Barceló advertix que la transmissió està sense control: Les morts, ingressats i positius superen la 1a ona

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha advertit este dilluns que la transmissió comunitària està «sense control» i generalitzada en el territori valencià, amb pressió mantinguda i creixent en pràcticament tots els departaments de salut.

 

«El número de casos positius, les hospitalitzacions i el número de morts superen ja les xifres de la primera ona», ha asseverat a l’inici de la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts a petició pròpia per a exposar la situació de la pandèmia i el pla de la vacunació «en un dels moments més difícils».

 

 

Barceló ha actualitzat les xifres a 25 de gener: l’índex de reproducció del virus és de l’1,03 (capacitat de contagi per una persona) i la incidència acumulada en els últims 14 i set dies està per damunt de la mitjana nacional (1.245 casos i 529 per cada 100.000 habitants, respectivament). També ha alertat que el número de brots comunicats des de l’inici de la pandèmia ascendix a 5.163, amb un total de 27.327 casos associats. En un elevat percentatge pròxim al 70% es produeixen en l’àmbit social i familiar.

 

Per grups d’edat, en l’última setmana predominen els casos en 35-64 anys (39%), majors de 64 (26%) i 15-34 (23%). L’ocupació hospitalària és actualment 4.338 ingressats en planta i 586 pacients en llits de crítics. El total de morts arriba a 4.131 persones. «Darrere d’estes xifres hi ha vides trencades, inacabades. El coronavirus també ens ha condemnat a la soledat més absoluta en el moment del comiat», ha lamentat la titular de Sanitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.