Un 6% dels adults no tenen pensat vacunar-se

Una enquesta realitzada a finals de novembre per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i altres associacions europees de consumidors de Bèlgica, Itàlia i Portugal sobre una mostra representativa de prop de 4.000 persones entre 18 i 74 anys, revela els persistents dubtes d’un apreciable percentatge de la població per vacunar-se contra la Covid-19.

Segons l’enquesta, a Espanya hi ha un 8% d’adults que asseguren que no s’han vacunat, un percentatge que quadra amb les xifres del Ministeri de Sanitat. D’aquests, tres de cada quatre, el 6% de la població adulta, no semblen decidits a fer-ho.

Les principals raons són la manca de confiança en el procés d’elaboració i aprovació de la vacuna (41%), que aquest procés amaga interessos polítics/econòmics (32%), així com la possibilitat que algunes de les vacunes no siguin tan segures com s’anuncia (30%). Altres raons són la desconfiança en la seua efectivitat real (22%), la no pertinença a un grup de risc (16%) o que, senzillament, no creuen a les vacunes (12%).

A més, davant de la probable vacunació dels menors de 12 anys, el 9% dels pares espanyols enquestats es declaren en contra; i un altre 19% té dubtes.

A nivell europeu, l’enquesta revela també que dos de cada tres persones (64%) són favorables a la vacunació obligatòria, més si és possible quan es tracta de sanitaris (74%) i funcionaris de cara al públic (68%). Tot i que el consens baixa per a menors entre 12 i 17 anys (48%) i nens més petits (38%).

Pel que fa als tests de detecció del coronavirus, a Espanya es confirma la manca de recursos públics per realitzar-los en els dotze últims mesos. En concret, un 5% denuncia que no ho van fer malgrat tenir un contacte estret amb una persona infectada, igual que un altre 4%, malgrat presentar símptomes compatibles amb la Covid-19. De fet, des del novembre passat, un 11% dels enquestats es van fer un test en un centre privat perquè o bé no els ho feien o ho feien amb retard.

D’altra banda, són majoria (74%) els europeus que defensen la liberalització de patents de les actuals vacunes als països en vies de desenvolupament. Una opinió que comparteix OCU: l’aparició de la variant Ómicron torna a demostrar que el control de la malaltia passa necessàriament per ampliar la ràtio de vacunació a la resta dels països, especialment en els que disposen de menys recursos.

A més, l’Organització, al si del grup Euroconsumers, fa temps que defensa el desenvolupament d’un certificat digital Covid a nivell europeu més senzill i efectiu. Actualment cada país té normes diferents i, sorprenentment, un 18% dels enquestats apunta que no els ho van demanar als controls fronterers interns de la Unió Europea.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.