Estos són els 350 restaurants on menjar «autèntica paella»

Paella

Una paella en una imatge d’arxiu | Cedida

Cinc restaurants que servixen «autèntica paella valenciana» en el Regne Unit estan entre els premis Wikipaella 2020, amb un total de 184 establiments premiats en la província de València, 87 en Alacant i 42 en Castelló.

 

Fora de l’àmbit valencià, la guia ‘On menjar autèntica paella’ reconeix a 13 restaurants situats en Madrid, dos en Andalusia i un en Catalunya. En total hi ha 350 premiats en tot el món pel seu compromís amb la paella clàssica, a més de guardons especials a entitats que destaquen pel seu compromís amb l’esperit de Wikipaella, que no és un altre que conservar la recepta autòctona.

 

Entre els premis, 32 restaurants de la província de València han rebut les ‘culleres de fusta’ per cuinar el plat típic valencià a llenya, altres 17 en Alacant i set en Castelló. En concreto, els restaurants amb ‘Culleres de fusta’ en València són Barraca de Toni Montoliu, Ca Consuelo, Ca Ladio, Casa Carmela, Casa Clemencia, Casa Quiquet, el Chaparral, el Descanso, el Famós, el Graner, el Pí, el Racó de la Paella, el Redolí, el Romeral, els Pins, Finca Maravisa, Granja Santa Creu, Isabel, l’Alfàbega, l’Alqueria de l’Horta, l’Alter, l’Establiment, la Garrofera, la Llisa Negra, la Matandeta, las Bairetas, Levante, Llevant, Nou Racó, Puig Mola y Torres Torres. Pots conéixer el llistat complet en la web oficial d’esta iniciativa.

 

 

  

‘On menjar autèntica paella’ és una iniciativa que partix de Wikipaella, una plataforma creada pels publicitaris Jose Maza i Guillermo Navarro i el periodista Paco Alonso. Es tracta d’una guia, una pàgina web i una aplicació mòbil que recull els llocs del món on es pot menjar una paella «ortodoxa i ben cuinada», al costat dels ingredients clàssics i més informació per a entendre la tradició de les paelles.

 

 

En esta ocasió, tres entitats o persones són premiades pel seu compromís amb la paella tradicional, per millorar la percepció del plat en tot el món i incrementar el sabor i els valors nutricionals.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.