7.6 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Les perruqueries i estètiques “es pengen” per no aconseguir la baixada de l’IVA

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES arriba hui a València, amb una nova mobilització de protesta davant la seu del PSPV-PSOE organitzada per la plataforma d’imatge personal Creure en Nosaltres i el Gremi de Perruqueria i Bellesa de València, amb el suport de l’Aliança Empresarial per la Baixada de l’IVA Al 10% a la Perruqueria i Estètica.

Amb imatges escenificades de sogues al coll i proclames de denúncia contra el PSOE i el Govern de coalició, com “No més vetos, Sí més vots”, “L’IVA General era temporal”, “Tu ens vetes, nosaltres no et votem”, “Si estava aprovat, per què ho heu vetat? o “Volem treballar, no tancar”, han visibilitzat la seua asfixiant situació econòmica per la pressió fiscal a la qual estan sotmeses les pimes del sector des de fa 10 anys.

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

Durant l’acte, han assegurat que l’anunci del nou veto del Govern d’Espanya a les esmenes parcials que haurien de permetre debatre la baixada de l’IVA a la imatge personal en el marc dels PGE en el Congrés dels Diputats és un “nou atropellament injustificable contra les prop de 4.000 micropimes de les perruqueries, l’estètica i les barberies de la Comunitat Valenciana”. Al mateix temps, han destacat, suposa “una traïció als partits que fan costat al Govern i havien presentat esmenes per a la recuperació de l’IVA REDUÏT per a la imatge personal”.

Així mateix, els seus portaveus han ressaltat que “la intransigència del Govern i el bloqueig al debat fiscal sobre la baixada de l’IVA resulta indignant i sorprenent i mostra la doble vara de mesurar amb la que actua l’executiu central, tenint en compte que no ha tingut cap problema a baixar-li l’IVA a les elèctriques”.

Això, han assenyalat, ha suposat una pèrdua d’ingressos per a l’Estat de 122 milions d’euros mensuals des del mes de juny; és a dir, una reculada de 732 milions d’euros de recaptació per a la Hisenda Pública, que ascendeix fins als 2.000 milions si s’inclouen els impostos a la generació o l’impost especial electricitat.

 

Perillen 9.500 ocupacions a la Comunitat Valenciana

 

No obstant això, han criticat, “es neguen a aplicar la baixada de l’IVA al sector de la imatge personal”. Sobre aquest tema, han explicat que la reducció d’aquest tribut suposaria una injecció de 145,5 milions d’euros per a les arques de l’Estat, tenint en compte el seu impacte positiu en la protecció de les empreses i dels llocs de treball, enfront dels acomiadaments provocats per la ruïna de l’IVA, els pagaments per prestació a la desocupació i la reculada de l’IRPF. En el cas de la Comunitat Valenciana, perillen 9.500 ocupacions si el Govern continua mantenint la seua postura immobilista sobre aquest tema.

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES assegura que “no es rendirà i augmentarà així els més de 350 els actes de protesta” que s’han celebrat fins ara en centenars de localitats espanyoles, mobilitzant a més de 115.000 professionals en els últims 18 mesos per a reclamar la baixada de l’IVA a la imatge personal. Unes protestes que han recorregut la Comunitat Valenciana, de nord a sud, passant per les principals ciutats i per les capitals de les tres províncies: Alacant, València i Castelló, amb un més de 10 mobilitzacions en un any.

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.