Anuncios

Avisen del perill de minerals tòxics trobats en productes alimentaris

 

Un estudi que han elaborat diferents investigadors de la Universitat de Granada ha trobat minerals tòxics en diferents productes per a aprimar. Estos productes funcionen com a substituts alimentaris, i es venen en les farmàcies. Es tracta de barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts.

 

José Ángel Rufián Henares, catedràtic del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Granada i membre de l’Institut de Nutrició i Tecnologia dels Aliments del Centre d’Investigació Biomèdica està al capdavant de la investigació. Este estudi s’ha publicat en la revista ‘Food Chemistry’.

Anuncios

 

Este estudi explica que hi ha minerals tòxics com poden ser el níquel, l’urani, l’arsènic o el plom i, en molts casos, el nivell excedix els límits permesos per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA).

 

Este estudi ha analitzat una gran varietat de productes que són fàcils de trobar en el nostre país, i cada volta són més consumits. Molts de nosaltres tenim estos articles en la nostra cuina, ja que són barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts de diferents sabors. A voltes, consumim este tipus d’aliments per a evitar menjar productes ultraprocessats o per a baixar el nostre pes.

 

És saludable consumir estos productes?

«En l’actualitat no existix un consens sobre quin seria el seu paper en una dieta saludable ni tampoc la freqüència d’ingesta recomanada» expliquen en l’estudi. Per això, els científics han volgut saber si són perillosos, quantificant tots els minerals que han trobat: tant tòxics com necessaris.

 

Entre els minerals ‘tòxics’ trobem els que són més perjudicials per als humans. Estos poden acabar en els aliments a causa de l‘agricultura mecanitzada o a l’ús de productes químics durant el processament. En l’estudi, s’han analitzat un total de 73 productes que es troben en farmàcies: barretes, galletes d’arròs i batuts.

 

Com a conclusió, el grup d’investigadors ha destacat que, dins dels nivells màxims que estan permesos, substàncies com el tal·li, el zinc o el tori tenen una major concentració en els batuts. Per la seua banda, la major part d’arsènic es troba en les galletes d’arròs.

 

Un nivell alt de minerals tòxics

Ana Zurita Ortega, una de les autores de l’estudi, ha explicat que, concretament en les barretes de civada, podem trobar una gran quantitat d’antimoni, bismut i bari. «En el cas del coure, els seus nivells eren bastant alts, de manera que la ingesta de dos barretes substitutives podria ser potencialment tòxica», ha explicat.

 

Pel que fa a cadmi, plom o arsènic, els experts van concloure que van trobar un nivell alt en totes les mostres que van analitzar; arribant, alguns, a superar els límits permesos. Ana Zurita també ha volgut esmentar els productes enriquits amb cacau: «una menció especial mereixen els substitutius enriquits amb cacau, ja que este, per si sol, acumula diferents metalls, de manera que s’incrementa la concentració d’estos minerals tòxics si s’afegix als substitutius, arribant fins i tot a nivells de toxicitat».

 

Com conclusió, els autors de la investigació expliquen que, encara que estos substitutius alimentaris poden ser una bona font de minerals essencials, a causa d’esta presència de minerals tòxics, en alguns casos podria arribar a ser arriscat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios