12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Els motius pels que no hauries de comprar carn picada en el supermercat

 

La carn picada és un producte que s’usa en moltes receptes com per exemple, les mandonguilles, algunes crestes o els macarrons. No obstant això, molts de nosaltres adquirim este producte a través de les safates envasades del supermercat, un hàbit que l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha descriu com un «mal costum». L’entitat suggerix clarament que comprem la carn picada en la carnisseria i ens oblidem de les safates de supermercat, sent testimonis nosaltres mateixos de la peça i el procés que el nostre carnisser fa per a donar-nos el producte. D’esta manera, la majoria de voltes, evitarem sorpreses desagradables a l’hora de trobar-nos més additius que carn. 

 

Tal com explica ‘El Espanyol’, en l’estudi que ha dut a terme l’Organització de Consumidors i Usuaris sobre la carn picada envasada es van analitzar dos productes: la carn picada de boví i preparats de carn picada. Els dos productes es distingixen en el fet que la carn picada com a tal no es permet afegir altres substàncies, com verdures, cereals o aglutinants. No obstant això, en els preparats si està permès.

 

 

La gran majoria de l’oferta disponible en els supermercats es correspon a les safates de preparats de carn picada envasada que són de pitjor qualitat i tenen un excés d’afegits. Segons l’OCU, en analitzar les safates de carn picada envasada de diferents marques s’han pogut albirar els diferents ingredients d’estos productes. Vos els relatem a continuació.

 

Excés de greixos

Moltes de les safates de carn picada envasada analitzades contenen un 20% de greix. Això es traduïx al fet que el producte té un excés de greix i, per tant, deixa de ser tot el saludable que hauria de ser.

 

Parts de l’animal que no haurien de picar-se

En l’estudi de la carn picada envasada també s’ha trobat una mala proporció de col·lagen i proteïna. Des de l’OCU han explicat este descobriment assumint que la presència de col·lagen desmesurada prové del fet que s’han picat parts de l’animal que no s’haurien d’incloure en este producte com, per exemple, tendons o cartílags.

 

Excés d’additius

L’excés d’additius en la carn picada envasada és una cosa habitual després de l’anàlisi fet per esta associació. Midons, fibres o soja han sigut alguns dels elements trobats. A demés, en esta investigació també s’han trobat sulfits en un gran percentatge de les carns estudiades. Això pot ser un element molt nociu que sol provocar reaccions molt adverses per a les persones al·lèrgiques als mateixos i, demés, si supera el permès, com en estecas. I fins i tot s’ha observat un abús de colorants i conservants per a fer lluir la carn més desitjable, tot i que està a punt de caducar. Una ferramenta que pot posar en risc la nostra salut.

 

Presència d’altres carns

En la carn picada està permès que hi haja traces d’altres carns en un 1% en esta classe de preparats. No obstant això, l’OCU ha trobat percentatges molt superiors. Fins a un 3% de carns, sempre de menys qualitat i baix cost com el pollastre o el porc. Amb este modus operandi, els productors s’estalvien costos i engreixen el contingut de l’envàs amb productes barrejats i de pitjor qualitat.

 

Carn de carnisseria

La carn picada envasada està maquillada amb colorants, té més greix, més additius i pitjor qualitat. A demés, probablement, a un preu més elevat, ja que una altra de les coses que s’han comprovat és que, tot i tindre una qualitat inferior, els productes no tenen un preu més baix. Per este mateix motiu, l’opció que recomana l’OCU és comprar la carn picada en una carnisseria de confiança, en la que es tinga constància que es complixen totes les normes d’higiene pel que fa a neteja de la picadora.

 

En la carnisseria, pots triar de quin animal la vols i ser testimoni del procediment que l’especialista escull per fer-ho. Comprar la carn en esta secció no és ni més costós ni car i, a demés, guanyes en salut i en qualitat. La carn picada de la carnisseria s’ha de consumir en un termini de 48 hores i guardar-la ben embolicada en la part més freda de la nevera durant este temps. D’eixa manera, t’asseguraràs que cap germen o bacteri s’instal·la en ella. Una altra opció a la que es pot recórrer és picar la carn a casa amb algun robot de cuina i just en el moment en què es consumirà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va registrar un 0,85% més de naixements en 2025, per davall de la mitjana nacional

La Comunitat Valenciana va augmentar els naixements un 0,85% en 2025, per davall del 0,99% nacional. Amb 35.822 enllumenaments, va aportar el 11,15% del total a Espanya.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros d’ajuda per a famílies de les víctimes de la DANA

El president ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a la província de València. El missatge arriba en la seua primera sessió de control en Les Corts.

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves