6.111 nous positius i 14 nous morts per coronavirus en la Comunitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 6.111 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 877 a Castelló (174.019 en total), 2.021 a Alacant (487.890 en total) i 3.213 a València (758.834 en total).

D’ells, 2.666 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 438 de Castelló, 888 d’Alacant i 1.340 de València.

Els hospitals valencians tenen, actualment 767 persones ingressades, 40 d’elles en l’UCI: 123 a la província de Castelló, 5 en UCI; 251 a la província d’Alacant, 11 d’elles en l’UCI; i 393 a la província de València, 24 en UCI.

S’han notificat 14 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 14 dies. Es tracta d’11 dones, d’entre 74 i 99 anys, i 3 homes de 75, 83 i 88 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.359: 1.093 a la província de Castelló, 3.548 en la d’Alacant i 4.718 en la de València.

Últimes notícies

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.