Nou revés per a Arantxa Sánchez Vicario: podria acabar en la presó

 

Arantxa Sánchez Vicario està una altra vegada immersa en una nova batalla en els tribunals. L’ex tenista i el seu exmarit, Josep Santacana, porten ja tres anys en plena lluita judicial per a segellar el seu divorci.

El procediment està sent bastant complex. La pandèmia del coronavirus ha retardat l’assumpte, que també s’està allargant en el temps perquè tots dos no han aconseguit arribar a un acord definitiu.

Qüestions com l’educació dels dos fills que tenen en comú i les pensions de manutenció estan sent el principal escull entre tots dos, malgrat tindre la custòdia compartida.

A més, el procés s’està duent a terme en els tribunals de Florida després que el recurs de la tenista paralitzara la sentència de divorci dictada en 2019.

Ara, l’exparella s’haurà d’enfrontar novament enfront d’un jutge. Encara que en esta ocasió ho faran de la mà, ja que tots dos estan sent investigats per la Fiscalia per un presumpte delicte d’alçament de béns.

En cas de confirmar-se la comissió del delicte, l’antenista i el que fora el seu marit durant deu anys podrien acabar a la presó.

Concretament, demanen per a ells quatre anys de presó per, presumptament, haver ocultat el seu patrimoni a través de diversos testaferros.

 

Arantxa Sánchez Vicario i el seu exmarit, acusats d’alçament de béns

 

En concret, estan acusats per un presumpte delicte d’alçament de béns al suposadament ocultar el seu patrimoni a través d’un testaferro per a esquivar pagar al Banc de Luxemburg un deute de més de 7,5 milions d’euros.

El cas va començar fa uns deu anys, quan la parella, ara en litigi per la custòdia dels seus fills després d’un dur procés judicial, encara estava junta. Segons desgrana la Fiscalia, tots dos van tramar llavors una xarxa d’empreses i testaferros per a buidar els seus comptes i canviar de nom una vintena d’habitatges, locals o aparcaments, entre altres immobles. Tot això per a esquivar el pagament dels 7,5 milions d’euros.

En l’escrit d’acusació, al qual ha tingut accés ABC, el fiscal deixa clar en diverses ocasions que l’esportista va actuar «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement» una vegada se li va notificar la reclamació del deute el juliol de 2010, explica ABC.

El Ministeri Públic detalla que l’entitat bancària va avançar a un banc espanyol els diners que la tenista havia d’abonar com a garant d’un deute amb Hisenda. Després, el Banc de Luxemburg va reclamar a la tenista la quantitat que havia abonat, però els diners no va ser retornat per la parella, per la qual cosa es va emportar el cas als tribunals.

El fiscal sosté que tant ella com el seu marit, que han viscut un tumultuós procés de separació, al costat d’altres cinc persones del seu entorn (a les quals la Fiscalia també els demana penes de presó) «van idear un pla consistent a descapitalitzar el seu nombrós patrimoni, frustrant d’esta manera el cobrament d’esta quantitat per part de la referida entitat», pel qual van buidar els seus comptes corrents.

Entre els còmplices del presumpte delicte, trobem a persones de l’entorn més pròxim de la parella que van actuar de testaferro. També al responsable de la gestoria que va dur a terme les operacions d’estes empreses.

Tots ells van fer «desaparéixer» els diners que Sánchez Vicario havia cobrat en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. El fiscal exposa que la tenista era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses, titulars de diversos béns immobles, que després de notificar-se-li el deute amb Hisenda van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

La Fiscalia demana quatre anys de presó per a l’ex tenista i el seu exmarit

 

Segons el citat document que presenta l’acusació, l’esportista ha actuat en diverses ocasions «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement».

El fiscal manifesta que Arantxa Sánchez Vicario era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses que van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

També era titular de diversos béns immobles i comptava amb diversos comptes bancaris on guardava els diners cobrats en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. Uns diners que va desaparéixer després de notificar-se la reclamació del deute.

Per tot això, la Fiscalia demana condemnar a la parella per un presumpte delicte d’alçament de béns o insolvència punible.

Sol·liciten per a ells un total de quatre anys de presó i 8.640 euros de multa, a més de 6,1 milions en responsabilitat civil. Mentrestant, per als còmplices demanen tres anys i mig de presó i multa de 7.560 euros.

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.