“La Plaça dels Dissabtes”, dinamització comercial a Llíria

Artesania, productes ecològics, música, història i una infinitat d’activitats a l’aire lliure cada setmana. ‘La Plaça dels Dissabtes’ és la nova proposta que posa en marxa l’Ajuntament edetà, des de la Regidoria de Foment Econòmic, per a revitalitzar un dels centres neuràlgics de la comarca del Camp de Túria, la plaça Major de Llíria. La cita serà cada dissabte al matí a partir d’este pròxim 30 d’abril.

Este projecte de dinamització comercial del centre de la ciutat presentarà una oferta de productes artesanals i ecològics agroalimentaris, acompanyada de diferents activitats d’ambientació. Per a este primer dia, i coincidint amb el Dia Mundial del Jazz, la formació musical València Hot Five amenitzarà la jornada.

Esta nova aposta municipal pretén generar un nou pol d’atracció comarcal cap al centre de Llíria tots els matins dels dissabtes. “Representa una evolució del mercat agroalimentari que celebràvem quinzenalment i una alternativa al Mercat del Dijous que fins abans de la pandèmia se celebrava en la plaça Major”, ha assenyalat l’edil de Foment Econòmic, Paco Gorrea.

Volem fomentar un espai on productors i consumidors connecten directament, en un entorn únic i singular sota el marc de Ca la Vila. Així, pretenem tornar a generar eixe espai lúdic, cultural i comercial i atraure cap a ell no sols als llirians i llirianes, sinó a totes les poblacions veïnes”, ha assegurat el regidor.

Venda de productes i ambientació

Els comerciants de Llíria i de tot el Camp de Túria tindran l’oportunitat d’exposar en este mercat el millor de la seua oferta cada dissabte entre les 9.30 i les 13.30 hores. L’alimentació tindrà especial rellevància, amb productes triats de temporada i quilòmetre zero, i una variada selecció d’aliments ecològics. També els artesans tindran el seu espai.

La sostenibilitat serà un valor diferencial per a tots els comerciants que decidisquen ser part d’este projecte. El comerç de proximitat, el respecte al medi ambient i les compres ecològiques seran alguns dels seus grans atractius.

A més, els més menuts podran divertir-se en les activitats d’ambientació programades, i tota una agenda repleta de sorpreses per a joves i adults que es desenvoluparà durant totes les setmanes de ‘La Plaça dels Dissabtes’. I com no podia ser d’una altra manera, la música tindrà una especial cabuda a la Ciutat Creativa de la UNESCO.

Els bars i restaurants dels carrers més cèntrics de Llíria també podran oferir menús especials amb el millor de les seues cartes perquè els visitants puguen enriquir la seua matinal sabatina amb el clàssic ‘esmorçaret’ o dinar en qualsevol de les agradables terrasses de la zona.

Últimes notícies

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.