El preu del pollastre es dispara un 164% de la granja als supermercats

La Unió de Llauradors i Ramaders denuncia que el preu del pollastre es dispara en l’actualitat en un 164% des de l’eixida de la granja als lineals de les botigues i supermercats, mentre els costos per als productors no paren de pujar i aquests no reben eixe augment, segons un estudi elaborat per l’organització agrària.

Concretament el preu mitjà del pollastre se situa de mitjana en 1,25 €/kg en la granja, d’ací passa a 2,40 €/kg en escorxador, 2,65 €/kg en distribució i 3,20 €/kg en els supermercats i botigues especialitzades, encara que en alguns la cotització és encara superior. El problema és que de la primera quantitat els productors a penes perceben ara 0,45 euros per pollastre criat.

Els productors avícoles de la Comunitat Valenciana es troben al límit, totalment asfixiats, davant l’augment dels costos de producció. La major part dels ramaders avícoles es troben en règim d’integració i han de fer-se càrrec d’una sèrie de despeses imprescindibles com la llum, gas o el combustible que estan disparats i que en els últims mesos s’han duplicat. Cal assenyalar que l’energia elèctrica per exemple representa més del 75% dels costos variables d’una explotació i que la despesa del gas propà ha pujat més d’un 60%. També han pujat les assegurances.

Aquest increment dels preus dels aliments de les últimes setmanes, entre ells el pollastre, no es trasllada per tant als ramaders. Davant aquesta situació, els avicultors no haurien de cobrar menys d’una quantitat que oscil·lara entre els 0,55 i 0,60 euros per pollastre criat, quan en l’actualitat la mitjana del que estan cobrant és d’uns 0,45 euros.

El secretari general de la Unió, Carles Peris, indica que “aquesta situació és totalment inaguantable per als grangers que estan produint amb uns costos terribles i que, si no es plantegen solucions com a ajudes directes, dins dels sectors més afectats per la crisi, molts d’ells es veuran obligats a tancar les seues explotacions”.

Carles Peris assenyala que de nou la Llei de la Cadena Alimentària falla també per al sector aviar, “perquè en cap moment es compleix la seua premissa que cada baula de la cadena agroalimentària ha de cobrir els seus costos de producció i és que els preus no es fixen de l’origen a la destinació com hauria de ser el lògic, sinó a l’inrevés”.

El que passa en el sector avícola ocorre en molts altres productes. La situació de baixa rendibilitat dels productors es produeix perquè les grans cadenes de distribució no volen pagar molt més i estrenyen a les empreses integradores que al seu torn fan el mateix amb nosaltres”, conclou Carles Peris.

Últimes notícies

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.