Isabel Díaz Ayuso critica al territori valencià pel repartiment dels fons Covid-19 de la Unió Europea

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va atacar durament al territori valencià després del repartiment del primer programa d’ajudes de la Unió Europea, el fons React-UE, que permetrà al govern valencià disposar de 1.254 milions, un 12,5% de les ajudes destinades a la reactivació econòmica quan el seu pes poblacional és del 10,6% i la seua aportació al PIB, del 9%.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, Ayuso va assegurar que li crida l’atenció que la Comunitat, «governada per l’esquerra i ultraesquerra», reba quasi el mateix volum dels anomenats fons Covid-19 que Madrid, «a pesar que el seu pes sobre el PIB i la població és molt inferior», va afegir la presidenta.

 

«Denunciarem este maltractament a Madrid. En Brussel·les i al nostre país. No ens quedarem encreuats de braços davant una discriminació inacceptable per injusta, i per descomptat, en el moment menys adequat», va assegurar Isabel Díaz Ayuso. 

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid va donar a entendre un tracte de favor del Govern. El conseller d’Hisenda, Vicent Soler, va lamentar que no és possible reclamar majors ingressos a altres administracions «com fa Ayuso i, alhora, regalar i deixar d’ingressar més de 4.000 milions anuals per afavorir a les classes altes madrilenyes a través dels tributs cedits».

 

Últimes notícies

Gulácsi aposta pel Villarreal per a continuar al màxim nivell competitiu

El porter hongarés Peter Gulácsi ha sigut presentat com a nou jugador del Villarreal per a dos temporades i assegura que no va dubtar perquè considera el club un dels millors d’Espanya.

Un any de presó per passar 26 dies en un hotel de Castelló i anar-se’n sense pagar

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a un any de presó un home que va estar 26 dies en pensió completa en un hotel de la Vall d’Alba i se’n va anar sense abonar 2.283 euros. La sentència és ferma i l’obliga també a indemnitzar l’establiment amb l’import defraudat més els interessos.

Juliol més càlid registrat a la Comunitat Valenciana i el més sec del segle

El juliol de 2026 ha sigut el més càlid registrat a la Comunitat Valenciana, amb 27,3 graus de mitjana, i el més sec del segle, amb només 2,5 litres per metre quadrat.

Els treballs continuen en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara sense controlar

Bombers i brigades forestals continuen treballant a la zona de l’incendi de la Vall d’Uixó per consolidar el perímetre, huit dies després que quedara estabilitzat. L’objectiu és poder passar prompte a la fase de control, després que el foc haja cremat 9.568 hectàrees.

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.
FILMOTECA D'ESTIU