Detecten substàncies tòxiques en pintallavis molt venuts

Una dona a punt de pintar-se els llavis

L’OCU advertix de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis | Pixabay

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha advertit este dijous de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis de les marques Kiko, MAC i Too Faced i ha reclamat a les autoritats que establisquen un límit màxim per a este tipo de substàncies que garantisca la salut dels consumidors.

 

Es tracta dels olis minerals —Mineral Oils Saturated Hydrocarbons (MOSH) i Mineral Oils Aromatic Hydrocarbons (MOAH)— que estan presents en alguns pintallavis i protectors labials infantils i d’adults que l’OCU, juntament amb associacions de Bèlgica, França, Itàlia i Portugal, ha analitzat en un estudi.

 

La principal conclusió és que no es recomana l’ús de tres de les nou marques analitzades per la presència de MOSH i MOAH, substàncies que apareixen com a impureses en el procés de fabricació de diferents olis minerals derivats del petroli que s’utilitzen com a ingredients de les barres de llavis.

 

Efectes perjudicials sobre el fetge i, fins i tot, càncer

En un comunicat, l’OCU explica que els MOSH poden tindre efectes perjudicials en la salut, en concret sobre el fetge i, encara que no hi ha normativa de seguretat en productes cosmètics, una recomanació de l’associació europea de fabricants aconsella que no supere el 5% del total d’hidrocarburs saturats.

 

Els MOAH són considerats carcinògens i prohibits en aliments per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària, però no hi ha restriccions en els cosmètics, «a pesar de què és fàcil ingerir restes de producte en el cas de pintallavis i protectors labials».

 

Els tres productes senyalats

L’estudi ha analitzat la presència d’estes substàncies en nou barres de llavis del mercat espanyol i la conclusió és que hi ha tres productes que contenen MOAH i, en alguns casos, també MOSH i POSH (Polyolefin Oligomeric Saturated Hydrocarbons), molt similar als MOSH, en dosis més altes de les que considera admissibles.

 

Es tracta dels pintallavis KIKO aneu Velvet Passion Matte Lipstick núm. 05, MAC Retro Matte Lipstick núm. 707 i TOO FACED Peach Kiss Stop Traffic en la seua versió roig mat.

 

Altres dos productes de la marca L’ORÉAL i BOURJOIS tenen MOSH i POSH, però per davall del límit considerat acceptable, i en altres quatre productes de les marques CHANEL, COULEUR CARAMEL, DR HAUSCHKA i ZAO no s’ha detectat la presència de ninguna d’estes substàncies, cosa que demostra que «és possible fabricar-los d’una forma segura».

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.