9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

José Ortega Cano es troba ‘bé’ després de ser operat del cor

 

José Ortega Cano ha hagut de ser operat del cor este dimarts en el madrileny Hospital Montepríncipe de  Boadilla del Monte.

El destre va arribar al voltant de les nou del matí, acompanyat de la seua dona, Ana María Aldón, per a ingressar en el centre hospitalari. “Estic entre nerviós i tranquil”, deia als mitjans de comunicació que li esperaven a la porta.

El torero, segons han informat els seus familiars, s’ha sotmés a un cateterisme en el qual se li han renovat dos stents. Després de la intervenció, la seua filla Gloria Camila ha informat en El programa de Ana Rosa de Telecinco que “tot ha eixit bé“.

Està previst que el viudo de Rocío Jurado romanga a l’hospital entre 24 i 48 hores depenent de la seua evolució.

La seua esposa va comptar el diumenge en ‘Viva la vida’ que, després de sotmetre’s a diferents proves i un tac coronari de contrast, els resultats no van ser favorables; d’aquí ve que haguera de ser intervingut el matí d’este dimarts.

“Esperem que puguen solucionar el problema que hi haja”, va manifestar preocupada Ana María. Afortunadament, Ortega Cano ja es recupera en planta, després de passar per reanimació, d’este cateterisme.

A part de la seua salut i dels seus evidents problemes de mobilitat, l’estat d’ànim del destre és el que més preocupa la família i a les seues més reunits perquè, segons han comentat “emocionalment ell està regular”.

 

Antecedents

 

Cal recordar, que Ortega Cano, de 67 anys, pateix problemes cardíacs des de fa anys.

En 2011 va patir unes arrítmies que el van obligar a cancel·lar els seus compromisos taurins a Portugal.

En 2013 li van realitzar un cateterisme cardíac-coronariografia i en 2017 l’equip del doctor Eulogio García, de l’Hospital HM Montepríncipe de Madrid, li va col·locar un stent en una de les seues artèries.

A més, la salut del destre s’ha ressentit en els últims mesos. Dies abans de l’homenatge que els Mohedano van rendir a Rocío Jurado, Ana María Aldón va revelar que el torero havia hagut de rebutjar la vacuna contra el coronavirus per la medicació que pren des de fa temps per a la coagulació de la sang.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.