Retiren esta espècia dels supermercats valencians per la presència de substàncies tòxiques

Orenga

Retiren alguns lots d’orenga en Lidl | Pixabay

Lidl ha anunciat la retirada d’un dels seus productes més quotidians: l’orenga. Segons un comunicat en el seu lloc web, Lidl Espanya ha hagut de retirar del mercat els lots de l’espècia, de la marca Kania. A demés, la cadena demana que no es consumisca i es retorne la «Kania Orenga, 7,5 g amb data de consum preferent 07/2022 i el número de lots LA91832 i LC91834 del proveïdor WEIAND GmbH».

 

Les xarxes socials estan alertant constantment dels perills per a la salut de consumir esta orenga que es comercialitza en Lidl, perquè segons ha informat, «en controls interns, s’ha detectat un valor elevat d’alcaloides pirrolizidínics», que podria arribar a ser tòxic. «Els alcaloides són components vegetals procedents de plantes no desitjades que creixen al costat dels cultius i no s’han separat correctament durant la collita. Estos poden provocar afeccions hepàtiques en cas d’ingesta prolongada», comunica Lidl.

 

Els altres lots i productes de Kania estan en perfecte estat

La cadena alemanya ha retirat els lots mencionats de la venda i sol·licita a tots els clients que els retornen en qualsevol establiment —es reemborsarà el preu de compra sense necessitat de presentar el tiquet—. Cal dir que, tal com explica Lidl, la presència d’esta substància tòxica no afecta els altres productes de la marca Kania ni cap altre lot.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.