El preu del pollastre es dispara un 164% de la granja als supermercats

La Unió de Llauradors i Ramaders denuncia que el preu del pollastre es dispara en l’actualitat en un 164% des de l’eixida de la granja als lineals de les botigues i supermercats, mentre els costos per als productors no paren de pujar i aquests no reben eixe augment, segons un estudi elaborat per l’organització agrària.

Concretament el preu mitjà del pollastre se situa de mitjana en 1,25 €/kg en la granja, d’ací passa a 2,40 €/kg en escorxador, 2,65 €/kg en distribució i 3,20 €/kg en els supermercats i botigues especialitzades, encara que en alguns la cotització és encara superior. El problema és que de la primera quantitat els productors a penes perceben ara 0,45 euros per pollastre criat.

Els productors avícoles de la Comunitat Valenciana es troben al límit, totalment asfixiats, davant l’augment dels costos de producció. La major part dels ramaders avícoles es troben en règim d’integració i han de fer-se càrrec d’una sèrie de despeses imprescindibles com la llum, gas o el combustible que estan disparats i que en els últims mesos s’han duplicat. Cal assenyalar que l’energia elèctrica per exemple representa més del 75% dels costos variables d’una explotació i que la despesa del gas propà ha pujat més d’un 60%. També han pujat les assegurances.

Aquest increment dels preus dels aliments de les últimes setmanes, entre ells el pollastre, no es trasllada per tant als ramaders. Davant aquesta situació, els avicultors no haurien de cobrar menys d’una quantitat que oscil·lara entre els 0,55 i 0,60 euros per pollastre criat, quan en l’actualitat la mitjana del que estan cobrant és d’uns 0,45 euros.

El secretari general de la Unió, Carles Peris, indica que “aquesta situació és totalment inaguantable per als grangers que estan produint amb uns costos terribles i que, si no es plantegen solucions com a ajudes directes, dins dels sectors més afectats per la crisi, molts d’ells es veuran obligats a tancar les seues explotacions”.

Carles Peris assenyala que de nou la Llei de la Cadena Alimentària falla també per al sector aviar, “perquè en cap moment es compleix la seua premissa que cada baula de la cadena agroalimentària ha de cobrir els seus costos de producció i és que els preus no es fixen de l’origen a la destinació com hauria de ser el lògic, sinó a l’inrevés”.

El que passa en el sector avícola ocorre en molts altres productes. La situació de baixa rendibilitat dels productors es produeix perquè les grans cadenes de distribució no volen pagar molt més i estrenyen a les empreses integradores que al seu torn fan el mateix amb nosaltres”, conclou Carles Peris.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.