El preu de la bombona de butà aconsegueix un màxim històric

La crisi energètica i l’ona de pujades desorbitades dels preus es trasllada també al cost de la bombona de butà, que encara continuen utilitzant a Espanya prop de huit milions de llars i xicotetes empreses malgrat anys de contínues caigudes del nombre d’usuaris.

El preu màxim de la bombona de 12,5 quilos es dispara des d’aquest dimarts un 4,96%, fins a situar-se en els 18,63 euros, nou màxim històric, segons es recull en una resolució del Ministeri per a la Transició Ecològica publicada en el BOE.

El del butà és un altre colp més en plena onada d’alces de tots els subministraments energètics, que ja s’estan traslladant a tota mena de productes de la cistella de consum, amb la inflació marcant màxims de les últimes tres dècades després d’aconseguir el 7,6% el febrer passat.

El Govern revisa cada dos mesos el preu de les bombones en funció de l’evolució del preu de la matèria primera (butà o propà) en els mercats internacionals, del cost dels nolis de transport i de l’evolució del tipus de canvi de l’euro i el dòlar.

Facua recorda que en la passada revisió de gener es va superar el, fins llavors, màxim de la bombona, 17,50 euros que van haver d’abonar els usuaris durant quasi la meitat de la desena legislatura, entre el 14 de maig del 2013 i el 16 de març del 2015 (672 dies), amb Mariano Rajoy al capdavant de l’Executiu.

El preu més alt durant els governs de José Luis Rodríguez Zapatero van ser els 15,19 euros vigents des de l’1 d’octubre del 2011 (a 81 dies de la fi de la seua segona legislatura) i que Rajoy va mantindre fins al 31 de març del 2012. En els últims quinze anys, el preu més sota del butà va ser 9,38 euros, fixat l’abril del 2005.

Impressionant pujada del preu

Per a contindre les pujades que s’aveïnaven, l’Executiu va establir un topall màxim del 5% a l’alça de la bombona. Sense aquest límit, la pujada per als pròxims dos mesos hauria sigut del 7,15%. A més, el Govern també va aprovar a l’octubre una millora del bo social tèrmic amb càrrec als pressupostos de 2021, amb 100 milions d’euros addicionals, fins als a 202,5 milions.

El bo social tèrmic serveix perquè les llars vulnerables acollides al bo social de la llum puguen afrontar el pagament d’altres subministraments diferents de l’elèctric, entre ells el gas natural o el butà. Després de la pujada del pressupost d’aquest programa d’ajudes, la compensació per als consumidors vulnerables, que depén de la zona climàtica espanyola en què visquen, ha augmentat d’un mínim de 25 euros a 35 euros (l’equivalent a unes dues bombones) i un màxim de 123 euros a 370 euros.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.