Companys i familiars s’acomiaden de Verónica Forqué, una lluitadora

 

Companys de professió i del concurs ‘Masterchef’, en el qual l’actriu Verónica Forqué va fer la seua última aparició televisiva, van acudir ahir al tanatori madrileny de Sant Isidre per a donar l’últim adeu a la intèrpret, trobada sense vida dilluns passat en el seu domicili.

Així, Pepón Nieto, qui va compartir amb rodatge amb Forqué en la pel·lícula ‘El tiempo de la felicidad’, ha explicat que encara no es creu la mort de l’actriu. «Feia bastant temps que no parlava amb ella i feia molt que ella no contestava. Les últimes vegades que l’he vista ha sigut per la televisió en el programa ‘Masterchef’ i en entrevistes», ha explicat.

Verónica Forqué era una «lluitadora i una dona meravellosa», una dona que «sempre ha arribat sumant als llocs», amb aquestes paraules ha definit a l’actriu madrilenya morta ahir la seua companya i amiga Cayetana Guillén Cuervo, una de les moltes persones que s’han acostat a donar-li el seu últim adeu.

 

 

Els seus companys de rodatge han donat el condol a la família de Verónica Forqué

 

Al llarg de la vesprada també s’han acostat companys i amics com Antonio Resines, Silvia Abascal,  Silvia Marsó, Tamar Noves, Belén Cuesta, Jorque Suquet, Isabel Ordaz o David Bustamante, qui va compartir fogons amb Forqué en el concurs «Masterchef».

Segons declaracions de Guillén Cuervo a la seua arribada al tanatori, feia «relativament poc» que havia vist a Forqué, «una dona meravellosa que ha fet les millors pel·lícules del nostre cinema i que sempre ha arribat sumant als llocs, rient, amb bona energia, dient una frase estupenda», ha assenyalat.

«Ella sempre sumava en els rodatges -ha afegit- en els menjars, en les reunions, sempre una cosa bonica i positiu. En aquesta mena de persones et sacseja molt més l’absència«.

Per part seua, l’actriu Isabel Ordaz, qui va compartir repartiment en ‘Pepa i Pepe’, ha qualificat a Forqué de «gran amiga», recordant que la intèrpret «ha patit molt». «Estem tots molt tristos i bastant desolats», ha assenyalat, abans de recordar alguns moments que van compartir per la sèrie.

«Teníem un grup de sopar que anàvem a la seua casa o veníem a la meua i també teníem un projecte d’àudio que després es va frustrar. Tenia molta màgia, molts riures, un gran sentit de l’humor i un cor molt generós», ha afegit.

Per a Silvia Marsó, companya de taules en obres de teatre, l’actriu era «una de les millors persones de la professió». «Tots, absolutament tots la volem i la continuarem volent. Ha sigut de les actrius més importants d’aquest país que deixarà un buit insubstituïble perquè com ella no hi ha hagut ni hi haurà res semblant», ha indicat.

«Era un àngel. L’adoràvem tots, ha deixat un dolor molt gran. Era una persona molt sensible i plena de llum i el que s’haja pogut veure aquests últims temps era perquè estava molt malalta i calia cuidar-la», ha lamentat Marsó.

El productor Enrique Cerezo ha assegurat que era «una gran persona i una magnífica actriu». «Jo vaig començar a treballar al cinema amb el seu pare, magnífic director de cinema i hem tingut una bona relació durant més de 50 anys. El primer que record és veure-la, quan era una xiqueta amb 10 anys que venia a visitar els rodatges de les pel·lícules del seu pare i des de llavors fixa’t el temps que ha passat. Ho sent de veritat, ha sigut una pena per al cinema i el teatre espanyol i per a la seua família i afins», ha recalcat.

El cantant David Bustamante, participant en ‘Masterchef’ en la mateixa edició que Forqué, ha elogiat a l’actriu, una persona «meravellosa, dolça, especial, espiritual i una grandíssima artista i meravellosa companya». «Són moments molt difícils, on no hi ha cap paraula i no podíem no ser ací per a acomiadar-la perquè li la volia molt», ha assegurat.

Així mateix, una altra concursant de l’espai televisiu, Vanesa Romero, ha remarcat que fa uns dies va estar al costat de Forqué en la desfilada del dissenyador Eduardo Navarrete. «Vaig estar parlant amb ella i estava bé, vam estar xarrant i compartint vivències», ha comentat.

En la mateixa línia, la presentadora i col·laboradora Terelu Campos ha agraït poder haver fet aquest programa amb ella, «en el qual ha sigut immensament feliç». «No ho dubteu per favor, i que jo haja pogut formar part d’aquest equip perquè al final vivim moltes hores junts amb enregistraments llarguíssims, dies sencers, viatges quan algú és única i especial», ha recalcat.

Pel tanatori també han passat altres companys com Silvia Abascal, qui va formar amb Forqué un reeixit binomi filla-mare en la popular sèrie ‘Pepa i Pepe’. «Era una persona molt especial, de mimosa, d’alegre, de generosa, de divertida… és que les persones que ens han fet riure cal agrair-les sempre no?», ha comentat.

També han acudit a donar el seu últim adeu, actrius com Belén Cuesta, la guionista Isa Campos o actors com Tamar NovesJorge Suquet o Antonio Resines (qui va formar tàndem amb Forqué en pel·lícules com ‘La vida alegre’ o ‘El baile del pato’, a més d’en la sèrie ‘Eva i Adán, agència matrimonial’).

El Teatre Espanyol acollirà aquest dimecres la capella ardent de l’actriu d’11.00 a 16.00 hores. Actors i responsables polítics ja van expressar la seua «tristesa» i es van mostrar «en xoc» per la defunció de l’actriu, de la qual van destacar la seua «dolçor», «companyonia» i els seus dots com a actriu.

Forqué va morir als 66 anys en el seu domicili de Madrid, on els serveis d’emergència van trobar el seu cos sense vida.

L’autòpsia de Verónica Forqué confirma que va morir per asfíxia mecànica del coll.

Últimes notícies

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.