Detecten substàncies tòxiques en pintallavis molt venuts

Una dona a punt de pintar-se els llavis

L’OCU advertix de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis | Pixabay

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha advertit este dijous de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis de les marques Kiko, MAC i Too Faced i ha reclamat a les autoritats que establisquen un límit màxim per a este tipo de substàncies que garantisca la salut dels consumidors.

 

Es tracta dels olis minerals —Mineral Oils Saturated Hydrocarbons (MOSH) i Mineral Oils Aromatic Hydrocarbons (MOAH)— que estan presents en alguns pintallavis i protectors labials infantils i d’adults que l’OCU, juntament amb associacions de Bèlgica, França, Itàlia i Portugal, ha analitzat en un estudi.

 

La principal conclusió és que no es recomana l’ús de tres de les nou marques analitzades per la presència de MOSH i MOAH, substàncies que apareixen com a impureses en el procés de fabricació de diferents olis minerals derivats del petroli que s’utilitzen com a ingredients de les barres de llavis.

 

Efectes perjudicials sobre el fetge i, fins i tot, càncer

En un comunicat, l’OCU explica que els MOSH poden tindre efectes perjudicials en la salut, en concret sobre el fetge i, encara que no hi ha normativa de seguretat en productes cosmètics, una recomanació de l’associació europea de fabricants aconsella que no supere el 5% del total d’hidrocarburs saturats.

 

Els MOAH són considerats carcinògens i prohibits en aliments per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària, però no hi ha restriccions en els cosmètics, «a pesar de què és fàcil ingerir restes de producte en el cas de pintallavis i protectors labials».

 

Els tres productes senyalats

L’estudi ha analitzat la presència d’estes substàncies en nou barres de llavis del mercat espanyol i la conclusió és que hi ha tres productes que contenen MOAH i, en alguns casos, també MOSH i POSH (Polyolefin Oligomeric Saturated Hydrocarbons), molt similar als MOSH, en dosis més altes de les que considera admissibles.

 

Es tracta dels pintallavis KIKO aneu Velvet Passion Matte Lipstick núm. 05, MAC Retro Matte Lipstick núm. 707 i TOO FACED Peach Kiss Stop Traffic en la seua versió roig mat.

 

Altres dos productes de la marca L’ORÉAL i BOURJOIS tenen MOSH i POSH, però per davall del límit considerat acceptable, i en altres quatre productes de les marques CHANEL, COULEUR CARAMEL, DR HAUSCHKA i ZAO no s’ha detectat la presència de ninguna d’estes substàncies, cosa que demostra que «és possible fabricar-los d’una forma segura».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.