Brot Picassent: 155 reclusos contagiats per coronavirus

 

El brot de coronavirus detectat la setmana passada a la presó de Picassent (València) aconsegueix ja els 155 interns afectats. Així mateix, hi ha un funcionari contagiat i altres dos es troben en quarantena. Institucions Penitenciàries ha informat que la majoria dels interns estan vacunats i presenten símptomes lleus o són asimptomàtics.

 

La setmana passada, el centre penitenciari va comptabilitzar uns 80 interns afectats per la Covid-19, però, una vegada realitzades totes les proves PCR, s’han confirmat altres 69 casos positius i nou no concloents. A més, el centre penitenciari manté a més de 500 interns en quarantena per diverses circumstàncies. 

 

Així mateix, aquesta mateixa setmana, s’ha conegut que un treballador del mòdul 8 de la presó de Picassent, en el qual s’ha produït un dels brots, ha donat positiu per coronavirus, malgrat tindre la pauta de vacunació completa des de fa més d’un mes. Dos companys que van treballar amb l’afectat la setmana passada estan en quarantena preventiva.

 

Demanen fer tests massius

Des del centre penitenciari es lamenten d’aquesta situació: «Malgrat haver exercit la feina de casa en un departament amb més de 70 interns positius, fins i tot, amb alguna intervenció directa per incident regimental amb un intern positiu confirmat, en una primera instància, dones del centre penitenciari no s’ha considerat que la causa seguisca professional».  «Aquesta enorme quantitat de nous positius contribueix a incrementar la pressió i a dificultar l’adequada classificació interior en el centre».

 

Els funcionaris que presten servei en els departaments en els quals hi ha interns contagiats es queixen de la falta de protocols i procediments clars d’actuació:  «Aqueixes manques es supleixen amb professionalitat i bona disposició», han apuntat. Des del sindicat d’UGT es va presentar en el dia d’ahir un escrit dirigit a la Direcció del Centre de València en la qual se sol·licitava la relació d’un test massiu entre els treballadors que hagen estat prestant servei en el mòdul 8 de la presó de Picassent per a conéixer la situació rea i poder descartar nous contagis

Últimes notícies

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.