Brot Picassent: 155 reclusos contagiats per coronavirus

 

El brot de coronavirus detectat la setmana passada a la presó de Picassent (València) aconsegueix ja els 155 interns afectats. Així mateix, hi ha un funcionari contagiat i altres dos es troben en quarantena. Institucions Penitenciàries ha informat que la majoria dels interns estan vacunats i presenten símptomes lleus o són asimptomàtics.

 

La setmana passada, el centre penitenciari va comptabilitzar uns 80 interns afectats per la Covid-19, però, una vegada realitzades totes les proves PCR, s’han confirmat altres 69 casos positius i nou no concloents. A més, el centre penitenciari manté a més de 500 interns en quarantena per diverses circumstàncies. 

 

Així mateix, aquesta mateixa setmana, s’ha conegut que un treballador del mòdul 8 de la presó de Picassent, en el qual s’ha produït un dels brots, ha donat positiu per coronavirus, malgrat tindre la pauta de vacunació completa des de fa més d’un mes. Dos companys que van treballar amb l’afectat la setmana passada estan en quarantena preventiva.

 

Demanen fer tests massius

Des del centre penitenciari es lamenten d’aquesta situació: «Malgrat haver exercit la feina de casa en un departament amb més de 70 interns positius, fins i tot, amb alguna intervenció directa per incident regimental amb un intern positiu confirmat, en una primera instància, dones del centre penitenciari no s’ha considerat que la causa seguisca professional».  «Aquesta enorme quantitat de nous positius contribueix a incrementar la pressió i a dificultar l’adequada classificació interior en el centre».

 

Els funcionaris que presten servei en els departaments en els quals hi ha interns contagiats es queixen de la falta de protocols i procediments clars d’actuació:  «Aqueixes manques es supleixen amb professionalitat i bona disposició», han apuntat. Des del sindicat d’UGT es va presentar en el dia d’ahir un escrit dirigit a la Direcció del Centre de València en la qual se sol·licitava la relació d’un test massiu entre els treballadors que hagen estat prestant servei en el mòdul 8 de la presó de Picassent per a conéixer la situació rea i poder descartar nous contagis

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.