El preu del pollastre es dispara un 164% de la granja als supermercats

La Unió de Llauradors i Ramaders denuncia que el preu del pollastre es dispara en l’actualitat en un 164% des de l’eixida de la granja als lineals de les botigues i supermercats, mentre els costos per als productors no paren de pujar i aquests no reben eixe augment, segons un estudi elaborat per l’organització agrària.

Concretament el preu mitjà del pollastre se situa de mitjana en 1,25 €/kg en la granja, d’ací passa a 2,40 €/kg en escorxador, 2,65 €/kg en distribució i 3,20 €/kg en els supermercats i botigues especialitzades, encara que en alguns la cotització és encara superior. El problema és que de la primera quantitat els productors a penes perceben ara 0,45 euros per pollastre criat.

Els productors avícoles de la Comunitat Valenciana es troben al límit, totalment asfixiats, davant l’augment dels costos de producció. La major part dels ramaders avícoles es troben en règim d’integració i han de fer-se càrrec d’una sèrie de despeses imprescindibles com la llum, gas o el combustible que estan disparats i que en els últims mesos s’han duplicat. Cal assenyalar que l’energia elèctrica per exemple representa més del 75% dels costos variables d’una explotació i que la despesa del gas propà ha pujat més d’un 60%. També han pujat les assegurances.

Aquest increment dels preus dels aliments de les últimes setmanes, entre ells el pollastre, no es trasllada per tant als ramaders. Davant aquesta situació, els avicultors no haurien de cobrar menys d’una quantitat que oscil·lara entre els 0,55 i 0,60 euros per pollastre criat, quan en l’actualitat la mitjana del que estan cobrant és d’uns 0,45 euros.

El secretari general de la Unió, Carles Peris, indica que “aquesta situació és totalment inaguantable per als grangers que estan produint amb uns costos terribles i que, si no es plantegen solucions com a ajudes directes, dins dels sectors més afectats per la crisi, molts d’ells es veuran obligats a tancar les seues explotacions”.

Carles Peris assenyala que de nou la Llei de la Cadena Alimentària falla també per al sector aviar, “perquè en cap moment es compleix la seua premissa que cada baula de la cadena agroalimentària ha de cobrir els seus costos de producció i és que els preus no es fixen de l’origen a la destinació com hauria de ser el lògic, sinó a l’inrevés”.

El que passa en el sector avícola ocorre en molts altres productes. La situació de baixa rendibilitat dels productors es produeix perquè les grans cadenes de distribució no volen pagar molt més i estrenyen a les empreses integradores que al seu torn fan el mateix amb nosaltres”, conclou Carles Peris.

Últimes notícies

Tecnologies immersives que ja transformen la indústria i la salut mental i física

L’ITI impulsa els projectes cuidAR i ECOSIDEA, que utilitzen entorns digitals immersius i intel·ligència artificial per millorar teràpies, formació i processos industrials.

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.