Nou revés per a Arantxa Sánchez Vicario: podria acabar en la presó

 

Arantxa Sánchez Vicario està una altra vegada immersa en una nova batalla en els tribunals. L’ex tenista i el seu exmarit, Josep Santacana, porten ja tres anys en plena lluita judicial per a segellar el seu divorci.

El procediment està sent bastant complex. La pandèmia del coronavirus ha retardat l’assumpte, que també s’està allargant en el temps perquè tots dos no han aconseguit arribar a un acord definitiu.

Qüestions com l’educació dels dos fills que tenen en comú i les pensions de manutenció estan sent el principal escull entre tots dos, malgrat tindre la custòdia compartida.

A més, el procés s’està duent a terme en els tribunals de Florida després que el recurs de la tenista paralitzara la sentència de divorci dictada en 2019.

Ara, l’exparella s’haurà d’enfrontar novament enfront d’un jutge. Encara que en esta ocasió ho faran de la mà, ja que tots dos estan sent investigats per la Fiscalia per un presumpte delicte d’alçament de béns.

En cas de confirmar-se la comissió del delicte, l’antenista i el que fora el seu marit durant deu anys podrien acabar a la presó.

Concretament, demanen per a ells quatre anys de presó per, presumptament, haver ocultat el seu patrimoni a través de diversos testaferros.

 

Arantxa Sánchez Vicario i el seu exmarit, acusats d’alçament de béns

 

En concret, estan acusats per un presumpte delicte d’alçament de béns al suposadament ocultar el seu patrimoni a través d’un testaferro per a esquivar pagar al Banc de Luxemburg un deute de més de 7,5 milions d’euros.

El cas va començar fa uns deu anys, quan la parella, ara en litigi per la custòdia dels seus fills després d’un dur procés judicial, encara estava junta. Segons desgrana la Fiscalia, tots dos van tramar llavors una xarxa d’empreses i testaferros per a buidar els seus comptes i canviar de nom una vintena d’habitatges, locals o aparcaments, entre altres immobles. Tot això per a esquivar el pagament dels 7,5 milions d’euros.

En l’escrit d’acusació, al qual ha tingut accés ABC, el fiscal deixa clar en diverses ocasions que l’esportista va actuar «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement» una vegada se li va notificar la reclamació del deute el juliol de 2010, explica ABC.

El Ministeri Públic detalla que l’entitat bancària va avançar a un banc espanyol els diners que la tenista havia d’abonar com a garant d’un deute amb Hisenda. Després, el Banc de Luxemburg va reclamar a la tenista la quantitat que havia abonat, però els diners no va ser retornat per la parella, per la qual cosa es va emportar el cas als tribunals.

El fiscal sosté que tant ella com el seu marit, que han viscut un tumultuós procés de separació, al costat d’altres cinc persones del seu entorn (a les quals la Fiscalia també els demana penes de presó) «van idear un pla consistent a descapitalitzar el seu nombrós patrimoni, frustrant d’esta manera el cobrament d’esta quantitat per part de la referida entitat», pel qual van buidar els seus comptes corrents.

Entre els còmplices del presumpte delicte, trobem a persones de l’entorn més pròxim de la parella que van actuar de testaferro. També al responsable de la gestoria que va dur a terme les operacions d’estes empreses.

Tots ells van fer «desaparéixer» els diners que Sánchez Vicario havia cobrat en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. El fiscal exposa que la tenista era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses, titulars de diversos béns immobles, que després de notificar-se-li el deute amb Hisenda van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

La Fiscalia demana quatre anys de presó per a l’ex tenista i el seu exmarit

 

Segons el citat document que presenta l’acusació, l’esportista ha actuat en diverses ocasions «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement».

El fiscal manifesta que Arantxa Sánchez Vicario era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses que van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

També era titular de diversos béns immobles i comptava amb diversos comptes bancaris on guardava els diners cobrats en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. Uns diners que va desaparéixer després de notificar-se la reclamació del deute.

Per tot això, la Fiscalia demana condemnar a la parella per un presumpte delicte d’alçament de béns o insolvència punible.

Sol·liciten per a ells un total de quatre anys de presó i 8.640 euros de multa, a més de 6,1 milions en responsabilitat civil. Mentrestant, per als còmplices demanen tres anys i mig de presó i multa de 7.560 euros.

Últimes notícies

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.