Retiren esta espècia dels supermercats valencians per la presència de substàncies tòxiques

Orenga

Retiren alguns lots d’orenga en Lidl | Pixabay

Lidl ha anunciat la retirada d’un dels seus productes més quotidians: l’orenga. Segons un comunicat en el seu lloc web, Lidl Espanya ha hagut de retirar del mercat els lots de l’espècia, de la marca Kania. A demés, la cadena demana que no es consumisca i es retorne la «Kania Orenga, 7,5 g amb data de consum preferent 07/2022 i el número de lots LA91832 i LC91834 del proveïdor WEIAND GmbH».

 

Les xarxes socials estan alertant constantment dels perills per a la salut de consumir esta orenga que es comercialitza en Lidl, perquè segons ha informat, «en controls interns, s’ha detectat un valor elevat d’alcaloides pirrolizidínics», que podria arribar a ser tòxic. «Els alcaloides són components vegetals procedents de plantes no desitjades que creixen al costat dels cultius i no s’han separat correctament durant la collita. Estos poden provocar afeccions hepàtiques en cas d’ingesta prolongada», comunica Lidl.

 

Els altres lots i productes de Kania estan en perfecte estat

La cadena alemanya ha retirat els lots mencionats de la venda i sol·licita a tots els clients que els retornen en qualsevol establiment —es reemborsarà el preu de compra sense necessitat de presentar el tiquet—. Cal dir que, tal com explica Lidl, la presència d’esta substància tòxica no afecta els altres productes de la marca Kania ni cap altre lot.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.