17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Brot Picassent: 155 reclusos contagiats per coronavirus

 

El brot de coronavirus detectat la setmana passada a la presó de Picassent (València) aconsegueix ja els 155 interns afectats. Així mateix, hi ha un funcionari contagiat i altres dos es troben en quarantena. Institucions Penitenciàries ha informat que la majoria dels interns estan vacunats i presenten símptomes lleus o són asimptomàtics.

 

La setmana passada, el centre penitenciari va comptabilitzar uns 80 interns afectats per la Covid-19, però, una vegada realitzades totes les proves PCR, s’han confirmat altres 69 casos positius i nou no concloents. A més, el centre penitenciari manté a més de 500 interns en quarantena per diverses circumstàncies. 

 

Així mateix, aquesta mateixa setmana, s’ha conegut que un treballador del mòdul 8 de la presó de Picassent, en el qual s’ha produït un dels brots, ha donat positiu per coronavirus, malgrat tindre la pauta de vacunació completa des de fa més d’un mes. Dos companys que van treballar amb l’afectat la setmana passada estan en quarantena preventiva.

 

Demanen fer tests massius

Des del centre penitenciari es lamenten d’aquesta situació: “Malgrat haver exercit la feina de casa en un departament amb més de 70 interns positius, fins i tot, amb alguna intervenció directa per incident regimental amb un intern positiu confirmat, en una primera instància, dones del centre penitenciari no s’ha considerat que la causa seguisca professional”.  “Aquesta enorme quantitat de nous positius contribueix a incrementar la pressió i a dificultar l’adequada classificació interior en el centre”.

 

Els funcionaris que presten servei en els departaments en els quals hi ha interns contagiats es queixen de la falta de protocols i procediments clars d’actuació:  “Aqueixes manques es supleixen amb professionalitat i bona disposició”, han apuntat. Des del sindicat d’UGT es va presentar en el dia d’ahir un escrit dirigit a la Direcció del Centre de València en la qual se sol·licitava la relació d’un test massiu entre els treballadors que hagen estat prestant servei en el mòdul 8 de la presó de Picassent per a conéixer la situació rea i poder descartar nous contagis

Últimes notícies

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.

Mor un ancià de 89 anys atropellat a Algemesí i el conductor és detingut

Un home de 89 anys ha mort després de ser atropellat a Algemesí. El conductor, que va continuar circulant amb un camió xicotet, ha sigut detingut a Alaquàs.