Retiren esta espècia dels supermercats valencians per la presència de substàncies tòxiques

Orenga

Retiren alguns lots d’orenga en Lidl | Pixabay

Lidl ha anunciat la retirada d’un dels seus productes més quotidians: l’orenga. Segons un comunicat en el seu lloc web, Lidl Espanya ha hagut de retirar del mercat els lots de l’espècia, de la marca Kania. A demés, la cadena demana que no es consumisca i es retorne la «Kania Orenga, 7,5 g amb data de consum preferent 07/2022 i el número de lots LA91832 i LC91834 del proveïdor WEIAND GmbH».

 

Les xarxes socials estan alertant constantment dels perills per a la salut de consumir esta orenga que es comercialitza en Lidl, perquè segons ha informat, «en controls interns, s’ha detectat un valor elevat d’alcaloides pirrolizidínics», que podria arribar a ser tòxic. «Els alcaloides són components vegetals procedents de plantes no desitjades que creixen al costat dels cultius i no s’han separat correctament durant la collita. Estos poden provocar afeccions hepàtiques en cas d’ingesta prolongada», comunica Lidl.

 

Els altres lots i productes de Kania estan en perfecte estat

La cadena alemanya ha retirat els lots mencionats de la venda i sol·licita a tots els clients que els retornen en qualsevol establiment —es reemborsarà el preu de compra sense necessitat de presentar el tiquet—. Cal dir que, tal com explica Lidl, la presència d’esta substància tòxica no afecta els altres productes de la marca Kania ni cap altre lot.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.