7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Whatsapp, piratejat: detecten un forat en la seguretat de l’aplicació

Si els pirates aconseguixen instal·lar-te el virus en el mòbil, poden accedir a tota la teua informació amb només una telefonada  | cedida

 

 

Les teues converses íntimes del Whatsapp i les fotos que guardes en el mòbil estan en perill. La companyia ha detectat un forat en la seua seguretat que permetria als pirates informàtics accedir al teu telèfon mòbil. Ho ha descobert a través una empresa de ciberintel·ligència d’Israel, segons informa el ‘Financial Times’. Whatsapp demana que els usuaris actualitzen immediatament el programari per a evitar que estos espies tinguen accés a informació personal.

 

Les versions antigues de Whatsapp permeten que els ‘hackers’ instal·len programes espia en el teu dispositiu. A més, poden transmetre el codi nociu d’una manera molt senzilla: només han de tocar al telèfon que volen infectar, independentment de si l’usuari contesta, o no, la telefonada. A més, eixes telefonades desapareixen de l’historial. D’eixa manera, els pirates tenen accés, no només a les conversacions i missatges de Whatsapp, sinó a tot el contingut que guardes en el mòbil

 

L’error s’ha detectat este mes i, segons la companyia, s’ha actuat amb la màxima diligència per a posar-li remei. De fet, este dilluns la companyia ha publicat una nova versió de l’app de missatgeria, que tot el món hauria de descarregar, simplement actualitzant l’aplicació. De fet, recomanen també actualitzar el sistema operatiu general, si hi ha actualitzacions pendents. 

 

El problema afecta a tots els dispositius, tant de sistema operatiu Android com iOS. En el seu comunicat, Facebook ha instat als seus prop de 1.500 milions d’usuaris a fer el canvi de versió per a evitar qualsevol risc, tot i assegurar que el fallo en la seguretat està resolt i la nova actualització és una garantia més per defendre’s davant de l’amenaça. 

 

Sospites que el programari maliciós provinga d’Israel

El programari que han utilitzat els pirates informàtics és molt semblant al que utilitza una empresa de ciberseguretat d’Israel, fet que ha portat Facebook a sospitar que els hackers siguen israelites i puguen estar vinculats a eixa companyia, dedicada al desenrotllament de software per a governs de tot el món, per a que puguen accedir als telèfons de determinades persones. 

 

Segons Facebook, les persones que s’han vist afectades per eixe buit en la seguretat de Whatsapp havien sigut seleccionades prèviament, cosa que significa que no ha sigut un atac massiu per a accedir a, com més gent, millor. Entre els afectats, hi havia membres d’associacions de drets humans, indici que ajuda a sospitar de la possible implicació de membres de l’empresa israelià en l’atac pirata.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.