16.611 nous casos i 17 nous morts per coronavirus a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 16.611 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 775.308 persones.

Els nous casos per províncies són 3.102 a Castelló (89.681 en total); 6.335 a Alacant (281.043), i 7.174 a València (404.582). La xifra total de casos sense assignar es manté en 2.

D’altra banda, s’han registrat 11.732 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 642.914 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 71.723 a Castelló, 230.271 a Alacant i 340.864 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 1.427 persones ingressades, 200 d’elles en l’UCI: 203 a la província de Castelló, 27 en UCI; 507 a la província d’Alacant, 67 d’elles en l’UCI; i 717 a la província de València, 106 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització. Es tracta de 10 dones, d’entre 47 i 91 anys, i 7 homes, d’entre 52 i 90 anys. D’aqueix total, en 16 casos, la data de defunció va ser entre el 9 i l’11 de gener i en l’altre, el 31 de desembre de 2021. El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 8.261: 935 a la província de Castelló, 3.174 en la d’Alacant i 4.152 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 135.574 casos actius, la qual cosa suposa un 17,23% del total de positius.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.