Les perruqueries i estètiques “es pengen” per no aconseguir la baixada de l’IVA

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES arriba hui a València, amb una nova mobilització de protesta davant la seu del PSPV-PSOE organitzada per la plataforma d’imatge personal Creure en Nosaltres i el Gremi de Perruqueria i Bellesa de València, amb el suport de l’Aliança Empresarial per la Baixada de l’IVA Al 10% a la Perruqueria i Estètica.

Amb imatges escenificades de sogues al coll i proclames de denúncia contra el PSOE i el Govern de coalició, com “No més vetos, Sí més vots”, “L’IVA General era temporal”, “Tu ens vetes, nosaltres no et votem”, “Si estava aprovat, per què ho heu vetat? o “Volem treballar, no tancar”, han visibilitzat la seua asfixiant situació econòmica per la pressió fiscal a la qual estan sotmeses les pimes del sector des de fa 10 anys.

Durant l’acte, han assegurat que l’anunci del nou veto del Govern d’Espanya a les esmenes parcials que haurien de permetre debatre la baixada de l’IVA a la imatge personal en el marc dels PGE en el Congrés dels Diputats és un “nou atropellament injustificable contra les prop de 4.000 micropimes de les perruqueries, l’estètica i les barberies de la Comunitat Valenciana”. Al mateix temps, han destacat, suposa “una traïció als partits que fan costat al Govern i havien presentat esmenes per a la recuperació de l’IVA REDUÏT per a la imatge personal”.

Així mateix, els seus portaveus han ressaltat que “la intransigència del Govern i el bloqueig al debat fiscal sobre la baixada de l’IVA resulta indignant i sorprenent i mostra la doble vara de mesurar amb la que actua l’executiu central, tenint en compte que no ha tingut cap problema a baixar-li l’IVA a les elèctriques”.

Això, han assenyalat, ha suposat una pèrdua d’ingressos per a l’Estat de 122 milions d’euros mensuals des del mes de juny; és a dir, una reculada de 732 milions d’euros de recaptació per a la Hisenda Pública, que ascendeix fins als 2.000 milions si s’inclouen els impostos a la generació o l’impost especial electricitat.

 

Perillen 9.500 ocupacions a la Comunitat Valenciana

 

No obstant això, han criticat, “es neguen a aplicar la baixada de l’IVA al sector de la imatge personal”. Sobre aquest tema, han explicat que la reducció d’aquest tribut suposaria una injecció de 145,5 milions d’euros per a les arques de l’Estat, tenint en compte el seu impacte positiu en la protecció de les empreses i dels llocs de treball, enfront dels acomiadaments provocats per la ruïna de l’IVA, els pagaments per prestació a la desocupació i la reculada de l’IRPF. En el cas de la Comunitat Valenciana, perillen 9.500 ocupacions si el Govern continua mantenint la seua postura immobilista sobre aquest tema.

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES assegura que “no es rendirà i augmentarà així els més de 350 els actes de protesta” que s’han celebrat fins ara en centenars de localitats espanyoles, mobilitzant a més de 115.000 professionals en els últims 18 mesos per a reclamar la baixada de l’IVA a la imatge personal. Unes protestes que han recorregut la Comunitat Valenciana, de nord a sud, passant per les principals ciutats i per les capitals de les tres províncies: Alacant, València i Castelló, amb un més de 10 mobilitzacions en un any.

Anuncios

Últimes notícies

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.