Les perruqueries i estètiques “es pengen” per no aconseguir la baixada de l’IVA

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES arriba hui a València, amb una nova mobilització de protesta davant la seu del PSPV-PSOE organitzada per la plataforma d’imatge personal Creure en Nosaltres i el Gremi de Perruqueria i Bellesa de València, amb el suport de l’Aliança Empresarial per la Baixada de l’IVA Al 10% a la Perruqueria i Estètica.

Amb imatges escenificades de sogues al coll i proclames de denúncia contra el PSOE i el Govern de coalició, com “No més vetos, Sí més vots”, “L’IVA General era temporal”, “Tu ens vetes, nosaltres no et votem”, “Si estava aprovat, per què ho heu vetat? o “Volem treballar, no tancar”, han visibilitzat la seua asfixiant situació econòmica per la pressió fiscal a la qual estan sotmeses les pimes del sector des de fa 10 anys.

Durant l’acte, han assegurat que l’anunci del nou veto del Govern d’Espanya a les esmenes parcials que haurien de permetre debatre la baixada de l’IVA a la imatge personal en el marc dels PGE en el Congrés dels Diputats és un “nou atropellament injustificable contra les prop de 4.000 micropimes de les perruqueries, l’estètica i les barberies de la Comunitat Valenciana”. Al mateix temps, han destacat, suposa “una traïció als partits que fan costat al Govern i havien presentat esmenes per a la recuperació de l’IVA REDUÏT per a la imatge personal”.

Així mateix, els seus portaveus han ressaltat que “la intransigència del Govern i el bloqueig al debat fiscal sobre la baixada de l’IVA resulta indignant i sorprenent i mostra la doble vara de mesurar amb la que actua l’executiu central, tenint en compte que no ha tingut cap problema a baixar-li l’IVA a les elèctriques”.

Això, han assenyalat, ha suposat una pèrdua d’ingressos per a l’Estat de 122 milions d’euros mensuals des del mes de juny; és a dir, una reculada de 732 milions d’euros de recaptació per a la Hisenda Pública, que ascendeix fins als 2.000 milions si s’inclouen els impostos a la generació o l’impost especial electricitat.

 

Perillen 9.500 ocupacions a la Comunitat Valenciana

 

No obstant això, han criticat, “es neguen a aplicar la baixada de l’IVA al sector de la imatge personal”. Sobre aquest tema, han explicat que la reducció d’aquest tribut suposaria una injecció de 145,5 milions d’euros per a les arques de l’Estat, tenint en compte el seu impacte positiu en la protecció de les empreses i dels llocs de treball, enfront dels acomiadaments provocats per la ruïna de l’IVA, els pagaments per prestació a la desocupació i la reculada de l’IRPF. En el cas de la Comunitat Valenciana, perillen 9.500 ocupacions si el Govern continua mantenint la seua postura immobilista sobre aquest tema.

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES assegura que “no es rendirà i augmentarà així els més de 350 els actes de protesta” que s’han celebrat fins ara en centenars de localitats espanyoles, mobilitzant a més de 115.000 professionals en els últims 18 mesos per a reclamar la baixada de l’IVA a la imatge personal. Unes protestes que han recorregut la Comunitat Valenciana, de nord a sud, passant per les principals ciutats i per les capitals de les tres províncies: Alacant, València i Castelló, amb un més de 10 mobilitzacions en un any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La soledat empitjora la memòria dels majors però no accelera la seua deterioració

Un estudi europeu amb més de 10.000 majors conclou que la soledat s'associa a pitjor memòria, però no accelera la deterioració cognitiva al llarg de set anys.

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.