Busquen xiquets de 6 mesos a 12 anys per a provar la vacuna de Pfizer

L’Hospital 12 d’Octubre de Madrid busca xiquets d’entre 6 mesos i 12 anys per a provar la vacuna de Pfizer enfront de la Covid-19 dins d’un assaig clínic internacional que valorarà l’eficàcia i seguretat d’esta vacuna en la infància.

L’hospital madrileny es converteix així en un dels centres sanitaris que provaran en diversos països les vacunes enfront del coronavirus en menors. Sobre si això és segur, Manuel Gijón, responsable de l’assaig, explica en declaracions als mitjans de comunicació: «Ja hi ha 40 famílies reclutades i esperem augmentar el nombre de participants. No hi ha por, ja hi ha milions de persones immunitzades a tot el món i les famílies han entés que l’objectiu que és una oportunitat per a protegir els seus fills».

Com funciona l’assaig amb Pfizer?

 

L’assaig consisteix a administrar dos dosis de la vacuna de Pfizer a tots els xiquets que participen en ell amb un interval de 21 dies, igual que està pautat en adults. Es pretén així conéixer si la vacuna de Pfizer, que es basa en l’ARN missatger, és segura durant la infància.

L’hospital madrileny també provarà esta mateixa vacuna en adolescents. La Unitat Pediàtrica d’Investigació i Assajos Clínics testarà també la resposta del sistema immunitari entre els 12 i els 18 anys. Cadascun dels assajos inclourà persones sanes així com a pacients amb malalties cròniques controlades i estables.
L’assaig en xiquets començarà a la fi del mes de maig.

S’iniciarà amb els xiquets d’entre 5 i 12 anys. Els assajos compten amb l’autorització atorgada per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps) i han sigut avaluats i aprovats per un Comité Ètic d’Investigació amb Medicaments de caràcter nacional.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.