El preu del pollastre es dispara un 164% de la granja als supermercats

La Unió de Llauradors i Ramaders denuncia que el preu del pollastre es dispara en l’actualitat en un 164% des de l’eixida de la granja als lineals de les botigues i supermercats, mentre els costos per als productors no paren de pujar i aquests no reben eixe augment, segons un estudi elaborat per l’organització agrària.

Concretament el preu mitjà del pollastre se situa de mitjana en 1,25 €/kg en la granja, d’ací passa a 2,40 €/kg en escorxador, 2,65 €/kg en distribució i 3,20 €/kg en els supermercats i botigues especialitzades, encara que en alguns la cotització és encara superior. El problema és que de la primera quantitat els productors a penes perceben ara 0,45 euros per pollastre criat.

Els productors avícoles de la Comunitat Valenciana es troben al límit, totalment asfixiats, davant l’augment dels costos de producció. La major part dels ramaders avícoles es troben en règim d’integració i han de fer-se càrrec d’una sèrie de despeses imprescindibles com la llum, gas o el combustible que estan disparats i que en els últims mesos s’han duplicat. Cal assenyalar que l’energia elèctrica per exemple representa més del 75% dels costos variables d’una explotació i que la despesa del gas propà ha pujat més d’un 60%. També han pujat les assegurances.

Aquest increment dels preus dels aliments de les últimes setmanes, entre ells el pollastre, no es trasllada per tant als ramaders. Davant aquesta situació, els avicultors no haurien de cobrar menys d’una quantitat que oscil·lara entre els 0,55 i 0,60 euros per pollastre criat, quan en l’actualitat la mitjana del que estan cobrant és d’uns 0,45 euros.

El secretari general de la Unió, Carles Peris, indica que “aquesta situació és totalment inaguantable per als grangers que estan produint amb uns costos terribles i que, si no es plantegen solucions com a ajudes directes, dins dels sectors més afectats per la crisi, molts d’ells es veuran obligats a tancar les seues explotacions”.

Carles Peris assenyala que de nou la Llei de la Cadena Alimentària falla també per al sector aviar, “perquè en cap moment es compleix la seua premissa que cada baula de la cadena agroalimentària ha de cobrir els seus costos de producció i és que els preus no es fixen de l’origen a la destinació com hauria de ser el lògic, sinó a l’inrevés”.

El que passa en el sector avícola ocorre en molts altres productes. La situació de baixa rendibilitat dels productors es produeix perquè les grans cadenes de distribució no volen pagar molt més i estrenyen a les empreses integradores que al seu torn fan el mateix amb nosaltres”, conclou Carles Peris.

Últimes notícies

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.