Nou brot de coronavirus en una residència de majors a Navarrés

 

L’Ajuntament de la localitat valenciana de Navarrés ha confirmat un nou brot de coronavirus en la residència de majors CAIPM Gumersinda Martínez. Fins al moment, el nombre de persones contagiades en el geriàtric ascendeix a 57, entre residents -45- i treballadors -12-.

 

L’alcaldessa de Navarrés, Estela Darocas, ha assegurat que la situació està «bastant controlada» per mitjà de les autoritats sanitàries i la direcció del centre està «coordinant tot fantàsticament bé».

 

Va ser la setmana passada quan es va detectar el primer cas positiu de Covid-19 en aquest centre de dia. Des de llavors, la xifra de contagis ha anat augmentant fins als 57 casos actuals. Aquesta situació ha obligat a separar als residents per zones, següent amb les mesures estipulades per Salut Pública. “La primera planta és tota zona covid-19 i la segona es divideix entre zona roja (positius) i taronja (persones que han estat en contacte amb positius)”.

 

Sanitat creu que el brot pot estar vinculat amb la variant delta del virus, tal com ha precisat l’edil de Navarrés. “Entenem que la vacunació ha provocat que les situacions siguen molt més lleus. La simptomatologia no ha sigut molt clara i hi ha moltes persones asimptomàtiques”, destaca Darocas, qui també ha confirmat dos casos de residents que han hagut de ser traslladats a l’hospital i que “ara estan en una situació més normalitzada”. L’alcaldessa ha subratllat que «les autoritats sanitàries i les famílies estan al corrent de tot el que està ocorrent». 

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.