Companys i familiars s’acomiaden de Verónica Forqué, una lluitadora

 

Companys de professió i del concurs ‘Masterchef’, en el qual l’actriu Verónica Forqué va fer la seua última aparició televisiva, van acudir ahir al tanatori madrileny de Sant Isidre per a donar l’últim adeu a la intèrpret, trobada sense vida dilluns passat en el seu domicili.

Així, Pepón Nieto, qui va compartir amb rodatge amb Forqué en la pel·lícula ‘El tiempo de la felicidad’, ha explicat que encara no es creu la mort de l’actriu. “Feia bastant temps que no parlava amb ella i feia molt que ella no contestava. Les últimes vegades que l’he vista ha sigut per la televisió en el programa ‘Masterchef’ i en entrevistes”, ha explicat.

Verónica Forqué era una “lluitadora i una dona meravellosa”, una dona que “sempre ha arribat sumant als llocs”, amb aquestes paraules ha definit a l’actriu madrilenya morta ahir la seua companya i amiga Cayetana Guillén Cuervo, una de les moltes persones que s’han acostat a donar-li el seu últim adeu.

 

 

Els seus companys de rodatge han donat el condol a la família de Verónica Forqué

 

Al llarg de la vesprada també s’han acostat companys i amics com Antonio Resines, Silvia Abascal,  Silvia Marsó, Tamar Noves, Belén Cuesta, Jorque Suquet, Isabel Ordaz o David Bustamante, qui va compartir fogons amb Forqué en el concurs “Masterchef”.

Segons declaracions de Guillén Cuervo a la seua arribada al tanatori, feia “relativament poc” que havia vist a Forqué, “una dona meravellosa que ha fet les millors pel·lícules del nostre cinema i que sempre ha arribat sumant als llocs, rient, amb bona energia, dient una frase estupenda”, ha assenyalat.

“Ella sempre sumava en els rodatges -ha afegit- en els menjars, en les reunions, sempre una cosa bonica i positiu. En aquesta mena de persones et sacseja molt més l’absència“.

Per part seua, l’actriu Isabel Ordaz, qui va compartir repartiment en ‘Pepa i Pepe’, ha qualificat a Forqué de “gran amiga”, recordant que la intèrpret “ha patit molt”. “Estem tots molt tristos i bastant desolats”, ha assenyalat, abans de recordar alguns moments que van compartir per la sèrie.

“Teníem un grup de sopar que anàvem a la seua casa o veníem a la meua i també teníem un projecte d’àudio que després es va frustrar. Tenia molta màgia, molts riures, un gran sentit de l’humor i un cor molt generós”, ha afegit.

Per a Silvia Marsó, companya de taules en obres de teatre, l’actriu era “una de les millors persones de la professió”. “Tots, absolutament tots la volem i la continuarem volent. Ha sigut de les actrius més importants d’aquest país que deixarà un buit insubstituïble perquè com ella no hi ha hagut ni hi haurà res semblant”, ha indicat.

“Era un àngel. L’adoràvem tots, ha deixat un dolor molt gran. Era una persona molt sensible i plena de llum i el que s’haja pogut veure aquests últims temps era perquè estava molt malalta i calia cuidar-la”, ha lamentat Marsó.

El productor Enrique Cerezo ha assegurat que era “una gran persona i una magnífica actriu”. “Jo vaig començar a treballar al cinema amb el seu pare, magnífic director de cinema i hem tingut una bona relació durant més de 50 anys. El primer que record és veure-la, quan era una xiqueta amb 10 anys que venia a visitar els rodatges de les pel·lícules del seu pare i des de llavors fixa’t el temps que ha passat. Ho sent de veritat, ha sigut una pena per al cinema i el teatre espanyol i per a la seua família i afins”, ha recalcat.

El cantant David Bustamante, participant en ‘Masterchef’ en la mateixa edició que Forqué, ha elogiat a l’actriu, una persona “meravellosa, dolça, especial, espiritual i una grandíssima artista i meravellosa companya”. “Són moments molt difícils, on no hi ha cap paraula i no podíem no ser ací per a acomiadar-la perquè li la volia molt”, ha assegurat.

Així mateix, una altra concursant de l’espai televisiu, Vanesa Romero, ha remarcat que fa uns dies va estar al costat de Forqué en la desfilada del dissenyador Eduardo Navarrete. “Vaig estar parlant amb ella i estava bé, vam estar xarrant i compartint vivències”, ha comentat.

En la mateixa línia, la presentadora i col·laboradora Terelu Campos ha agraït poder haver fet aquest programa amb ella, “en el qual ha sigut immensament feliç”. “No ho dubteu per favor, i que jo haja pogut formar part d’aquest equip perquè al final vivim moltes hores junts amb enregistraments llarguíssims, dies sencers, viatges quan algú és única i especial”, ha recalcat.

Pel tanatori també han passat altres companys com Silvia Abascal, qui va formar amb Forqué un reeixit binomi filla-mare en la popular sèrie ‘Pepa i Pepe’. “Era una persona molt especial, de mimosa, d’alegre, de generosa, de divertida… és que les persones que ens han fet riure cal agrair-les sempre no?”, ha comentat.

També han acudit a donar el seu últim adeu, actrius com Belén Cuesta, la guionista Isa Campos o actors com Tamar NovesJorge Suquet o Antonio Resines (qui va formar tàndem amb Forqué en pel·lícules com ‘La vida alegre’ o ‘El baile del pato’, a més d’en la sèrie ‘Eva i Adán, agència matrimonial’).

El Teatre Espanyol acollirà aquest dimecres la capella ardent de l’actriu d’11.00 a 16.00 hores. Actors i responsables polítics ja van expressar la seua “tristesa” i es van mostrar “en xoc” per la defunció de l’actriu, de la qual van destacar la seua “dolçor”, “companyonia” i els seus dots com a actriu.

Forqué va morir als 66 anys en el seu domicili de Madrid, on els serveis d’emergència van trobar el seu cos sense vida.

L’autòpsia de Verónica Forqué confirma que va morir per asfíxia mecànica del coll.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.