Companys i familiars s’acomiaden de Verónica Forqué, una lluitadora

 

Companys de professió i del concurs ‘Masterchef’, en el qual l’actriu Verónica Forqué va fer la seua última aparició televisiva, van acudir ahir al tanatori madrileny de Sant Isidre per a donar l’últim adeu a la intèrpret, trobada sense vida dilluns passat en el seu domicili.

Així, Pepón Nieto, qui va compartir amb rodatge amb Forqué en la pel·lícula ‘El tiempo de la felicidad’, ha explicat que encara no es creu la mort de l’actriu. «Feia bastant temps que no parlava amb ella i feia molt que ella no contestava. Les últimes vegades que l’he vista ha sigut per la televisió en el programa ‘Masterchef’ i en entrevistes», ha explicat.

Verónica Forqué era una «lluitadora i una dona meravellosa», una dona que «sempre ha arribat sumant als llocs», amb aquestes paraules ha definit a l’actriu madrilenya morta ahir la seua companya i amiga Cayetana Guillén Cuervo, una de les moltes persones que s’han acostat a donar-li el seu últim adeu.

 

 

Els seus companys de rodatge han donat el condol a la família de Verónica Forqué

 

Al llarg de la vesprada també s’han acostat companys i amics com Antonio Resines, Silvia Abascal,  Silvia Marsó, Tamar Noves, Belén Cuesta, Jorque Suquet, Isabel Ordaz o David Bustamante, qui va compartir fogons amb Forqué en el concurs «Masterchef».

Segons declaracions de Guillén Cuervo a la seua arribada al tanatori, feia «relativament poc» que havia vist a Forqué, «una dona meravellosa que ha fet les millors pel·lícules del nostre cinema i que sempre ha arribat sumant als llocs, rient, amb bona energia, dient una frase estupenda», ha assenyalat.

«Ella sempre sumava en els rodatges -ha afegit- en els menjars, en les reunions, sempre una cosa bonica i positiu. En aquesta mena de persones et sacseja molt més l’absència«.

Per part seua, l’actriu Isabel Ordaz, qui va compartir repartiment en ‘Pepa i Pepe’, ha qualificat a Forqué de «gran amiga», recordant que la intèrpret «ha patit molt». «Estem tots molt tristos i bastant desolats», ha assenyalat, abans de recordar alguns moments que van compartir per la sèrie.

«Teníem un grup de sopar que anàvem a la seua casa o veníem a la meua i també teníem un projecte d’àudio que després es va frustrar. Tenia molta màgia, molts riures, un gran sentit de l’humor i un cor molt generós», ha afegit.

Per a Silvia Marsó, companya de taules en obres de teatre, l’actriu era «una de les millors persones de la professió». «Tots, absolutament tots la volem i la continuarem volent. Ha sigut de les actrius més importants d’aquest país que deixarà un buit insubstituïble perquè com ella no hi ha hagut ni hi haurà res semblant», ha indicat.

«Era un àngel. L’adoràvem tots, ha deixat un dolor molt gran. Era una persona molt sensible i plena de llum i el que s’haja pogut veure aquests últims temps era perquè estava molt malalta i calia cuidar-la», ha lamentat Marsó.

El productor Enrique Cerezo ha assegurat que era «una gran persona i una magnífica actriu». «Jo vaig començar a treballar al cinema amb el seu pare, magnífic director de cinema i hem tingut una bona relació durant més de 50 anys. El primer que record és veure-la, quan era una xiqueta amb 10 anys que venia a visitar els rodatges de les pel·lícules del seu pare i des de llavors fixa’t el temps que ha passat. Ho sent de veritat, ha sigut una pena per al cinema i el teatre espanyol i per a la seua família i afins», ha recalcat.

El cantant David Bustamante, participant en ‘Masterchef’ en la mateixa edició que Forqué, ha elogiat a l’actriu, una persona «meravellosa, dolça, especial, espiritual i una grandíssima artista i meravellosa companya». «Són moments molt difícils, on no hi ha cap paraula i no podíem no ser ací per a acomiadar-la perquè li la volia molt», ha assegurat.

Així mateix, una altra concursant de l’espai televisiu, Vanesa Romero, ha remarcat que fa uns dies va estar al costat de Forqué en la desfilada del dissenyador Eduardo Navarrete. «Vaig estar parlant amb ella i estava bé, vam estar xarrant i compartint vivències», ha comentat.

En la mateixa línia, la presentadora i col·laboradora Terelu Campos ha agraït poder haver fet aquest programa amb ella, «en el qual ha sigut immensament feliç». «No ho dubteu per favor, i que jo haja pogut formar part d’aquest equip perquè al final vivim moltes hores junts amb enregistraments llarguíssims, dies sencers, viatges quan algú és única i especial», ha recalcat.

Pel tanatori també han passat altres companys com Silvia Abascal, qui va formar amb Forqué un reeixit binomi filla-mare en la popular sèrie ‘Pepa i Pepe’. «Era una persona molt especial, de mimosa, d’alegre, de generosa, de divertida… és que les persones que ens han fet riure cal agrair-les sempre no?», ha comentat.

També han acudit a donar el seu últim adeu, actrius com Belén Cuesta, la guionista Isa Campos o actors com Tamar NovesJorge Suquet o Antonio Resines (qui va formar tàndem amb Forqué en pel·lícules com ‘La vida alegre’ o ‘El baile del pato’, a més d’en la sèrie ‘Eva i Adán, agència matrimonial’).

El Teatre Espanyol acollirà aquest dimecres la capella ardent de l’actriu d’11.00 a 16.00 hores. Actors i responsables polítics ja van expressar la seua «tristesa» i es van mostrar «en xoc» per la defunció de l’actriu, de la qual van destacar la seua «dolçor», «companyonia» i els seus dots com a actriu.

Forqué va morir als 66 anys en el seu domicili de Madrid, on els serveis d’emergència van trobar el seu cos sense vida.

L’autòpsia de Verónica Forqué confirma que va morir per asfíxia mecànica del coll.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.