9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Els sindicats avisen de baixes de docents a la volta a les classes

El sindicat CSIF ha exigit a Conselleria d’Educació, per mitjà d’un escrit presentat per registre d’entrada, que oferisca una informació actualitzada de les baixes docents que es produeixen per contagis de covid i que aplique el protocol de substitució ràpida pactat amb el Ministeri. La central sindical avisa que durant el curs les substitucions triguen fins a deu dies a produir-se.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a la volta a les aules després de les festes nadalenques ha detectat nombroses baixes per positiu de covid sense cobrir en diferents centres educatius. El sindicat demana a Conselleria que actue amb rapidesa per solucionar esta situació i que no es repetisca les pròximes setmanes.

CSIF, en este sentit, lamenta la manca de transparència i informació per part de l’Administració, que a pesar de l’acord de les diferents autonomies amb el Ministeri per agilitzar les substitucions, “no ha presentat el protocol nou en què teòricament hi hauria d’haver treballat”. La central sindical reclama informació urgent sobre això i dades actualitzades de les baixes per poder fer-ne un seguiment i amb l’objectiu que hi haja la màxima transparència per part de Conselleria.

El sindicat recalca que amb el sistema actual, l’alumnat d’una aula pot passar deu dies sense docent fins que s’hi incorpora el que substitueix el que està de baixa. Davant la multiplicació de contagis i per evitar tanta demora a les substitucions, CSIF exigeix ​​que siga real la convocatòria de tres adjudicacions ordinàries a la setmana més una altra extraordinària per a places de difícil cobertura i que s’afegisquen més si la necessitat de docents així ho requereix.

El sindicat urgeix Conselleria a informar amb la màxima transparència de les baixes i a agilitzar les substitucions per a prevenir que els alumnes es queden sense classes. La central sindical considera fonamental esta mesura per oferir una educació de qualitat i afrontar la complexa conjuntura actual de la pandèmia.

CSIF, a més, recorda que l’Administració encara no ha instal·lat filtres HEPA per purificar l’aire a la majoria de les aules ni tampoc aplica mesuradors de CO₂. La central sindical insisteix a Conselleria que complisca les seues responsabilitats per garantir la protecció de professionals i alumnat als centres educatius.
 

Últimes notícies

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.