‘Botellón’ a les Corts en protesta per les restriccions previstes en l’oci nocturn

 

Treballadors i empresaris de l’oci de les províncies d’Alacant, Castelló i València han tornat a sortir al carrer per mostrar el seu rebuig al fet que la Comissió Interdepartamental de hui aprove noves mesures restrictives contra el sector, De manera desproporcionada. Ho han fet en un nou acte protesta, a les portes de les Corts Valencianes, escenificant XNUMX botellón a la via pública.

Durant la protesta, convocada per la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH), Han denunciat que des de les administracions públiques se’ls torne a assenyalar i a convertir en el boc expiatori per la falta d’organització i relaxació del Govern valencià des que va finalitzar el toc de queda el 7 de juny.

De fet, han demanat al Consell que assumisca la seua responsabilitat per la «Caòtica» planificació durant el procés de desescalada per frenar els excessos que s’han produït en carrers, places i platges, amb botellons multitudinaris, i en festes clandestines i no carregue la culpa als pubs i discoteques que tenen activats tots els mecanismes i protocols perquè el risc de contagi siga el mínim possible.

En este sentit, han recordat que ja van advertir que esta situació d’oci descontrolat i no reglat al carrer anava a produir-se i que no s’han pres les mesures de prevenció, control i seguretat necessàries que el mateix sector reclama.

No obstant això, des de la CEOH han retret al Consell que «una vegada i una altra» haja fet «oïdes sordes» a les propostes del sector per garantir una desescalada progressiva i segura, resistint-se a aplicar protocols científics i tecnològics per garantir, més encara, la seguretat en els establiments reglats d’oci i d’hostaleria; i fins i tot campanyes de conscienciació i de prevenció dirigides a públic i empresaris.

En canvi, sostenen des de la Coordinadora, fins al moment han fet tot el contrari: limitar-se a adoptar mesures a curt termini, carregant el pes d’estes contra l’activitat dels locals d’oci. Una situació, han assegurat, que ara està en mans de Govern del Botànic poder revertir, ja que frenar, de nou, l’activitat empresarial del sector de l’oci no és la solució.

Més aviat, han subratllat, és una «mera cortina de fum» davant la seua incapacitat per gestionar i tallar de soca-rel el descontrolat repunt de casos de contagis juvenils, mantenint l’ordre a la via pública, combatent el botellón i tota mena de concentracions multitudinàries que són un autèntic factor de risc per al contagi, a hores d’ara, entre els més joves.

Compensacions i solucions per a reobrir

 

A més, han insistit que s’ha fet sense mesurar les greus conseqüències que tot això suposa per als prop de 1.100 locals d’oci que han aconseguit sobreviure a la crisi i que no tenen ja capacitat de resistència per suportar noves restriccions.

Per això, durant la protesta han tornat a reclamar, amb caràcter immediat, un tercer pla d’ajudes econòmiques directes, Que no deixe fora a cap empresa i que compensen les pèrdues econòmiques fins que recuperen la seua activitat al 100%.

Així mateix, també han reclamat posar sobre la taula la implantació del certificat digital COVID de la Unió Europea, Poder utilitzar la realització de test d’antígens o els carnets de vacunació, que permetria recuperar l’activitat dels locals, amb total garantia sanitària, en comptes de limitar-la.

Últimes notícies

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.