Deu persones han tingut contacte amb el brot de grip aviària detectada a l’Albufera

Deu persones han estat en contacte directe amb aus aquàtiques afectades al brot de grip aviària detectat a l’Albufera de València.

Sanitat ha aplicat un protocol per vigilar el seu estat de salut, que de moment és bo, i a més no mostren símptomes d’infecció.

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha detectat, a través dels tècnics del servei de Producció i Seguretat Animal, un brot de grip aviària al Parc Natural de l’Albufera de València afecta únicament a aus aquàtiques i en concret, exemplars del xatrac comú.

Després de l’alerta, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat el Protocol de Prevenció, Detecció Precoç i Control de Grip aviària a Persones exposades a Focus en Aus i Visons del Ministeri de Sanitat.

D’esta manera, entre les accions ordenades per Agricultura, queda prohibida la cria d’ànecs i oques amb altres espècies d’aviram. També es veta la cria d’aviram a l’aire lliure. S’estableix la prohibició de donar aigua a aus de corral procedent de dipòsits als quals puguen accedir animals silvestres tret que siga tractada per desactivar possibles virus de grip aviària.

La Direcció Federal de Salut Pública ja ha contactat amb estes persones per aplicar, de manera preventiva, les mesures previstes al protocol, que consisteixen en vigilància activa de l’estat de salut (presa de temperatura, símptomes), reducció de les interaccions socials i una prova PCR per a la detecció del virus en el cas d’un contagi hipotètic, entre d’altres.

Tal com recull el protocol, la transmissió de les aus als humans és un fenomen “poc freqüent“, com demostra “l’escàs nombre de casos detectats en humans malgrat tots els focus detectats en aus, i la probabilitat de transmissió persona a persona és encara menor”, ​​assenyala Sanitat.

D’altra banda, Agricultura n’ha activat un altre protocol específic per a les granges d’aus de poblacions properes a l’Albufera que estableix una sèrie de mesures preventives per evitar el contagi com posar a cobert totes les aus que estiguen aire lliure.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.