3.326 nous positius i 17 nous morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 3.326 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 406 a Castelló (176.961 en total), 1.074 a Alacant (494.763 en total) i 1.846 a València (770.682 en total).

D’ells, 1.486 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 234 de Castelló, 514 d’Alacant i 738 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 652 persones ingressades, 34 d’elles en l’UCI: 129 a la província de Castelló, 2 en UCI; 202 a la província d’Alacant, 15 d’elles en l’UCI; i 321 a la província de València, 17 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta de 6 dones, d’entre 81 i 96 anys, i 11 homes, d’entre 55 i 90 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.433: 1.103 a la província de Castelló, 3.586 en la d’Alacant i 4.744 en la de València.

Fi al nivell 2 del Pla Territorial d’Emergències

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha desactivat el Pla Territorial d’Emergències de la Comunitat Valenciana (PTECV), que es trobava en la seua Situació 2, per a donar suport durant l’emergència de salut pública provocada per la COVID 19.

El 13 de març de 2020, a conseqüència de la situació derivada de la pandèmia i per a ampliar la capacitat de resposta i coordinació de la Generalitat, es va activar el Pla Territorial d’Emergència de la Comunitat Valenciana en situació d”Emergència 2′.

Després de 24 mesos del pla activat, la millora en la situació epidemiològica i les altes taxes de cobertura vacunal ha portat a la Direcció del PTECV a prendre aquesta decisió. El Centre de Coordinació d’Emergències ha informat el Centre Nacional de Seguiment i Coordinació de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri d’Interior.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres hòmens sorpresos amb 15 quilos d’heroïna en un taxi a Benidorm

Tres hòmens d'entre 50 i 62 anys han ingressat a la presó provisional després de ser interceptats en un control policial en la zona anglesa de Benidorm quan viatjaven en taxi amb 15 quilos d'heroïna ocults en una maleta.

La vaga educativa irromp en Les Corts amb exigències de dimissió a la consellera Ortí

La vaga indefinida del professorat valencià es cola en la sessió de control de Les Corts amb crits de dimissió a la consellera d'Educació, Carmen Ortí, i protestes dins i fora de l'hemicicle.

Les comunitats del PP arremeten contra el nou Pla Estatal de Vivenda però accepten els fons

Els governs autonòmics del PP rebutgen el disseny i el contingut del Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, però donen suport al repartiment territorial dels fons per a no bloquejar les ajudes als seus ciutadans.

Quique Llopis, únic espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen

Quique Llopis serà l'únic representant espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen, on repetirà dol davant els grans especialistes internacionals dels 110 metres barres.

El Suprem avala la revisió del transvasament Tajo-Segura i tomba el recurs dels regants

El Tribunal Suprem desestima el recurs del Sindicat Central de Regants de l'Aqüeducte Tajo-Segura contra la revisió del Pla Hidrològic del Tajo, que introduïx cabals ecològics mínims creixents.

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.