Els sindicats avisen de baixes de docents a la volta a les classes

El sindicat CSIF ha exigit a Conselleria d’Educació, per mitjà d’un escrit presentat per registre d’entrada, que oferisca una informació actualitzada de les baixes docents que es produeixen per contagis de covid i que aplique el protocol de substitució ràpida pactat amb el Ministeri. La central sindical avisa que durant el curs les substitucions triguen fins a deu dies a produir-se.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a la volta a les aules després de les festes nadalenques ha detectat nombroses baixes per positiu de covid sense cobrir en diferents centres educatius. El sindicat demana a Conselleria que actue amb rapidesa per solucionar esta situació i que no es repetisca les pròximes setmanes.

CSIF, en este sentit, lamenta la manca de transparència i informació per part de l’Administració, que a pesar de l’acord de les diferents autonomies amb el Ministeri per agilitzar les substitucions, “no ha presentat el protocol nou en què teòricament hi hauria d’haver treballat”. La central sindical reclama informació urgent sobre això i dades actualitzades de les baixes per poder fer-ne un seguiment i amb l’objectiu que hi haja la màxima transparència per part de Conselleria.

El sindicat recalca que amb el sistema actual, l’alumnat d’una aula pot passar deu dies sense docent fins que s’hi incorpora el que substitueix el que està de baixa. Davant la multiplicació de contagis i per evitar tanta demora a les substitucions, CSIF exigeix ​​que siga real la convocatòria de tres adjudicacions ordinàries a la setmana més una altra extraordinària per a places de difícil cobertura i que s’afegisquen més si la necessitat de docents així ho requereix.

El sindicat urgeix Conselleria a informar amb la màxima transparència de les baixes i a agilitzar les substitucions per a prevenir que els alumnes es queden sense classes. La central sindical considera fonamental esta mesura per oferir una educació de qualitat i afrontar la complexa conjuntura actual de la pandèmia.

CSIF, a més, recorda que l’Administració encara no ha instal·lat filtres HEPA per purificar l’aire a la majoria de les aules ni tampoc aplica mesuradors de CO₂. La central sindical insisteix a Conselleria que complisca les seues responsabilitats per garantir la protecció de professionals i alumnat als centres educatius.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.