Avisen del perill de minerals tòxics trobats en productes alimentaris

 

Un estudi que han elaborat diferents investigadors de la Universitat de Granada ha trobat minerals tòxics en diferents productes per a aprimar. Estos productes funcionen com a substituts alimentaris, i es venen en les farmàcies. Es tracta de barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts.

 

José Ángel Rufián Henares, catedràtic del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Granada i membre de l’Institut de Nutrició i Tecnologia dels Aliments del Centre d’Investigació Biomèdica està al capdavant de la investigació. Este estudi s’ha publicat en la revista ‘Food Chemistry’.

 

Este estudi explica que hi ha minerals tòxics com poden ser el níquel, l’urani, l’arsènic o el plom i, en molts casos, el nivell excedix els límits permesos per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA).

 

Este estudi ha analitzat una gran varietat de productes que són fàcils de trobar en el nostre país, i cada volta són més consumits. Molts de nosaltres tenim estos articles en la nostra cuina, ja que són barretes energètiques, galletes d’arròs i batuts de diferents sabors. A voltes, consumim este tipus d’aliments per a evitar menjar productes ultraprocessats o per a baixar el nostre pes.

 

És saludable consumir estos productes?

«En l’actualitat no existix un consens sobre quin seria el seu paper en una dieta saludable ni tampoc la freqüència d’ingesta recomanada» expliquen en l’estudi. Per això, els científics han volgut saber si són perillosos, quantificant tots els minerals que han trobat: tant tòxics com necessaris.

 

Entre els minerals ‘tòxics’ trobem els que són més perjudicials per als humans. Estos poden acabar en els aliments a causa de l‘agricultura mecanitzada o a l’ús de productes químics durant el processament. En l’estudi, s’han analitzat un total de 73 productes que es troben en farmàcies: barretes, galletes d’arròs i batuts.

 

Com a conclusió, el grup d’investigadors ha destacat que, dins dels nivells màxims que estan permesos, substàncies com el tal·li, el zinc o el tori tenen una major concentració en els batuts. Per la seua banda, la major part d’arsènic es troba en les galletes d’arròs.

 

Un nivell alt de minerals tòxics

Ana Zurita Ortega, una de les autores de l’estudi, ha explicat que, concretament en les barretes de civada, podem trobar una gran quantitat d’antimoni, bismut i bari. «En el cas del coure, els seus nivells eren bastant alts, de manera que la ingesta de dos barretes substitutives podria ser potencialment tòxica», ha explicat.

 

Pel que fa a cadmi, plom o arsènic, els experts van concloure que van trobar un nivell alt en totes les mostres que van analitzar; arribant, alguns, a superar els límits permesos. Ana Zurita també ha volgut esmentar els productes enriquits amb cacau: «una menció especial mereixen els substitutius enriquits amb cacau, ja que este, per si sol, acumula diferents metalls, de manera que s’incrementa la concentració d’estos minerals tòxics si s’afegix als substitutius, arribant fins i tot a nivells de toxicitat».

 

Com conclusió, els autors de la investigació expliquen que, encara que estos substitutius alimentaris poden ser una bona font de minerals essencials, a causa d’esta presència de minerals tòxics, en alguns casos podria arribar a ser arriscat.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.