Els sindicats avisen de baixes de docents a la volta a les classes

El sindicat CSIF ha exigit a Conselleria d’Educació, per mitjà d’un escrit presentat per registre d’entrada, que oferisca una informació actualitzada de les baixes docents que es produeixen per contagis de covid i que aplique el protocol de substitució ràpida pactat amb el Ministeri. La central sindical avisa que durant el curs les substitucions triguen fins a deu dies a produir-se.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a la volta a les aules després de les festes nadalenques ha detectat nombroses baixes per positiu de covid sense cobrir en diferents centres educatius. El sindicat demana a Conselleria que actue amb rapidesa per solucionar esta situació i que no es repetisca les pròximes setmanes.

CSIF, en este sentit, lamenta la manca de transparència i informació per part de l’Administració, que a pesar de l’acord de les diferents autonomies amb el Ministeri per agilitzar les substitucions, “no ha presentat el protocol nou en què teòricament hi hauria d’haver treballat”. La central sindical reclama informació urgent sobre això i dades actualitzades de les baixes per poder fer-ne un seguiment i amb l’objectiu que hi haja la màxima transparència per part de Conselleria.

El sindicat recalca que amb el sistema actual, l’alumnat d’una aula pot passar deu dies sense docent fins que s’hi incorpora el que substitueix el que està de baixa. Davant la multiplicació de contagis i per evitar tanta demora a les substitucions, CSIF exigeix ​​que siga real la convocatòria de tres adjudicacions ordinàries a la setmana més una altra extraordinària per a places de difícil cobertura i que s’afegisquen més si la necessitat de docents així ho requereix.

El sindicat urgeix Conselleria a informar amb la màxima transparència de les baixes i a agilitzar les substitucions per a prevenir que els alumnes es queden sense classes. La central sindical considera fonamental esta mesura per oferir una educació de qualitat i afrontar la complexa conjuntura actual de la pandèmia.

CSIF, a més, recorda que l’Administració encara no ha instal·lat filtres HEPA per purificar l’aire a la majoria de les aules ni tampoc aplica mesuradors de CO₂. La central sindical insisteix a Conselleria que complisca les seues responsabilitats per garantir la protecció de professionals i alumnat als centres educatius.
 

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.