Avisen del perill de minerals tòxics trobats en productes alimentaris

 

Un estudi que han elaborat diferents investigadors de la Universitat de Granada ha trobat minerals tòxics en diferents productes per a aprimar. Estos productes funcionen com a substituts alimentaris, i es venen en les farmàcies. Es tracta de barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts.

 

José Ángel Rufián Henares, catedràtic del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Granada i membre de l’Institut de Nutrició i Tecnologia dels Aliments del Centre d’Investigació Biomèdica està al capdavant de la investigació. Este estudi s’ha publicat en la revista ‘Food Chemistry’.

 

Este estudi explica que hi ha minerals tòxics com poden ser el níquel, l’urani, l’arsènic o el plom i, en molts casos, el nivell excedix els límits permesos per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA).

 

Este estudi ha analitzat una gran varietat de productes que són fàcils de trobar en el nostre país, i cada volta són més consumits. Molts de nosaltres tenim estos articles en la nostra cuina, ja que són barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts de diferents sabors. A voltes, consumim este tipus d’aliments per a evitar menjar productes ultraprocessats o per a baixar el nostre pes.

 

És saludable consumir estos productes?

«En l’actualitat no existix un consens sobre quin seria el seu paper en una dieta saludable ni tampoc la freqüència d’ingesta recomanada» expliquen en l’estudi. Per això, els científics han volgut saber si són perillosos, quantificant tots els minerals que han trobat: tant tòxics com necessaris.

 

Entre els minerals ‘tòxics’ trobem els que són més perjudicials per als humans. Estos poden acabar en els aliments a causa de l‘agricultura mecanitzada o a l’ús de productes químics durant el processament. En l’estudi, s’han analitzat un total de 73 productes que es troben en farmàcies: barretes, galletes d’arròs i batuts.

 

Com a conclusió, el grup d’investigadors ha destacat que, dins dels nivells màxims que estan permesos, substàncies com el tal·li, el zinc o el tori tenen una major concentració en els batuts. Per la seua banda, la major part d’arsènic es troba en les galletes d’arròs.

 

Un nivell alt de minerals tòxics

Ana Zurita Ortega, una de les autores de l’estudi, ha explicat que, concretament en les barretes de civada, podem trobar una gran quantitat d’antimoni, bismut i bari. «En el cas del coure, els seus nivells eren bastant alts, de manera que la ingesta de dos barretes substitutives podria ser potencialment tòxica», ha explicat.

 

Pel que fa a cadmi, plom o arsènic, els experts van concloure que van trobar un nivell alt en totes les mostres que van analitzar; arribant, alguns, a superar els límits permesos. Ana Zurita també ha volgut esmentar els productes enriquits amb cacau: «una menció especial mereixen els substitutius enriquits amb cacau, ja que este, per si sol, acumula diferents metalls, de manera que s’incrementa la concentració d’estos minerals tòxics si s’afegix als substitutius, arribant fins i tot a nivells de toxicitat».

 

Com conclusió, els autors de la investigació expliquen que, encara que estos substitutius alimentaris poden ser una bona font de minerals essencials, a causa d’esta presència de minerals tòxics, en alguns casos podria arribar a ser arriscat.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.