“La Plaça dels Dissabtes”, dinamització comercial a Llíria

Artesania, productes ecològics, música, història i una infinitat d’activitats a l’aire lliure cada setmana. ‘La Plaça dels Dissabtes’ és la nova proposta que posa en marxa l’Ajuntament edetà, des de la Regidoria de Foment Econòmic, per a revitalitzar un dels centres neuràlgics de la comarca del Camp de Túria, la plaça Major de Llíria. La cita serà cada dissabte al matí a partir d’este pròxim 30 d’abril.

Este projecte de dinamització comercial del centre de la ciutat presentarà una oferta de productes artesanals i ecològics agroalimentaris, acompanyada de diferents activitats d’ambientació. Per a este primer dia, i coincidint amb el Dia Mundial del Jazz, la formació musical València Hot Five amenitzarà la jornada.

Esta nova aposta municipal pretén generar un nou pol d’atracció comarcal cap al centre de Llíria tots els matins dels dissabtes. “Representa una evolució del mercat agroalimentari que celebràvem quinzenalment i una alternativa al Mercat del Dijous que fins abans de la pandèmia se celebrava en la plaça Major”, ha assenyalat l’edil de Foment Econòmic, Paco Gorrea.

Volem fomentar un espai on productors i consumidors connecten directament, en un entorn únic i singular sota el marc de Ca la Vila. Així, pretenem tornar a generar eixe espai lúdic, cultural i comercial i atraure cap a ell no sols als llirians i llirianes, sinó a totes les poblacions veïnes”, ha assegurat el regidor.

Venda de productes i ambientació

Els comerciants de Llíria i de tot el Camp de Túria tindran l’oportunitat d’exposar en este mercat el millor de la seua oferta cada dissabte entre les 9.30 i les 13.30 hores. L’alimentació tindrà especial rellevància, amb productes triats de temporada i quilòmetre zero, i una variada selecció d’aliments ecològics. També els artesans tindran el seu espai.

La sostenibilitat serà un valor diferencial per a tots els comerciants que decidisquen ser part d’este projecte. El comerç de proximitat, el respecte al medi ambient i les compres ecològiques seran alguns dels seus grans atractius.

A més, els més menuts podran divertir-se en les activitats d’ambientació programades, i tota una agenda repleta de sorpreses per a joves i adults que es desenvoluparà durant totes les setmanes de ‘La Plaça dels Dissabtes’. I com no podia ser d’una altra manera, la música tindrà una especial cabuda a la Ciutat Creativa de la UNESCO.

Els bars i restaurants dels carrers més cèntrics de Llíria també podran oferir menús especials amb el millor de les seues cartes perquè els visitants puguen enriquir la seua matinal sabatina amb el clàssic ‘esmorçaret’ o dinar en qualsevol de les agradables terrasses de la zona.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.