Els casos de xiquets amb coronavirus pugen de l’1 al 12% en la segona ona

 

Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.

 

Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), els quadres de Covid-19 en xiquets en la segona ona són més lleus i de menor duració, amb menys símptomes i menys probabilitat de contagiar a altres persones.

 

En general, els símptomes que patixen són quadres febrils, catarrals o gastrointestinals i encara que alguns evolucionen a pneumònies es tracta de quadres menys greus que en adults. Segons la SEPAR, els quadres més greus s’observen a partir dels 10 i 11 anys quan els símptomes es pareixen als que presenten els adults.

 

Per a la Societat de Pneumologia, l’augment del percentatge de casos obeeix al fet que cada volta es fan més tests diagnòstics a tota la població, mentres que en la primera ona es van estudiar xiquets amb símptomes importants.

 

Els xiquets contagien menys que els adults

La doctora Cristina Calvo, cap de Pediatria a l’hospital La Paz i membre de la SEPAR, ha explicat que a la fi d’abril i maig amb l’avanç de la pandèmia també es van detectar casos en xiquets que cursaven amb unes síndromes inflamatòries associades amb la infecció del coronavirus, més greus i que van requerir ingressos en UCI.

 

No obstant això i segons esta doctora, «no s’han identificat factors de risc que facen pensar que el Covid-19 vaja a evolucionar estes síndromes. Habitualment els xiquets es contagien en l’ambient familiar i no en el col·legi. «És clar que els xiquets contagien menys. És l’adult infectat el que contagia al xiquet», ha assegurat.

 

Igual que els adults, els xiquets que pertanyen a un grup de risc, com a asmàtics o amb patologies respiratòries cròniques, han de vacunar-se en la campanya de vacunació de la grip a fi d’evitar la infecció de les dos malalties que puga derivar en casos més greus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.