Nou revés per a Arantxa Sánchez Vicario: podria acabar en la presó

 

Arantxa Sánchez Vicario està una altra vegada immersa en una nova batalla en els tribunals. L’ex tenista i el seu exmarit, Josep Santacana, porten ja tres anys en plena lluita judicial per a segellar el seu divorci.

El procediment està sent bastant complex. La pandèmia del coronavirus ha retardat l’assumpte, que també s’està allargant en el temps perquè tots dos no han aconseguit arribar a un acord definitiu.

Qüestions com l’educació dels dos fills que tenen en comú i les pensions de manutenció estan sent el principal escull entre tots dos, malgrat tindre la custòdia compartida.

A més, el procés s’està duent a terme en els tribunals de Florida després que el recurs de la tenista paralitzara la sentència de divorci dictada en 2019.

Ara, l’exparella s’haurà d’enfrontar novament enfront d’un jutge. Encara que en esta ocasió ho faran de la mà, ja que tots dos estan sent investigats per la Fiscalia per un presumpte delicte d’alçament de béns.

En cas de confirmar-se la comissió del delicte, l’antenista i el que fora el seu marit durant deu anys podrien acabar a la presó.

Concretament, demanen per a ells quatre anys de presó per, presumptament, haver ocultat el seu patrimoni a través de diversos testaferros.

 

Arantxa Sánchez Vicario i el seu exmarit, acusats d’alçament de béns

 

En concret, estan acusats per un presumpte delicte d’alçament de béns al suposadament ocultar el seu patrimoni a través d’un testaferro per a esquivar pagar al Banc de Luxemburg un deute de més de 7,5 milions d’euros.

El cas va començar fa uns deu anys, quan la parella, ara en litigi per la custòdia dels seus fills després d’un dur procés judicial, encara estava junta. Segons desgrana la Fiscalia, tots dos van tramar llavors una xarxa d’empreses i testaferros per a buidar els seus comptes i canviar de nom una vintena d’habitatges, locals o aparcaments, entre altres immobles. Tot això per a esquivar el pagament dels 7,5 milions d’euros.

En l’escrit d’acusació, al qual ha tingut accés ABC, el fiscal deixa clar en diverses ocasions que l’esportista va actuar «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement» una vegada se li va notificar la reclamació del deute el juliol de 2010, explica ABC.

El Ministeri Públic detalla que l’entitat bancària va avançar a un banc espanyol els diners que la tenista havia d’abonar com a garant d’un deute amb Hisenda. Després, el Banc de Luxemburg va reclamar a la tenista la quantitat que havia abonat, però els diners no va ser retornat per la parella, per la qual cosa es va emportar el cas als tribunals.

El fiscal sosté que tant ella com el seu marit, que han viscut un tumultuós procés de separació, al costat d’altres cinc persones del seu entorn (a les quals la Fiscalia també els demana penes de presó) «van idear un pla consistent a descapitalitzar el seu nombrós patrimoni, frustrant d’esta manera el cobrament d’esta quantitat per part de la referida entitat», pel qual van buidar els seus comptes corrents.

Entre els còmplices del presumpte delicte, trobem a persones de l’entorn més pròxim de la parella que van actuar de testaferro. També al responsable de la gestoria que va dur a terme les operacions d’estes empreses.

Tots ells van fer «desaparéixer» els diners que Sánchez Vicario havia cobrat en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. El fiscal exposa que la tenista era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses, titulars de diversos béns immobles, que després de notificar-se-li el deute amb Hisenda van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

La Fiscalia demana quatre anys de presó per a l’ex tenista i el seu exmarit

 

Segons el citat document que presenta l’acusació, l’esportista ha actuat en diverses ocasions «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement».

El fiscal manifesta que Arantxa Sánchez Vicario era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses que van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

També era titular de diversos béns immobles i comptava amb diversos comptes bancaris on guardava els diners cobrats en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. Uns diners que va desaparéixer després de notificar-se la reclamació del deute.

Per tot això, la Fiscalia demana condemnar a la parella per un presumpte delicte d’alçament de béns o insolvència punible.

Sol·liciten per a ells un total de quatre anys de presó i 8.640 euros de multa, a més de 6,1 milions en responsabilitat civil. Mentrestant, per als còmplices demanen tres anys i mig de presó i multa de 7.560 euros.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.