Deu persones han tingut contacte amb el brot de grip aviària detectada a l’Albufera

Deu persones han estat en contacte directe amb aus aquàtiques afectades al brot de grip aviària detectat a l’Albufera de València.

Sanitat ha aplicat un protocol per vigilar el seu estat de salut, que de moment és bo, i a més no mostren símptomes d’infecció.

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha detectat, a través dels tècnics del servei de Producció i Seguretat Animal, un brot de grip aviària al Parc Natural de l’Albufera de València afecta únicament a aus aquàtiques i en concret, exemplars del xatrac comú.

Després de l’alerta, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat el Protocol de Prevenció, Detecció Precoç i Control de Grip aviària a Persones exposades a Focus en Aus i Visons del Ministeri de Sanitat.

D’esta manera, entre les accions ordenades per Agricultura, queda prohibida la cria d’ànecs i oques amb altres espècies d’aviram. També es veta la cria d’aviram a l’aire lliure. S’estableix la prohibició de donar aigua a aus de corral procedent de dipòsits als quals puguen accedir animals silvestres tret que siga tractada per desactivar possibles virus de grip aviària.

La Direcció Federal de Salut Pública ja ha contactat amb estes persones per aplicar, de manera preventiva, les mesures previstes al protocol, que consisteixen en vigilància activa de l’estat de salut (presa de temperatura, símptomes), reducció de les interaccions socials i una prova PCR per a la detecció del virus en el cas d’un contagi hipotètic, entre d’altres.

Tal com recull el protocol, la transmissió de les aus als humans és un fenomen “poc freqüent“, com demostra “l’escàs nombre de casos detectats en humans malgrat tots els focus detectats en aus, i la probabilitat de transmissió persona a persona és encara menor”, ​​assenyala Sanitat.

D’altra banda, Agricultura n’ha activat un altre protocol específic per a les granges d’aus de poblacions properes a l’Albufera que estableix una sèrie de mesures preventives per evitar el contagi com posar a cobert totes les aus que estiguen aire lliure.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.