11.3 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Alba Santana ja té les cendres de la seua mare, Mila Ximénez

La filla de Mila Ximénez, Alba Santana, va viatjar a Madrid des de Amsterdam per a estar amb la seua mare en el moment més complicat de la seua vida. Ara és moment de tornar, d’emprendre el viatge més trist de la seua vida sense la seua mare, però traslladant les restes mortals que per desig exprés de Mila Ximénez descansaran junt a ella en Amsterdam. La periodista sempre había dessitjat retirar-se en esta ciutat per a estar junt a la seua familia: la seua filla i els seus dos néts que eren el que ella més volia.

Alba ha estat arropada per la seua familia en Madrid

Alba va posar rumb a Madrid per a acomiadar-se de la seua mare, a la qual ha estat acompanyant en el seu domicili, al costat de la resta dels seus familiars directes, durant els seus últims dies de vida. Després de dos dies de tanatori, la filla de Mila, fruit del seu matrimoni amb el tenista Manolo Santana, ha rebut les cendres de la seua progenitora en l’habitatge d’esta. De fet, ha estat una treballadora de la funerària la que ha acudit expressament al lloc per a lliurar-les-hi en mà.

Desig complit

“Ella és on ha volgut estar sempre, al costat de la seua filla i dels seus néts, però la distància no ho ha permés. Mila tot el que ha planificat en els últims anys era pensant en el moment en el qual visqués al costat d’ells amb els quals tenia una relació molt pròxima. Este ha estat sempre l’objectiu de Mila”, va explicar el germà de la morta, Manolo Ximénez, al qual Mila estava molt unida.

Alba Santana agraeix les mostres d’afecte

Malgrat que sempre ha volgut mantenir-se al marge de l’exposició mediàtica de la seua mare, sent comptades les ocasions en les quals ha intervingut en algun programa de televisió, Alba Santana va decidir dijous passat entrar en directe en ‘Sálvame’ per a agrair tot el suport rebut i les innombrables mostres d’afecte. “Gràcies pel dia de hui, gràcies per tants anys, per tant d’afecte, gràcies per ahir, per la quantitat de gent que va venir a fer-me una abraçada. Estes abraçades els portaré gravats tota la vida”, va dir al mateix temps que despertava una enorme emoció entre els presents.

“Sent que en una certa manera l’hem compartit. A partir d’este punt això no ens uneix, però jo sé que estiga on estiga sempre la portarem en el cor“, va continuar dient amb la veu feta fallida i visiblement emocionada. “Jo sé el feliç que li feien els viatges a Amsterdam i la felicitat que m’ha donat donar-li això fins a l’últim moment. És veritat que durant la malaltia no em va agradar veure-la amb por i la vaig veure amb por, però ara no. La mort la va afrontar amb molta pau”, va indicar. “Quants risses li heu donat. Tenia claríssim que esta era la seua altra família. M’ha reconfortat tota la companyia, us vull moltíssim, de veritat, de cor, vos desitge a tots tot el millor”.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.