‘Botellón’ a les Corts en protesta per les restriccions previstes en l’oci nocturn

 

Treballadors i empresaris de l’oci de les províncies d’Alacant, Castelló i València han tornat a sortir al carrer per mostrar el seu rebuig al fet que la Comissió Interdepartamental de hui aprove noves mesures restrictives contra el sector, De manera desproporcionada. Ho han fet en un nou acte protesta, a les portes de les Corts Valencianes, escenificant XNUMX botellón a la via pública.

Durant la protesta, convocada per la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH), Han denunciat que des de les administracions públiques se’ls torne a assenyalar i a convertir en el boc expiatori per la falta d’organització i relaxació del Govern valencià des que va finalitzar el toc de queda el 7 de juny.

De fet, han demanat al Consell que assumisca la seua responsabilitat per la «Caòtica» planificació durant el procés de desescalada per frenar els excessos que s’han produït en carrers, places i platges, amb botellons multitudinaris, i en festes clandestines i no carregue la culpa als pubs i discoteques que tenen activats tots els mecanismes i protocols perquè el risc de contagi siga el mínim possible.

En este sentit, han recordat que ja van advertir que esta situació d’oci descontrolat i no reglat al carrer anava a produir-se i que no s’han pres les mesures de prevenció, control i seguretat necessàries que el mateix sector reclama.

No obstant això, des de la CEOH han retret al Consell que «una vegada i una altra» haja fet «oïdes sordes» a les propostes del sector per garantir una desescalada progressiva i segura, resistint-se a aplicar protocols científics i tecnològics per garantir, més encara, la seguretat en els establiments reglats d’oci i d’hostaleria; i fins i tot campanyes de conscienciació i de prevenció dirigides a públic i empresaris.

En canvi, sostenen des de la Coordinadora, fins al moment han fet tot el contrari: limitar-se a adoptar mesures a curt termini, carregant el pes d’estes contra l’activitat dels locals d’oci. Una situació, han assegurat, que ara està en mans de Govern del Botànic poder revertir, ja que frenar, de nou, l’activitat empresarial del sector de l’oci no és la solució.

Més aviat, han subratllat, és una «mera cortina de fum» davant la seua incapacitat per gestionar i tallar de soca-rel el descontrolat repunt de casos de contagis juvenils, mantenint l’ordre a la via pública, combatent el botellón i tota mena de concentracions multitudinàries que són un autèntic factor de risc per al contagi, a hores d’ara, entre els més joves.

Compensacions i solucions per a reobrir

 

A més, han insistit que s’ha fet sense mesurar les greus conseqüències que tot això suposa per als prop de 1.100 locals d’oci que han aconseguit sobreviure a la crisi i que no tenen ja capacitat de resistència per suportar noves restriccions.

Per això, durant la protesta han tornat a reclamar, amb caràcter immediat, un tercer pla d’ajudes econòmiques directes, Que no deixe fora a cap empresa i que compensen les pèrdues econòmiques fins que recuperen la seua activitat al 100%.

Així mateix, també han reclamat posar sobre la taula la implantació del certificat digital COVID de la Unió Europea, Poder utilitzar la realització de test d’antígens o els carnets de vacunació, que permetria recuperar l’activitat dels locals, amb total garantia sanitària, en comptes de limitar-la.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU