3.326 nous positius i 17 nous morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 3.326 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 406 a Castelló (176.961 en total), 1.074 a Alacant (494.763 en total) i 1.846 a València (770.682 en total).

D’ells, 1.486 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 234 de Castelló, 514 d’Alacant i 738 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 652 persones ingressades, 34 d’elles en l’UCI: 129 a la província de Castelló, 2 en UCI; 202 a la província d’Alacant, 15 d’elles en l’UCI; i 321 a la província de València, 17 en UCI.

S’han notificat 17 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta de 6 dones, d’entre 81 i 96 anys, i 11 homes, d’entre 55 i 90 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.433: 1.103 a la província de Castelló, 3.586 en la d’Alacant i 4.744 en la de València.

Fi al nivell 2 del Pla Territorial d’Emergències

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha desactivat el Pla Territorial d’Emergències de la Comunitat Valenciana (PTECV), que es trobava en la seua Situació 2, per a donar suport durant l’emergència de salut pública provocada per la COVID 19.

El 13 de març de 2020, a conseqüència de la situació derivada de la pandèmia i per a ampliar la capacitat de resposta i coordinació de la Generalitat, es va activar el Pla Territorial d’Emergència de la Comunitat Valenciana en situació d»Emergència 2′.

Després de 24 mesos del pla activat, la millora en la situació epidemiològica i les altes taxes de cobertura vacunal ha portat a la Direcció del PTECV a prendre aquesta decisió. El Centre de Coordinació d’Emergències ha informat el Centre Nacional de Seguiment i Coordinació de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri d’Interior.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.