La sanitat europea advertix d’un brot de listeriosi que afecta el salmó fumat i la truita de riu

Alerten d’un brot de listeriosi en la truita de riu i en el salmó fumat | Unsplash
 

L’Autoritat Europea de Seguretat Alimentaria (EFSA) ha advertit d’un augment alarmant de casos de listeriosi en països de la Unió Europea i assenyala que s’ha produït un brot de contaminació alimentaria en el salmó fumat i la truita de riu. Fins ara, els casos detectats s’han produït en Dinamarca, Estònia, Suècia, Finlàndia i França, principalment, països del nord d’Europa amb un major consum de salmó i truita. No obstant això, també s’han detectat productes alimentaris contaminats en Itàlia. 

 

5 persones mortes

Fins al moment hi ha 22 casos diagnosticats en Europa. El primer va ser detectat en Estònia el 2014 i l’últim es va diagnosticar el passat mes de febrer en Dinamarca. Dels 22 casos detectats, cinc han acabat amb la mort del pacient. Gràcies al relat dels pacients afectats es va poder arribar a la conclusió que tots havien consumit peix de riu com el salmó i la truita. 

 

L’origen del brot contaminat ha estat identificat en una planta manufacturera d’Estònia a on es treballa amb peix que prové de Noruega i Finlàndia. Arran de l’informe realitzat per l’EFSA, les autoritats d’Estònia s’han posat a solucionar el problema però la cadena d’infecció encara no ha pogut ser controlada. Per tant, en qualsevol moment es podria produir un nou brot de listeriosi en els països de la Unió Europea. 

 

Què és la listeriosi?

La listeriosi és causada per un bacteri (la Listeria monocytogenesis) que està en alguns productes alimentaris contaminats. Especialment, està present en el peix cru i a alguns lactis. Les dones embarassades, les persones majors de 65 anys i els pacients immunodeprimits, amb les defenses baixes, són els més propensos a patir listeriosi. En el cas de les dones embarassades pot resultar perillosa per al fetus o potencialment mortal per al nounat.

 

Els símptomes que presenten les persones afectades són febre, calfreds, mal de cap, dolor muscular, nàusees i vòmits. Es calcula que cada any fins a 1.600 persones contrauen listeriosi i unes 260 acaben morint en tot el món. Però no es tracta d’una malaltia freqüent en la Unió Europea, a on es compta amb unes condicions higièniques de productes potencialment contaminats amb listèria molt més controlades. 

 

També et pot interessar…

  • Demanen la retirada d’un netejador dental de Lidl que pot ser perillós per a la salut bucal
  • Xiaomi detecta un problema de seguretat en els seus patinets elèctrics
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.