Avisen del perill de minerals tòxics trobats en productes alimentaris

 

Un estudi que han elaborat diferents investigadors de la Universitat de Granada ha trobat minerals tòxics en diferents productes per a aprimar. Estos productes funcionen com a substituts alimentaris, i es venen en les farmàcies. Es tracta de barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts.

 

José Ángel Rufián Henares, catedràtic del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Granada i membre de l’Institut de Nutrició i Tecnologia dels Aliments del Centre d’Investigació Biomèdica està al capdavant de la investigació. Este estudi s’ha publicat en la revista ‘Food Chemistry’.

 

Este estudi explica que hi ha minerals tòxics com poden ser el níquel, l’urani, l’arsènic o el plom i, en molts casos, el nivell excedix els límits permesos per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA).

 

Este estudi ha analitzat una gran varietat de productes que són fàcils de trobar en el nostre país, i cada volta són més consumits. Molts de nosaltres tenim estos articles en la nostra cuina, ja que són barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts de diferents sabors. A voltes, consumim este tipus d’aliments per a evitar menjar productes ultraprocessats o per a baixar el nostre pes.

 

És saludable consumir estos productes?

«En l’actualitat no existix un consens sobre quin seria el seu paper en una dieta saludable ni tampoc la freqüència d’ingesta recomanada» expliquen en l’estudi. Per això, els científics han volgut saber si són perillosos, quantificant tots els minerals que han trobat: tant tòxics com necessaris.

 

Entre els minerals ‘tòxics’ trobem els que són més perjudicials per als humans. Estos poden acabar en els aliments a causa de l‘agricultura mecanitzada o a l’ús de productes químics durant el processament. En l’estudi, s’han analitzat un total de 73 productes que es troben en farmàcies: barretes, galletes d’arròs i batuts.

 

Com a conclusió, el grup d’investigadors ha destacat que, dins dels nivells màxims que estan permesos, substàncies com el tal·li, el zinc o el tori tenen una major concentració en els batuts. Per la seua banda, la major part d’arsènic es troba en les galletes d’arròs.

 

Un nivell alt de minerals tòxics

Ana Zurita Ortega, una de les autores de l’estudi, ha explicat que, concretament en les barretes de civada, podem trobar una gran quantitat d’antimoni, bismut i bari. «En el cas del coure, els seus nivells eren bastant alts, de manera que la ingesta de dos barretes substitutives podria ser potencialment tòxica», ha explicat.

 

Pel que fa a cadmi, plom o arsènic, els experts van concloure que van trobar un nivell alt en totes les mostres que van analitzar; arribant, alguns, a superar els límits permesos. Ana Zurita també ha volgut esmentar els productes enriquits amb cacau: «una menció especial mereixen els substitutius enriquits amb cacau, ja que este, per si sol, acumula diferents metalls, de manera que s’incrementa la concentració d’estos minerals tòxics si s’afegix als substitutius, arribant fins i tot a nivells de toxicitat».

 

Com conclusió, els autors de la investigació expliquen que, encara que estos substitutius alimentaris poden ser una bona font de minerals essencials, a causa d’esta presència de minerals tòxics, en alguns casos podria arribar a ser arriscat.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.