9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

3.326 nous positius i 17 nous morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 3.326 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 406 a Castelló (176.961 en total), 1.074 a Alacant (494.763 en total) i 1.846 a València (770.682 en total).

D’ells, 1.486 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 234 de Castelló, 514 d’Alacant i 738 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 652 persones ingressades, 34 d’elles en l’UCI: 129 a la província de Castelló, 2 en UCI; 202 a la província d’Alacant, 15 d’elles en l’UCI; i 321 a la província de València, 17 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta de 6 dones, d’entre 81 i 96 anys, i 11 homes, d’entre 55 i 90 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.433: 1.103 a la província de Castelló, 3.586 en la d’Alacant i 4.744 en la de València.

Fi al nivell 2 del Pla Territorial d’Emergències

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha desactivat el Pla Territorial d’Emergències de la Comunitat Valenciana (PTECV), que es trobava en la seua Situació 2, per a donar suport durant l’emergència de salut pública provocada per la COVID 19.

El 13 de març de 2020, a conseqüència de la situació derivada de la pandèmia i per a ampliar la capacitat de resposta i coordinació de la Generalitat, es va activar el Pla Territorial d’Emergència de la Comunitat Valenciana en situació d”Emergència 2′.

Després de 24 mesos del pla activat, la millora en la situació epidemiològica i les altes taxes de cobertura vacunal ha portat a la Direcció del PTECV a prendre aquesta decisió. El Centre de Coordinació d’Emergències ha informat el Centre Nacional de Seguiment i Coordinació de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri d’Interior.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.