Els casos de xiquets amb coronavirus pugen de l’1 al 12% en la segona ona

 

Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.

 

Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), els quadres de Covid-19 en xiquets en la segona ona són més lleus i de menor duració, amb menys símptomes i menys probabilitat de contagiar a altres persones.

 

En general, els símptomes que patixen són quadres febrils, catarrals o gastrointestinals i encara que alguns evolucionen a pneumònies es tracta de quadres menys greus que en adults. Segons la SEPAR, els quadres més greus s’observen a partir dels 10 i 11 anys quan els símptomes es pareixen als que presenten els adults.

 

Per a la Societat de Pneumologia, l’augment del percentatge de casos obeeix al fet que cada volta es fan més tests diagnòstics a tota la població, mentres que en la primera ona es van estudiar xiquets amb símptomes importants.

 

Els xiquets contagien menys que els adults

La doctora Cristina Calvo, cap de Pediatria a l’hospital La Paz i membre de la SEPAR, ha explicat que a la fi d’abril i maig amb l’avanç de la pandèmia també es van detectar casos en xiquets que cursaven amb unes síndromes inflamatòries associades amb la infecció del coronavirus, més greus i que van requerir ingressos en UCI.

 

No obstant això i segons esta doctora, «no s’han identificat factors de risc que facen pensar que el Covid-19 vaja a evolucionar estes síndromes. Habitualment els xiquets es contagien en l’ambient familiar i no en el col·legi. «És clar que els xiquets contagien menys. És l’adult infectat el que contagia al xiquet», ha assegurat.

 

Igual que els adults, els xiquets que pertanyen a un grup de risc, com a asmàtics o amb patologies respiratòries cròniques, han de vacunar-se en la campanya de vacunació de la grip a fi d’evitar la infecció de les dos malalties que puga derivar en casos més greus.

Últimes notícies

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.