Un 6% dels adults no tenen pensat vacunar-se

Una enquesta realitzada a finals de novembre per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i altres associacions europees de consumidors de Bèlgica, Itàlia i Portugal sobre una mostra representativa de prop de 4.000 persones entre 18 i 74 anys, revela els persistents dubtes d’un apreciable percentatge de la població per vacunar-se contra la Covid-19.

Segons l’enquesta, a Espanya hi ha un 8% d’adults que asseguren que no s’han vacunat, un percentatge que quadra amb les xifres del Ministeri de Sanitat. D’aquests, tres de cada quatre, el 6% de la població adulta, no semblen decidits a fer-ho.

Les principals raons són la manca de confiança en el procés d’elaboració i aprovació de la vacuna (41%), que aquest procés amaga interessos polítics/econòmics (32%), així com la possibilitat que algunes de les vacunes no siguin tan segures com s’anuncia (30%). Altres raons són la desconfiança en la seua efectivitat real (22%), la no pertinença a un grup de risc (16%) o que, senzillament, no creuen a les vacunes (12%).

A més, davant de la probable vacunació dels menors de 12 anys, el 9% dels pares espanyols enquestats es declaren en contra; i un altre 19% té dubtes.

A nivell europeu, l’enquesta revela també que dos de cada tres persones (64%) són favorables a la vacunació obligatòria, més si és possible quan es tracta de sanitaris (74%) i funcionaris de cara al públic (68%). Tot i que el consens baixa per a menors entre 12 i 17 anys (48%) i nens més petits (38%).

Pel que fa als tests de detecció del coronavirus, a Espanya es confirma la manca de recursos públics per realitzar-los en els dotze últims mesos. En concret, un 5% denuncia que no ho van fer malgrat tenir un contacte estret amb una persona infectada, igual que un altre 4%, malgrat presentar símptomes compatibles amb la Covid-19. De fet, des del novembre passat, un 11% dels enquestats es van fer un test en un centre privat perquè o bé no els ho feien o ho feien amb retard.

D’altra banda, són majoria (74%) els europeus que defensen la liberalització de patents de les actuals vacunes als països en vies de desenvolupament. Una opinió que comparteix OCU: l’aparició de la variant Ómicron torna a demostrar que el control de la malaltia passa necessàriament per ampliar la ràtio de vacunació a la resta dels països, especialment en els que disposen de menys recursos.

A més, l’Organització, al si del grup Euroconsumers, fa temps que defensa el desenvolupament d’un certificat digital Covid a nivell europeu més senzill i efectiu. Actualment cada país té normes diferents i, sorprenentment, un 18% dels enquestats apunta que no els ho van demanar als controls fronterers interns de la Unió Europea.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.