Els sindicats avisen de baixes de docents a la volta a les classes

El sindicat CSIF ha exigit a Conselleria d’Educació, per mitjà d’un escrit presentat per registre d’entrada, que oferisca una informació actualitzada de les baixes docents que es produeixen per contagis de covid i que aplique el protocol de substitució ràpida pactat amb el Ministeri. La central sindical avisa que durant el curs les substitucions triguen fins a deu dies a produir-se.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a la volta a les aules després de les festes nadalenques ha detectat nombroses baixes per positiu de covid sense cobrir en diferents centres educatius. El sindicat demana a Conselleria que actue amb rapidesa per solucionar esta situació i que no es repetisca les pròximes setmanes.

CSIF, en este sentit, lamenta la manca de transparència i informació per part de l’Administració, que a pesar de l’acord de les diferents autonomies amb el Ministeri per agilitzar les substitucions, “no ha presentat el protocol nou en què teòricament hi hauria d’haver treballat”. La central sindical reclama informació urgent sobre això i dades actualitzades de les baixes per poder fer-ne un seguiment i amb l’objectiu que hi haja la màxima transparència per part de Conselleria.

El sindicat recalca que amb el sistema actual, l’alumnat d’una aula pot passar deu dies sense docent fins que s’hi incorpora el que substitueix el que està de baixa. Davant la multiplicació de contagis i per evitar tanta demora a les substitucions, CSIF exigeix ​​que siga real la convocatòria de tres adjudicacions ordinàries a la setmana més una altra extraordinària per a places de difícil cobertura i que s’afegisquen més si la necessitat de docents així ho requereix.

El sindicat urgeix Conselleria a informar amb la màxima transparència de les baixes i a agilitzar les substitucions per a prevenir que els alumnes es queden sense classes. La central sindical considera fonamental esta mesura per oferir una educació de qualitat i afrontar la complexa conjuntura actual de la pandèmia.

CSIF, a més, recorda que l’Administració encara no ha instal·lat filtres HEPA per purificar l’aire a la majoria de les aules ni tampoc aplica mesuradors de CO₂. La central sindical insisteix a Conselleria que complisca les seues responsabilitats per garantir la protecció de professionals i alumnat als centres educatius.
 

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.