Detecten substàncies tòxiques en pintallavis molt venuts

Una dona a punt de pintar-se els llavis

L’OCU advertix de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis | Pixabay

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha advertit este dijous de la presència de substàncies tòxiques en alguns pintallavis de les marques Kiko, MAC i Too Faced i ha reclamat a les autoritats que establisquen un límit màxim per a este tipo de substàncies que garantisca la salut dels consumidors.

 

Es tracta dels olis minerals —Mineral Oils Saturated Hydrocarbons (MOSH) i Mineral Oils Aromatic Hydrocarbons (MOAH)— que estan presents en alguns pintallavis i protectors labials infantils i d’adults que l’OCU, juntament amb associacions de Bèlgica, França, Itàlia i Portugal, ha analitzat en un estudi.

 

La principal conclusió és que no es recomana l’ús de tres de les nou marques analitzades per la presència de MOSH i MOAH, substàncies que apareixen com a impureses en el procés de fabricació de diferents olis minerals derivats del petroli que s’utilitzen com a ingredients de les barres de llavis.

 

Efectes perjudicials sobre el fetge i, fins i tot, càncer

En un comunicat, l’OCU explica que els MOSH poden tindre efectes perjudicials en la salut, en concret sobre el fetge i, encara que no hi ha normativa de seguretat en productes cosmètics, una recomanació de l’associació europea de fabricants aconsella que no supere el 5% del total d’hidrocarburs saturats.

 

Els MOAH són considerats carcinògens i prohibits en aliments per l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària, però no hi ha restriccions en els cosmètics, «a pesar de què és fàcil ingerir restes de producte en el cas de pintallavis i protectors labials».

 

Els tres productes senyalats

L’estudi ha analitzat la presència d’estes substàncies en nou barres de llavis del mercat espanyol i la conclusió és que hi ha tres productes que contenen MOAH i, en alguns casos, també MOSH i POSH (Polyolefin Oligomeric Saturated Hydrocarbons), molt similar als MOSH, en dosis més altes de les que considera admissibles.

 

Es tracta dels pintallavis KIKO aneu Velvet Passion Matte Lipstick núm. 05, MAC Retro Matte Lipstick núm. 707 i TOO FACED Peach Kiss Stop Traffic en la seua versió roig mat.

 

Altres dos productes de la marca L’ORÉAL i BOURJOIS tenen MOSH i POSH, però per davall del límit considerat acceptable, i en altres quatre productes de les marques CHANEL, COULEUR CARAMEL, DR HAUSCHKA i ZAO no s’ha detectat la presència de ninguna d’estes substàncies, cosa que demostra que «és possible fabricar-los d’una forma segura».

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.