Els sindicats avisen de baixes de docents a la volta a les classes

El sindicat CSIF ha exigit a Conselleria d’Educació, per mitjà d’un escrit presentat per registre d’entrada, que oferisca una informació actualitzada de les baixes docents que es produeixen per contagis de covid i que aplique el protocol de substitució ràpida pactat amb el Ministeri. La central sindical avisa que durant el curs les substitucions triguen fins a deu dies a produir-se.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a la volta a les aules després de les festes nadalenques ha detectat nombroses baixes per positiu de covid sense cobrir en diferents centres educatius. El sindicat demana a Conselleria que actue amb rapidesa per solucionar esta situació i que no es repetisca les pròximes setmanes.

CSIF, en este sentit, lamenta la manca de transparència i informació per part de l’Administració, que a pesar de l’acord de les diferents autonomies amb el Ministeri per agilitzar les substitucions, “no ha presentat el protocol nou en què teòricament hi hauria d’haver treballat”. La central sindical reclama informació urgent sobre això i dades actualitzades de les baixes per poder fer-ne un seguiment i amb l’objectiu que hi haja la màxima transparència per part de Conselleria.

El sindicat recalca que amb el sistema actual, l’alumnat d’una aula pot passar deu dies sense docent fins que s’hi incorpora el que substitueix el que està de baixa. Davant la multiplicació de contagis i per evitar tanta demora a les substitucions, CSIF exigeix ​​que siga real la convocatòria de tres adjudicacions ordinàries a la setmana més una altra extraordinària per a places de difícil cobertura i que s’afegisquen més si la necessitat de docents així ho requereix.

El sindicat urgeix Conselleria a informar amb la màxima transparència de les baixes i a agilitzar les substitucions per a prevenir que els alumnes es queden sense classes. La central sindical considera fonamental esta mesura per oferir una educació de qualitat i afrontar la complexa conjuntura actual de la pandèmia.

CSIF, a més, recorda que l’Administració encara no ha instal·lat filtres HEPA per purificar l’aire a la majoria de les aules ni tampoc aplica mesuradors de CO₂. La central sindical insisteix a Conselleria que complisca les seues responsabilitats per garantir la protecció de professionals i alumnat als centres educatius.
 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.