Les perruqueries i estètiques “es pengen” per no aconseguir la baixada de l’IVA

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES arriba hui a València, amb una nova mobilització de protesta davant la seu del PSPV-PSOE organitzada per la plataforma d’imatge personal Creure en Nosaltres i el Gremi de Perruqueria i Bellesa de València, amb el suport de l’Aliança Empresarial per la Baixada de l’IVA Al 10% a la Perruqueria i Estètica.

Amb imatges escenificades de sogues al coll i proclames de denúncia contra el PSOE i el Govern de coalició, com “No més vetos, Sí més vots”, “L’IVA General era temporal”, “Tu ens vetes, nosaltres no et votem”, “Si estava aprovat, per què ho heu vetat? o “Volem treballar, no tancar”, han visibilitzat la seua asfixiant situació econòmica per la pressió fiscal a la qual estan sotmeses les pimes del sector des de fa 10 anys.

Durant l’acte, han assegurat que l’anunci del nou veto del Govern d’Espanya a les esmenes parcials que haurien de permetre debatre la baixada de l’IVA a la imatge personal en el marc dels PGE en el Congrés dels Diputats és un “nou atropellament injustificable contra les prop de 4.000 micropimes de les perruqueries, l’estètica i les barberies de la Comunitat Valenciana”. Al mateix temps, han destacat, suposa “una traïció als partits que fan costat al Govern i havien presentat esmenes per a la recuperació de l’IVA REDUÏT per a la imatge personal”.

Així mateix, els seus portaveus han ressaltat que “la intransigència del Govern i el bloqueig al debat fiscal sobre la baixada de l’IVA resulta indignant i sorprenent i mostra la doble vara de mesurar amb la que actua l’executiu central, tenint en compte que no ha tingut cap problema a baixar-li l’IVA a les elèctriques”.

Això, han assenyalat, ha suposat una pèrdua d’ingressos per a l’Estat de 122 milions d’euros mensuals des del mes de juny; és a dir, una reculada de 732 milions d’euros de recaptació per a la Hisenda Pública, que ascendeix fins als 2.000 milions si s’inclouen els impostos a la generació o l’impost especial electricitat.

 

Perillen 9.500 ocupacions a la Comunitat Valenciana

 

No obstant això, han criticat, «es neguen a aplicar la baixada de l’IVA al sector de la imatge personal». Sobre aquest tema, han explicat que la reducció d’aquest tribut suposaria una injecció de 145,5 milions d’euros per a les arques de l’Estat, tenint en compte el seu impacte positiu en la protecció de les empreses i dels llocs de treball, enfront dels acomiadaments provocats per la ruïna de l’IVA, els pagaments per prestació a la desocupació i la reculada de l’IRPF. En el cas de la Comunitat Valenciana, perillen 9.500 ocupacions si el Govern continua mantenint la seua postura immobilista sobre aquest tema.

LA REBEL·LIÓ DE LES TISORES TRENCADES assegura que “no es rendirà i augmentarà així els més de 350 els actes de protesta” que s’han celebrat fins ara en centenars de localitats espanyoles, mobilitzant a més de 115.000 professionals en els últims 18 mesos per a reclamar la baixada de l’IVA a la imatge personal. Unes protestes que han recorregut la Comunitat Valenciana, de nord a sud, passant per les principals ciutats i per les capitals de les tres províncies: Alacant, València i Castelló, amb un més de 10 mobilitzacions en un any.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.