13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Estos són els 350 restaurants on menjar «autèntica paella»

Paella

Una paella en una imatge d’arxiu | Cedida

Cinc restaurants que servixen «autèntica paella valenciana» en el Regne Unit estan entre els premis Wikipaella 2020, amb un total de 184 establiments premiats en la província de València, 87 en Alacant i 42 en Castelló.

 

Fora de l’àmbit valencià, la guia ‘On menjar autèntica paella’ reconeix a 13 restaurants situats en Madrid, dos en Andalusia i un en Catalunya. En total hi ha 350 premiats en tot el món pel seu compromís amb la paella clàssica, a més de guardons especials a entitats que destaquen pel seu compromís amb l’esperit de Wikipaella, que no és un altre que conservar la recepta autòctona.

 

Entre els premis, 32 restaurants de la província de València han rebut les ‘culleres de fusta’ per cuinar el plat típic valencià a llenya, altres 17 en Alacant i set en Castelló. En concreto, els restaurants amb ‘Culleres de fusta’ en València són Barraca de Toni Montoliu, Ca Consuelo, Ca Ladio, Casa Carmela, Casa Clemencia, Casa Quiquet, el Chaparral, el Descanso, el Famós, el Graner, el Pí, el Racó de la Paella, el Redolí, el Romeral, els Pins, Finca Maravisa, Granja Santa Creu, Isabel, l’Alfàbega, l’Alqueria de l’Horta, l’Alter, l’Establiment, la Garrofera, la Llisa Negra, la Matandeta, las Bairetas, Levante, Llevant, Nou Racó, Puig Mola y Torres Torres. Pots conéixer el llistat complet en la web oficial d’esta iniciativa.

 

 

  

‘On menjar autèntica paella’ és una iniciativa que partix de Wikipaella, una plataforma creada pels publicitaris Jose Maza i Guillermo Navarro i el periodista Paco Alonso. Es tracta d’una guia, una pàgina web i una aplicació mòbil que recull els llocs del món on es pot menjar una paella «ortodoxa i ben cuinada», al costat dels ingredients clàssics i més informació per a entendre la tradició de les paelles.

 

 

En esta ocasió, tres entitats o persones són premiades pel seu compromís amb la paella tradicional, per millorar la percepció del plat en tot el món i incrementar el sabor i els valors nutricionals.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La fortalesa del Vila-real en La Ceràmica repta la debilitat a domicili del Mallorca

El Vila-real, tercer i molt sòlid a casa, rep a un Mallorca fràgil anara amb objectius oposats: pressionar als de dalt i posar terra pel mig amb el descens.

Josan es perdrà l’Elx-Reial Madrid per una lesió muscular

El migcampista de l'Elx serà baixa este diumenge davant el Reial Madrid per una lesió a la cama esquerra, confirmada per Eder Sarabia. John Chetauya i Pedro Bigas entrenaran amb el grup i, si no hi ha incidències, estaran a la disposició del tècnic.

Pérez Llorca defén que les crides amb Pradas i Mazón van ser una coincidència

Pérez Llorca ha defés davant la jutgessa que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser una coincidència i que no va actuar d'intermediari. L'acta notarial aportada per Pradas arreplega contactes breus i la instructora sosté que ella buscava arribar al president.

Sarabia promet la millor versió de l’Elx per a buscar un triomf històric davant el Madrid

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx oferirà la seua millor versió per a intentar aconseguir una cosa històrica davant el Reial Madrid. Demana un partit quasi perfecte, estadi ple i màxima convicció.

L’Hèrcules estrena a casa l’era Beto Company davant el filial del Betis

L'equip alacantí obri una nova etapa amb Beto Company per a reenganxar-se a la promoció davant el filial del Betis. Arriba fort a casa però amb baixes sensibles.

L’amo del Ventorro: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

El propietari del Ventorro ha declarat que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van romandre en un reservat des d'al voltant de les 14.15-14.30 fins entre les 18.30 i les 19.00. Ha descrit un espai xicotet, sense escorta ni crides benvolgudes, i ha aportat detalls sobre firmes de documents i la facturació.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’encobrir un any de negligència del Consell en la DANA

Pilar Bernabé ha acusat a Juanfran Pérez Llorca d'encobrir durant un any una actuació negligent del Consell en la DANA del 29 d'octubre de 2024. El dirigent del PPCV declara com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió d'aquell episodi.

L’amo del Ventorro fixa l’horari de Mazón en la DANA: va arribar abans de les 14.30 i va eixir abans de les 19.00

El propietari del restaurant ha declarat com a testimoni que Mazón i Maribel Vilaplana van estar en un reservat sense escorta i que durant la visita va firmar documents.