Les perruqueries i estètiques “es pengen” per no aconseguir la baixada de l’IVA

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES arriba hui a València, amb una nova mobilització de protesta davant la seu del PSPV-PSOE organitzada per la plataforma d’imatge personal Creure en Nosaltres i el Gremi de Perruqueria i Bellesa de València, amb el suport de l’Aliança Empresarial per la Baixada de l’IVA Al 10% a la Perruqueria i Estètica.

Amb imatges escenificades de sogues al coll i proclames de denúncia contra el PSOE i el Govern de coalició, com “No més vetos, Sí més vots”, “L’IVA General era temporal”, “Tu ens vetes, nosaltres no et votem”, “Si estava aprovat, per què ho heu vetat? o “Volem treballar, no tancar”, han visibilitzat la seua asfixiant situació econòmica per la pressió fiscal a la qual estan sotmeses les pimes del sector des de fa 10 anys.

Durant l’acte, han assegurat que l’anunci del nou veto del Govern d’Espanya a les esmenes parcials que haurien de permetre debatre la baixada de l’IVA a la imatge personal en el marc dels PGE en el Congrés dels Diputats és un “nou atropellament injustificable contra les prop de 4.000 micropimes de les perruqueries, l’estètica i les barberies de la Comunitat Valenciana”. Al mateix temps, han destacat, suposa “una traïció als partits que fan costat al Govern i havien presentat esmenes per a la recuperació de l’IVA REDUÏT per a la imatge personal”.

Així mateix, els seus portaveus han ressaltat que “la intransigència del Govern i el bloqueig al debat fiscal sobre la baixada de l’IVA resulta indignant i sorprenent i mostra la doble vara de mesurar amb la que actua l’executiu central, tenint en compte que no ha tingut cap problema a baixar-li l’IVA a les elèctriques”.

Això, han assenyalat, ha suposat una pèrdua d’ingressos per a l’Estat de 122 milions d’euros mensuals des del mes de juny; és a dir, una reculada de 732 milions d’euros de recaptació per a la Hisenda Pública, que ascendeix fins als 2.000 milions si s’inclouen els impostos a la generació o l’impost especial electricitat.

 

Perillen 9.500 ocupacions a la Comunitat Valenciana

 

No obstant això, han criticat, “es neguen a aplicar la baixada de l’IVA al sector de la imatge personal”. Sobre aquest tema, han explicat que la reducció d’aquest tribut suposaria una injecció de 145,5 milions d’euros per a les arques de l’Estat, tenint en compte el seu impacte positiu en la protecció de les empreses i dels llocs de treball, enfront dels acomiadaments provocats per la ruïna de l’IVA, els pagaments per prestació a la desocupació i la reculada de l’IRPF. En el cas de la Comunitat Valenciana, perillen 9.500 ocupacions si el Govern continua mantenint la seua postura immobilista sobre aquest tema.

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES assegura que “no es rendirà i augmentarà així els més de 350 els actes de protesta” que s’han celebrat fins ara en centenars de localitats espanyoles, mobilitzant a més de 115.000 professionals en els últims 18 mesos per a reclamar la baixada de l’IVA a la imatge personal. Unes protestes que han recorregut la Comunitat Valenciana, de nord a sud, passant per les principals ciutats i per les capitals de les tres províncies: Alacant, València i Castelló, amb un més de 10 mobilitzacions en un any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.