Deu persones han tingut contacte amb el brot de grip aviària detectada a l’Albufera

Deu persones han estat en contacte directe amb aus aquàtiques afectades al brot de grip aviària detectat a l’Albufera de València.

Sanitat ha aplicat un protocol per vigilar el seu estat de salut, que de moment és bo, i a més no mostren símptomes d’infecció.

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha detectat, a través dels tècnics del servei de Producció i Seguretat Animal, un brot de grip aviària al Parc Natural de l’Albufera de València afecta únicament a aus aquàtiques i en concret, exemplars del xatrac comú.

Després de l’alerta, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat el Protocol de Prevenció, Detecció Precoç i Control de Grip aviària a Persones exposades a Focus en Aus i Visons del Ministeri de Sanitat.

D’esta manera, entre les accions ordenades per Agricultura, queda prohibida la cria d’ànecs i oques amb altres espècies d’aviram. També es veta la cria d’aviram a l’aire lliure. S’estableix la prohibició de donar aigua a aus de corral procedent de dipòsits als quals puguen accedir animals silvestres tret que siga tractada per desactivar possibles virus de grip aviària.

La Direcció Federal de Salut Pública ja ha contactat amb estes persones per aplicar, de manera preventiva, les mesures previstes al protocol, que consisteixen en vigilància activa de l’estat de salut (presa de temperatura, símptomes), reducció de les interaccions socials i una prova PCR per a la detecció del virus en el cas d’un contagi hipotètic, entre d’altres.

Tal com recull el protocol, la transmissió de les aus als humans és un fenomen “poc freqüent“, com demostra “l’escàs nombre de casos detectats en humans malgrat tots els focus detectats en aus, i la probabilitat de transmissió persona a persona és encara menor”, ​​assenyala Sanitat.

D’altra banda, Agricultura n’ha activat un altre protocol específic per a les granges d’aus de poblacions properes a l’Albufera que estableix una sèrie de mesures preventives per evitar el contagi com posar a cobert totes les aus que estiguen aire lliure.

Últimes notícies

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.