‘Botellón’ a les Corts en protesta per les restriccions previstes en l’oci nocturn

 

Treballadors i empresaris de l’oci de les províncies d’Alacant, Castelló i València han tornat a sortir al carrer per mostrar el seu rebuig al fet que la Comissió Interdepartamental de hui aprove noves mesures restrictives contra el sector, De manera desproporcionada. Ho han fet en un nou acte protesta, a les portes de les Corts Valencianes, escenificant XNUMX botellón a la via pública.

Durant la protesta, convocada per la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH), Han denunciat que des de les administracions públiques se’ls torne a assenyalar i a convertir en el boc expiatori per la falta d’organització i relaxació del Govern valencià des que va finalitzar el toc de queda el 7 de juny.

De fet, han demanat al Consell que assumisca la seua responsabilitat per la “Caòtica” planificació durant el procés de desescalada per frenar els excessos que s’han produït en carrers, places i platges, amb botellons multitudinaris, i en festes clandestines i no carregue la culpa als pubs i discoteques que tenen activats tots els mecanismes i protocols perquè el risc de contagi siga el mínim possible.

En este sentit, han recordat que ja van advertir que esta situació d’oci descontrolat i no reglat al carrer anava a produir-se i que no s’han pres les mesures de prevenció, control i seguretat necessàries que el mateix sector reclama.

No obstant això, des de la CEOH han retret al Consell que “una vegada i una altra” haja fet “oïdes sordes” a les propostes del sector per garantir una desescalada progressiva i segura, resistint-se a aplicar protocols científics i tecnològics per garantir, més encara, la seguretat en els establiments reglats d’oci i d’hostaleria; i fins i tot campanyes de conscienciació i de prevenció dirigides a públic i empresaris.

En canvi, sostenen des de la Coordinadora, fins al moment han fet tot el contrari: limitar-se a adoptar mesures a curt termini, carregant el pes d’estes contra l’activitat dels locals d’oci. Una situació, han assegurat, que ara està en mans de Govern del Botànic poder revertir, ja que frenar, de nou, l’activitat empresarial del sector de l’oci no és la solució.

Més aviat, han subratllat, és una “mera cortina de fum” davant la seua incapacitat per gestionar i tallar de soca-rel el descontrolat repunt de casos de contagis juvenils, mantenint l’ordre a la via pública, combatent el botellón i tota mena de concentracions multitudinàries que són un autèntic factor de risc per al contagi, a hores d’ara, entre els més joves.

Compensacions i solucions per a reobrir

 

A més, han insistit que s’ha fet sense mesurar les greus conseqüències que tot això suposa per als prop de 1.100 locals d’oci que han aconseguit sobreviure a la crisi i que no tenen ja capacitat de resistència per suportar noves restriccions.

Per això, durant la protesta han tornat a reclamar, amb caràcter immediat, un tercer pla d’ajudes econòmiques directes, Que no deixe fora a cap empresa i que compensen les pèrdues econòmiques fins que recuperen la seua activitat al 100%.

Així mateix, també han reclamat posar sobre la taula la implantació del certificat digital COVID de la Unió Europea, Poder utilitzar la realització de test d’antígens o els carnets de vacunació, que permetria recuperar l’activitat dels locals, amb total garantia sanitària, en comptes de limitar-la.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.