17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’Ajuntament de Burjassot adopta mesures addicionals per a frenar el Covid-19

 

Este divendres s’han reunit en l’Ajuntament de Burjassot, en l’Horta Nord (València), Rafa García , l’alcalde; la Secretària Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, Isaura Navarro; la Directora General de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno; i la Directora Centre de Salut Pública, Elvira Mensat, per a revisar la situació epidemiològica del municipi quant a casos positius de Covid-19 i les mesures a adoptar.

 

Esta situació s’ha vist augmentada en esta setmana per dos brots importants, un en una residència de majors i un altre en un entorn social. Entre les mesures consensuades, l’Ajuntament de Burjassot, i a pesar de tindre unes altíssimes restriccions ja en marxa, adoptarà les següents decisions:

 

  • Es reduïx l’aforament de cara a la celebració del Dia de Tots els Sants al 20%.
  • Es reduïxen els aforaments dels Cursos de les Escoles Esportives al 50% i s’estudia un possible retard del curs depenent de l’evolució de la situació.
  • Es reduïx l’aforament de les Biblioteques al 50%.
  • Es reduïx l’aforament de Cinema Tívoli al 50%.
  • Es reduïx l’aforament al Mercat Ambulant i del Mercat Municipal al 50%.
  • Es retarda l’inici dels Cursos de Cultura i Joventut.
  • Es retarda l’obertura de la Piscina Coberta.
  • Es tanca el gimnàs del Pavelló Cobert.
  • S’amplia i reforça el número d’agents policials per torn per a la vigilància de l’ús correcte de la mascareta i el compliment de les normes.
  • S’intensifica la vigilància per al control sobre els botelló en parcs i zones enjardinades.
  • L’Ajuntament de Burjassot seguirà sense permetre les activitats que generen aglomeracions.
  • L’Ajuntament de Burjassot seguirà sense concedir permisos per a activitats en el carrer o que suposen concentracions de persones en espais tancats.
  • Les activitats de deports es faran sense públic.
  • Es potenciarà l’atenció al ciutadà a través de videoconferència sempre que siga possible.

Últimes notícies

L’advocat general afirma que Cayetano García li va demanar que s’oblidara del confinament

Álvaro Martínez ha assegurat que a les 20.25 Cayetano García li va comunicar que s'oblidara del confinament i que no hi hauria consulta oficial. L'Advocacia de la Generalitat assenyala que no va haver-hi peticions per escrit, només dites.

Avís taronja per vent de 90 km/h i temporal en la costa este dimecres

Aemet ha activat l'avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i fenòmens costaners a Alacant i València; també s'esperen avisos grocs a Castelló.

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.