Companys i familiars s’acomiaden de Verónica Forqué, una lluitadora

 

Companys de professió i del concurs ‘Masterchef’, en el qual l’actriu Verónica Forqué va fer la seua última aparició televisiva, van acudir ahir al tanatori madrileny de Sant Isidre per a donar l’últim adeu a la intèrpret, trobada sense vida dilluns passat en el seu domicili.

Així, Pepón Nieto, qui va compartir amb rodatge amb Forqué en la pel·lícula ‘El tiempo de la felicidad’, ha explicat que encara no es creu la mort de l’actriu. «Feia bastant temps que no parlava amb ella i feia molt que ella no contestava. Les últimes vegades que l’he vista ha sigut per la televisió en el programa ‘Masterchef’ i en entrevistes», ha explicat.

Verónica Forqué era una «lluitadora i una dona meravellosa», una dona que «sempre ha arribat sumant als llocs», amb aquestes paraules ha definit a l’actriu madrilenya morta ahir la seua companya i amiga Cayetana Guillén Cuervo, una de les moltes persones que s’han acostat a donar-li el seu últim adeu.

 

 

Els seus companys de rodatge han donat el condol a la família de Verónica Forqué

 

Al llarg de la vesprada també s’han acostat companys i amics com Antonio Resines, Silvia Abascal,  Silvia Marsó, Tamar Noves, Belén Cuesta, Jorque Suquet, Isabel Ordaz o David Bustamante, qui va compartir fogons amb Forqué en el concurs «Masterchef».

Segons declaracions de Guillén Cuervo a la seua arribada al tanatori, feia «relativament poc» que havia vist a Forqué, «una dona meravellosa que ha fet les millors pel·lícules del nostre cinema i que sempre ha arribat sumant als llocs, rient, amb bona energia, dient una frase estupenda», ha assenyalat.

«Ella sempre sumava en els rodatges -ha afegit- en els menjars, en les reunions, sempre una cosa bonica i positiu. En aquesta mena de persones et sacseja molt més l’absència«.

Per part seua, l’actriu Isabel Ordaz, qui va compartir repartiment en ‘Pepa i Pepe’, ha qualificat a Forqué de «gran amiga», recordant que la intèrpret «ha patit molt». «Estem tots molt tristos i bastant desolats», ha assenyalat, abans de recordar alguns moments que van compartir per la sèrie.

«Teníem un grup de sopar que anàvem a la seua casa o veníem a la meua i també teníem un projecte d’àudio que després es va frustrar. Tenia molta màgia, molts riures, un gran sentit de l’humor i un cor molt generós», ha afegit.

Per a Silvia Marsó, companya de taules en obres de teatre, l’actriu era «una de les millors persones de la professió». «Tots, absolutament tots la volem i la continuarem volent. Ha sigut de les actrius més importants d’aquest país que deixarà un buit insubstituïble perquè com ella no hi ha hagut ni hi haurà res semblant», ha indicat.

«Era un àngel. L’adoràvem tots, ha deixat un dolor molt gran. Era una persona molt sensible i plena de llum i el que s’haja pogut veure aquests últims temps era perquè estava molt malalta i calia cuidar-la», ha lamentat Marsó.

El productor Enrique Cerezo ha assegurat que era «una gran persona i una magnífica actriu». «Jo vaig començar a treballar al cinema amb el seu pare, magnífic director de cinema i hem tingut una bona relació durant més de 50 anys. El primer que record és veure-la, quan era una xiqueta amb 10 anys que venia a visitar els rodatges de les pel·lícules del seu pare i des de llavors fixa’t el temps que ha passat. Ho sent de veritat, ha sigut una pena per al cinema i el teatre espanyol i per a la seua família i afins», ha recalcat.

El cantant David Bustamante, participant en ‘Masterchef’ en la mateixa edició que Forqué, ha elogiat a l’actriu, una persona «meravellosa, dolça, especial, espiritual i una grandíssima artista i meravellosa companya». «Són moments molt difícils, on no hi ha cap paraula i no podíem no ser ací per a acomiadar-la perquè li la volia molt», ha assegurat.

Així mateix, una altra concursant de l’espai televisiu, Vanesa Romero, ha remarcat que fa uns dies va estar al costat de Forqué en la desfilada del dissenyador Eduardo Navarrete. «Vaig estar parlant amb ella i estava bé, vam estar xarrant i compartint vivències», ha comentat.

En la mateixa línia, la presentadora i col·laboradora Terelu Campos ha agraït poder haver fet aquest programa amb ella, «en el qual ha sigut immensament feliç». «No ho dubteu per favor, i que jo haja pogut formar part d’aquest equip perquè al final vivim moltes hores junts amb enregistraments llarguíssims, dies sencers, viatges quan algú és única i especial», ha recalcat.

Pel tanatori també han passat altres companys com Silvia Abascal, qui va formar amb Forqué un reeixit binomi filla-mare en la popular sèrie ‘Pepa i Pepe’. «Era una persona molt especial, de mimosa, d’alegre, de generosa, de divertida… és que les persones que ens han fet riure cal agrair-les sempre no?», ha comentat.

També han acudit a donar el seu últim adeu, actrius com Belén Cuesta, la guionista Isa Campos o actors com Tamar NovesJorge Suquet o Antonio Resines (qui va formar tàndem amb Forqué en pel·lícules com ‘La vida alegre’ o ‘El baile del pato’, a més d’en la sèrie ‘Eva i Adán, agència matrimonial’).

El Teatre Espanyol acollirà aquest dimecres la capella ardent de l’actriu d’11.00 a 16.00 hores. Actors i responsables polítics ja van expressar la seua «tristesa» i es van mostrar «en xoc» per la defunció de l’actriu, de la qual van destacar la seua «dolçor», «companyonia» i els seus dots com a actriu.

Forqué va morir als 66 anys en el seu domicili de Madrid, on els serveis d’emergència van trobar el seu cos sense vida.

L’autòpsia de Verónica Forqué confirma que va morir per asfíxia mecànica del coll.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.