11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Sanitat deixarà de finançar un grup de medicaments contra l’artrosi

Farmàcia

Sanitat vol deixar de finançar un grup de medicaments per l’artrosi   | Unsplash

 

El Ministeri de Sanitat ha decidit deixar de finançar el grup de medicament Sysadoas que s’utilitzen per a l’artrosi i ha iniciat el procés per a excloure estos fàrmacs de la prestació del Sistema Nacional de Salut (SNS) perquè, segons fonts de la Sanitat, «fa anys que són qüestionats a causa de la seua baixa utilitat terapèutica»

 

En este sentit, l’evidència científica existent sobre el medicament «és de baixa qualitat» perquè es plantegen dubtes sobre la seua «eficàcia, seguretat i impacte econòmic» i, les mateixes fonts han afegit que les guies internacionals no els recomanen. Estos són els motius pels que Espanya ha decidit seguir els mateixos passos que França, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Eslovènia, Eslovàquia, Irlanda, Islàndia, Lituana, Noruega, Països Baixos i Malta i deixar de finançar els fàrmacs que, en alguns dels països esmentats, han sigut considerats com a suplements dietètics o medicaments sense prescripció mèdica.

 

Les dones seran les principals afectades

L’artrosi és la principal malaltia crònica que afecta a les dones, però existixen molt pocs tractaments, és per això, que l’Osteoarthritis Foundation Internacional (OAFI) assenyala que seran les principals afectades si es produix el no finançament d’este grup de fàrmacs.

 

Els Sysadoas són medicaments simptomàtics d’acció lenta que li donen els mínims efectes secundaris i el tractament que beneficia a pacients amb artrosis que ja estan prenent una altra medicació de forma paral·lela. Tots ells, especialment conroitín sulfat i la combinació CS + glucosamina (G) «han demostrat clínicament reduir el mal, la rigidesa, i tenen un bon perfil de seguretat en pacients amb artrosis de genoll i mà» assenyalen des d’OAFI.

 

No fomentar la seua prescripció

El president d’OAFi, el doctor Josep Vergés, també afectat per l’artrosi, demana al Ministeri de Sanitat que escolte «la veu de tots els pacients perquè més d’un milió patixen esta patologia i poden vore’s afectats sense tindre una altra alternativa terapèutica». Vergés defensa que estos medicaments «haurien de continuar sent accessibles perquè tenen bons resultats i pocs efectes secundaris en grups de pacients amb determinades característiques».

 

Per la seua part, des de Sanitat expliquen que totes les comunitats autònomes han realitzat «múltiples intervencions informatives» sobre estos medicaments per no fomentar la seua prescripció i, fins i tot, per traure-la als pacients a qui estaven prescrits. El País Basc, Navarra, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Extremadura, Múrcia, Madrid, Andalusia i la Rioja disposen d’indicadors específics de qualitat de prescripció on prescriure Sysadoas penalitza.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.