14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Barceló advertix que la transmissió està sense control: Les morts, ingressats i positius superen la 1a ona

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha advertit este dilluns que la transmissió comunitària està «sense control» i generalitzada en el territori valencià, amb pressió mantinguda i creixent en pràcticament tots els departaments de salut.

 

«El número de casos positius, les hospitalitzacions i el número de morts superen ja les xifres de la primera ona», ha asseverat a l’inici de la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts a petició pròpia per a exposar la situació de la pandèmia i el pla de la vacunació «en un dels moments més difícils».

 

 

Barceló ha actualitzat les xifres a 25 de gener: l’índex de reproducció del virus és de l’1,03 (capacitat de contagi per una persona) i la incidència acumulada en els últims 14 i set dies està per damunt de la mitjana nacional (1.245 casos i 529 per cada 100.000 habitants, respectivament). També ha alertat que el número de brots comunicats des de l’inici de la pandèmia ascendix a 5.163, amb un total de 27.327 casos associats. En un elevat percentatge pròxim al 70% es produeixen en l’àmbit social i familiar.

 

Per grups d’edat, en l’última setmana predominen els casos en 35-64 anys (39%), majors de 64 (26%) i 15-34 (23%). L’ocupació hospitalària és actualment 4.338 ingressats en planta i 586 pacients en llits de crítics. El total de morts arriba a 4.131 persones. «Darrere d’estes xifres hi ha vides trencades, inacabades. El coronavirus també ens ha condemnat a la soledat més absoluta en el moment del comiat», ha lamentat la titular de Sanitat.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.