Sanitat deixarà de finançar un grup de medicaments contra l’artrosi

Farmàcia

Sanitat vol deixar de finançar un grup de medicaments per l’artrosi   | Unsplash

 

El Ministeri de Sanitat ha decidit deixar de finançar el grup de medicament Sysadoas que s’utilitzen per a l’artrosi i ha iniciat el procés per a excloure estos fàrmacs de la prestació del Sistema Nacional de Salut (SNS) perquè, segons fonts de la Sanitat, «fa anys que són qüestionats a causa de la seua baixa utilitat terapèutica»

 

En este sentit, l’evidència científica existent sobre el medicament «és de baixa qualitat» perquè es plantegen dubtes sobre la seua «eficàcia, seguretat i impacte econòmic» i, les mateixes fonts han afegit que les guies internacionals no els recomanen. Estos són els motius pels que Espanya ha decidit seguir els mateixos passos que França, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Eslovènia, Eslovàquia, Irlanda, Islàndia, Lituana, Noruega, Països Baixos i Malta i deixar de finançar els fàrmacs que, en alguns dels països esmentats, han sigut considerats com a suplements dietètics o medicaments sense prescripció mèdica.

 

Les dones seran les principals afectades

L’artrosi és la principal malaltia crònica que afecta a les dones, però existixen molt pocs tractaments, és per això, que l’Osteoarthritis Foundation Internacional (OAFI) assenyala que seran les principals afectades si es produix el no finançament d’este grup de fàrmacs.

 

Els Sysadoas són medicaments simptomàtics d’acció lenta que li donen els mínims efectes secundaris i el tractament que beneficia a pacients amb artrosis que ja estan prenent una altra medicació de forma paral·lela. Tots ells, especialment conroitín sulfat i la combinació CS + glucosamina (G) «han demostrat clínicament reduir el mal, la rigidesa, i tenen un bon perfil de seguretat en pacients amb artrosis de genoll i mà» assenyalen des d’OAFI.

 

No fomentar la seua prescripció

El president d’OAFi, el doctor Josep Vergés, també afectat per l’artrosi, demana al Ministeri de Sanitat que escolte «la veu de tots els pacients perquè més d’un milió patixen esta patologia i poden vore’s afectats sense tindre una altra alternativa terapèutica». Vergés defensa que estos medicaments «haurien de continuar sent accessibles perquè tenen bons resultats i pocs efectes secundaris en grups de pacients amb determinades característiques».

 

Per la seua part, des de Sanitat expliquen que totes les comunitats autònomes han realitzat «múltiples intervencions informatives» sobre estos medicaments per no fomentar la seua prescripció i, fins i tot, per traure-la als pacients a qui estaven prescrits. El País Basc, Navarra, Catalunya, Castella-La Manxa, Cantàbria, Extremadura, Múrcia, Madrid, Andalusia i la Rioja disposen d’indicadors específics de qualitat de prescripció on prescriure Sysadoas penalitza.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.