Consum creix un 9,7% en 2025 i supera els 5.163 milions de facturació

Consum va tancar 2025 amb una facturació de 5.163,6 milions d’euros, fet que representa un increment del 9,7% respecte a l’any anterior. La cooperativa també va elevar el seu resultat fins als 122 milions d’euros, un 12,3% més, impulsada per l’augment de clients, el pes dels productes frescos i una gestió més eficient.

El director general, Antonio Rodríguez Lázaro, va destacar el comportament de l’empresa: “estos resultados reflejan una gestión más eficiente de la Cooperativa. Hemos conseguido llegar a más clientes, mejorar el margen gracias al crecimiento de los productos frescos -una de nuestras fortalezas- y, al mismo tiempo, mantener un buen control del gasto”.

La companyia manté la sisena posició en el rànquing estatal de distribució per superfície i continua incrementant la seua quota de mercat en les seues zones d’influència.

Context econòmic i política de preus

L’exercici 2025 va estar condicionat per la inestabilitat internacional i l’augment dels costos en origen, especialment en matèries primeres i energia. Tot i això, Consum va mantindre la seua política de preus amb l’objectiu de continuar sent competitiva.

La cooperativa va remarcar el seu paper com a servei essencial i quotidià, fet que la va portar a absorbir part de la pressió dels costos. Des de la direcció reconeixen que el sector acumula diversos anys complicats des de 2019, però mantenen una estratègia estable.

Les vendes en línia van créixer un 9%, consolidant la seua evolució dins del negoci global. A més, l’empresa va destinar 78,9 milions d’euros en descomptes i avantatges per als socis-clients.

Antonio Rodríguez Lázaro, director general de Consum

Inversió i expansió

Consum va invertir 231 milions d’euros en 2025, centrats en logística, innovació i millora de la seua xarxa comercial. D’aquesta quantitat, 34 milions es van destinar a projectes d’innovació.

Entre les actuacions principals destaquen la plataforma logística de Noblejas (Toledo) i el desenvolupament en la Zona Franca. Estes infraestructures permetran reforçar la distribució i facilitar l’expansió cap a nous mercats.

La xarxa comercial arriba als 1.017 supermercats, amb 514 botigues pròpies i 503 franquícies Charter. Durant 2025 es van obrir 59 establiments nous i per a 2026 es preveuen 55 obertures més.

La informació completa sobre l’evolució de la cooperativa es pot consultar en la web oficial de Consum.

Ocupació i conciliació

La cooperativa va crear 1.162 llocs de treball en 2025 i va assolir una plantilla de 23.031 persones. El 93,8% són socis treballadors, fet que reforça el model cooperatiu.

El salari mitjà es va situar en 2.097 euros bruts mensuals. A més, Consum va destinar 22 milions a millores salarials i va repartir 128,7 milions d’euros entre retorns i primes.

L’empresa va invertir 77 milions en polítiques de conciliació i va implantar la jornada laboral de cinc dies en tota la seua xarxa. Aquestes mesures li permeten mantindre el certificat EFR i la qualificació A+ en conciliació familiar.

Clients, proveïdors i producte

Consum va superar els 5,3 milions de socis-clients, un 6,8% més. La cooperativa ofereix prop de 16.000 referències i manté un fort pes de marques líders.

El 98,3% de les compres es realitza a proveïdors nacionals i el 68,1% a proveïdors locals. L’empresa prioritza el producte de proximitat, especialment en frescos.

El termini mitjà de pagament es manté en 40 dies. A més, tota la carn fresca compta amb certificació de benestar animal.

Compromís social i ambiental

Durant 2025, Consum va col·laborar en 1.187 iniciatives socials i va reforçar el programa Profit, que va assolir els 32,7 milions d’euros.

En l’àmbit ambiental, la petjada de carboni va augmentar un 16% per circumstàncies puntuals, encara que la reducció acumulada en l’última dècada arriba al 78%. Més del 98% de l’energia utilitzada prové de fonts renovables.

La cooperativa també impulsa l’economia circular amb l’ús de materials reciclats en bosses i targetes, i manté el certificat de residu zero.

Previsions per a 2026

Consum preveu un creixement d’entre el 5,6% i el 5,7% en 2026. La companyia continuarà apostant per l’expansió progressiva, la millora del servei i l’equilibri entre desenvolupament econòmic i benestar.

Després de més de 50 anys de trajectòria, la cooperativa consolida un model basat en la proximitat, la sostenibilitat i la qualitat de l’ocupació.

Últimes notícies

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.