El preu del pollastre es dispara un 164% de la granja als supermercats

La Unió de Llauradors i Ramaders denuncia que el preu del pollastre es dispara en l’actualitat en un 164% des de l’eixida de la granja als lineals de les botigues i supermercats, mentre els costos per als productors no paren de pujar i aquests no reben eixe augment, segons un estudi elaborat per l’organització agrària.

Concretament el preu mitjà del pollastre se situa de mitjana en 1,25 €/kg en la granja, d’ací passa a 2,40 €/kg en escorxador, 2,65 €/kg en distribució i 3,20 €/kg en els supermercats i botigues especialitzades, encara que en alguns la cotització és encara superior. El problema és que de la primera quantitat els productors a penes perceben ara 0,45 euros per pollastre criat.

Els productors avícoles de la Comunitat Valenciana es troben al límit, totalment asfixiats, davant l’augment dels costos de producció. La major part dels ramaders avícoles es troben en règim d’integració i han de fer-se càrrec d’una sèrie de despeses imprescindibles com la llum, gas o el combustible que estan disparats i que en els últims mesos s’han duplicat. Cal assenyalar que l’energia elèctrica per exemple representa més del 75% dels costos variables d’una explotació i que la despesa del gas propà ha pujat més d’un 60%. També han pujat les assegurances.

Aquest increment dels preus dels aliments de les últimes setmanes, entre ells el pollastre, no es trasllada per tant als ramaders. Davant aquesta situació, els avicultors no haurien de cobrar menys d’una quantitat que oscil·lara entre els 0,55 i 0,60 euros per pollastre criat, quan en l’actualitat la mitjana del que estan cobrant és d’uns 0,45 euros.

El secretari general de la Unió, Carles Peris, indica que “aquesta situació és totalment inaguantable per als grangers que estan produint amb uns costos terribles i que, si no es plantegen solucions com a ajudes directes, dins dels sectors més afectats per la crisi, molts d’ells es veuran obligats a tancar les seues explotacions”.

Carles Peris assenyala que de nou la Llei de la Cadena Alimentària falla també per al sector aviar, “perquè en cap moment es compleix la seua premissa que cada baula de la cadena agroalimentària ha de cobrir els seus costos de producció i és que els preus no es fixen de l’origen a la destinació com hauria de ser el lògic, sinó a l’inrevés”.

El que passa en el sector avícola ocorre en molts altres productes. La situació de baixa rendibilitat dels productors es produeix perquè les grans cadenes de distribució no volen pagar molt més i estrenyen a les empreses integradores que al seu torn fan el mateix amb nosaltres”, conclou Carles Peris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.