9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

16.611 nous casos i 17 nous morts per coronavirus a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 16.611 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 775.308 persones.

Els nous casos per províncies són 3.102 a Castelló (89.681 en total); 6.335 a Alacant (281.043), i 7.174 a València (404.582). La xifra total de casos sense assignar es manté en 2.

D’altra banda, s’han registrat 11.732 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 642.914 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 71.723 a Castelló, 230.271 a Alacant i 340.864 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 1.427 persones ingressades, 200 d’elles en l’UCI: 203 a la província de Castelló, 27 en UCI; 507 a la província d’Alacant, 67 d’elles en l’UCI; i 717 a la província de València, 106 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització. Es tracta de 10 dones, d’entre 47 i 91 anys, i 7 homes, d’entre 52 i 90 anys. D’aqueix total, en 16 casos, la data de defunció va ser entre el 9 i l’11 de gener i en l’altre, el 31 de desembre de 2021. El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 8.261: 935 a la província de Castelló, 3.174 en la d’Alacant i 4.152 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 135.574 casos actius, la qual cosa suposa un 17,23% del total de positius.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.