‘Botellón’ a les Corts en protesta per les restriccions previstes en l’oci nocturn

 

Treballadors i empresaris de l’oci de les províncies d’Alacant, Castelló i València han tornat a sortir al carrer per mostrar el seu rebuig al fet que la Comissió Interdepartamental de hui aprove noves mesures restrictives contra el sector, De manera desproporcionada. Ho han fet en un nou acte protesta, a les portes de les Corts Valencianes, escenificant XNUMX botellón a la via pública.

Durant la protesta, convocada per la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH), Han denunciat que des de les administracions públiques se’ls torne a assenyalar i a convertir en el boc expiatori per la falta d’organització i relaxació del Govern valencià des que va finalitzar el toc de queda el 7 de juny.

De fet, han demanat al Consell que assumisca la seua responsabilitat per la «Caòtica» planificació durant el procés de desescalada per frenar els excessos que s’han produït en carrers, places i platges, amb botellons multitudinaris, i en festes clandestines i no carregue la culpa als pubs i discoteques que tenen activats tots els mecanismes i protocols perquè el risc de contagi siga el mínim possible.

En este sentit, han recordat que ja van advertir que esta situació d’oci descontrolat i no reglat al carrer anava a produir-se i que no s’han pres les mesures de prevenció, control i seguretat necessàries que el mateix sector reclama.

No obstant això, des de la CEOH han retret al Consell que «una vegada i una altra» haja fet «oïdes sordes» a les propostes del sector per garantir una desescalada progressiva i segura, resistint-se a aplicar protocols científics i tecnològics per garantir, més encara, la seguretat en els establiments reglats d’oci i d’hostaleria; i fins i tot campanyes de conscienciació i de prevenció dirigides a públic i empresaris.

En canvi, sostenen des de la Coordinadora, fins al moment han fet tot el contrari: limitar-se a adoptar mesures a curt termini, carregant el pes d’estes contra l’activitat dels locals d’oci. Una situació, han assegurat, que ara està en mans de Govern del Botànic poder revertir, ja que frenar, de nou, l’activitat empresarial del sector de l’oci no és la solució.

Més aviat, han subratllat, és una «mera cortina de fum» davant la seua incapacitat per gestionar i tallar de soca-rel el descontrolat repunt de casos de contagis juvenils, mantenint l’ordre a la via pública, combatent el botellón i tota mena de concentracions multitudinàries que són un autèntic factor de risc per al contagi, a hores d’ara, entre els més joves.

Compensacions i solucions per a reobrir

 

A més, han insistit que s’ha fet sense mesurar les greus conseqüències que tot això suposa per als prop de 1.100 locals d’oci que han aconseguit sobreviure a la crisi i que no tenen ja capacitat de resistència per suportar noves restriccions.

Per això, durant la protesta han tornat a reclamar, amb caràcter immediat, un tercer pla d’ajudes econòmiques directes, Que no deixe fora a cap empresa i que compensen les pèrdues econòmiques fins que recuperen la seua activitat al 100%.

Així mateix, també han reclamat posar sobre la taula la implantació del certificat digital COVID de la Unió Europea, Poder utilitzar la realització de test d’antígens o els carnets de vacunació, que permetria recuperar l’activitat dels locals, amb total garantia sanitària, en comptes de limitar-la.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.