Whatsapp, piratejat: detecten un forat en la seguretat de l’aplicació

Ejemplo de shortcode con estilo
Si els pirates aconseguixen instal·lar-te el virus en el mòbil, poden accedir a tota la teua informació amb només una telefonada  | cedida     Les teues converses íntimes del Whatsapp i les fotos que guardes en el mòbil estan en perill. La companyia ha detectat un forat en la seua seguretat que permetria als pirates informàtics […]

Si els pirates aconseguixen instal·lar-te el virus en el mòbil, poden accedir a tota la teua informació amb només una telefonada  | cedida

 

 

Les teues converses íntimes del Whatsapp i les fotos que guardes en el mòbil estan en perill. La companyia ha detectat un forat en la seua seguretat que permetria als pirates informàtics accedir al teu telèfon mòbil. Ho ha descobert a través una empresa de ciberintel·ligència d’Israel, segons informa el ‘Financial Times’. Whatsapp demana que els usuaris actualitzen immediatament el programari per a evitar que estos espies tinguen accés a informació personal.

 

Les versions antigues de Whatsapp permeten que els ‘hackers’ instal·len programes espia en el teu dispositiu. A més, poden transmetre el codi nociu d’una manera molt senzilla: només han de tocar al telèfon que volen infectar, independentment de si l’usuari contesta, o no, la telefonada. A més, eixes telefonades desapareixen de l’historial. D’eixa manera, els pirates tenen accés, no només a les conversacions i missatges de Whatsapp, sinó a tot el contingut que guardes en el mòbil. 

 

L’error s’ha detectat este mes i, segons la companyia, s’ha actuat amb la màxima diligència per a posar-li remei. De fet, este dilluns la companyia ha publicat una nova versió de l’app de missatgeria, que tot el món hauria de descarregar, simplement actualitzant l’aplicació. De fet, recomanen també actualitzar el sistema operatiu general, si hi ha actualitzacions pendents. 

 

El problema afecta a tots els dispositius, tant de sistema operatiu Android com iOS. En el seu comunicat, Facebook ha instat als seus prop de 1.500 milions d’usuaris a fer el canvi de versió per a evitar qualsevol risc, tot i assegurar que el fallo en la seguretat està resolt i la nova actualització és una garantia més per defendre’s davant de l’amenaça. 

 

Sospites que el programari maliciós provinga d’Israel

El programari que han utilitzat els pirates informàtics és molt semblant al que utilitza una empresa de ciberseguretat d’Israel, fet que ha portat Facebook a sospitar que els hackers siguen israelites i puguen estar vinculats a eixa companyia, dedicada al desenrotllament de software per a governs de tot el món, per a que puguen accedir als telèfons de determinades persones. 

 

Segons Facebook, les persones que s’han vist afectades per eixe buit en la seguretat de Whatsapp havien sigut seleccionades prèviament, cosa que significa que no ha sigut un atac massiu per a accedir a, com més gent, millor. Entre els afectats, hi havia membres d’associacions de drets humans, indici que ajuda a sospitar de la possible implicació de membres de l’empresa israelià en l’atac pirata.

Últimes notícies

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.

Demanen set anys de presó per una agressió sexual a Alacant

La Fiscalía ha sol·licitat set anys de presó per a un voluntari d’una associació LGTBI+ acusat d’agredir sexualment un migrant senegalés. El judici s’ha celebrat a Alacant.

Una gestoria haurà de pagar 20.709 euros a un treballador acomiadat

Una gestoria ha sigut condemnada a pagar 20.709,26 euros a un treballador estranger que va perdre la faena per errors en el seu permís de residència i treball.

La Comunitat Valenciana afronta més risc en la despesa pública

L’AIReF alerta del risc d’incomplir la regla de despesa en 2026 i 2027. També preveu més deute i un dèficit superior a l’1,5% del PIB.

Presó per a l’home que va deixar inconscient una dona a Paterna

Un home de 45 anys té decretat l’ingrés en presó després de ser detingut a Paterna. Se l’acusa d’agredir una dona per robar-li la bossa i d’assaltar una farmàcia amb un ganivet.

El Tribunal Supremo reclama 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama

El Tribunal Supremo ha requerit 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama per l’execució de la condemna vinculada als contractes de mascaretes. Els tres disposen de 15 dies per a pagar les quantitats fixades.

Elda nomena Raquel Sánchez Silva ambaixadora del calçat

Raquel Sánchez Silva ha firmat el llibre d’honor d’Elda abans de rebre el premi i ser nomenada ambaixadora del calçat durant un any. La ciutat li dedica una placa i li entregarà el guardó esta vesprada.

Els videojocs acosten els joves a les apostes amb diners reals

Especialistes reunits a València alerten que les caixes de botí i les recompenses aleatòries poden acostar els videojocs a les apostes. Reclamen prevenció basada en evidència i més atenció als joves afectats.