Sanitat deixarà de finançar un grup de medicaments contra l’artrosi

Farmàcia

Sanitat vol deixar de finançar un grup de medicaments per l’artrosi   | Unsplash

 

El Ministeri de Sanitat ha decidit deixar de finançar el grup de medicament Sysadoas que s’utilitzen per a l’artrosi i ha iniciat el procés per a excloure estos fàrmacs de la prestació del Sistema Nacional de Salut (SNS) perquè, segons fonts de la Sanitat, «fa anys que són qüestionats a causa de la seua baixa utilitat terapèutica»

 

En este sentit, l’evidència científica existent sobre el medicament «és de baixa qualitat» perquè es plantegen dubtes sobre la seua «eficàcia, seguretat i impacte econòmic» i, les mateixes fonts han afegit que les guies internacionals no els recomanen. Estos són els motius pels que Espanya ha decidit seguir els mateixos passos que França, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Eslovènia, Eslovàquia, Irlanda, Islàndia, Lituana, Noruega, Països Baixos i Malta i deixar de finançar els fàrmacs que, en alguns dels països esmentats, han sigut considerats com a suplements dietètics o medicaments sense prescripció mèdica.

 

Les dones seran les principals afectades

L’artrosi és la principal malaltia crònica que afecta a les dones, però existixen molt pocs tractaments, és per això, que l’Osteoarthritis Foundation Internacional (OAFI) assenyala que seran les principals afectades si es produix el no finançament d’este grup de fàrmacs.

 

Els Sysadoas són medicaments simptomàtics d’acció lenta que li donen els mínims efectes secundaris i el tractament que beneficia a pacients amb artrosis que ja estan prenent una altra medicació de forma paral·lela. Tots ells, especialment conroitín sulfat i la combinació CS + glucosamina (G) «han demostrat clínicament reduir el mal, la rigidesa, i tenen un bon perfil de seguretat en pacients amb artrosis de genoll i mà» assenyalen des d’OAFI.

 

No fomentar la seua prescripció

El president d’OAFi, el doctor Josep Vergés, també afectat per l’artrosi, demana al Ministeri de Sanitat que escolte «la veu de tots els pacients perquè més d’un milió patixen esta patologia i poden vore’s afectats sense tindre una altra alternativa terapèutica». Vergés defensa que estos medicaments «haurien de continuar sent accessibles perquè tenen bons resultats i pocs efectes secundaris en grups de pacients amb determinades característiques».

 

Per la seua part, des de Sanitat expliquen que totes les comunitats autònomes han realitzat «múltiples intervencions informatives» sobre estos medicaments per no fomentar la seua prescripció i, fins i tot, per traure-la als pacients a qui estaven prescrits. El País Basc, Navarra, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Extremadura, Múrcia, Madrid, Andalusia i la Rioja disposen d’indicadors específics de qualitat de prescripció on prescriure Sysadoas penalitza.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.