L’exregidor del PP admet que sabia des de juliol que l’edil d’Urbanisme tenia un pis a Les Naus

L’exregidor del PP a l’ajuntament d’Alacant Toni Gallego ha declarat davant la jutgessa instructora que, des de juliol de 2024, sabia que l’aleshores edil d’Urbanisme, la popular Rocío Gómez, disposava d’un dels pisos de protecció pública del complex Les Naus, a la platja de Sant Joan.

Segons han explicat fonts judicials, Gallego ha comparegut este dimecres en qualitat de testimoni en la causa penal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació i gestió d’estes vivendes públiques situades a la zona costanera alacantina.

Ratificació de la versió oferida en Les Corts

En seu judicial, l’exregidor ha confirmat la versió que ja havia oferit el passat 2 de juliol davant la comissió d’investigació de Les Naus en Les Corts Valencianes. En aquella sessió parlamentària va relatar que Gómez li havia comunicat personalment la seua condició de beneficiària.

Gallego ha reiterat davant la magistrada que, minuts abans del ple municipal de juliol de 2024, Rocío Gómez li va demanar que la substituïra en la defensa d’un punt de l’ordre del dia relatiu a Les Naus. Segons el seu testimoni, l’edil li hauria indicat que preferia no intervindre en eixe assumpte perquè era una de les adjudicatàries d’un dels pisos de protecció pública.

L’exregidor ha precisat que en aquell moment exercia les competències de Hisenda i Patrimoni en el consistori alacantí. Posteriorment va presentar la seua dimissió per un afer alié a esta causa, segons consta en la documentació del procediment.

Declaració davant la jutgessa d’Instrucció 5

La declaració s’ha produït davant la magistrada titular de la plaça número 5 de la Secció d’Instrucció del Tribunal d’Instància d’Alacant, Amparo Rubio. Esta jutgessa dirigix la investigació oberta sobre Les Naus, centrada en aclarir si s’han comés delictes en la tramitació o assignació d’estos habitatges protegits.

Rubio va admetre la sol·licitud de compareixença presentada per l’acusació popular, exercida pel partit Ciudadanos (Cs). A esta petició es va sumar posteriorment la Fiscalia Anticorrupció, que també participa en la causa i fa seguiment de les diligències.

Amb esta declaració, la instructora busca reforçar el relat cronològic sobre quan van conéixer els responsables municipals la vinculació de Gómez amb un pis de Les Naus. Este extrem pot resultar rellevant per a determinar possibles incompatibilitats o conflictes d’interés en la seua actuació política en els plens en què es van abordar assumptes relacionats amb estes vivendes.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.