Deu persones han tingut contacte amb el brot de grip aviària detectada a l’Albufera

Deu persones han estat en contacte directe amb aus aquàtiques afectades al brot de grip aviària detectat a l’Albufera de València.

Sanitat ha aplicat un protocol per vigilar el seu estat de salut, que de moment és bo, i a més no mostren símptomes d’infecció.

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha detectat, a través dels tècnics del servei de Producció i Seguretat Animal, un brot de grip aviària al Parc Natural de l’Albufera de València afecta únicament a aus aquàtiques i en concret, exemplars del xatrac comú.

Després de l’alerta, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat el Protocol de Prevenció, Detecció Precoç i Control de Grip aviària a Persones exposades a Focus en Aus i Visons del Ministeri de Sanitat.

D’esta manera, entre les accions ordenades per Agricultura, queda prohibida la cria d’ànecs i oques amb altres espècies d’aviram. També es veta la cria d’aviram a l’aire lliure. S’estableix la prohibició de donar aigua a aus de corral procedent de dipòsits als quals puguen accedir animals silvestres tret que siga tractada per desactivar possibles virus de grip aviària.

La Direcció Federal de Salut Pública ja ha contactat amb estes persones per aplicar, de manera preventiva, les mesures previstes al protocol, que consisteixen en vigilància activa de l’estat de salut (presa de temperatura, símptomes), reducció de les interaccions socials i una prova PCR per a la detecció del virus en el cas d’un contagi hipotètic, entre d’altres.

Tal com recull el protocol, la transmissió de les aus als humans és un fenomen “poc freqüent“, com demostra “l’escàs nombre de casos detectats en humans malgrat tots els focus detectats en aus, i la probabilitat de transmissió persona a persona és encara menor”, ​​assenyala Sanitat.

D’altra banda, Agricultura n’ha activat un altre protocol específic per a les granges d’aus de poblacions properes a l’Albufera que estableix una sèrie de mesures preventives per evitar el contagi com posar a cobert totes les aus que estiguen aire lliure.

Últimes notícies

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.
FILMOTECA D'ESTIU