Deu persones han tingut contacte amb el brot de grip aviària detectada a l’Albufera

Deu persones han estat en contacte directe amb aus aquàtiques afectades al brot de grip aviària detectat a l’Albufera de València.

Sanitat ha aplicat un protocol per vigilar el seu estat de salut, que de moment és bo, i a més no mostren símptomes d’infecció.

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha detectat, a través dels tècnics del servei de Producció i Seguretat Animal, un brot de grip aviària al Parc Natural de l’Albufera de València afecta únicament a aus aquàtiques i en concret, exemplars del xatrac comú.

Després de l’alerta, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat el Protocol de Prevenció, Detecció Precoç i Control de Grip aviària a Persones exposades a Focus en Aus i Visons del Ministeri de Sanitat.

D’esta manera, entre les accions ordenades per Agricultura, queda prohibida la cria d’ànecs i oques amb altres espècies d’aviram. També es veta la cria d’aviram a l’aire lliure. S’estableix la prohibició de donar aigua a aus de corral procedent de dipòsits als quals puguen accedir animals silvestres tret que siga tractada per desactivar possibles virus de grip aviària.

La Direcció Federal de Salut Pública ja ha contactat amb estes persones per aplicar, de manera preventiva, les mesures previstes al protocol, que consisteixen en vigilància activa de l’estat de salut (presa de temperatura, símptomes), reducció de les interaccions socials i una prova PCR per a la detecció del virus en el cas d’un contagi hipotètic, entre d’altres.

Tal com recull el protocol, la transmissió de les aus als humans és un fenomen “poc freqüent“, com demostra “l’escàs nombre de casos detectats en humans malgrat tots els focus detectats en aus, i la probabilitat de transmissió persona a persona és encara menor”, ​​assenyala Sanitat.

D’altra banda, Agricultura n’ha activat un altre protocol específic per a les granges d’aus de poblacions properes a l’Albufera que estableix una sèrie de mesures preventives per evitar el contagi com posar a cobert totes les aus que estiguen aire lliure.

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.