Detecten substàncies tòxiques en pintallavis molt venuts

Una dona a punt de pintar-se els llavis

L’OCU advertix de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis | Pixabay

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha advertit este dijous de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis de les marques Kiko, MAC i Too Faced i ha reclamat a les autoritats que establisquen un límit màxim per a este tipo de substàncies que garantisca la salut dels consumidors.

 

Es tracta dels olis minerals —Mineral Oils Saturated Hydrocarbons (MOSH) i Mineral Oils Aromatic Hydrocarbons (MOAH)— que estan presents en alguns pintallavis i protectors labials infantils i d’adults que l’OCU, juntament amb associacions de Bèlgica, França, Itàlia i Portugal, ha analitzat en un estudi.

 

La principal conclusió és que no es recomana l’ús de tres de les nou marques analitzades per la presència de MOSH i MOAH, substàncies que apareixen com a impureses en el procés de fabricació de diferents olis minerals derivats del petroli que s’utilitzen com a ingredients de les barres de llavis.

 

Efectes perjudicials sobre el fetge i, fins i tot, càncer

En un comunicat, l’OCU explica que els MOSH poden tindre efectes perjudicials en la salut, en concret sobre el fetge i, encara que no hi ha normativa de seguretat en productes cosmètics, una recomanació de l’associació europea de fabricants aconsella que no supere el 5% del total d’hidrocarburs saturats.

 

Els MOAH són considerats carcinògens i prohibits en aliments per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària, però no hi ha restriccions en els cosmètics, «a pesar de què és fàcil ingerir restes de producte en el cas de pintallavis i protectors labials».

 

Els tres productes senyalats

L’estudi ha analitzat la presència d’estes substàncies en nou barres de llavis del mercat espanyol i la conclusió és que hi ha tres productes que contenen MOAH i, en alguns casos, també MOSH i POSH (Polyolefin Oligomeric Saturated Hydrocarbons), molt similar als MOSH, en dosis més altes de les que considera admissibles.

 

Es tracta dels pintallavis KIKO aneu Velvet Passion Matte Lipstick núm. 05, MAC Retro Matte Lipstick núm. 707 i TOO FACED Peach Kiss Stop Traffic en la seua versió roig mat.

 

Altres dos productes de la marca L’ORÉAL i BOURJOIS tenen MOSH i POSH, però per davall del límit considerat acceptable, i en altres quatre productes de les marques CHANEL, COULEUR CARAMEL, DR HAUSCHKA i ZAO no s’ha detectat la presència de ninguna d’estes substàncies, cosa que demostra que «és possible fabricar-los d’una forma segura».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.
FILMOTECA D'ESTIU