Whatsapp, piratejat: detecten un forat en la seguretat de l’aplicació

Si els pirates aconseguixen instal·lar-te el virus en el mòbil, poden accedir a tota la teua informació amb només una telefonada  | cedida

 

 

Les teues converses íntimes del Whatsapp i les fotos que guardes en el mòbil estan en perill. La companyia ha detectat un forat en la seua seguretat que permetria als pirates informàtics accedir al teu telèfon mòbil. Ho ha descobert a través una empresa de ciberintel·ligència d’Israel, segons informa el ‘Financial Times’. Whatsapp demana que els usuaris actualitzen immediatament el programari per a evitar que estos espies tinguen accés a informació personal.

 

Les versions antigues de Whatsapp permeten que els ‘hackers’ instal·len programes espia en el teu dispositiu. A més, poden transmetre el codi nociu d’una manera molt senzilla: només han de tocar al telèfon que volen infectar, independentment de si l’usuari contesta, o no, la telefonada. A més, eixes telefonades desapareixen de l’historial. D’eixa manera, els pirates tenen accés, no només a les conversacions i missatges de Whatsapp, sinó a tot el contingut que guardes en el mòbil

 

L’error s’ha detectat este mes i, segons la companyia, s’ha actuat amb la màxima diligència per a posar-li remei. De fet, este dilluns la companyia ha publicat una nova versió de l’app de missatgeria, que tot el món hauria de descarregar, simplement actualitzant l’aplicació. De fet, recomanen també actualitzar el sistema operatiu general, si hi ha actualitzacions pendents. 

 

El problema afecta a tots els dispositius, tant de sistema operatiu Android com iOS. En el seu comunicat, Facebook ha instat als seus prop de 1.500 milions d’usuaris a fer el canvi de versió per a evitar qualsevol risc, tot i assegurar que el fallo en la seguretat està resolt i la nova actualització és una garantia més per defendre’s davant de l’amenaça. 

 

Sospites que el programari maliciós provinga d’Israel

El programari que han utilitzat els pirates informàtics és molt semblant al que utilitza una empresa de ciberseguretat d’Israel, fet que ha portat Facebook a sospitar que els hackers siguen israelites i puguen estar vinculats a eixa companyia, dedicada al desenrotllament de software per a governs de tot el món, per a que puguen accedir als telèfons de determinades persones. 

 

Segons Facebook, les persones que s’han vist afectades per eixe buit en la seguretat de Whatsapp havien sigut seleccionades prèviament, cosa que significa que no ha sigut un atac massiu per a accedir a, com més gent, millor. Entre els afectats, hi havia membres d’associacions de drets humans, indici que ajuda a sospitar de la possible implicació de membres de l’empresa israelià en l’atac pirata.

Últimes notícies

El PSPV acusa el PP de frenar el blindatge del finançament de la dependència

El PSPV ha criticat que el PP haja votat en contra en el Congrés de la reforma que fixa per llei que l’Estat financie el 50% del sistema de dependència, malgrat reivindicar més fons per a la Comunitat Valenciana.

Onze detinguts per venda de droga en vivendes, trasters i una granja d’El Campello

La Guàrdia Civil ha detingut onze persones a El Campello per presumpta venda de cocaïna, marihuana i haixix en vivendes, trasters, un comerç i una granja avícola, i ha intervingut diners, vehicles i material per al tràfic de drogues.

Sato vol debutar prompte amb el València i guanyar-se la confiança de l’afició

El migcampista japonés Ryunosuke Sato ha expressat que vol debutar com més prompte millor amb el València CF i convertir-se en un futbolista fiable per a l’afició i el vestidor en l’última temporada a Mestalla.

El Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner

El festival Rototom Sunsplash implantarà este estiu a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂, dins d’una estratègia ambiental que convertix el recinte en un referent de sostenibilitat i adaptació al canvi climàtic.

El Rototom reduïx un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash implantarà este estiu a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduïx fins al 90% l’ús de combustibles fòssils i evita 7,7 tones de CO₂, dins d’una estratègia ampla d’adaptació climàtica i sostenibilitat.

Mario Saint-Supéry reforça el Valencia Basket fins a 2030

El base malagueny Mario Saint-Supéry, de 20 anys, ha signat fins a 2030 amb el Valencia Basket després de brillar a l’NCAA i en la Liga Endesa.

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.