Retiren esta espècia dels supermercats valencians per la presència de substàncies tòxiques

Orenga

Retiren alguns lots d’orenga en Lidl | Pixabay

Lidl ha anunciat la retirada d’un dels seus productes més quotidians: l’orenga. Segons un comunicat en el seu lloc web, Lidl Espanya ha hagut de retirar del mercat els lots de l’espècia, de la marca Kania. A demés, la cadena demana que no es consumisca i es retorne la «Kania Orenga, 7,5 g amb data de consum preferent 07/2022 i el número de lots LA91832 i LC91834 del proveïdor WEIAND GmbH».

 

Les xarxes socials estan alertant constantment dels perills per a la salut de consumir esta orenga que es comercialitza en Lidl, perquè segons ha informat, «en controls interns, s’ha detectat un valor elevat d’alcaloides pirrolizidínics», que podria arribar a ser tòxic. «Els alcaloides són components vegetals procedents de plantes no desitjades que creixen al costat dels cultius i no s’han separat correctament durant la collita. Estos poden provocar afeccions hepàtiques en cas d’ingesta prolongada», comunica Lidl.

 

Els altres lots i productes de Kania estan en perfecte estat

La cadena alemanya ha retirat els lots mencionats de la venda i sol·licita a tots els clients que els retornen en qualsevol establiment —es reemborsarà el preu de compra sense necessitat de presentar el tiquet—. Cal dir que, tal com explica Lidl, la presència d’esta substància tòxica no afecta els altres productes de la marca Kania ni cap altre lot.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol