Nou revés per a Arantxa Sánchez Vicario: podria acabar en la presó

 

Arantxa Sánchez Vicario està una altra vegada immersa en una nova batalla en els tribunals. L’ex tenista i el seu exmarit, Josep Santacana, porten ja tres anys en plena lluita judicial per a segellar el seu divorci.

El procediment està sent bastant complex. La pandèmia del coronavirus ha retardat l’assumpte, que també s’està allargant en el temps perquè tots dos no han aconseguit arribar a un acord definitiu.

Qüestions com l’educació dels dos fills que tenen en comú i les pensions de manutenció estan sent el principal escull entre tots dos, malgrat tindre la custòdia compartida.

A més, el procés s’està duent a terme en els tribunals de Florida després que el recurs de la tenista paralitzara la sentència de divorci dictada en 2019.

Ara, l’exparella s’haurà d’enfrontar novament enfront d’un jutge. Encara que en esta ocasió ho faran de la mà, ja que tots dos estan sent investigats per la Fiscalia per un presumpte delicte d’alçament de béns.

En cas de confirmar-se la comissió del delicte, l’antenista i el que fora el seu marit durant deu anys podrien acabar a la presó.

Concretament, demanen per a ells quatre anys de presó per, presumptament, haver ocultat el seu patrimoni a través de diversos testaferros.

 

Arantxa Sánchez Vicario i el seu exmarit, acusats d’alçament de béns

 

En concret, estan acusats per un presumpte delicte d’alçament de béns al suposadament ocultar el seu patrimoni a través d’un testaferro per a esquivar pagar al Banc de Luxemburg un deute de més de 7,5 milions d’euros.

El cas va començar fa uns deu anys, quan la parella, ara en litigi per la custòdia dels seus fills després d’un dur procés judicial, encara estava junta. Segons desgrana la Fiscalia, tots dos van tramar llavors una xarxa d’empreses i testaferros per a buidar els seus comptes i canviar de nom una vintena d’habitatges, locals o aparcaments, entre altres immobles. Tot això per a esquivar el pagament dels 7,5 milions d’euros.

En l’escrit d’acusació, al qual ha tingut accés ABC, el fiscal deixa clar en diverses ocasions que l’esportista va actuar «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement» una vegada se li va notificar la reclamació del deute el juliol de 2010, explica ABC.

El Ministeri Públic detalla que l’entitat bancària va avançar a un banc espanyol els diners que la tenista havia d’abonar com a garant d’un deute amb Hisenda. Després, el Banc de Luxemburg va reclamar a la tenista la quantitat que havia abonat, però els diners no va ser retornat per la parella, per la qual cosa es va emportar el cas als tribunals.

El fiscal sosté que tant ella com el seu marit, que han viscut un tumultuós procés de separació, al costat d’altres cinc persones del seu entorn (a les quals la Fiscalia també els demana penes de presó) «van idear un pla consistent a descapitalitzar el seu nombrós patrimoni, frustrant d’esta manera el cobrament d’esta quantitat per part de la referida entitat», pel qual van buidar els seus comptes corrents.

Entre els còmplices del presumpte delicte, trobem a persones de l’entorn més pròxim de la parella que van actuar de testaferro. També al responsable de la gestoria que va dur a terme les operacions d’estes empreses.

Tots ells van fer «desaparéixer» els diners que Sánchez Vicario havia cobrat en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. El fiscal exposa que la tenista era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses, titulars de diversos béns immobles, que després de notificar-se-li el deute amb Hisenda van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

La Fiscalia demana quatre anys de presó per a l’ex tenista i el seu exmarit

 

Segons el citat document que presenta l’acusació, l’esportista ha actuat en diverses ocasions «sota les consignes del seu marit» i «amb ànim d’enriquiment il·lícit i ple coneixement».

El fiscal manifesta que Arantxa Sánchez Vicario era propietària i beneficiària d’almenys cinc empreses que van passar a estar a nom d’una societat uruguaiana.

També era titular de diversos béns immobles i comptava amb diversos comptes bancaris on guardava els diners cobrats en crèdits i per reportatges en mitjans de comunicació. Uns diners que va desaparéixer després de notificar-se la reclamació del deute.

Per tot això, la Fiscalia demana condemnar a la parella per un presumpte delicte d’alçament de béns o insolvència punible.

Sol·liciten per a ells un total de quatre anys de presó i 8.640 euros de multa, a més de 6,1 milions en responsabilitat civil. Mentrestant, per als còmplices demanen tres anys i mig de presó i multa de 7.560 euros.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU