20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Estos són els 350 restaurants on menjar «autèntica paella»

Paella

Una paella en una imatge d’arxiu | Cedida

Cinc restaurants que servixen «autèntica paella valenciana» en el Regne Unit estan entre els premis Wikipaella 2020, amb un total de 184 establiments premiats en la província de València, 87 en Alacant i 42 en Castelló.

 

Fora de l’àmbit valencià, la guia ‘On menjar autèntica paella’ reconeix a 13 restaurants situats en Madrid, dos en Andalusia i un en Catalunya. En total hi ha 350 premiats en tot el món pel seu compromís amb la paella clàssica, a més de guardons especials a entitats que destaquen pel seu compromís amb l’esperit de Wikipaella, que no és un altre que conservar la recepta autòctona.

 

Entre els premis, 32 restaurants de la província de València han rebut les ‘culleres de fusta’ per cuinar el plat típic valencià a llenya, altres 17 en Alacant i set en Castelló. En concreto, els restaurants amb ‘Culleres de fusta’ en València són Barraca de Toni Montoliu, Ca Consuelo, Ca Ladio, Casa Carmela, Casa Clemencia, Casa Quiquet, el Chaparral, el Descanso, el Famós, el Graner, el Pí, el Racó de la Paella, el Redolí, el Romeral, els Pins, Finca Maravisa, Granja Santa Creu, Isabel, l’Alfàbega, l’Alqueria de l’Horta, l’Alter, l’Establiment, la Garrofera, la Llisa Negra, la Matandeta, las Bairetas, Levante, Llevant, Nou Racó, Puig Mola y Torres Torres. Pots conéixer el llistat complet en la web oficial d’esta iniciativa.

 

 

  

‘On menjar autèntica paella’ és una iniciativa que partix de Wikipaella, una plataforma creada pels publicitaris Jose Maza i Guillermo Navarro i el periodista Paco Alonso. Es tracta d’una guia, una pàgina web i una aplicació mòbil que recull els llocs del món on es pot menjar una paella «ortodoxa i ben cuinada», al costat dels ingredients clàssics i més informació per a entendre la tradició de les paelles.

 

 

En esta ocasió, tres entitats o persones són premiades pel seu compromís amb la paella tradicional, per millorar la percepció del plat en tot el món i incrementar el sabor i els valors nutricionals.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant investigarà de manera interna el botellazo a Cömert

El club anuncia una revisió interna dels incidents després del derbi davant el València, inclòs el botellazo a Eray Cömert, i reforça el seu missatge de respecte.

La jutgessa de la DANA demana a Telegram i WhatsApp els missatges de Conca del 29-O

La magistrada demana per via internacional a Telegram i a WhatsApp els missatges de José Manuel Cuenca del 29-O. La mesura seguix a un informe de la Guàrdia Civil sobre les dificultats per a recuperar-los.

Bernabé espera que Pérez Llorca anuncie el cessament de Barcala este dimecres

La delegada del Govern reclama al president que demane la dimissió de Luis Barcala i l'a part de tots els seus càrrecs orgànics en la primera sessió de control. Emmarca la seua exigència en la polèmica per l'adjudicació de vivenda pública i critica el model del PP.

Ramazani passa de l’ostracisme als gols decisius al València

L'extrem belga, cedit pel Leeds, ha transformat el seu rol amb dos punts clau en la segona volta. De suplent habitual a tercer màxim golejador del València.

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.