Estos són els 350 restaurants on menjar «autèntica paella»

Paella

Una paella en una imatge d’arxiu | Cedida

Cinc restaurants que servixen «autèntica paella valenciana» en el Regne Unit estan entre els premis Wikipaella 2020, amb un total de 184 establiments premiats en la província de València, 87 en Alacant i 42 en Castelló.

 

Fora de l’àmbit valencià, la guia ‘On menjar autèntica paella’ reconeix a 13 restaurants situats en Madrid, dos en Andalusia i un en Catalunya. En total hi ha 350 premiats en tot el món pel seu compromís amb la paella clàssica, a més de guardons especials a entitats que destaquen pel seu compromís amb l’esperit de Wikipaella, que no és un altre que conservar la recepta autòctona.

 

Entre els premis, 32 restaurants de la província de València han rebut les ‘culleres de fusta’ per cuinar el plat típic valencià a llenya, altres 17 en Alacant i set en Castelló. En concreto, els restaurants amb ‘Culleres de fusta’ en València són Barraca de Toni Montoliu, Ca Consuelo, Ca Ladio, Casa Carmela, Casa Clemencia, Casa Quiquet, el Chaparral, el Descanso, el Famós, el Graner, el Pí, el Racó de la Paella, el Redolí, el Romeral, els Pins, Finca Maravisa, Granja Santa Creu, Isabel, l’Alfàbega, l’Alqueria de l’Horta, l’Alter, l’Establiment, la Garrofera, la Llisa Negra, la Matandeta, las Bairetas, Levante, Llevant, Nou Racó, Puig Mola y Torres Torres. Pots conéixer el llistat complet en la web oficial d’esta iniciativa.

 

 

  

‘On menjar autèntica paella’ és una iniciativa que partix de Wikipaella, una plataforma creada pels publicitaris Jose Maza i Guillermo Navarro i el periodista Paco Alonso. Es tracta d’una guia, una pàgina web i una aplicació mòbil que recull els llocs del món on es pot menjar una paella «ortodoxa i ben cuinada», al costat dels ingredients clàssics i més informació per a entendre la tradició de les paelles.

 

 

En esta ocasió, tres entitats o persones són premiades pel seu compromís amb la paella tradicional, per millorar la percepció del plat en tot el món i incrementar el sabor i els valors nutricionals.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.