Brot Picassent: 155 reclusos contagiats per coronavirus

 

El brot de coronavirus detectat la setmana passada a la presó de Picassent (València) aconsegueix ja els 155 interns afectats. Així mateix, hi ha un funcionari contagiat i altres dos es troben en quarantena. Institucions Penitenciàries ha informat que la majoria dels interns estan vacunats i presenten símptomes lleus o són asimptomàtics.

 

La setmana passada, el centre penitenciari va comptabilitzar uns 80 interns afectats per la Covid-19, però, una vegada realitzades totes les proves PCR, s’han confirmat altres 69 casos positius i nou no concloents. A més, el centre penitenciari manté a més de 500 interns en quarantena per diverses circumstàncies. 

 

Així mateix, aquesta mateixa setmana, s’ha conegut que un treballador del mòdul 8 de la presó de Picassent, en el qual s’ha produït un dels brots, ha donat positiu per coronavirus, malgrat tindre la pauta de vacunació completa des de fa més d’un mes. Dos companys que van treballar amb l’afectat la setmana passada estan en quarantena preventiva.

 

Demanen fer tests massius

Des del centre penitenciari es lamenten d’aquesta situació: “Malgrat haver exercit la feina de casa en un departament amb més de 70 interns positius, fins i tot, amb alguna intervenció directa per incident regimental amb un intern positiu confirmat, en una primera instància, dones del centre penitenciari no s’ha considerat que la causa seguisca professional”.  “Aquesta enorme quantitat de nous positius contribueix a incrementar la pressió i a dificultar l’adequada classificació interior en el centre”.

 

Els funcionaris que presten servei en els departaments en els quals hi ha interns contagiats es queixen de la falta de protocols i procediments clars d’actuació:  “Aqueixes manques es supleixen amb professionalitat i bona disposició”, han apuntat. Des del sindicat d’UGT es va presentar en el dia d’ahir un escrit dirigit a la Direcció del Centre de València en la qual se sol·licitava la relació d’un test massiu entre els treballadors que hagen estat prestant servei en el mòdul 8 de la presó de Picassent per a conéixer la situació rea i poder descartar nous contagis

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.