Estos són els 350 restaurants on menjar «autèntica paella»

Paella

Una paella en una imatge d’arxiu | Cedida

Cinc restaurants que servixen «autèntica paella valenciana» en el Regne Unit estan entre els premis Wikipaella 2020, amb un total de 184 establiments premiats en la província de València, 87 en Alacant i 42 en Castelló.

 

Fora de l’àmbit valencià, la guia ‘On menjar autèntica paella’ reconeix a 13 restaurants situats en Madrid, dos en Andalusia i un en Catalunya. En total hi ha 350 premiats en tot el món pel seu compromís amb la paella clàssica, a més de guardons especials a entitats que destaquen pel seu compromís amb l’esperit de Wikipaella, que no és un altre que conservar la recepta autòctona.

 

Entre els premis, 32 restaurants de la província de València han rebut les ‘culleres de fusta’ per cuinar el plat típic valencià a llenya, altres 17 en Alacant i set en Castelló. En concreto, els restaurants amb ‘Culleres de fusta’ en València són Barraca de Toni Montoliu, Ca Consuelo, Ca Ladio, Casa Carmela, Casa Clemencia, Casa Quiquet, el Chaparral, el Descanso, el Famós, el Graner, el Pí, el Racó de la Paella, el Redolí, el Romeral, els Pins, Finca Maravisa, Granja Santa Creu, Isabel, l’Alfàbega, l’Alqueria de l’Horta, l’Alter, l’Establiment, la Garrofera, la Llisa Negra, la Matandeta, las Bairetas, Levante, Llevant, Nou Racó, Puig Mola y Torres Torres. Pots conéixer el llistat complet en la web oficial d’esta iniciativa.

 

 

  

‘On menjar autèntica paella’ és una iniciativa que partix de Wikipaella, una plataforma creada pels publicitaris Jose Maza i Guillermo Navarro i el periodista Paco Alonso. Es tracta d’una guia, una pàgina web i una aplicació mòbil que recull els llocs del món on es pot menjar una paella «ortodoxa i ben cuinada», al costat dels ingredients clàssics i més informació per a entendre la tradició de les paelles.

 

 

En esta ocasió, tres entitats o persones són premiades pel seu compromís amb la paella tradicional, per millorar la percepció del plat en tot el món i incrementar el sabor i els valors nutricionals.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.