Barceló advertix que la transmissió està sense control: Les morts, ingressats i positius superen la 1a ona

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha advertit este dilluns que la transmissió comunitària està «sense control» i generalitzada en el territori valencià, amb pressió mantinguda i creixent en pràcticament tots els departaments de salut.

 

«El número de casos positius, les hospitalitzacions i el número de morts superen ja les xifres de la primera ona», ha asseverat a l’inici de la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts a petició pròpia per a exposar la situació de la pandèmia i el pla de la vacunació «en un dels moments més difícils».

 

 

Barceló ha actualitzat les xifres a 25 de gener: l’índex de reproducció del virus és de l’1,03 (capacitat de contagi per una persona) i la incidència acumulada en els últims 14 i set dies està per damunt de la mitjana nacional (1.245 casos i 529 per cada 100.000 habitants, respectivament). També ha alertat que el número de brots comunicats des de l’inici de la pandèmia ascendix a 5.163, amb un total de 27.327 casos associats. En un elevat percentatge pròxim al 70% es produeixen en l’àmbit social i familiar.

 

Per grups d’edat, en l’última setmana predominen els casos en 35-64 anys (39%), majors de 64 (26%) i 15-34 (23%). L’ocupació hospitalària és actualment 4.338 ingressats en planta i 586 pacients en llits de crítics. El total de morts arriba a 4.131 persones. «Darrere d’estes xifres hi ha vides trencades, inacabades. El coronavirus també ens ha condemnat a la soledat més absoluta en el moment del comiat», ha lamentat la titular de Sanitat.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.