13.7 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

‘Botellón’ a les Corts en protesta per les restriccions previstes en l’oci nocturn

 

Treballadors i empresaris de l’oci de les províncies d’Alacant, Castelló i València han tornat a sortir al carrer per mostrar el seu rebuig al fet que la Comissió Interdepartamental de hui aprove noves mesures restrictives contra el sector, De manera desproporcionada. Ho han fet en un nou acte protesta, a les portes de les Corts Valencianes, escenificant XNUMX botellón a la via pública.

Durant la protesta, convocada per la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH), Han denunciat que des de les administracions públiques se’ls torne a assenyalar i a convertir en el boc expiatori per la falta d’organització i relaxació del Govern valencià des que va finalitzar el toc de queda el 7 de juny.

De fet, han demanat al Consell que assumisca la seua responsabilitat per la “Caòtica” planificació durant el procés de desescalada per frenar els excessos que s’han produït en carrers, places i platges, amb botellons multitudinaris, i en festes clandestines i no carregue la culpa als pubs i discoteques que tenen activats tots els mecanismes i protocols perquè el risc de contagi siga el mínim possible.

En este sentit, han recordat que ja van advertir que esta situació d’oci descontrolat i no reglat al carrer anava a produir-se i que no s’han pres les mesures de prevenció, control i seguretat necessàries que el mateix sector reclama.

No obstant això, des de la CEOH han retret al Consell que “una vegada i una altra” haja fet “oïdes sordes” a les propostes del sector per garantir una desescalada progressiva i segura, resistint-se a aplicar protocols científics i tecnològics per garantir, més encara, la seguretat en els establiments reglats d’oci i d’hostaleria; i fins i tot campanyes de conscienciació i de prevenció dirigides a públic i empresaris.

En canvi, sostenen des de la Coordinadora, fins al moment han fet tot el contrari: limitar-se a adoptar mesures a curt termini, carregant el pes d’estes contra l’activitat dels locals d’oci. Una situació, han assegurat, que ara està en mans de Govern del Botànic poder revertir, ja que frenar, de nou, l’activitat empresarial del sector de l’oci no és la solució.

Més aviat, han subratllat, és una “mera cortina de fum” davant la seua incapacitat per gestionar i tallar de soca-rel el descontrolat repunt de casos de contagis juvenils, mantenint l’ordre a la via pública, combatent el botellón i tota mena de concentracions multitudinàries que són un autèntic factor de risc per al contagi, a hores d’ara, entre els més joves.

Compensacions i solucions per a reobrir

 

A més, han insistit que s’ha fet sense mesurar les greus conseqüències que tot això suposa per als prop de 1.100 locals d’oci que han aconseguit sobreviure a la crisi i que no tenen ja capacitat de resistència per suportar noves restriccions.

Per això, durant la protesta han tornat a reclamar, amb caràcter immediat, un tercer pla d’ajudes econòmiques directes, Que no deixe fora a cap empresa i que compensen les pèrdues econòmiques fins que recuperen la seua activitat al 100%.

Així mateix, també han reclamat posar sobre la taula la implantació del certificat digital COVID de la Unió Europea, Poder utilitzar la realització de test d’antígens o els carnets de vacunació, que permetria recuperar l’activitat dels locals, amb total garantia sanitària, en comptes de limitar-la.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.