16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Whatsapp, piratejat: detecten un forat en la seguretat de l’aplicació

Si els pirates aconseguixen instal·lar-te el virus en el mòbil, poden accedir a tota la teua informació amb només una telefonada  | cedida

 

 

Les teues converses íntimes del Whatsapp i les fotos que guardes en el mòbil estan en perill. La companyia ha detectat un forat en la seua seguretat que permetria als pirates informàtics accedir al teu telèfon mòbil. Ho ha descobert a través una empresa de ciberintel·ligència d’Israel, segons informa el ‘Financial Times’. Whatsapp demana que els usuaris actualitzen immediatament el programari per a evitar que estos espies tinguen accés a informació personal.

 

Les versions antigues de Whatsapp permeten que els ‘hackers’ instal·len programes espia en el teu dispositiu. A més, poden transmetre el codi nociu d’una manera molt senzilla: només han de tocar al telèfon que volen infectar, independentment de si l’usuari contesta, o no, la telefonada. A més, eixes telefonades desapareixen de l’historial. D’eixa manera, els pirates tenen accés, no només a les conversacions i missatges de Whatsapp, sinó a tot el contingut que guardes en el mòbil

 

L’error s’ha detectat este mes i, segons la companyia, s’ha actuat amb la màxima diligència per a posar-li remei. De fet, este dilluns la companyia ha publicat una nova versió de l’app de missatgeria, que tot el món hauria de descarregar, simplement actualitzant l’aplicació. De fet, recomanen també actualitzar el sistema operatiu general, si hi ha actualitzacions pendents. 

 

El problema afecta a tots els dispositius, tant de sistema operatiu Android com iOS. En el seu comunicat, Facebook ha instat als seus prop de 1.500 milions d’usuaris a fer el canvi de versió per a evitar qualsevol risc, tot i assegurar que el fallo en la seguretat està resolt i la nova actualització és una garantia més per defendre’s davant de l’amenaça. 

 

Sospites que el programari maliciós provinga d’Israel

El programari que han utilitzat els pirates informàtics és molt semblant al que utilitza una empresa de ciberseguretat d’Israel, fet que ha portat Facebook a sospitar que els hackers siguen israelites i puguen estar vinculats a eixa companyia, dedicada al desenrotllament de software per a governs de tot el món, per a que puguen accedir als telèfons de determinades persones. 

 

Segons Facebook, les persones que s’han vist afectades per eixe buit en la seguretat de Whatsapp havien sigut seleccionades prèviament, cosa que significa que no ha sigut un atac massiu per a accedir a, com més gent, millor. Entre els afectats, hi havia membres d’associacions de drets humans, indici que ajuda a sospitar de la possible implicació de membres de l’empresa israelià en l’atac pirata.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.