3.326 nous positius i 17 nous morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 3.326 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 406 a Castelló (176.961 en total), 1.074 a Alacant (494.763 en total) i 1.846 a València (770.682 en total).

D’ells, 1.486 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 234 de Castelló, 514 d’Alacant i 738 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 652 persones ingressades, 34 d’elles en l’UCI: 129 a la província de Castelló, 2 en UCI; 202 a la província d’Alacant, 15 d’elles en l’UCI; i 321 a la província de València, 17 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta de 6 dones, d’entre 81 i 96 anys, i 11 homes, d’entre 55 i 90 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.433: 1.103 a la província de Castelló, 3.586 en la d’Alacant i 4.744 en la de València.

Fi al nivell 2 del Pla Territorial d’Emergències

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha desactivat el Pla Territorial d’Emergències de la Comunitat Valenciana (PTECV), que es trobava en la seua Situació 2, per a donar suport durant l’emergència de salut pública provocada per la COVID 19.

El 13 de març de 2020, a conseqüència de la situació derivada de la pandèmia i per a ampliar la capacitat de resposta i coordinació de la Generalitat, es va activar el Pla Territorial d’Emergència de la Comunitat Valenciana en situació d»Emergència 2′.

Després de 24 mesos del pla activat, la millora en la situació epidemiològica i les altes taxes de cobertura vacunal ha portat a la Direcció del PTECV a prendre aquesta decisió. El Centre de Coordinació d’Emergències ha informat el Centre Nacional de Seguiment i Coordinació de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri d’Interior.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.