Whatsapp, piratejat: detecten un forat en la seguretat de l’aplicació

Si els pirates aconseguixen instal·lar-te el virus en el mòbil, poden accedir a tota la teua informació amb només una telefonada  | cedida

 

 

Les teues converses íntimes del Whatsapp i les fotos que guardes en el mòbil estan en perill. La companyia ha detectat un forat en la seua seguretat que permetria als pirates informàtics accedir al teu telèfon mòbil. Ho ha descobert a través una empresa de ciberintel·ligència d’Israel, segons informa el ‘Financial Times’. Whatsapp demana que els usuaris actualitzen immediatament el programari per a evitar que estos espies tinguen accés a informació personal.

 

Les versions antigues de Whatsapp permeten que els ‘hackers’ instal·len programes espia en el teu dispositiu. A més, poden transmetre el codi nociu d’una manera molt senzilla: només han de tocar al telèfon que volen infectar, independentment de si l’usuari contesta, o no, la telefonada. A més, eixes telefonades desapareixen de l’historial. D’eixa manera, els pirates tenen accés, no només a les conversacions i missatges de Whatsapp, sinó a tot el contingut que guardes en el mòbil

 

L’error s’ha detectat este mes i, segons la companyia, s’ha actuat amb la màxima diligència per a posar-li remei. De fet, este dilluns la companyia ha publicat una nova versió de l’app de missatgeria, que tot el món hauria de descarregar, simplement actualitzant l’aplicació. De fet, recomanen també actualitzar el sistema operatiu general, si hi ha actualitzacions pendents. 

 

El problema afecta a tots els dispositius, tant de sistema operatiu Android com iOS. En el seu comunicat, Facebook ha instat als seus prop de 1.500 milions d’usuaris a fer el canvi de versió per a evitar qualsevol risc, tot i assegurar que el fallo en la seguretat està resolt i la nova actualització és una garantia més per defendre’s davant de l’amenaça. 

 

Sospites que el programari maliciós provinga d’Israel

El programari que han utilitzat els pirates informàtics és molt semblant al que utilitza una empresa de ciberseguretat d’Israel, fet que ha portat Facebook a sospitar que els hackers siguen israelites i puguen estar vinculats a eixa companyia, dedicada al desenrotllament de software per a governs de tot el món, per a que puguen accedir als telèfons de determinades persones. 

 

Segons Facebook, les persones que s’han vist afectades per eixe buit en la seguretat de Whatsapp havien sigut seleccionades prèviament, cosa que significa que no ha sigut un atac massiu per a accedir a, com més gent, millor. Entre els afectats, hi havia membres d’associacions de drets humans, indici que ajuda a sospitar de la possible implicació de membres de l’empresa israelià en l’atac pirata.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.