Barceló advertix que la transmissió està sense control: Les morts, ingressats i positius superen la 1a ona

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha advertit este dilluns que la transmissió comunitària està «sense control» i generalitzada en el territori valencià, amb pressió mantinguda i creixent en pràcticament tots els departaments de salut.

 

«El número de casos positius, les hospitalitzacions i el número de morts superen ja les xifres de la primera ona», ha asseverat a l’inici de la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts a petició pròpia per a exposar la situació de la pandèmia i el pla de la vacunació «en un dels moments més difícils».

 

 

Barceló ha actualitzat les xifres a 25 de gener: l’índex de reproducció del virus és de l’1,03 (capacitat de contagi per una persona) i la incidència acumulada en els últims 14 i set dies està per damunt de la mitjana nacional (1.245 casos i 529 per cada 100.000 habitants, respectivament). També ha alertat que el número de brots comunicats des de l’inici de la pandèmia ascendix a 5.163, amb un total de 27.327 casos associats. En un elevat percentatge pròxim al 70% es produeixen en l’àmbit social i familiar.

 

Per grups d’edat, en l’última setmana predominen els casos en 35-64 anys (39%), majors de 64 (26%) i 15-34 (23%). L’ocupació hospitalària és actualment 4.338 ingressats en planta i 586 pacients en llits de crítics. El total de morts arriba a 4.131 persones. «Darrere d’estes xifres hi ha vides trencades, inacabades. El coronavirus també ens ha condemnat a la soledat més absoluta en el moment del comiat», ha lamentat la titular de Sanitat.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.