14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Sanitat deixarà de finançar un grup de medicaments contra l’artrosi

Farmàcia

Sanitat vol deixar de finançar un grup de medicaments per l’artrosi   | Unsplash

 

El Ministeri de Sanitat ha decidit deixar de finançar el grup de medicament Sysadoas que s’utilitzen per a l’artrosi i ha iniciat el procés per a excloure estos fàrmacs de la prestació del Sistema Nacional de Salut (SNS) perquè, segons fonts de la Sanitat, «fa anys que són qüestionats a causa de la seua baixa utilitat terapèutica»

 

En este sentit, l’evidència científica existent sobre el medicament «és de baixa qualitat» perquè es plantegen dubtes sobre la seua «eficàcia, seguretat i impacte econòmic» i, les mateixes fonts han afegit que les guies internacionals no els recomanen. Estos són els motius pels que Espanya ha decidit seguir els mateixos passos que França, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Eslovènia, Eslovàquia, Irlanda, Islàndia, Lituana, Noruega, Països Baixos i Malta i deixar de finançar els fàrmacs que, en alguns dels països esmentats, han sigut considerats com a suplements dietètics o medicaments sense prescripció mèdica.

 

Les dones seran les principals afectades

L’artrosi és la principal malaltia crònica que afecta a les dones, però existixen molt pocs tractaments, és per això, que l’Osteoarthritis Foundation Internacional (OAFI) assenyala que seran les principals afectades si es produix el no finançament d’este grup de fàrmacs.

 

Els Sysadoas són medicaments simptomàtics d’acció lenta que li donen els mínims efectes secundaris i el tractament que beneficia a pacients amb artrosis que ja estan prenent una altra medicació de forma paral·lela. Tots ells, especialment conroitín sulfat i la combinació CS + glucosamina (G) «han demostrat clínicament reduir el mal, la rigidesa, i tenen un bon perfil de seguretat en pacients amb artrosis de genoll i mà» assenyalen des d’OAFI.

 

No fomentar la seua prescripció

El president d’OAFi, el doctor Josep Vergés, també afectat per l’artrosi, demana al Ministeri de Sanitat que escolte «la veu de tots els pacients perquè més d’un milió patixen esta patologia i poden vore’s afectats sense tindre una altra alternativa terapèutica». Vergés defensa que estos medicaments «haurien de continuar sent accessibles perquè tenen bons resultats i pocs efectes secundaris en grups de pacients amb determinades característiques».

 

Per la seua part, des de Sanitat expliquen que totes les comunitats autònomes han realitzat «múltiples intervencions informatives» sobre estos medicaments per no fomentar la seua prescripció i, fins i tot, per traure-la als pacients a qui estaven prescrits. El País Basc, Navarra, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Extremadura, Múrcia, Madrid, Andalusia i la Rioja disposen d’indicadors específics de qualitat de prescripció on prescriure Sysadoas penalitza.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.