Brot Picassent: 155 reclusos contagiats per coronavirus

 

El brot de coronavirus detectat la setmana passada a la presó de Picassent (València) aconsegueix ja els 155 interns afectats. Així mateix, hi ha un funcionari contagiat i altres dos es troben en quarantena. Institucions Penitenciàries ha informat que la majoria dels interns estan vacunats i presenten símptomes lleus o són asimptomàtics.

 

La setmana passada, el centre penitenciari va comptabilitzar uns 80 interns afectats per la Covid-19, però, una vegada realitzades totes les proves PCR, s’han confirmat altres 69 casos positius i nou no concloents. A més, el centre penitenciari manté a més de 500 interns en quarantena per diverses circumstàncies. 

 

Així mateix, aquesta mateixa setmana, s’ha conegut que un treballador del mòdul 8 de la presó de Picassent, en el qual s’ha produït un dels brots, ha donat positiu per coronavirus, malgrat tindre la pauta de vacunació completa des de fa més d’un mes. Dos companys que van treballar amb l’afectat la setmana passada estan en quarantena preventiva.

 

Demanen fer tests massius

Des del centre penitenciari es lamenten d’aquesta situació: “Malgrat haver exercit la feina de casa en un departament amb més de 70 interns positius, fins i tot, amb alguna intervenció directa per incident regimental amb un intern positiu confirmat, en una primera instància, dones del centre penitenciari no s’ha considerat que la causa seguisca professional”.  “Aquesta enorme quantitat de nous positius contribueix a incrementar la pressió i a dificultar l’adequada classificació interior en el centre”.

 

Els funcionaris que presten servei en els departaments en els quals hi ha interns contagiats es queixen de la falta de protocols i procediments clars d’actuació:  “Aqueixes manques es supleixen amb professionalitat i bona disposició”, han apuntat. Des del sindicat d’UGT es va presentar en el dia d’ahir un escrit dirigit a la Direcció del Centre de València en la qual se sol·licitava la relació d’un test massiu entre els treballadors que hagen estat prestant servei en el mòdul 8 de la presó de Picassent per a conéixer la situació rea i poder descartar nous contagis

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.