11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Retiren esta espècia dels supermercats valencians per la presència de substàncies tòxiques

Orenga

Retiren alguns lots d’orenga en Lidl | Pixabay

Lidl ha anunciat la retirada d’un dels seus productes més quotidians: l’orenga. Segons un comunicat en el seu lloc web, Lidl Espanya ha hagut de retirar del mercat els lots de l’espècia, de la marca Kania. A demés, la cadena demana que no es consumisca i es retorne la «Kania Orenga, 7,5 g amb data de consum preferent 07/2022 i el número de lots LA91832 i LC91834 del proveïdor WEIAND GmbH».

 

Les xarxes socials estan alertant constantment dels perills per a la salut de consumir esta orenga que es comercialitza en Lidl, perquè segons ha informat, «en controls interns, s’ha detectat un valor elevat d’alcaloides pirrolizidínics», que podria arribar a ser tòxic. «Els alcaloides són components vegetals procedents de plantes no desitjades que creixen al costat dels cultius i no s’han separat correctament durant la collita. Estos poden provocar afeccions hepàtiques en cas d’ingesta prolongada», comunica Lidl.

 

Els altres lots i productes de Kania estan en perfecte estat

La cadena alemanya ha retirat els lots mencionats de la venda i sol·licita a tots els clients que els retornen en qualsevol establiment —es reemborsarà el preu de compra sense necessitat de presentar el tiquet—. Cal dir que, tal com explica Lidl, la presència d’esta substància tòxica no afecta els altres productes de la marca Kania ni cap altre lot.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.