Detecten substàncies tòxiques en pintallavis molt venuts

Una dona a punt de pintar-se els llavis

L’OCU advertix de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis | Pixabay

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha advertit este dijous de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis de les marques Kiko, MAC i Too Faced i ha reclamat a les autoritats que establisquen un límit màxim per a este tipo de substàncies que garantisca la salut dels consumidors.

 

Es tracta dels olis minerals —Mineral Oils Saturated Hydrocarbons (MOSH) i Mineral Oils Aromatic Hydrocarbons (MOAH)— que estan presents en alguns pintallavis i protectors labials infantils i d’adults que l’OCU, juntament amb associacions de Bèlgica, França, Itàlia i Portugal, ha analitzat en un estudi.

 

La principal conclusió és que no es recomana l’ús de tres de les nou marques analitzades per la presència de MOSH i MOAH, substàncies que apareixen com a impureses en el procés de fabricació de diferents olis minerals derivats del petroli que s’utilitzen com a ingredients de les barres de llavis.

 

Efectes perjudicials sobre el fetge i, fins i tot, càncer

En un comunicat, l’OCU explica que els MOSH poden tindre efectes perjudicials en la salut, en concret sobre el fetge i, encara que no hi ha normativa de seguretat en productes cosmètics, una recomanació de l’associació europea de fabricants aconsella que no supere el 5% del total d’hidrocarburs saturats.

 

Els MOAH són considerats carcinògens i prohibits en aliments per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària, però no hi ha restriccions en els cosmètics, «a pesar de què és fàcil ingerir restes de producte en el cas de pintallavis i protectors labials».

 

Els tres productes senyalats

L’estudi ha analitzat la presència d’estes substàncies en nou barres de llavis del mercat espanyol i la conclusió és que hi ha tres productes que contenen MOAH i, en alguns casos, també MOSH i POSH (Polyolefin Oligomeric Saturated Hydrocarbons), molt similar als MOSH, en dosis més altes de les que considera admissibles.

 

Es tracta dels pintallavis KIKO aneu Velvet Passion Matte Lipstick núm. 05, MAC Retro Matte Lipstick núm. 707 i TOO FACED Peach Kiss Stop Traffic en la seua versió roig mat.

 

Altres dos productes de la marca L’ORÉAL i BOURJOIS tenen MOSH i POSH, però per davall del límit considerat acceptable, i en altres quatre productes de les marques CHANEL, COULEUR CARAMEL, DR HAUSCHKA i ZAO no s’ha detectat la presència de ninguna d’estes substàncies, cosa que demostra que «és possible fabricar-los d’una forma segura».

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.