ministeri de Sanitat ha descartat este divendres els dos possibles casos que estaven en estudi en Espanya en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, segons han assegurat fonts d’este departament.

 

Este matí, Sanitat també havia descartat un altre cas de coronavirus en una passatgera que va arribar a Barcelona en un vol procedent de Wuhan, després d’haver fet escala en Amsterdam.

 

Investiguen dos casos de coronavirus, el perillós virus que s’estén per Àsia, en Espanya

El Ministeri de Sanitat ha informat este divendres que estudia dos possibles casos en relació amb el coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan, encara que ha admés que «pràcticament» seran negatius, una cosa que se sabrà en les pròximes 24 hores.

 

A pesar d’això, un d’ells té un quadre clínic que podria encaixar més amb els símptomes que provoca el nou virus. «Actualment, en Espanya, sabem que hi ha gent que ve de Wuhan i que han tingut simptomatologia. Hi ha un cas del que es manaran mostres amb una probabilitat d’infecció molt baixa, perquè les seues característiques clíniques estan al límit, i hi ha un altre cas que va tindre un quadre respiratori fa més temps que, en principi, s’està plantejant descartar-lo com a possible cas en investigació», ha dit.

 

Es calcula que entre este divendres i el dissabte es podran conéixer els resultats de les proves, si el director del Centre de Coordinació i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha traslladat a les comunitats autònomes la labor d’informar sobre estos casos i uns altres que puguen arribar.

 

El Ministeri de Sanitat ha descartat que ara com ara vagen a haver-hi controls en els aeroports, insistint en què la possibilitat de transmissió en Espanya, encara que pot ser probable, és «molt baixa», assegurant que en la mateixa ciutat de Wuhan és més probable agafar una grip que el coronavirus.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.