“La Plaça dels Dissabtes”, dinamització comercial a Llíria

Artesania, productes ecològics, música, història i una infinitat d’activitats a l’aire lliure cada setmana. ‘La Plaça dels Dissabtes’ és la nova proposta que posa en marxa l’Ajuntament edetà, des de la Regidoria de Foment Econòmic, per a revitalitzar un dels centres neuràlgics de la comarca del Camp de Túria, la plaça Major de Llíria. La cita serà cada dissabte al matí a partir d’este pròxim 30 d’abril.

Este projecte de dinamització comercial del centre de la ciutat presentarà una oferta de productes artesanals i ecològics agroalimentaris, acompanyada de diferents activitats d’ambientació. Per a este primer dia, i coincidint amb el Dia Mundial del Jazz, la formació musical València Hot Five amenitzarà la jornada.

Esta nova aposta municipal pretén generar un nou pol d’atracció comarcal cap al centre de Llíria tots els matins dels dissabtes. “Representa una evolució del mercat agroalimentari que celebràvem quinzenalment i una alternativa al Mercat del Dijous que fins abans de la pandèmia se celebrava en la plaça Major”, ha assenyalat l’edil de Foment Econòmic, Paco Gorrea.

Volem fomentar un espai on productors i consumidors connecten directament, en un entorn únic i singular sota el marc de Ca la Vila. Així, pretenem tornar a generar eixe espai lúdic, cultural i comercial i atraure cap a ell no sols als llirians i llirianes, sinó a totes les poblacions veïnes”, ha assegurat el regidor.

Venda de productes i ambientació

Els comerciants de Llíria i de tot el Camp de Túria tindran l’oportunitat d’exposar en este mercat el millor de la seua oferta cada dissabte entre les 9.30 i les 13.30 hores. L’alimentació tindrà especial rellevància, amb productes triats de temporada i quilòmetre zero, i una variada selecció d’aliments ecològics. També els artesans tindran el seu espai.

La sostenibilitat serà un valor diferencial per a tots els comerciants que decidisquen ser part d’este projecte. El comerç de proximitat, el respecte al medi ambient i les compres ecològiques seran alguns dels seus grans atractius.

A més, els més menuts podran divertir-se en les activitats d’ambientació programades, i tota una agenda repleta de sorpreses per a joves i adults que es desenvoluparà durant totes les setmanes de ‘La Plaça dels Dissabtes’. I com no podia ser d’una altra manera, la música tindrà una especial cabuda a la Ciutat Creativa de la UNESCO.

Els bars i restaurants dels carrers més cèntrics de Llíria també podran oferir menús especials amb el millor de les seues cartes perquè els visitants puguen enriquir la seua matinal sabatina amb el clàssic ‘esmorçaret’ o dinar en qualsevol de les agradables terrasses de la zona.

Últimes notícies

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.

Carles Esteve reclama tancar ja el debat d’aliances dins de Compromís

El portaveu d’Iniciativa-Compromís, Carles Esteve, insta a posar fi de manera immediata al debat intern sobre aliances per a poder negociar acords amb altres forces progressistes i entitats socials. Defén que l’esquerra situe la seguretat i la protecció dels drets en el centre de la seua resposta política.

El PP acusa Morant de muntar ‘festes’ amb diners públics sense millores per als valencians

El PPCV acusa Diana Morant d’organitzar actes partidistes i mediàtics amb fons públics sense resultats per als valencians i defensa la gestió econòmica del Consell. El PP reclama també més inversió estatal en infraestructures clau per a la Comunitat Valenciana.